Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To IMAC or not to IMAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: To IMAC or not to IMAC?

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Het wordt nochtans vermeld op elk forum en in elke review.
    Ik heb er geen last van.
    De ene vindt het storend de andere niet...

Als het je erg stoort, dan kan je de glazen plaat voor je scherm simpel verwijderen
    Deze glazen plaat heb ik reeds verwijderd, maar dit biedt geen soelaas. Het is wel degelijk het scherm zelf wat spiegelt...niet die glazen plaat.
    palenta !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
      met smcfancontrol kan je de minimum snelheid van de ventilatoren verhogen, door die een 150 a 200 rpm te verhogen krijg je quasi geen extra geluid, maar wel een 5 tot 10 tal graden minder op je componenten. koele komponenten gaan iets langer mee dan warme dus heb ik dit gedaan.

Stomme vraag, waar installeert dat programma zich, ik heb het ook gedownload, maar als ik het installeer, vindt ik het nergens terug ? Niet in mijn applications folder, niet tussen de widgets ??

't zal wel aan mij liggen, en dat ik op het ogenblik eigenlijk met andere zaken moet bezig zijn , maar dat werkt toch op 10.5.3 ?
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Hey, ook ik ben nog een groene appel. Mijn vrouw wilde per se een iMac en de konings wil is wet dus staat er sinds januari een iMac te blinken thuis.
        Hoewel ik eerder sceptisch was moet ik toegeven dat OSX inderdaad zeer intuïtief werkt en je de verschillen gauw onder de knie hebt.
        Verder is de compatibiliteit tussen alle applicaties enorm groot en versnelt en vergemakkelijkt het heel wat werk.
        Wel ben ik van plan om naast de Mac binnenkort nog een laptop PC systeem aan te schaffen om te, euhm, ik geef het toe, gamen...
        Maar wat werk betreft (d.i. internet, mail en officeapplicaties) ben ik er zeer tevreden over!
        Wat het blinkende scherm betreft, dat staat bij ons net tegenover een raam van op de grond tot tegen het plafond en wij hebben er geen last van. Je kan je scherm trouwens wat op en neer kantelen en veelal is er wel ergens een juiste hoek die alle 'blink-in-de-oogjes-last' oplost.
        Niet twijfelen dus, en gaan voor die iMac.
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Stomme vraag, waar installeert dat programma zich, ik heb het ook gedownload, maar als ik het installeer, vindt ik het nergens terug ? Niet in mijn applications folder, niet tussen de widgets ??

't zal wel aan mij liggen, en dat ik op het ogenblik eigenlijk met andere zaken moet bezig zijn , maar dat werkt toch op 10.5.3 ?
          Ik heb het ont-zipte pakketje in hulpprogramma's gestoken, en als je dan dubbelklikt, dan verschijnt er rechts bovenaan in de menubalk van de Finder een temperatuuraanduiding en het toerental (bij mij momenteel 34°C en 1021 rpm). Als je daarop klikt, klapt er een menuutje naar beneden en kun je onder Preferences eventueel een nieuw bestandje aanmaken met jouw voorkeurwaarden. Ik heb naast Default, het mijne "Increased" genoemd, en speel momenteel nog een beetje met de settings, die ik telkens in Increased zal saven.
          Lukt het zo?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik heb het ont-zipte pakketje in hulpprogramma's gestoken, en als je dan dubbelklikt, dan verschijnt er rechts bovenaan in de menubalk van de Finder een temperatuuraanduiding en het toerental (bij mij momenteel 34°C en 1021 rpm). Als je daarop klikt, klapt er een menuutje naar beneden en kun je onder Preferences eventueel een nieuw bestandje aanmaken met jouw voorkeurwaarden. Ik heb naast Default, het mijne "Increased" genoemd, en speel momenteel nog een beetje met de settings, die ik telkens in Increased zal saven.
            Lukt het zo?

dat ik dat niet gezien had, dat er naast het symbool van spaces nog iets bijgekomen was (paar dagen vanachter die mac geraken denk ik dat het gezondst is )

Comment

Om even de leercurve in het juiste perspectief te plaatsen volgende voorbeeld :

Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn recent overgestapt naar OSX en hebben dit beide zonder enig probleem gedaan.

Terwijl we vroeger regelmatig voor helplijn moesten spelen is het nu één en al stilte; geen probemen meer.
              450D en wat prullen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
                Om even de leercurve in het juiste perspectief te plaatsen volgende voorbeeld :

Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn recent overgestapt naar OSX en hebben dit beide zonder enig probleem gedaan.
                Ja, ik snap feitelijk ook niet waar die leercurve zit. Ik heb méér problemen om op Vista mijn weg te vinden dan ik problemen had om van XP naar OSX over te stappen . Nu werk ik nog steeds dagelijks op de 2 systemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
                  Terwijl we vroeger regelmatig voor helplijn moesten spelen is het nu één en al stilte; geen probemen meer.

Of ze durven er niet meer aan te komen

(sorry kon het niet laten, heb al lang spijt dat ik mijn pa geen i-mac gegeven heb ip van een dell met xp)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

ja, het werkt op 10.5.3

het zet zich in de applications, enkel het vinkje aanzetten dat het mee moet starten met het systeem (autostart)
                    In de menubalk bovenaan staat de temp van één sensor en de snelheid van één ventilator. daar op rechts klikken en preferences kiezen om instellingen aan te passen
                    Happy to be a MACcie
                    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Misschien interessant voor mensen die wel een mac willen kopen maar eerst eens zelf met OSX willen experimenteren: je kan op een recente pc OSX installeren als je wat technische kennis hebt... Ik heb me er gisteren eens mee bezig gehouden als experiment en het werkt goed, het is een beetje zoeken naar drivers voor videokaart e.d. maar een groot probleem is het niet.
                      Je doet dit best wel op een andere harddisk, ik gebruik een verwisselbaar SATA bakje om in te bouwen in een kast:

En kan dus makkelijk m'n opstartharddisk verwisselen...

OSX is enorm veel sneller dan XP en Vista op dezelfde hardware, dat heb ik nu eens goed ondervonden... Opstarten alleen al is maar 12 seconden en dan is OSX echt klaar, geen verder gerammel op de harddisk... En dat op een oudere 80GB harddisk, op een moderner exemplaar kan daar nog een paar seconden af.

Ik gebruik een Kalyway 10.5.2 dvd maar er bestaan nog andere gemodificeerde images ook, ze passen het aan met extra drivers op de installatie dvd zodat je zelf niet op zoek moet en vrij probleemloos kan installeren... Google maar eens op 'Hackintosh' en je kan vanalles vinden om problemen op te lossen...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

wat zie jij als een "recente pc"?

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Intel core2duo of athlonX2, werkt zeker niet met een athlonXP dacht ik.
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Dat is toch compleet illegaal?!?

Als je OSX wil, koop een mac. Punt uit.

PS: aan de TS: Niet twijfelen, switchen!
                            Voor veel vragen ken je terecht op www.intermactivity.be
                            Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                              Misschien interessant voor mensen die wel een mac willen kopen maar eerst eens zelf met OSX willen experimenteren: je kan op een recente pc OSX installeren als je wat technische kennis hebt... Ik heb me er gisteren eens mee bezig gehouden als experiment en het werkt goed, het is een beetje zoeken naar drivers voor videokaart e.d. maar een groot probleem is het niet.
                              Je doet dit best wel op een andere harddisk, ik gebruik een verwisselbaar SATA bakje om in te bouwen in een kast:

En kan dus makkelijk m'n opstartharddisk verwisselen...

OSX is enorm veel sneller dan XP en Vista op dezelfde hardware, dat heb ik nu eens goed ondervonden... Opstarten alleen al is maar 12 seconden en dan is OSX echt klaar, geen verder gerammel op de harddisk... En dat op een oudere 80GB harddisk, op een moderner exemplaar kan daar nog een paar seconden af.

Ik gebruik een Kalyway 10.5.2 dvd maar er bestaan nog andere gemodificeerde images ook, ze passen het aan met extra drivers op de installatie dvd zodat je zelf niet op zoek moet en vrij probleemloos kan installeren... Google maar eens op 'Hackintosh' en je kan vanalles vinden om problemen op te lossen...
                              Die hackintosh is illegaal, het kan zijn dat dit op bepaalde configuraties goed werkt, maar kan toch rare bokkesprongen maken op bepaalde systemen.
                              Het is trouwens de diversiteit aan hardware die windows in de meeste gevallen onstabiel maakt. De windows kernel is een zeer stabiel, robuust systeem. ware het niet van die duizenden toeters en bellen.
                              Als je een met een mac wilt werken, koop dan een mac, zo ben je zeker van een goede support en weinig of geen problemen.
                              Happy to be a MACcie
                              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Weet ook wel dat het 'illegaal' is als je geen OSX licentie hebt, ik ga dit ook niet effectief gebruiken, is maar eens om te testen hoe het draait op een overclockte pc en zal me verder wel aan m'n officiële vista licenties houden. Trouwens ik ben er zeker van dat het merendeel van de OSX bootcamp gebruikers een illegale windows gebruiken om hun macje eens onder XP op te starten... Het 'illegaal' testen van OSX op een pc zal alleen maar de verkoop van apple ten goede komen, zodra er een OSX update uit komt moet je alle soorten truken uitvoeren om het opnieuw te laten werken op je 'hackintosh' dus dit is absoluut niet bevorderlijk voor een blijvend gebruik.

Comment

Working...
                                X