Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To IMAC or not to IMAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: To IMAC or not to IMAC?

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
    Wat ik wil zeggen is dat als je Photoshop draait op de iMac onder OSX, dan draai je onder Core Duo.
    Zal toch altijd nog (iets) sneller zijn dan Photoshop op Mac onder Windows via Parallels of Bootcamp te draaien... `

En mocht het dezelfde snelheid zijn, zoveel te beter hé ?
    Dus wat je wil zeggen is dat er helemaal geen voordeel is, tenzij je de ene in een virtuele omgeving plaatst?

Dave
    pixelpusher

Comment

Jongens, heeft dit zin? Op een imac draait ps3 zonder problemen, en lekker vlot. Moeten we er seffens de chronometer bij halen, dan zijn we verkeerd bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Misschien is DIT ARTIKEL een goeie plaats om te beginnen?
        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Jongens, heeft dit zin? Op een imac draait ps3 zonder problemen, en lekker vlot. Moeten we er seffens de chronometer bij halen, dan zijn we verkeerd bezig.
        Haa, maar dan geen iPod als chronometer he, want die zijn partijdig
        pixelpusher

Comment

Dus wat je wil zeggen is dat er helemaal geen voordeel is, tenzij je de ene in een virtuele omgeving plaatst?
          Het voordeel zit voor TS in het financiële aspect.
          Hij heeft nu Photoshop onder Windows (CS3). Als hij dit pakket installeert op de Mac (onder Windows) is hij klaar. Zonder extra kosten, hij hoeft immers het Photoshop voor Mac dan nog niet (onmiddellijk) aan te kopen.

That's all...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            Het voordeel zit voor TS in het financiële aspect.
            Hij heeft nu Photoshop onder Windows (CS3). Als hij dit pakket installeert op de Mac (onder Windows) is hij klaar. Zonder extra kosten, hij hoeft immers het Photoshop voor Mac dan nog niet (onmiddellijk) aan te kopen.

That's all...
            Ja, maar daarnet zei je nog dat Photoshop onder Mac een snelheidsvoordeel heeft.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              En het verschil tussen mijn screenshot en die van kurrywurry ligt wellicht aan het feit dat de applicatie bij mij op een iMac draait en bij kw op een laptop.
              nee hoor, die screenshot heb ik van het internet gehaald en niet van mijn eigen systeem (als je kijkt waar de foto vandaan komt zal je het wel zien), dat ging rapper dan er zelf één te nemen en naar het net te ftp'en.
              Die shot is wellicht gemaakt met macosx 10.3.x
              Happy to be a MACcie
              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Ja, maar daarnet zei je nog dat Photoshop onder Mac een snelheidsvoordeel heeft.

Dave
                Een aantal post geleden heb ik me ook laten vangen aan die eeuwige mac - windows discussie. Ik werk met apple en vind het beter dan windows, maar dit is mijn subjectieve mening.

Wie liever met windows werkt heeft een even subjectieve mening.

maar de discussie is echt hopeloos zinloos...
                Happy to be a MACcie
                Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                  maar de discussie is echt hopeloos zinloos...
                  De meest wijze woorden totnogtoe, wat me doet afvragen van de beweegredenen van Dave om steeds opnieuw de discussie te willen uitlokken...
                  http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    De meest wijze woorden totnogtoe, wat me doet afvragen van de beweegredenen van Dave om steeds opnieuw de discussie te willen uitlokken...
                    Maar hoe zit dat nu met die kast die te klein was voor de 24" iMac
                    DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                      Maar hoe zit dat nu met die kast die te klein was voor de 24" iMac
                      'k zou die kast buitensmijten...... voor een 20" zou ik zeker niet gaan .... Maja 'k heb dan ondertussen ook al de volledige eettafel ingenomen
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Ahzo, nu lok ik de discussie uit.

Als iemand met een uitspraak komt als "Photoshop draait sneller op Mac", dan wil ik daar meer uitleg over, met in het achterhoofd dat zowel Mac als een Windows PC op dezelfde processor, dezelfde chipset, dezelfde videokaart, en hetzelfde type van harde schijf draait.

Als MDF meende dat hij het had over Windows onder Parallels, dan had hij dat er mogen bijzetten. Maar dit vind ik een persoonlijke kaakslag.

Hand in eigen boezem steken, beste vrienden.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                          Wat bedoelt U daarmee? Wat voor een cd is dit?

Ik heb een mailtje gedaan naar suport en binnen een uurtje kreeg ik telefoon van adobe. Ik bezit 3 ugrade lycenties (cs cs2 en cs3) Ik vroeg om die te kunnen ruilen voor een mac versie. Ik moest eerst mijn serie nummer en een factuur opsturen van mijn eerste full versie. Mijn eerste full versie heb ik in 1992 aangekocht op een cursus in Genk...photoshop 3.. Ik verstuur hun die serienummer en dit word geweigerd omdat dat een soort van studenten versie is en niet aanvaard word. Indien de versie photoshop 3 zou aanvaard geweest zijn dan moest ik toch nog een ugrade mac versie kopen van photoshop.

Ik ben gisteren naar hcw winkel geweest in Leuven..en ze konden mijn ook niet helpen...ook niet toen ik met een studentenversie aan de Kasa stond.. Dus heb ik wel interesse voor die zogenaamde media cd graag meer uitleg aub!

Groetjes,

Ronny
                          Als je de originele facturen niet meer hebt mag je het schudden. Daar zijn ze heel streng op. Nu, als troost, de nieuwe versie is voor volgend jaar, dan kan je wel een upgrade (van windows naar mac is natuurlijk ook een upgrade ) doen. Pech voor jouw natuurlijk.

Comment

Wat je ook zou kunnen overwegen, maar dan vervalt uiteraard het voordeel om met de Mac te werken, is om tijdelijk onder Windows te werken.

Je kan met Bootcamp (gratis) of met Parallels (89 Euro) ook Windows draaien op je Mac. Met Bootcamp moet je telkens herstarten als je voor Windows kiest, met Parallels kan je onder OSX gewoon met Windows werken (de Mac ziet Windows dan als een ander programma).

En vermits je reeds Photoshop hebt onder Windows, zou je dan "onder Windows" toch nog met je bestaande Windows software kunnen werken.

Maar, er is een maar...
                            Als Mac gebruiker is deze oplossing verre van ideaal. Je beschikt dan niet over de voordelen van Photoshop onder Mac en de snelheid die hiervoor kenmerkend is.
                            Ik zou het je enkel adviseren als tijdelijke oplossing tot je financieel de stap kunt zetten naar de Mac versie van Photoshop...
                            Als MDF meende dat hij het had over Windows onder Parallels, dan had hij dat er mogen bijzetten.
                            Ik bedoel inderdaad Windows onder parallels.

Greetz

Comment

Op de status van de bestelling staat er..."Bestelling verzonden"
                              Spannend!! Ik zet alvast een ooievaar met een Appeltje in men voortuintje.

Groetjes,

Ronny

Comment

ooo De Imac is aangekomen..!!!
                                Zo een cocacola mannekes stond hier met een reuzegrote bruine doos en een klein dozeke met protection plan, voor de deur...op zijn choko autoke stond.... UPS.
                                Eerst die bruine kartonnen doos open en daar zat een mooie witte doos in..met zo een plastieken handvat gelijk je ook op de dozen van een donsdeken vind.
                                Eerst die witte doorschijnende plakker open...klepke open...en daar zat dan een prachtig witte doos met daarop "keybord" erop.
                                In dat dozeke zat een verassend klein draadloos keybordje in en een draadloze muis. Ook zaten er de cdees in van de gevraagde software....onder de boekskes vond ik de pillekes voor de muis en 3 voor het toetsenbordje.
                                Dan die isomo eruit...iedereen kiekenvel hier..niet van de schoonheid van de Imac maar van het gepiep van den isomo. Daar zat ie dan de langverwachte baby Imac...oo appeltje wees welkom...en ik breng je ter wereld. Lanzaam til ik de baby imac uit zijn baarmoedertje van een kartonnen doos. En daar was hij se...een flinke jongen van 8kg..appeltje word hij gedoopt. Nog beetje vuil van een witte hoes en een witte kleverige doorschijnende plakker over zijn snoetje. Zo zie daar staat hij dan..flink naast zijn oudere broer..Dell
                                Eerst zijn kabeltje in zijn poep en batterijtjes in ze muisje...en dan een half uurtje gezocht naar het knopke om op te starten. Dan toch maar eerst het boekske gelezen...en dan knopke van achter gevonden op zen poepke...staat verassend verdoken moet ik zeggen. Daar gaan we..klik op het knopke...was me datte verschieten..een filmke in 3D en een bekend deuntje...en het programma begint me van alles te vragen..mijn apple id mijn e-mail ...en dan mijn draadloos netwerk adres...dju lukt niet..dju dju...oe werkt dat nummeriek toetsenbord...na 15 knopke hier en knopke daar ist gelukt..verbinding met de buitenwereld!
                                Daar staat dan het bekende bureaublad..heee was dattem...begint daar een dink in die balk vanondere gaan op te wippen....ik probeer da ding te kalmeren en dat springding te vangen..en lees...udates instaleren..en dat na 5 minuten levenslicht??? slum bazeke..is nog maar pas bij de familie en wil al de slimste zijn. Na 5 minuten updatekes..keybord en wat weet ik nog..vraagt appeltje om af te sluiten.
                                Sinds is ie braaf en nu ga ik is ferm overal op klikken...maar eerst da muiske onder de knie krijgen..hee ik vind dat scrol dingske...hee leuk..maar waar zit die muisklik nu??, aaa gewoon muiske naar beneden klikken ..zoo zoo.
                                Nu zijn software instaleren zie...en ik hou jullie op de hoogte ..of ik content ben met men baazeke!!

Tot nu toe een gelukkige papa van Appeltje.
                                Ben is benieuwd of ie puber kuren krijgt hi hi..

Ronny

Comment

Working...
                                X