Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To IMAC or not to IMAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: To IMAC or not to IMAC?

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Sorry voor mijn onwetenheid...ik ken dus echt niks van mac hoor...ik weet alleen dat bij de instructies van die bose set stond dat je bij de instellingen de 5.1 moest selecteren...dus ik zal moeten de denkwijze van windows moeten af leren....ik vrees dat ik nog meer domme vragen ga stellen..dus beetje begrip.

Groetjes Ronny
    Geen probleem hoor.

Maar mijn Windows / bootcamp omgeving op de imac, maakt gebruik van dezelfde speakers op usb.
    Werkt dus op beide systemen

groetjes Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Heu, Ronny, ik heb hier de dezelfde companion 5, die gaan toch via usb?? Zelfs geen drivers nodig met Osx.
      Zelfs niet onder Windows. Afin. Maar dan ben je niet de ingebouwde geluidskaart aan het gebruiken.

Hoe dat dan zit met ASIO en dergelijke, moet je toch opletten.

Dave
      pixelpusher

Comment

En mocht je toch AC3 of DTS geluid extern nodig hebben, er zit een optische uitgang op (zelfde fiche als analoge uitgang) dus je hebt enkel de juiste optische kabel nodig. Optische ingang zit er op deze manier ook op, dan wel op de ingang... Imac, maar ook bij de macbook en macbook pro overigens.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Zelfs niet onder Windows. Afin. Maar dan ben je niet de ingebouwde geluidskaart aan het gebruiken.

Hoe dat dan zit met ASIO en dergelijke, moet je toch opletten.

Dave
          explain: ASIO?

Comment

explain: ASIO?
            Als je muziektoepassingen gebruikt kan dat voor een enorme verbetering in de vertraging naar de geluidskaart toe werken.

Dave
            pixelpusher

Comment

Als je muziektoepassingen gebruikt kan dat voor een enorme verbetering in de vertraging naar de geluidskaart toe werken.

Dave
              Sorry, niks bekend van vertragingen, en hier gebruiken de kids nogal wat muziek stuff, zij zeggen dat de mac daarin zoveel beter en vooral stabieler is.
              (de reden dat mijn oudste zoon van pc naar mac gaat is overigens net het geluidsgedeelte, hij gebruikt nogal flink wat instrumenten, 8 track recorders, en wat voor stuff allemaal nog)
              Tja, er zal altijd wel iets zijn, maar ik moets bijvoorbeeld gisteren een HP 9180B installeren, op de mac via ethernet, geen 5 minuutjes werk, op Vista, je wil het niet weten hoelang dat geduurd heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                Sorry voor mijn onwetenheid...ik ken dus echt niks van mac hoor...ik weet alleen dat bij de instructies van die bose set stond dat je bij de instellingen de 5.1 moest selecteren...dus ik zal moeten de denkwijze van windows moeten af leren....ik vrees dat ik nog meer domme vragen ga stellen..dus beetje begrip.
                Neeneen geen domme vraag. Bose Companion 5 heeft twee luidsprekers en een subwoofer. Snap niet waarom je hier in windows dolby 5.1 moet kiezen of een dolby 5.1 geluidskaart nodig zou hebben als je de set via usb moet aansluiten. 5.1 : da's 5 luidsprekers + een subwoofer hé.

Enfin, ik heb ze ook en ze werken prima op mijn mac via usb.
                DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                  Neeneen geen domme vraag. Bose Companion 5 heeft twee luidsprekers en een subwoofer. Snap niet waarom je hier in windows dolby 5.1 moet kiezen of een dolby 5.1 geluidskaart nodig zou hebben als je de set via usb moet aansluiten. 5.1 : da's 5 luidsprekers + een subwoofer hé.

Enfin, ik heb ze ook en ze werken prima op mijn mac via usb.
                  Maar je kan wel kiezen in de midi settings of je stereo of 5.1 weergave wilt.

Comment

Sorry, niks bekend van vertragingen, en hier gebruiken de kids nogal wat muziek stuff, zij zeggen dat de mac daarin zoveel beter en vooral stabieler is.
                    Wel, het gaat om milliseconden. Dat is van belang wanneer je software synths zoals Reason gebruikt.

En ze zeggen vanalles, imho.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Wel, het gaat om milliseconden. Dat is van belang wanneer je software synths zoals Reason gebruikt.

En ze zeggen vanalles, imho.

Dave
                      Pff, dit is vermoeiend. Lijkt wel of je eigenlijk niks met een mac goed kunt doen.

Comment

Maar je kan wel kiezen in de midi settings of je stereo of 5.1 weergave wilt.
                        Ja dat is wat ik bedoel..En het geeft een enorm verschil ..welke settings je gebruikt..ik ken er niet veel van...maar mijn oortjes werken nog goed!

Groetjes,

Ronny

Comment

Pff, dit is vermoeiend. Lijkt wel of je eigenlijk niks met een mac goed kunt doen.
                          ... nog niet door dat in de ogen van onze vriend GroovBird, een Mac kleuterspeelgoed is?
                          Als je zie hoe wijdverspreid het Mac-gebruik in de professionele muziekwereld is, dan zal het wel OK zijn zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            ... nog niet door dat in de ogen van onze vriend GroovBird, een Mac kleuterspeelgoed is?
                            Als je zie hoe wijdverspreid het Mac-gebruik in de professionele muziekwereld is, dan zal het wel OK zijn zeker?
                            Is het weer zover?

"Ze zeggen..." en "van horen zeggen..." zegt niks. Leg feiten op tafel.

En we hebben het hier over de ingebouwde geluidskaart. Mac mag dan overal gebruikt worden, zelden met de ingebouwde geluidskaart.

En onze vriend GroovBird heeft niks tegen Mac, hoe dikwijls moet ik dat hier nu nog herhalen?

Dave
                            pixelpusher

Comment

Is het weer zover?

"Ze zeggen..." en "van horen zeggen..." zegt niks. Leg feiten op tafel.

En we hebben het hier over de ingebouwde geluidskaart. Mac mag dan overal gebruikt worden, zelden met de ingebouwde geluidskaart.

En onze vriend GroovBird heeft niks tegen Mac, hoe dikwijls moet ik dat hier nu nog herhalen?

Dave

Dave, dit is een totale nonsens discussie aan het worden. Je haalt er dingen bij die door bijna geen enkel mainstream gebruiker benut worden. Feit is dat er hier tevreden Mac gebruikers zijn, die ervaring met PC hebben, en dus kunnen vergelijken. En ik spreek nu voor mijzelf, maar denk dat er nog velen zo denken, een mac haal je uit de doos en je begint te werken. En alles werkt.
                              Met de PC is dit wel even anders. Altijd iets ...
                              Dus aub, ik zie dat je software consultant bent, en waarschijnlijk dus wel meer dan average knowledge hebt, maar laat ons hier de discussie te bepreken tot dingen die mensen gebruiken in het dagelijkse leven, want daarvoor is deze discussie.
                              Gebruikers die speciefieke toepassingen gebruiken, zullen hier echt niet komen lezen in een topic : TO IMAC or not to IMAC

Comment

Ja 't is goed hoor, ik hou mijn mond in 't vervolg wel blijven jullie maar lekker in dromenland.

Dave
                                Last edited by GroovBird; 5 juni 2008, 08:43.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X