Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Renault = probleemauto

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Gelukkig rij ik met een Alfa .
    Ik ook, en na 20 jaar VW / Audi leasewagens, en 50k per jaar, is dit mijn tweede alfa (GT, dus geen massaprodukt), en eigenlijk heeft deze auto minder mankementen dan men duitse bakken ooit gehad hebben. Ik herriner met dat men passats meer cardans versleten dan banden, dat de passats me 2 keer op een kerstavond in de steek gelaten hebben, en toch zo goed waren???`
    De motor van de Alfa (en fiat, lacsia en saab) is waarschijnlijk een van de beste diesels, met een enorm aangenaam loopregime.
    Oh ja, en als je ziet welk een zwaar ongeval ik met de Alfa gehad heb, en we er zelfs zonder schok uitgekomen zijn..... veilig is ie dus ook.
    Volgens mij zijn er geen slechte merken of types meer, wel slechte auto's maar dan bij alle merken.

Comment

Dan moeten de Alfa's de laatste jaren toch erg veel verbeterd zijn en in het bijzonder de diesels.
      10 à 15 jaar geleden waren dat toch katastrofewagens naar kennissen van mij althans beweerden. Maar ja, tijden veranderen. En toch zou ik het mij niet durven riskeren er een 'benzine' van te kopen. Een slechte reputatie weer goed krijgen vraagt veel tijd. Maar ja, bij mij zit het wellicht tussen de oren.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Dan moeten de Alfa's de laatste jaren toch erg veel verbeterd zijn en in het bijzonder de diesels.
        10 à 15 jaar geleden waren dat toch katastrofewagens naar kennissen van mij althans beweerden. Maar ja, tijden veranderen. En toch zou ik het mij niet durven riskeren er een 'benzine' van te kopen. Een slechte reputatie weer goed krijgen vraagt veel tijd. Maar ja, bij mij zit het wellicht tussen de oren.

Groetjes,
        Pol.
        Ik denk dat het bij jou inderdaad tussen de oren zit. Voorbeeld: De 525 tds(of was het 524?) was indertijd ook een ramp auto, bij ons op het bedrijf gingen de motoren maar 100k mee, maar is daarom elke bmw slecht?
        Het is net zoals de uitspraak dat een jag slecht is, en je er een bmw moet bijkopen? elke auto moet goed onderhouden worden (belangrijker dan de keuze van de auto zelf is de garage), en jaguar bijvoorbeeld, word dikwijls tweedehands door wannabees gekocht, die de juiste garage niet opzoeken, maar een amateur om de hoek, die de helft van de tijd zelfs het juiste materiaal niet bezit! Dat schaadt het imago van een auto enorm.
        En bijkomend, is het frappant, hoe bijvoorbeeld bepaalde merken "beschermd" worden door hun baasjes, een mercedes rijder zal niet snel afgeven op zijn auto, want het is en mercedes.
        ow, en over de zogenaamde betrouwbaarheid van de japanners, dit word volgens mij sterk beinvloed door de chauffeurs, deze auto's worden echt wel beter behandelt door hun baasjes, het zijn niet de typische jo,ge gasten autos, bedrijfsswagens, maar eerder de wagens die netjes elke zaterdag gepoets worden door hun eigenaars, die er lang me willen doen. Dit maakt een ENORM verschil met hoe een typische bedrijfwagen (ik geloof dat er 85% passats in fleets zitten) er na 4 jaar uitziet, zowel optisch dan mechanisch...
        En euh, de nieuwe Alfa's hebben benzine motoren van .... Opel, dus als je zegt dat je gen Alfa benzine zou kopen, kan ik je gelijk geven, de ziel is eruit. Weg de V6 3,2....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          En euh, de nieuwe Alfa's hebben benzine motoren van .... Opel, dus als je zegt dat je gen Alfa benzine zou kopen, kan ik je gelijk geven, de ziel is eruit. Weg de V6 3,2....

Eén van de redenen dat ik sterke BMW-fan geworden ben. "De ziel ", dat typische prachtige geluid dat die zes cyl. produceert met een eindeloos rijgenot als gevolg. Weet ge, mijn vrouw rijdt met de Mercedes 500SL, een V8 dus, en die kan zelfs niet aan het geluid van mijn zes typen. Ooit eens een uitspraak gehoord : "met een Mercedes zweef je over de baan, met een BMW rijdt je op de baan". En daarin , ik kan ervan meespreken, zit veel waarheid.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Eén van de redenen dat ik sterke BMW-fan geworden ben. "De ziel ", dat typische prachtige geluid dat die zes cyl. produceert met een eindeloos rijgenot als gevolg. Weet ge, mijn vrouw rijdt met de Mercedes 500SL, een V8 dus, en die kan zelfs niet aan het geluid van mijn zes typen. Ooit eens een uitspraak gehoord : "met een Mercedes zweef je over de baan, met een BMW rijdt je op de baan". En daarin , ik kan ervan meespreken, zit veel waarheid.

Groetjes,
            Pol.
            Pol, stap dan eens in de GT V6 van Alfa, dat klinkt ook hemels...Alleen spijtig dat her rijk de zware motoren gaat ophouden, we gaan er allemaal aan moeten geloven, elektrisch, lage verbruiksmotoren, zero emissie, grrrr
            De mensen beginnen al langszamerhand zware motoren als assiociaal en milieubelastend te bekijen.

Comment

Pol, stap dan eens in de GT V6 van Alfa, dat klinkt ook hemels...Alleen spijtig dat her rijk de zware motoren gaat ophouden, we gaan er allemaal aan moeten geloven, elektrisch, lage verbruiksmotoren, zero emissie, grrrr
              De mensen beginnen al langszamerhand zware motoren als assiociaal en milieubelastend te bekijen.
              En met rede!

Al kan ik een mooi ontworpen auto ten zeerste apprecieren, ook ik hou van het geluid van mijn motor en ik ben een zware fan van Top Gear, zalig programma...
              maar ik vraag me toch af waarom dit niet kan met elektrische motoren? van waar die obsessie met die olie toch altijd?
              Akkoord met electrische motoren heb je die typische geluiden niet, maar moest de electrische motor honderd jaar geleden de aandacht hebben gekregen die het toen verdiende dan hadden we misschien wel nu zitten mijmeren over het geluid van die Alfa in de jaren 60 die zo'n zalig luid gezoem voortbracht...

Comment

Honda civic kopen en al uw miserie is gedaan, mijn bakje is ondertussen al 11 jaar oud, behalve de nodige onderhoudskosten, nog nooit iets aan geweest, is idd duur in wisselstukken, maar het rijplezier maakt dat ruimschoots goe, zal zelfs zeer doen als hij op n dag niet meer het doet.
                Is een zeer betrouwbaar wagentje
                smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
                  En met rede!

Al kan ik een mooi ontworpen auto ten zeerste apprecieren, ook ik hou van het geluid van mijn motor en ik ben een zware fan van Top Gear, zalig programma...
                  maar ik vraag me toch af waarom dit niet kan met elektrische motoren? van waar die obsessie met die olie toch altijd?
                  Akkoord met electrische motoren heb je die typische geluiden niet, maar moest de electrische motor honderd jaar geleden de aandacht hebben gekregen die het toen verdiende dan hadden we misschien wel nu zitten mijmeren over het geluid van die Alfa in de jaren 60 die zo'n zalig luid gezoem voortbracht...
                  Ow, maar het geluid is slechts een aspect van het geheel hoor.
                  EN we hebben geen obessie met olie hé?? waar staat dat?

Comment

Ow, maar het geluid is slechts een aspect van het geheel hoor.
                    EN we hebben geen obessie met olie hé?? waar staat dat?
                    Uum, was een misschien een verwijzing naar je zero emmisie opmerking??
                    Als je dit schrijft wilt dit toch zeggen dat je denkt dat de olie ervoor zorgt dat je motor de klank heeft die hij heeft? (wat ergens ook wel waar is, maar dat is nu het punt niet)

Comment

• Re: Renault = probleemauto

En met rede!

Misschien eens met de 160 pk versie van de 1.4l van VW een toertje doen. Het is uiteraard geen 6 cilinder, maar met z'n 2 "turbo's" (1tje is een compressor maar kom), zou het ding verbazend goed z'n ding doen, zonder een overdreven verbruik. Je hebt echt geen 5 l motor nodig, om aan 120 km/h comfortabel te bollen...

En dat geluid : ik rij zelf met een VW 1.9D (dus qua geluid zowat het slechtste wat er is). Voor mij speelt die klank van die motor compleet geen rol : hoe stiller hoe beter. En met de Airco ga ik zeker de ramen NIET openzetten, om die "muziek" van de motor beter te horen.
                      PS zelf die ramp van een pumpdüse-motor is bij constante snelheid behoorlijk stil, bij optrekken is het helaas iets anders...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                        Honda civic kopen en al uw miserie is gedaan, mijn bakje is ondertussen al 11 jaar oud, behalve de nodige onderhoudskosten, nog nooit iets aan geweest, is idd duur in wisselstukken, maar het rijplezier maakt dat ruimschoots goe, zal zelfs zeer doen als hij op n dag niet meer het doet.
                        Hier klopt iets niet : " nooit iets aan geweest". Hoe weet je dan dat de wisselstukken duur zijn ???
                        Groeten,

Polleke

Comment

Uum, was een misschien een verwijzing naar je zero emmisie opmerking??
                          Als je dit schrijft wilt dit toch zeggen dat je denkt dat de olie ervoor zorgt dat je motor de klank heeft die hij heeft? (wat ergens ook wel waar is, maar dat is nu het punt niet)
                          Mij is het worst wat er verbruikt word, als het maar leuk is ;=)
                          Ik dacht zelfs niet aan olie toen ik dit schreef. Jou veronderstelling, maar niet mijn standpunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                            Je kan 11 jaar met een wagen rijden aan 6.000 Km/jaar, maar ook aan 25.000km/j. Dit maakt wel een wereld van verschil. Rijdt je korte of lange afstanden.Wordt hij goed onderhouden (normale onderhoudsbeurten en goeie garage). Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je na 11 jaar intensief gebruik nooit eens iets voorhebt dat buiten de normale onderhoudskost valt. Er is de laatste 10j. nogal wat electronica in de wagens aanwezig die wel eens wil falen. Ik durft eerlijk bekennen, mijn BMW Z4 coupe met 229.000Km op de teller en 10jaar oud heeft mij in al die tijd qua garagekosten +/- 10.000€ gekost zonder bandenwissels, uiteraard btw in, want de staat wil hier ook zijn deel. En ik denk dat dit normale bedragen zijn bij dergelijke wagens. De fakturen van Mercedes liggen nog een stuk hoger, afhankelijk natuurlijk van het model. Die van mijn vrouw spant natuurlijk de kroon maar de laatse waarmee ik heb gereden was voor 10jaar ook al duurder in onderhoud dan de BMW waarmee ik nu nog rijdt. Dergelijke wagens probeer je dan ook te gebruiken tot zolang het enigzins mogelijk is. Wij rijden immers voor eigen rekening en opteren voor een kost op termijn van 10à15 jaar en dat mag dan ook ietsje meer kosten. Wat zou het verschil in de portemonnee zijn van 2 wagens op 10jaar van 25K€ elk of 1 wagen van 50K € op 10jaar ?

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Aan elk merk zijn wel kleine probleempjes te vinden.
                              Aan mijn VW polo'ke waren dat bv. de motoren van de elektrische ramen (3 vervangen, en de 4e was stuk toen ik de wagen overliet aan de garage bij de nieuwe aankoop), de voor VW typische waterpomp (vervangen aan 73.000 km.) en een nieuwe uitlaat op 77000 km...

Op 86000 km. (en 8 jaar) heb ik er in totaal een 79000 BF'kes tegenaan gegooid aan onderhoud en herstellingen (dus alles, banden inclusief).
                              Nu moet ik wel zeggen dat ik wel ietwat vals heb gespeeld : want het 3e groot onderhoud (90.000 km.) heb ik dus aan de garage overgelaten, en toen waren er wel wat kosten aan : remmen, batterij, dat 4e motortje daar, banden, enz...)

Auto's zijn niet gratis hé...
                              Groeten,

Polleke

Comment

djezus kunnen jullie toch muggeziften op stomme details, hoe ik weet dat wisselstukken duur zijn..., bij normaal onderhoud horen toch ook wisselstukken zoals remmen etc...die zijn gewoon wat duurder als van de gemiddelde auto, dat bedoelde ik ermee. En hoeveel km ik jaarlijks doe, dat zijn er een goede 10000 per jaar en néé heb nog niets gehad aan de motor na 11 jaar, banden die verslijten en een uitlaatbuis die moet vervangen worden zijn in mij ogen wél normaal onderhoudskosten hoor, zo'n dingen verslijten nu eenmaal dat weet ik ook. Een civic van 11 jaar is nogal basis hoor, heb zelfs gene airco, maar tis een zuinig wagentje. En als ik da vergelijk met mijn man zijn toyota heeft die na 6 jaar al een kapotte lambdasonde en een binnenboordcomputer die af en toe doorslaat plus dat die wagen dan nog veel minder kms doet...
                                Last edited by Mightycat; 22 oktober 2008, 18:41.
                                smile ! ...it confuses people ...

Comment

Working...
                                X