Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Renault = probleemauto

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    maar duur
    duur ??? ik ben ex-renault rijder en ben nu overgestapt naar een corolla verso.
    Ondanks de vroegere problemen met Renault toch even overwogen om een scenic aan te schaffen.
    De min of meer vergelijkbare scenic met even krachtige motor en uitrusting (auto airco, tractiecontrole, cruise control ...)was zo maar efkes in catalogusprijs 3000 euro duurder...
    Je moet ook rekening houden dat je bij een renault al 2 jaar extra waarborg moet bijkopen en dan kan je nog niet tippen aan de 5 jaar van toyota.
    Kwam daarbovenop nog eens dat toyota me vriendelijk de 845 eur BIV taks terugbetaalde en dat de garagehouder ook een erg mooie nettoprijs kon maken

Misschien zijn wisselstukken van deze wagens wel duurder, maar als je er minder nodig hebt...
    Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

Maakt Toyota geen deel uit van de Renault groep? Ik dacht dat ze dat enkele jaren geleden opgekocht hebben. Het was toen uitverkoop in Japan. Ford heeft Mazda opgekocht ook in die periode.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Maakt Toyota geen deel uit van de Renault groep? Ik dacht dat ze dat enkele jaren geleden opgekocht hebben. Het was toen uitverkoop in Japan. Ford heeft Mazda opgekocht ook in die periode.
        Howhow, niet beginnen schelden he

Toyota is de enige japanse fabrikant die nog op zichzelf bestaat (en bovendien nog enorme winst maakt ook). Nissan is degene die 'opgeslokt' is door Renault.

En van duur: toen ik een auto kocht ben ik eens rond gegaan bij allerhande merken voor een offerte (opel, ford, vw, toyota) voor een auto uit het C-segement en Toyota was prijs/uitrusting verruit de goedkoopste.

Enige reden waarom ik twijfelde is het ietwat 'banale' uiterlijk, maar als je daar over kan kijken denk ik niet dat je een betere koop kan doen...
        Nikon D80
        18-200 VR
        www.circuitfotografie.be

Comment

Ik rij - in afwachting van iets anders - met een Ford Focus. Dat ding gaat nogal vooruit zeg!

Maar een nadeel is DAT IK, vanaf 90km, MOET BEGINNEN TE ROEPEN tegen mijn medepassagiers.
          Een bijkomend probleem is dat er precies geen schokdempers onder staan (na 5,000 km). Die kan mijn voorganger wel naar de knoppen hebben geholpen.
          De verwarming is ofwel te koud of te warm.
          Ik denk ook wel dat ik mijn versnellingsbak naar de knoppe aan het doen ben: nooit van de eerste keer zit ie juist.
          Voor de rest is het er ook veel plastic te zien, maar ja, in welke auto niet.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
            Een drietal jaar geleden was de Espace het van het als firmawagen. Nu wil niemand die nog... Twee collega's waarvan de motor van de wagen op 'hol' sloeg (leuk als je alleen nog kunt je motor uitzetten door tegelijkertijd je motor in versnelling te laten staan en op je rem te drukken, koppelingspedaal niet ingedrukt wel te verstaan)...
            Ha! Zo moet je dat doen!
            Ik heb de motor van een Fiat ooit eens laten draaien - ik was ondertussen mijn instructie boekje aan het uitpluizen naar "wat te doen als je je motor niet meer kunt stilleggen" - totdat hij "krak" zei en afsloeg.
            tjongejonge, wat een olieplas had dat autootje gemaakt zeg!
            VDAB zei me: "meneer, 't is er mee gedaan met uwe moteur".
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Tja auto's bij ons op het werk hebben we zo een 7 tal Peugeot 307 staan, maar dat is een echt catastrofe, nog nooit heb ik een auto gezien die zo slecht in elkaar zit.
              Constant zijn er minstens 5 van de 7 auto's in panne, electronica problemen, motorproblemen ( en dan zeker met de automatische versnellingsbak )
              Het is echt ongelofelijk hoe vaak die auto's in panne staan.
              We hebben nog een aantal Opel astra's staan, nieuwe en vorige modellen en die zitten dus enkel binnen voor het onderhoud en daar blijft het bij.
              Er kan altijd eens een slecht exemplaar in een productielijn zitten, maar toevallig net alle 7 die wij hebben rijden, lijkt me wel heel sterk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
                Tja auto's bij ons op het werk hebben we zo een 7 tal Peugeot 307 staan, maar dat is een echt catastrofe, nog nooit heb ik een auto gezien die zo slecht in elkaar zit.
                Constant zijn er minstens 5 van de 7 auto's in panne, electronica problemen, motorproblemen ( en dan zeker met de automatische versnellingsbak )
                Het is echt ongelofelijk hoe vaak die auto's in panne staan.
                We hebben nog een aantal Opel astra's staan, nieuwe en vorige modellen en die zitten dus enkel binnen voor het onderhoud en daar blijft het bij.
                Er kan altijd eens een slecht exemplaar in een productielijn zitten, maar toevallig net alle 7 die wij hebben rijden, lijkt me wel heel sterk.
                Over die 307 heb ik ook al genoeg verhalen gehoord, een vroegere collega reed met zo'n auto. Mijn Clio is de eerste jaren bijna nooit in de garage geweest (1 keer voor onderhoud, het andere onderhoud heb ik altijd zelf gedaan), die 307 stond er bijna elke week.

Als ik daarmee een vergelijking maak, dan mag ik eigenlijk nog niet klagen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als ik daarmee een vergelijking maak, dan mag ik eigenlijk nog niet klagen.
                  Je kan alleen auto's vergelijken als je er zelf mee gereden hebt ... rijgedrag doet ook veel.

Ik heb al enkele jaren bedrijfswagens maar ik behandel die alsof het mijn eigen wagens zijn. Als ik vergelijk met enkele collega's die hetzelfde type wagen gebruiken dan hoor ik er die tevreden zijn en anderen die dezelfde wagen brol vinden.

Met mijn vorige wagen deed ik bijna 100.000 km met dezelfde banden.
                  Ik verbruikte met die wagen +- 5,5 à 6 liter.

Twee collega's van mij vonden dit een miseriewagen want hij verbruikte bij hen bijna 9 liter en op 10.000 km moesten ze de banden laten vervangen omdat de draden eruit kwamen ...
                  Ze vonden het ook niet normaal dat ze bij elk onderhoud de remmen moesten vernieuwen.

Mijn collega's staken alle schuld op de "slechte wagen".
                  Mijn mening ligt iets anders ... rijgedrag!

Als ik spreek over een slechte (of minder goede) wagen dan is dit een wagen die niet voldoet aan hetgeen hij bij normaal gebruik zou moeten bieden ... betrouwbaarheid en comfort. En dan nog ... soms ligt de oorzaak ook bij de garagist die u wel veel doet afdokken voor een onderhoud maar niet hetgeen doet dat voorgeschreven is.

Ik heb al eens een Opel gehad en die had altijd vanalles ... cardans die het begaven, olieverbruik, zwaar olieverlies, brandstofverlies, blokkerende remmen, ... allemaal zaken die hersteld werden maar na enige tijd terugkwamen. zoiets noem ik een miseriewagen.

Wat Renault betreft heb ik al eens uitgelegd en ga het niet herhalen. Het ontwerp steekt gewoon verkeerd ineen en de service van de dealers is echt nul (mijn ervaring).

Natuurlijk scheelt het ook of je veel of weinig km doet ... een wagen dat om de 10.000km in panne valt is een miserie voor iemand dat 50.000km per jaar doet maar is een goede wagen voor iemand dat maar 2000 km per jaar doet want die heeft maar 1 keer op 5 jaar iets voorgehad.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Of er deze tijd nog slechte wagens bestaan betwijfel ik.
                    Dat er nu nog slechte garages zijn, daar ben ik zeker van.

Met Mercedes gereden : daar waren altijd kosten aan. Ook waterpompen (sic).
                    Waterpompen vervangen, het zou kunnen hé....., is een lucratieve bezigheid.

Vier jaar met een Jaguar gereden. Een heel goede auto. Maar hoe meer die naar de garage ging voor onderhoud (heel, abdominabel, duur) hoe slechter die auto werd. 'k Wil jullie mijn frustraties besparen over mijn nieuwe banden die plotseling versleten waren. Over die mooie velgen die plotseling vol corrosie plekken waren. Over het servostuur dat plotseling te weinig olie had en nochtans geen lekken vertoonde ( in een andere garage). Over mijn Delco batterij die de dag na het onderhoud geen stroom meer gaf om te starten en , wonder o wonder, ineens een Jaguar logo had i.p.v. die Delco sticker. En klagen bij de importeur hielp niet. Ford wil het Jaguar merk nu verkopen, wegens verlieslatend. Ze zouden beter het dealernetwerk eens onder handen nemen en winst maken.

Graag zou ik nog met een Jaguar rijden. Maar ik durf niet meer. 'k Vermoed soms dat mijn lieve Jaguar gekannibaliseerd werd ten voordele van "second hands" die in de showroom moesten komen.

NU : rijden we met onze Fiat/Lancia. Mijn Fiatje is de vijfde auto van dat merk dat we gekocht hebben.
                    Fiat is geen topmerk, heeft bij sommigen soms een pejoratief imago (een klein verschil met een Jaguar hé) maar de garage waar we die allemaal gekocht hebben is TOP. En de auto's zijn evenzeer TOP. Probleemloos. Alleen het onderhoud, lampjes en eens een batterij. Oops : ook enkele banden, maar die vertoonden messteken .
                    Schijnbaar heeft een Fiat zelfs geen waterpomp . Want onze garagist heeft nog nooit gezegd dat die moet vervangen worden.
                    Maar we hebben nooit zorgen met die Fiat/Lancia.
                    Een eerlijke en goede garage is meer waard dan het merk van auto.
                    Ben ik zeker van.

Weet ook dat , buiten de laatste jaren, een 95.000 km per jaar normaal was...... Naar de garage rijden voor een onderhoud is dan ook jarenlang een routine geweest.... Je krijgt dan ervaring met die garagisten.
                    'k Heb ooit eens een een Volvo garagist in het publiek (zijn klanten) uitgekafferd omdat die al begon over wat er moest vervangen worden voordat ik hem vertelde wat er aan mijn Volvo scheelde.

Bijpassende waterpomp anekdote : Het was met een Mini ( jaren '80) . Die garagehouder heeft me zo woedend gemaakt dat ik de (mijn?) vervangwaterpomp die op dak van mijn Mini lag naar zijn hoofd gesmeten heb.
                    Er was een geluidje aan de motor. Hij ging die waterpomp vervangen.....
                    Naar een andere garage gereden, zo'n eentje van achter de hoek, zonder merk...... Die heeft gevonden dat er een motorsteun gebroken was. Motorsteun vervangen en geluidje weg. Waterpompen vervangen kan dus lucratief zijn.

Een goede raad dus: kies eerst een goede garagist. En dan het model auto dat hij verkoopt en bij je past.

Groetjes
                    Skitch
                    Last edited by Skitch; 17 juni 2007, 01:58.
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      'k Heb ooit eens een een Volvo garagist in het publiek (zijn klanten) uitgekafferd omdat die al begon over wat er moest vervangen worden voordat ik hem vertelde wat er aan mijn Volvo scheelde.
                      ...
                      Bijpassende waterpomp anekdote : Het was met een Mini ( jaren '80) . Die garagehouder heeft me zo woedend gemaakt dat ik de (mijn?) vervangwaterpomp die op dak van mijn Mini lag naar zijn hoofd gesmeten heb.
                      ...
                      Jij bent zeker de nachtmerrie van alle garagisten?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Jij bent zeker de nachtmerrie van alle garagisten?
                        Sommige garagisten zijn een nachtmerrie.
                        Anderen weer niet.
                        Groetjes
                        Skitch
                        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Fiat is geen topmerk, heeft bij sommigen soms een pejoratief imago (een klein verschil met een Jaguar hé)
                          Jaguar staat reeds sinds jaar en dag bekend om meer in de garage te staan met defecten dan te rijden. Men zegt zelfs dat als je een Jaguar hebt en ergens wil geraken, je er een BMW bij moet kopen. Volgens sommigen zou dat te wijten zijn aan de té fijne mechaniek, die overgevoelig is aan onregelmatigheden.
                          FIAT is een ander verhaal, als die dienst weigert, haal je gewoon een zware hamer uit de koffer, smijt je de motorkap open, en na een ferme tik is de kans groot dat dat ding terug rijdt.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Distributeriem vervangen na 45.000 km?

Dit is heel vervelend allemaal maar helaas kom je dezelfde verhalen bij alle merken tegen, zelfs bij BMW en Mercedes.
                            Een Mercedes met een distributieriem. bij mijn weten heeft Mercedes nog nooit auto's gemaakt met een distributieriem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
                              Howhow, niet beginnen schelden he

Nissan is degene die 'opgeslokt' is door Renault.
                              ..
                              klopt, heb me toen de bedenking gemaakt of de Nissans nu onbetrouwbaar gingen worden of de Renaults lelijk
                              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

koop een wagen tussen de 3 en de 9 maand nadat die op de markt komt en je hebt haast geen problemen, koop een wagen aan het einde van de serie, en je hebt allerhande problemen

de eerste 3 maand worden kinderziekten uit de productie gehaald, en daarna wordt er voortdurend gezocht naar besparingen in het productieproces. isolatie wordt dunner, de tapijtjes worden minder zwaar, zelf de dikte van de platen is dikker bij de eerste modellen dan de laatste modellen, ... aanvankelijk is het makkelijk om te besparen, maar hoe ouder een model wordt, hoe moeilijker het is om te besparen, en hoe "voelbaarder" de besparingen worden. Een wagen die net op de markt is wordt haast aan tarriefprijs verkocht, een wagen op 't einde van een model was al enkeel duizenden euro's goedkoper om te maken, en dat merk je aan de verkoopprijs, waar er enorme kortingen worden gegeven.

bij elk merk kan je hebbend at je tevreden bent van je wagen, en je dezelfde wagen wilt kopen als de eerste versleten is, maar als je die tweede koopt net op 't einde van een serie, dan heb je eerst een "topmodel" van die serie gehad, en nadien koop je een "gammel" model van die serie .. ontevreden klanten als gevolg.

Wagens die journalisten krijgen om te testen zijn ook niet identiek aan de wagens die je in de showroom koopt. Zeker bij de europese fabrikanten worden die serienrs al op de productieband beter afgewerkt en nadien super grondig getest om niets aan het toeval over te laten. Aziatische wagens kunnen door delange transporttijden van Azië tot Antwerpen hier minder op de bal spelen, maar ook zij geven hun beste wagens aan de journalisten en de slechtste aan hun "gewone" klanten".

Comment

Working...