Re: Renault = probleemauto
Ik heb het geluk van met firmawagens te kunnen rijden. Telkens is dat voor 48 maand of 140.000 km, wat eerst komt.
Ik had 2 Mondeo's zonder enig probleem buiten 1 keer een lek in een schokdemper in garantie. Op 8 jaar dus 1 klein euvel.
Dan koos ik voor een Laguna...
2 jaar garantie (al maakt het voor mij persoonlijk geen verschil).
Binnen deze garantie werd het volledige binnenwerk van de voordeur vervangen omdat ze niet meer op slot ging.
De klep van de tank ging niet meer open, dus heel binnenwerk ervan achteraan vervangen.
2 maal de schakelaar van de remlichten vervangen.
De motor ging regelmatig in "noodprogramma" waradoor 120km/h het maximum was. Hiervoor werd een klep vervangen.
Een rubber ophangblok van de motor was gescheurd en werd vervangen.
Dit alles binnen de eerste 2 jaar (65.000km)
Daarna: the story continous:
Compressor Airco vervangen
nog 2 maal de remlichtschakelaar defekt
waterpomp lek en vervangen
Binnenspiegel geraakte los, dus terug gekleefd
Af en toe begon de koppeling te slippen, zelfs in zesde. Nooit gevonden.
De bandendruksensors vielen uit. Werd opgelost, maar ik weet niet hoe...
Mogelijk ben ik nog wat kleine zaken vergeten, maar je kan je voorstellen dat ik het niet erg vond om een andere te moeten bestellen.
En nee, het is GEEN renault geworden, wel een Duits merk...
Er zijn blijkbaar 2 kampen: zij die geen andere willen en zij die er voor de laatste keer een gehad hebben.
Een "maandagauto" bestaat bij alle merken, maar ik denk dat ze bij Renault meer maandagen in het jaar hebben dan bij andere merken.
Ik heb het geluk van met firmawagens te kunnen rijden. Telkens is dat voor 48 maand of 140.000 km, wat eerst komt.
Ik had 2 Mondeo's zonder enig probleem buiten 1 keer een lek in een schokdemper in garantie. Op 8 jaar dus 1 klein euvel.
Dan koos ik voor een Laguna...
2 jaar garantie (al maakt het voor mij persoonlijk geen verschil).
Binnen deze garantie werd het volledige binnenwerk van de voordeur vervangen omdat ze niet meer op slot ging.
De klep van de tank ging niet meer open, dus heel binnenwerk ervan achteraan vervangen.
2 maal de schakelaar van de remlichten vervangen.
De motor ging regelmatig in "noodprogramma" waradoor 120km/h het maximum was. Hiervoor werd een klep vervangen.
Een rubber ophangblok van de motor was gescheurd en werd vervangen.
Dit alles binnen de eerste 2 jaar (65.000km)
Daarna: the story continous:
Compressor Airco vervangen
nog 2 maal de remlichtschakelaar defekt
waterpomp lek en vervangen
Binnenspiegel geraakte los, dus terug gekleefd
Af en toe begon de koppeling te slippen, zelfs in zesde. Nooit gevonden.
De bandendruksensors vielen uit. Werd opgelost, maar ik weet niet hoe...
Mogelijk ben ik nog wat kleine zaken vergeten, maar je kan je voorstellen dat ik het niet erg vond om een andere te moeten bestellen.
En nee, het is GEEN renault geworden, wel een Duits merk...
Er zijn blijkbaar 2 kampen: zij die geen andere willen en zij die er voor de laatste keer een gehad hebben.
Een "maandagauto" bestaat bij alle merken, maar ik denk dat ze bij Renault meer maandagen in het jaar hebben dan bij andere merken.
Comment