Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Renault = probleemauto

Ik heb het geluk van met firmawagens te kunnen rijden. Telkens is dat voor 48 maand of 140.000 km, wat eerst komt.

Ik had 2 Mondeo's zonder enig probleem buiten 1 keer een lek in een schokdemper in garantie. Op 8 jaar dus 1 klein euvel.
    Dan koos ik voor een Laguna...
    2 jaar garantie (al maakt het voor mij persoonlijk geen verschil).
    Binnen deze garantie werd het volledige binnenwerk van de voordeur vervangen omdat ze niet meer op slot ging.
    De klep van de tank ging niet meer open, dus heel binnenwerk ervan achteraan vervangen.
    2 maal de schakelaar van de remlichten vervangen.
    De motor ging regelmatig in "noodprogramma" waradoor 120km/h het maximum was. Hiervoor werd een klep vervangen.
    Een rubber ophangblok van de motor was gescheurd en werd vervangen.
    Dit alles binnen de eerste 2 jaar (65.000km)

Daarna: the story continous:

Compressor Airco vervangen
    nog 2 maal de remlichtschakelaar defekt
    waterpomp lek en vervangen
    Binnenspiegel geraakte los, dus terug gekleefd
    Af en toe begon de koppeling te slippen, zelfs in zesde. Nooit gevonden.
    De bandendruksensors vielen uit. Werd opgelost, maar ik weet niet hoe...
    Mogelijk ben ik nog wat kleine zaken vergeten, maar je kan je voorstellen dat ik het niet erg vond om een andere te moeten bestellen.
    En nee, het is GEEN renault geworden, wel een Duits merk...

Er zijn blijkbaar 2 kampen: zij die geen andere willen en zij die er voor de laatste keer een gehad hebben.

Een "maandagauto" bestaat bij alle merken, maar ik denk dat ze bij Renault meer maandagen in het jaar hebben dan bij andere merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
      maar ik denk dat ze bij Renault meer maandagen in het jaar hebben dan bij andere merken.
      Nee hoor, geen maandagen, eerder Dacia-dagen.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
        Mercedes lijkt me nu toch sowieso een duurder merk bij aanschaf en onderhoud, waar zit dan het voordeel?
        Bekijk dan leasing prijzen eens dan zal je zien dat Mercedes het goedkoopste merk is om mee te rijden. Alleen je eerste is duur in aanschaf, maar die wagen houdt zijn waarde beter aan dan alle andere merken. Of het gerechtvaardig is is een totaal andere vraag. Maar ik kijk ook af en toe graag in mijn buidel.

Ten tweede na 19.000 Km had onze Twingo al 700 Euro aan onderhoud gekost.

Nu een Mercedes B kan je natuurlijk niet vergelijken met een Twingo. Maar ik kan niet geloven dat je minder onderhoud hebt met een grotere Renault.

Over personen en wachttijden in Renault garages kan ik ook nog vertellen dat we er in die periode 3 verschillende hebben aangedaan. Allemaal hetzelfde verhaal. Heb trouwens ook 3 verschillende Toyota garages aangedaan (verhuizen hé) in die periode. En ook het verhaal bleef 3x gelijk. Dus als jullie het beter hebben, prijs jezelf gelukkig en vooral bij die garage blijven dan.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

merk is een zaak.. garage is een ander.
          binnen garages zijn er ook gigantische verschillen
          foto als spiegel of als venster?

Comment

In de jaren 78 reed ik met een splinter nieuwe volvo 262 dus een 6 cilinder en 2800cc de moter was een sterk beest na 6 jaar verkocht omdat hij voor de helft was weg geroest ( zweeds staal zeggen ze dan ????) sinds dan rij ik met peugeot ook mijn vrouw dit zijn pas de wagens naar onze dromen nooit stukken gehad wij hebben er reeds bijden 4 gehad rijden als een salon zo zacht je rijd 500 km en stapt er uit zonder rug pijn alle kort gezegd een super merk ik rij nu met een 407 diesel
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ja, we hebben destijds met veel verschillende merken rondgereden.

20 jaar geleden een Renault 5 gehad, nadien VW, Citroen Visa, Mercedes C, Opel Corsa en nu

sinds 6 jaar 2 x toyota.

Niets dan lof

Ondertussen heb ik met mijn avensis verso (5 1/2 j) 179.000 km zonder een noemenswaardig probleem.

Mijn echtgenote rijdt met een Yaris 1.0 (6 1/2 j) 60.000 km daar is nog geen sleutel aangeweest, tenzij het normale en zeer goedkope jaarlijkse onderhoud.

Wij willen niet meer veranderen. Al hopen we nog een aantal jaren te kunnen doen met onze toyo's ...

Geert
              Nikon D80

Comment

Mijn vorige auto's waren ook renault...
                Na steeds veel te veel betaald te hebben voor vanalles en nog wat hebben we nu een garage gezocht waarvan de baas vuile handen heeft.
                Je hebt er geen luxe, geen mooie grote toonzaal met 20 auto's in, geen koffie, geen zetels om in te zitten bij het wachten, het is er niet proper ( loopt geen leerkontract rond met een bostel )...

Zelfs toen de garagist zijn wagen bij ons thuis kwam verkopen ( onderhandelen ) had hij zijn vuile overal ( werkkledij ) nog aan...

En we zijn daar ZEEERRR tevreden van.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

even off-topic, of toch niet helemaal:
                  ik zag al enkele malen een Renault met het "Dacia Logan" uiterlijk, maar met de Renault grille , was een Oostblokker, maar ben vergeten welk land, kan het zijn dat het een Renault Dahlia is of zoiets ? Ik vind het niet op het net
                  Er staat effectief "Renault" op !
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    ik zag al enkele malen een Renault met het "Dacia Logan" uiterlijk, maar met de Renault grille , was een Oostblokker, maar ben vergeten welk land, kan het zijn dat het een Renault Dahlia is of zoiets ? Ik vind het niet op het net
                    Het is een low-budget Renault , maar misschien gaat die nóg sneller stuk dan een gewone renault.

Ik heb vandaag nog geen telefoon gekregen van de garage, ik denk dat ze de motor niet terug in elkaar krijgen.

Vandaag heb ik nog een collega gesproken die net zijn renault Laguna ingeruild heeft voor een Nissan. Zijn renault had ook teveel in de garage gestaan, en de kosten waren ook elke keer veel te hoog (onder andere 2 waterpompen op 135.000km, en nog een heleboel andere miserie).
                    De waterpomp van mijn Clio gaan ze ook vervangen, die heeft nog maar 45.000km gadaan.

Vroeger reden ze bij ons thuis met een Saab 99, de waterpomp van die auto heeft het meer dan 340.000km uitgehouden, de motor van die Saab is nooit verder open geweest dan het kleppendeksel, en dat is er ook maar 1 keer afgeweest om de kleppen te stellen...

Ik heb zelf ook nog een tijd met Saab gereden (eerst een 99 GL, daarna een 900 EMS), dat waren wel altijd tweedehandswagens met al heel wat kilometers, een nieuwe heb ik nooit kunnen betalen.
                    Maar aan die Saabs heb ik nooit zo'n dure stukken gehad dan aan de Renaults die daarop volgden...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

De Dacia komt uit Roemenië. Kostprijs 7500 euro. De kwaliteit is navenant.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        De Dacia komt uit Roemenië. Kostprijs 7500 euro. De kwaliteit is navenant.
                        Van wat ik hier lees over Renault zouden die ook wel van ginder kunnen komen.
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          De waterpomp van mijn Clio gaan ze ook vervangen, die heeft nog maar 45.000km gadaan.
                          dit is vrij normaal (enfin bij Renault toch, ik weet niet hoe ze dat doen bij andere merken)en zelfs aan te raden.
                          Als ze dit niet doen bestaat de kans dat door de nieuwe db-riem de oude waterpomp heel binnenkort toch breekt, en dan moet al het werk opnieuw worden gedaan.
                          Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

dit is ook een renault :
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

dit is ook een renault :
                              durf je daar mee naar de oorlog te trekken???

waterpomp op 45000 km... Euhm... 180 000 bij VW is wel beter denk ik zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
                                dit is vrij normaal (enfin bij Renault toch, ik weet niet hoe ze dat doen bij andere merken)en zelfs aan te raden.
                                Als ze dit niet doen bestaat de kans dat door de nieuwe db-riem de oude waterpomp heel binnenkort toch breekt, en dan moet al het werk opnieuw worden gedaan.

Bij mijn vorige Renault hebben ze de waterpomp nooit vervangen, de distributieriem wel, en die pomp is nooit stuk gegaan.

Maar als één van mijn collega's twee defecte waterpompen gehad heeft op zijn Renault na 135.000km, dan zal het niet lang meer duren voor die van mijn Clio stuk gaat. De gemiddelde levensduur van die waterpomp zal tegenwoordig maar zo'n 60.000km zijn zeker.

Dat is dan één van de redenen waarom het onderhoud zo duur is, volgens de gebruiksaanwijzing moet de distributieriem na 60.000km vervangen worden (benzine-modellen), maar er staat niet bij dat dan de waterpomp toch al zo goed als versleten is, en dat het vervangen van die riem daardoor bijna dubbel zo duur wordt.

Hetzelfde verhaal voor de achterremmen die pas gerepareerd zijn, daar hebben ze ook de remcilinders vervangen, terwijl er alleen iets mis was met 1 remschoen, waarvan de voering losgekomen was. De 4 remschoenen vervangen zou al ruim voldoende geweest zijn, want die remcilinders gaan makkelijk 200.000km mee (bij een normaal automerk toch).

Als er ergens iets stuk gaat, dan vervang je toch gewoon zoveel mogelijk onderdelen tegelijk? Op die manier verdien je véél meer.....
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X