Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Renault = probleemauto

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
    algemeen genomen zakt de kwaliteit van vanalles-en-nog-wat, helaas... en waarom? 't Is allemaal onze eigen fout:

- Wij willen alles liefst zo goedkoop mogelijk, dus er moet op productiekosten bespaard worden.
    - Wij willen veel verdienen, dus als de fabrikant ergens winst uit wil halen kan dat voornamelijk door op de onderdelen te beknibbelen... uurlonen of winstmarges van handelaars, daar blijf je beter af als fabrikant.
    - Service moet liefst zo goedkoop mogelijk, of zelfs helemaal niet meer gebeuren ("als 't kapot is, direct 't stort op"), dus originele onderdelen (waar de fabrikant dus ook op verdient) worden minder en minder verkocht, hetzij door concurrentie van piraatstukken, onderdelen via andere fabrikanten, hetzij door het feit dat er gewoon niet hersteld wordt. Een fabrikant haalt dus enkel winst uit verkoop, dus: zoveel mogelijk proberen verkopen, dus: de fabrikaten moeten minder lang meegaan.

Los daarvan zal er bij elk merk wel eens iets zijn, wij rijden thuis met een aantal toyota's (vroeger liteace, nu hiace camionette, picnic, corolla), met de liteace heb ik 270000km gebold, motor was nog goed maar remmen, schokdempers, uitlaat,... waren allemaal versleten. Op mijn hiace na 90000km koppeling moeten laten vervangen, lag blijkbaar aan mijn rijstijl en ik vertrouw mijn garagist daarin. In die picnic, buiten de accu, op al die jaren nog geen "rare" brokken gehad, en die corolla heb ik nog maar een paar maand, geen problemen daar...
    Is niet altijs onze fout.

Ik heb geen interesse in achteruitrijseintjes bij het parkeren-
    Ik moet geen gps hebben
    en ga zo maar door.

Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
      Is niet altijs onze fout.

Ik heb geen interesse in achteruitrijseintjes bij het parkeren-
      Ik moet geen gps hebben
      en ga zo maar door.

Risto
      Mijn Clio heeft helemaal geen opties die defect kunnen raken, maar dan gaat de motor zelf stuk natuurlijk.

Ik heb toen gekozen voor de goedkoopste (zonder opties, zelfs geen metaalkleur), omdat ik toch maar heel weinig kilometers per jaar rijd. Maar met die dure reparaties erbij is het goedkope er nu al wel af...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb hier twee Renaults rondbollen, een Laguna en een Twingo... 123.000 Km en 36.000 Km, nog geen problemen gehad, behalve dan dat een keertje de zetel niet meer naar achter ging (er was een balpen tussen gevallen).
        Distributieriem pas vervangen in de Laguna, helemaal geen dure ingreep. Ik ga bij een merkdealer en vind hem helemaal niet te duur...
        Mijn eerste Renault 11 van menig jaar geleden, had na 180.000 Km een olielek. Niet verwonderlijk als ik er op terugkijk hoe ik het Renault 1,6 dieseltje toen afbeulde. De Audi die ik daartussen heb gehad, had ook aanhoudend probleempjes, en ik heb hem na 245.000 Km wijselijk verkocht (zo blijkt nadien).
        Beide wagens die ik momenteel heb, jong tweedehands en vrij goedkoop gekocht en IK, ben er uiterst tevreden van.

Mvg

Comment

Tja Renault!!! Ik heb er 2 gehad een Espace waar vanalles afbrak of loskwam en een 19 cabrio die bij het terugschakelen van 3e naar 2e stilviel met alle blokkeringen van dien, geen sturen meer aan, geen remmen meer aan, kortom gevaarlijk.
          Ik kwam wekelijks in de garage, chapeau voor het geduld en de vindingrijkheid van die mensen, maar niks kon baten.
          Heb hem buitengezwierd na een bijna ongeluk vanwege het stilvallen.
          Ben ondertussen aan m'n 2e Chevrolet en heb nog nooit betere wagens dan deze 2 gehad.

mvg

Comment

Ik kocht een Toyota Avensis alle opties en toeters en bellen. De 2de wagen mocht wat kleiner zijn en minder dingen hebben. Het werd een Twingo de allergoedkoopste zonder enige extra optie.

Na 6 jaar komt de balans.
            Die Toyota is niet 4keer duurder (wel in aanschaf) maar als ik nu per KM of per maand reken komt die stukken goedkoper uit.

Ook met die Twingo regelmatig garage kosten van boven de 500 Euro. Als je bij Toyota een groot onderhoud laat uitvoeren dan kreeg ik verontschuldigingen van de garage dat het 150 was geworden. Ja meneer het was wel een grooooot onderhoud hé.

Je merkt het gewoon. Als je bij Toyota in een garage komt daar is weinig personeel. Je komt aan de balie waar een vriendelijk dame je mapje dat klaar lag uit de hoop neemt. Blijft u even wachten, neem dan gerust een tas koffie en lees een boekje meneer. Ze brengt het mapje naar de werkruimte. Via een groot venster zie je een van de mannen het mapje inkijken, hij pakt je sleutel en rijdt de wagen binnen. Na een half uurtje tot 1 uur. Gaat de moterkap weer dicht en rijdt hij de wagen naar de parking. Het mapje komt terug bij de balie. De dame tikkelt wat op de PC en de rekening rolt eruit. Het is dan 95 Euro meneer. Ja het is wat duurder want er moesten wat filtertjes worden vervangen na 60.000 Km.

Je maakt een afspraak met Renault, gelieve de wagen voor 9 uur binnen te brengen. Je kan hem vanaf 16h00 dan wel terug ophalen. Er staan 5 mensen aan de balie. De ene neemt je papieren en sleutel aan. De andere tikkelt op de PC en die moet een derde raadplegen want het dossier kan niet gevonden worden. Geen probleem meneer we lossen het wel op, de wagen staat straks klaar. Er lopen constant tientallen mensen binnen en buiten. Er werkt minstens 20 man in die garage. 's Avonds is het van hetzelfde er moet nog wat heen een weer gepraat worden, minsten 3 tot 4 mensen zijn er nodig voor er een factuur kan worden geprint (het lag niet klaar). Er waren wat problemen meneer we hebben dat en dat en dat moeten vervangen. Dat komt dan op 700 Euro. Ze begrijpen niet waarom je vind dat dat veel te duur is. Ze lachen je opmerking weg dat je je Toyota met 3 keer meer KM voor minder dan 100 Euro hebt laten nazien. Dat kan niet hé meneer. Ondertussen is er wel weer 10 man binnen en buiten gelopen. De gesprekken die ik kan opvangen gaan wel degelijk altijd over wagens en klanten, het is dus niet dat ze staan te leuteren. Er zijn gewoon veel en ingewikkelde procedures denk ik. Het lijkt meer een staatsbedrijf.

Ook ik heb beslits, dat Renault te duur is. Ik heb nu een Mercedes B en na 19.000 KM en 5 maanden is hij nog niet binnen geweest en het rijdt nog steeds perfect. Mijn vrouw is op een Toyota Yaris overstapt een pak duurder dan een Twingo in aanschaf maar na 1 jaar en 5000 Km zit ze nog aan nul garagekosten.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ikzelf rij met een "testcase" model van renault...
              Een Renault Mégane Coupé 2.0 16v IDE (directe injectie) uit 2000.
              Een motorblok dat uit de sportfabriek van renault komt, waarvan er niet al te veel rondrijden, maar ondanks dat heb ik geen enkel probleem met m'n renault, ookal verlang ik er soms veel van...

Je hebt natuurlijk maandagochtendmodellen...
              www.mattiaspletinckx.com
              Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

Die Toyota is niet 4keer duurder (wel in aanschaf) maar als ik nu per KM of per maand reken komt die stukken goedkoper uit.

Je merkt het gewoon. Als je bij Toyota in een garage komt daar is weinig personeel. Je komt aan de balie waar een vriendelijk dame....
                Voilà, bij mij is dat een vriendelijk Toyota-man.
                ....."Theo, we hebben eens de bougies vervangen.."
                Ik rijd niet veel, dat moet gezegd worden.
                Die bougies moesten eigenlijk niet vervangen worden maar toch
                was ik heel content dat ze dit gedaan hadden.
                Ik ben in die garage ook nog nooit boven de 110 à 120 euro buiten gegaan.
                En ze hebben toch wat werk gehad aan die auto vooral toen die nog
                wat jonger was en na 5000 km. dacht ik: de pollenfilter moest vervangen
                worden en ze hebben nog heel wat andere zaken nagekeken.

Koffie, tijdschriften en zelfs tv is er altijd beschikbaar.
                En nu staat er ook een laptop waar je eens mee kan spelen

Ik kan zelf het onderhoud volgen als ik wil en dat wil ik soms
                Kan ik eens kijken naar de onderkant van de auto als die op de brug staat.

Originele stukken van Toyota zijn ook wat duurder maar dat kan me
                geen fluit schelen
                Je moet al erg veel pech hebben met dit merk zodat je de portemonnee moet
                bovenhalen om stukken te betalen.

Ik kan me ook vinden met de korte uitleg van Risto.
                De helft van die zaken zijn euh...prullen.
                Maar een gps is voor mij een zegen.
                Of een airco voor mensen die heel veel op baan euh...stilstaan in de file
                Neen, ik vind die airco goed. Het is bijna een luxe-optie zoals ik dat hier aanhaal.
                Zit maar eens een aantal uren in die "kast" in de hitte.

Stefaan heeft ook een punt...je
                Toyota was aanvankelijk ook zeer goed betaalbaar...
                Die tijd is voorbij maar met dit verschil dat ik dit merk koop met de ogen toe
                ook al lijkt deze wagen duurder.

Ik zoek niet en kijk ook niet hoe men de kostprijs bepaalt van een auto.
                En de fout leggen bij de consument is niet helemaal eerlijk.
                Het beste en goedkoop bij een auto moet ik nog tegen komen.
                De winsten worden wel een pak groter maar of daar tegenover de prijzen dalen?
                Leg dan de fout maar bij de aandeelhouders.
                Last edited by theokus; 8 juni 2007, 23:40.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Als ge der nu enen koopt krijgde der ne velo bij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
                    Je hebt natuurlijk maandagochtendmodellen...
                    Er zijn dan toch fabrieken waar ze enkel 's maandags werken zelle ...

Een Renault noem ikzelf geen wagen meer, buiten miseriebak, rammelbak en geldbak heb ik er geen woorden voor.

Ik ken ook iemand die zich blauw betaald aan onkosten aan een Clio ... pfff
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Met alle renaults die ik had (1 R18 en 2 R21) waren er overhittingsproblemen. Nogal wiedes als je zag welke kleine radiatoren er ingebouwd werden. Voor de rest had ik geen noemenswaaardige problemen. De R5 van mijn echtgenote is 18 jaar oud, en daar enkel de (jawel ) radiator en verwarmingsradiator vervangen. Voor de rest blijft dat ding rijden. Mijn vorige wagen was een Daewoo Nubira 2.0 break op LPG. Miserie troef: afstellingsproblemen, toerental onstandvastig, wiellagers die stukgingen. Weggedaan op 120.000 km: waterverbruik: iedere 300 km moest er minstens 1L water bijgekapt worden, en de garage vondtg er geen verklaring voor. Nu mij geriskeerd aan een C4...hoop dat ik hem zelf geen C4 moet geven......jaja ik weet het, tis ne franse maar tot nu toe alles ok!
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                        Met alle renaults die ik had (1 R18 en 2 R21) waren er overhittingsproblemen. Nogal wiedes als je zag welke kleine radiatoren er ingebouwd werden. Voor de rest had ik geen noemenswaaardige problemen. De R5 van mijn echtgenote is 18 jaar oud, en daar enkel de (jawel ) radiator en verwarmingsradiator vervangen. Voor de rest blijft dat ding rijden. Mijn vorige wagen was een Daewoo Nubira 2.0 break op LPG. Miserie troef: afstellingsproblemen, toerental onstandvastig, wiellagers die stukgingen. Weggedaan op 120.000 km: waterverbruik: iedere 300 km moest er minstens 1L water bijgekapt worden, en de garage vondtg er geen verklaring voor. Nu mij geriskeerd aan een C4...hoop dat ik hem zelf geen C4 moet geven......jaja ik weet het, tis ne franse maar tot nu toe alles ok!
                        Amaai ..had jij geluk om de 300km 1 liter water ..en gij hebt die wagen weggedaan
                        En de garagist wist het ook niet hoe het kon dat hij op water bolde

Comment

Je maakt een afspraak met Renault, gelieve de wagen voor 9 uur binnen te brengen. Je kan hem vanaf 16h00 dan wel terug ophalen. Er staan 5 mensen aan de balie. De ene neemt je papieren en sleutel aan. De andere tikkelt op de PC en die moet een derde raadplegen want het dossier kan niet gevonden worden. Geen probleem meneer we lossen het wel op, de wagen staat straks klaar. Er lopen constant tientallen mensen binnen en buiten. Er werkt minstens 20 man in die garage. 's Avonds is het van hetzelfde er moet nog wat heen een weer gepraat worden, minsten 3 tot 4 mensen zijn er nodig voor er een factuur kan worden geprint (het lag niet klaar). Er waren wat problemen meneer we hebben dat en dat en dat moeten vervangen. Dat komt dan op 700 Euro.
                          Dan is mijn ervaring toch wel anders. Als er onverwachtse zaken opduiken wordt ik steeds telefonisch gecontacteerd, wordt er een duidelijke uitleg gegeven over wat en waarom én vraagt men steeds toestemming om de extra werken uit te voeren. Heb één maal gevraagd om mee de werkplaats in te mogen om te kijken, was geen enkel probleem en kreeg een degelijke technische uitleg.
                          Ik rij 17 jaar tevreden met Renault: R19 Chamade 10 jaar gehad en nu alweer 7 jaar met de Laguna Break plus vier jaar met een Kangoo van het werk.

Ook ik heb beslits, dat Renault te duur is. Ik heb nu een Mercedes B en na 19.000 KM en 5 maanden is hij nog niet binnen geweest en het rijdt nog steeds perfect.
                          Mercedes lijkt me nu toch sowieso een duurder merk bij aanschaf en onderhoud, waar zit dan het voordeel?
                          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Ik kocht een Toyota Avensis alle opties en toeters en bellen. De 2de wagen mocht wat kleiner zijn en minder dingen hebben. Het werd een Twingo de allergoedkoopste zonder enige extra optie.

Ook met die Twingo regelmatig garage kosten van boven de 500 Euro. Als je bij Toyota een groot onderhoud laat uitvoeren dan kreeg ik verontschuldigingen van de garage dat het 150 was geworden. Ja meneer het was wel een grooooot onderhoud hé.

Je merkt het gewoon. Als je bij Toyota in een garage komt daar is weinig personeel. Je komt aan de balie waar een vriendelijk dame je mapje dat klaar lag uit de hoop neemt. Blijft u even wachten, neem dan gerust een tas koffie en lees een boekje meneer. Ze brengt het mapje naar de werkruimte. Via een groot venster zie je een van de mannen het mapje inkijken, hij pakt je sleutel en rijdt de wagen binnen. Na een half uurtje tot 1 uur. Gaat de moterkap weer dicht en rijdt hij de wagen naar de parking. Het mapje komt terug bij de balie. De dame tikkelt wat op de PC en de rekening rolt eruit. Het is dan 95 Euro meneer. Ja het is wat duurder want er moesten wat filtertjes worden vervangen na 60.000 Km.

Je maakt een afspraak met Renault, gelieve de wagen voor 9 uur binnen te brengen. Je kan hem vanaf 16h00 dan wel terug ophalen. Er staan 5 mensen aan de balie. De ene neemt je papieren en sleutel aan. De andere tikkelt op de PC en die moet een derde raadplegen want het dossier kan niet gevonden worden. Geen probleem meneer we lossen het wel op, de wagen staat straks klaar. Er lopen constant tientallen mensen binnen en buiten. Er werkt minstens 20 man in die garage. 's Avonds is het van hetzelfde er moet nog wat heen een weer gepraat worden, minsten 3 tot 4 mensen zijn er nodig voor er een factuur kan worden geprint (het lag niet klaar). Er waren wat problemen meneer we hebben dat en dat en dat moeten vervangen. Dat komt dan op 700 Euro. Ze begrijpen niet waarom je vind dat dat veel te duur is. Ze lachen je opmerking weg dat je je Toyota met 3 keer meer KM voor minder dan 100 Euro hebt laten nazien. Dat kan niet hé meneer. Ondertussen is er wel weer 10 man binnen en buiten gelopen. De gesprekken die ik kan opvangen gaan wel degelijk altijd over wagens en klanten, het is dus niet dat ze staan te leuteren. Er zijn gewoon veel en ingewikkelde procedures denk ik. Het lijkt meer een staatsbedrijf.

Ook ik heb beslits, dat Renault te duur is. Ik heb nu een Mercedes B en na 19.000 KM en 5 maanden is hij nog niet binnen geweest en het rijdt nog steeds perfect. Mijn vrouw is op een Toyota Yaris overstapt een pak duurder dan een Twingo in aanschaf maar na 1 jaar en 5000 Km zit ze nog aan nul garagekosten.
                            Ben helemaal niet eens met je stelling over renault en mercedes ...;
                            Wij moeten bij renault wel een afspraak maken ,maar moeten niet wachten of een pak mensen zoals jij beschrijft passeren ! Hier werkt de baas mee in de garage en mevrouw doet de toonbank.
                            Het duurste dat wij al moeten betalen was de distributieriem die na 100.000 km vervangen werd !

O je rijd nu met mercedes ...ik ook ...wacht maar tot je eens naar de garage moet voor een groot onderhoud ...tot je de factuur krijgt !
                            de laatste keer voor een nazicht en oliverversing 210euro !! En ik was hem 3 dagen kwijt ..heeft wel 2 dagen gewoon op de parking gestaan ..ze waren hem vergeten
                            Moet maandag naar de schouwing en ik ben onlangs eens naar AUTO 5 geweest ..Groot onderhoud ..nieuwe filters ..remtest ...schokdempertest ..alles wat nodig is voor controle keuring.... oliewissel voor 10.000km ! 105 euro !! Ik vroeg nog of er geen vergissing was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                              Mercedes lijkt me nu toch sowieso een duurder merk bij aanschaf en onderhoud, waar zit dan het voordeel?
                              Tussen de onderhouden in kan je rijden.
                              Last edited by VerSeg; 9 juni 2007, 12:22.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

ik heb zopas m'n Opel vectra 1.7d vervangen door een Renault Kangoo 1.5 dci , vectra had 320.000 km na 13 jaar en was "op"

ik kocht de Kangoo na vele positieve reakties van vrienden/kennissen die er één hebben, maar 'k zal jullie binnen 13 jaar vertellen of hij even goed presteerde als de vectra, oké ?
                                groetjes, Bobke

Comment

Working...
                                X