Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Renault = probleemauto

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
    probleem is dat men hier teveel naar mijn goesting zulke opmerkingen maakt, niet iedereen is een intellectuele hoogvlieger en schrijft foutloos
    Ik heb gereageerd op een pleonasme of anders gezegd een stijlfiguur en dat is géén fout, maar kan best wel grappig zijn. Ik heb mij zelfs verontschuldigd bij poster met zijn super zuinig autootje mocht hij zich gekrenkt voelen.

Op schrijffouten reageren is in eender welk forum onbegonnen werk en totaal nutteloos.

Oh ja, ook dit nog. Ik ben helemaal geen intellectueel, in tegendeel, en ik voel mij daar niet ongelukkig bij.

Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb vorig jaar nog 418 euro betaald omdat een remvoering van de achterrem losgekomen was (de voering was dus losgegekomen van de remschoen, dat heb ik tijdens de 29 jaar dat ik auto rij nog nooit meegemaakt).
      Ze hebben dan meteen ook maar de pompjes vervangen hoewel daar niets verkeerd mee was (die gaan veel langer mee dan 40.000km). Als ze de remschoenen (van de trommelremmen) aan beide kanten vervangen hadden was het probleem ook wel opgelost, en dat zou véél goedkoper geweest zijn.
      Maar zoveel mogelijk onderdelen aanrekenen brengt geld op...

Ga je ergens in de Kempen naar de garage?
      Want ik denk dat de prijs die je betaald hebt zeker niet te hoog is.
      Nee, ikzelf ben van Limburg.
      Garage Vanderstukken heeft het onderhoud gedaan.
      Qua service en bediening ben ik zeker content.
      Werkhuis is vrij toegankelijk, koffie-praatjes enz... heel familiaal eigenlijk.
      Renault en Subaru zijn de merken daar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Dan moeten de Alfa's de laatste jaren toch erg veel verbeterd zijn en in het bijzonder de diesels.
        10 à 15 jaar geleden waren dat toch katastrofewagens naar kennissen van mij althans beweerden. Maar ja, tijden veranderen. En toch zou ik het mij niet durven riskeren er een 'benzine' van te kopen. Een slechte reputatie weer goed krijgen vraagt veel tijd. Maar ja, bij mij zit het wellicht tussen de oren.

Groetjes,
        Pol.
        De motoren van Alfa hebben nooit een slechte reputatie gehad, de rest wel (roest!). We hebben hier een 156 met 2 liter twinspark van 10 jaar oud met 230.000 km op de teller rijden. Die snort nog altijd even krachtig als toen. Wel op LPG. Was jaren de mijne maar nu rijdt mijn vader ermee. Vroeger heb ik een 33 quadrifoglio gehad, zo'n boxer met twee dubbele carburators. Man was dat een leuke auto . Wel roestbak hé . Heb er toch 10 jaar & 220.000 km mee gereden. Nu rij ik met een 166 turbodiesel (met chip tuning). Zoals ze op Top Gear gezegd hebben, iedere auto liefhebber moet in zijn leven minstens één keer met Alfa gereden hebben.
        Mijn madam heeft om de 3 jaar een nieuwe Audi A6, 2.7 TDI. Als je om de drie jaar een nieuwe krijgt kan er natuurlijk niet veel mislopen .
        De grootste miserie wagen die we ooit gehad hebben? Tja Pol, dat was een BMW 520 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          De grootste miserie wagen die we ooit gehad hebben? Tja Pol, dat was een BMW 520 .

Dat klopt, de toenmalige 5-reeksen waren miseriewagens, vooral de diesels dan. Dit waren ook de eerste diesels waarmee BMW concureerde tegen Mercedes. Nu zijn die problemen blijkbaar opgelost. Maar je moet inderdaad maar zo'n wagen treffen, om nooit meer naar dit merk terug te gaan. Mijn vrouw had in de jaren 70 een BMW coupe 2800, ook een ramp van een wagen. Miserie alom..ze heeft hem ooit van colère achtergelaten op een autostrade. Nadien kwam Mercedes, haar eerste 350 SL was goed, maar de 500 nu heeft toch ook al tal van problemen gekend. En wee u als ze daar moeten aan werken.
          Bij de aankoop van een nieuwe wagen hoopt alicht iedereen dat het een goeie wordt, maar het wordt toch telkens weer afwachten.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
            Honda civic kopen en al uw miserie is gedaan, mijn bakje is ondertussen al 11 jaar oud, behalve de nodige onderhoudskosten, nog nooit iets aan geweest, is idd duur in wisselstukken, maar het rijplezier maakt dat ruimschoots goe, zal zelfs zeer doen als hij op n dag niet meer het doet.
            Is een zeer betrouwbaar wagentje
            Hier kan ik je wel wat gelijk in geven. Mijn Civic is nu bijna 13 jaar oud en ik heb een 279000km op de teller staan, waarvan een 240000km op lpg. Buiten de normale slijtage ook geen enkele stukken gehad.
            Maar bij het laatste onderhoud liet de garagist me weten dat ze de kleppen niet meer veel kunnen bijregelen en dat het voor mij weldra gedaan zou zijn met op lpg te rijden. Iets door de snellere slijtage van de kopzitting (of zoiets, ken er niet veel van ).
            Op benzine zou dat niet verslijten, of toch niet zo snel.
            Kan dit natuurlijk laten repareren, maar dat is wel wat kostelijk voor zo een oud karretje.
            Zou graag terug een nieuwe Civic kopen en die op lpg leggen, maar blijkbaar krijg je dan van Honda geen garantie meer.

Greetings,
            Schanske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Dan moeten de Alfa's de laatste jaren toch erg veel verbeterd zijn en in het bijzonder de diesels.
              10 à 15 jaar geleden waren dat toch katastrofewagens naar kennissen van mij althans beweerden. Maar ja, tijden veranderen. En toch zou ik het mij niet durven riskeren er een 'benzine' van te kopen. Een slechte reputatie weer goed krijgen vraagt veel tijd. Maar ja, bij mij zit het wellicht tussen de oren.

Groetjes,
              Pol.
              Het plezier dat ik aan mijn Alfa 159 SW beleef heb ik bij nog geen enkele andere wagen gehad. En dan rij ik nog maar met de te kleine 120pk JTD.

Ik amuseer me ieder moment in die wagen! Wat ik van de Duitsers nooit heb kunnen zeggen.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht
                Hier kan ik je wel wat gelijk in geven. Mijn Civic is nu bijna 13 jaar oud en ik heb een 279000km op de teller staan, waarvan een 240000km op lpg. Buiten de normale slijtage ook geen enkele stukken gehad.
                Maar bij het laatste onderhoud liet de garagist me weten dat ze de kleppen niet meer veel kunnen bijregelen en dat het voor mij weldra gedaan zou zijn met op lpg te rijden. Iets door de snellere slijtage van de kopzitting (of zoiets, ken er niet veel van ).
                Op benzine zou dat niet verslijten, of toch niet zo snel.
                Kan dit natuurlijk laten repareren, maar dat is wel wat kostelijk voor zo een oud karretje.
                Zou graag terug een nieuwe Civic kopen en die op lpg leggen, maar blijkbaar krijg je dan van Honda geen garantie meer.

Greetings,
                Schanske
                Het hoofdprobleem van LPG zit hem inderdaad in de "smering" van de kleppen. In de tijd van de loodhoudende benzine gebeurde die "smering" door dat lood. Met loodarme benzine is men dan gestart met keramische klepschotels. Als je LPG gebruikt is ook dat niet voldoende...
                Honda heeft daarnaast ook het "probleem" dat ze hoogtoerige motoren maken (uiteraard 16-kleppers), waardoor de kleppen nog meer belast worden. De garantie vervalt dus inderdaad als je op LPG rijdt. Of dat terecht is kan je een groot vraagteken bij plaatsen. LPG is nog altijd de zuiverste brandstof en is in principe een gratis nevenprodukt bij de raffinage van aardolie (wordt meestal gewoon verbrand...).

Je moet eigenlijk hopen dat men meer belgen kan overtuigen om geen diesel meer te kopen. Mensen die weinig km rijden kunnen met een diesel niets aanvangen. Zowel de turbo als de roetfilter (die met de euro 5 norm verplicht wordt) kan niet tegen korte ritten met koude motor. En dat zijn echt 2 onderdelen die stukken van mensen kosten als ze vervangen moeten worden...

Eigenlijk is het jammer dat men diesel hier zo goedkoop verkoopt. Het is duurder om te maken dan benzine (want ruim gecompenseerd wordt door de taxen), en daarnaast heeft diesel ook een hogere verbrandingswaarde per liter. Zo krijgen de mensen de indruk dat een diesel een beter rendement heeft dan een benzine-wagen. 1 L diesel heeft een verbrandingswaarde die 14 % hoger ligt dan van 1 L benzine.
                Een benzinewagen die 7 l verbruikt heeft dus eigenlijk +/- hetzelfde rendement als een diesel die 6 l verbruikt...
                Het rendement van een diesel is effectief iets beter dan een benzine (enkele procenten), maar het verschil kan je dus niet rechtstreeks aflezen uit de verbruikscijfers in l/100 km...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Het hoofdprobleem van LPG zit hem inderdaad in de "smering" van de kleppen. In de tijd van de loodhoudende benzine gebeurde die "smering" door dat lood. Met loodarme benzine is men dan gestart met keramische klepschotels. Als je LPG gebruikt is ook dat niet voldoende...
                  Honda heeft daarnaast ook het "probleem" dat ze hoogtoerige motoren maken (uiteraard 16-kleppers), waardoor de kleppen nog meer belast worden. De garantie vervalt dus inderdaad als je op LPG rijdt. Of dat terecht is kan je een groot vraagteken bij plaatsen. LPG is nog altijd de zuiverste brandstof en is in principe een gratis nevenprodukt bij de raffinage van aardolie (wordt meestal gewoon verbrand...).
                  Zie hier ergens boven. Alfa's hebben daar alvast geen last van. Voor mijn huidige 166 diesel heb ik altijd op LPG gereden.

Comment

volkswagen

inmiddels al 5 jaar oud en nog geen kosten
                    en ik rijd echt niet zoals een bejaarde met m'n bora
                    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                      volkswagen

Amaai, 422.000 km op 5 jaar tijd, en dat voor een Student

Comment

Die foto mocht wel wat scherper... de belichting mocht ook wat beter.
                        Ik denk dat die 4 er bij geshopped is.

Ooeps, verkeerd forum.
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                          Die foto mocht wel wat scherper... de belichting mocht ook wat beter.
                          Ik denk dat die 4 er bij geshopped is.

Ooeps, verkeerd forum.
                          is genomen aan 120km/h met een iPhone die geen scherpstelling heeft en eigenlijk een ***camera is

ééntje uit de oude doos

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Amaai, 422.000 km op 5 jaar tijd, en dat voor een Student
                          bijna 6 jaar wel, hij verjaart in februari
                          Last edited by PJH; 24 december 2008, 13:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                            bijna 6 jaar wel, hij verjaart in februari
                            Jamaar, dat verklaart nog niet hoe je als student in godsnaam aan 422.000 km komt in "bijna" 6 jaar . Dat zijn er 100.000 per jaar. Dat haalt een volbloed vertegenwoordiger bijna nog niet.

Comment

wel, dat ik er zelf nog geen 6 jaar mee rijdt is logisch, want ik wordt er pas 22 op 14 februari '09. Ik zal z'n leven eens beschrijven

de wagen is in maart 03 bij ons thuis aangekomen. Het was toen de nieuwe firmawagen van m'n vader die vaan Jan De Nul werkt als hoofdingenieur voor binnenlandse projecten. Toen was hij bezig met de bouw van de nieuwe vleugel van het hospitaal in antwerpen. Kort daarna moest hij een nieuwe vleugel aan het ziekenhuis in antwerpen gaan bouwen. Het hoofdbureau van zo'n multinational staat natuurlijk niet op de werf zelf, die bevind zich in Aalst. Gezien mijn vader zowat alles moet regelen dient hij soms naar het bureau te gaan om plannen van de architecten, naar de klant zelf, naar de werf, naar..... noem maar op.

de dag zag er dus soms zo uit:
                              5.00 opstaan en van knesselare naar leuven om bvb een betonmixer binnen te laten op de werf en instructies te geven
                              08.00 vertrekken naar aalst om papieren
                              10.00 terug naar leuven
                              12.00 lunchen ergens met een klant ofzo
                              13.30 op naar een zakenpartner
                              .....
                              tot soms 23.00 's avonds

zo had de auto soms tot 600km op 1 dag, en dat 6/7. Zo loopt het wel erg snel op allemaal
                              na 3 jaar had de wagen dus 250.000km, grootste deel waren snelweg kilometers. Omdat een auto op 3 jaar tijd is afgeschreven door een leasing maatschappij, kreeg hij dus een nieuwe bora (we hebben er nu dus 2). Omdat er met onze oude nog helemaal niks mis was en ik net 18 werd, heb ik deze voor zeeeeeeeeeer weinig geld kunnen overkopen van het bedrijf en is het mijn wagen geworden.
                              de dagelijkse rit van de wagen is nu Knesselare -> kortrijk en terug. en in het weekend...tja, soms doe ik heel belgie ik ga er mee touren om te ontspannen, ik ga er mee winkelen, naar vrienden, naar races (hobby = scooterrace naast fotografie) en dat is soms in lelystad (nl) of maagdeburg (de) tot zelfs frankrijk enz.
                              Een auto koop je om mee te rijden, toch?

nu 420000-250000 = 170.000 zelf gereden op 2.5 jaar tijd is zelf zo'n 70k per jaar

amai... nu ik het zo eens bereken rijd ik inderdaad ook erg veel rond schrik er zelf een beetje van

Comment

Working...
                              X