Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Renault = probleemauto

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Vandaag heb ik nog een collega gesproken die net zijn renault Laguna ingeruild heeft voor een Nissan.
    Dan hoop ik voor je collega dat hij geen diesel gekocht heeft : je mag 2 keer raden van waar heel wat van die Nissan dieseltjes komen...
    Die 2 vormen al behoorlijk lang een alliantie.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb al met vanalles-en-nog-wat gereden maar nog nooit met Renault, omdat ik ze eigenlijk niet zo mooi vind.
      Maar collega's die er wel een hebben, bestellen keer op keer een Renault omdat... ze er nooit problemen mee hebben!!!! Zo zie je maar.

Zoals hierboven al gezegd... binnen elk merk kan je wel eens heel veel pech hebben.
      When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        dit is ook een renault :
        "Ooooh! Zthat's where i park'd my liztle ztank."
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

ik denk dat die op de NCAP-test niet zo hoog zal scoren voor "voetgangersveiligheid"... alhoewel, je hoort 'm wel komen en de snelheid bij impact zal allicht niet zo groot zijn

Ik ben echt zéér curieus of we binnen twintig jaar gaan moeten zeggen:
          "Wij hebben nog geweten van auto's en toestellen die méér dan tien jaar meegingen en stevig gebouwd waren!"

Ofwel:
          "Zo rond de eeuwwisseling, BROL dat er toen gemaakt is, een geluk dat dat tegenwoordig zoveel beter is"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
            Ik heb al met vanalles-en-nog-wat gereden maar nog nooit met Renault, omdat ik ze eigenlijk niet zo mooi vind.
            Dat is nog een bijkomend probleem bij Franse auto's, namelijk dat ze over het algemeen gewoon spuuglelijk zijn (behalve sommige Citroën-modellen momenteel).

seppuku.

Comment

Hi,

Ik rijd met een poloke van 11 jaar oud (55000km) en tot nu nog geen enkel technisch probleem mee gehad (mijn bureau is van hout )

Ik denk wel dat er bij alle merken probleem modellen zijn: een familielid heeft eens een A4 gehad die buiten het onderhoud 42 keer op 4 jaar (140000km) in de garage heeft gestaan. Daarna heeft die 4 jaar met een Passat gereden (nochtans veel gemeenschappelijke onderdelen met Audi) en ook op 4 jaar (140000km) is er alleen een Cardan (is dit juist geschreven ) koppeling om zeep gegaan. Daarna een BMW 318d waarbij de problemen beperkt zijn gebleven tot defecte CD-spelers en lekke banden...

Het voordeel van Renault is denk ik wel dat de reparaties relatief goedkoop zijn. Duitsers en Japanners hebben niet bepaald de reputatie om goedkoop stukken te wisselen...

Als je nu toch al niets dan problemen hebt, dan zal het met een Alfa-Romeo niet slechter gaan he, en dan heb je een echt knappe wagen
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Over schoonheid van een wagen kan je moeilijk discussiëren hé.
                Wij kochten destijds die Twingo ook niet omdat hij mooi was, maar omdat je voor dat geld geen andere wagen die zo handig in ruimte was kon vinden.

We kunnen klagen over de kwaliteit maar Renault is een van de weinige autobouwers die eens durven experimenteren met speciale modellen. Want het hele monovolume segment is wel een verdienste van Renault.

De Vel Satis en de Avantime zijn dan weer modellen die niet aanslagen, maar tenminste bouwen ze niet de eenheidsworst die zo veel anderen al maken.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik ben mijn Clio net gaan halen, hopelijk blijft alles nu heel.

De waterpomp wordt blijkbaar elke keer samen met de distributieriem vervangen, dan mogen ze dat er wel in het onderhoudsboekje bijzetten, zodat de klant weet dat het vervangen van de distrubutieriem toch zo'n 85 euro (btw in) duurder zal uitvallen. Bij mijn Clio wil dat zeggen dat die pomp elke 60.000km vervangen wordt, dan moeten ze die ook niet meer zo degelijk maken dan pakweg 10 jaar geleden.
                  Ze hebben de waterpomp laten zien, en blijkbaar lekte die nu al (na 45.000km), dat wil zeggen dat ik rond de 90.000km weer een lekke waterpomp mag verwachten.

De prijsopgave was vrij juist, aan de telefoon hadden ze het over ongeveer 700 euro, ik moest 728,43 euro betalen.
                  Dat is niet alleen voor die lekke koppakking, ik had mijn auto naar de garage gedaan om de distributieriem te vervangen, die kostprijs zit er ook bij.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ik rij met mijn 4de Opel ( en 3de op een rij), omdat ik er gewoon content van ben, maar hun nieuwe modellen liggen mij helemaal niet meer, behalve de Meriva.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Ik heb hem gevonden, de renault die op de Dacia logan lijkt, nouja, 't is dezelfde wagen:

het is de Renault Thalia

Last edited by toerist; 12 juni 2007, 23:05.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Heb zo'n Ford gehad. Gelukkiglijk een firmawagen. Versnellingbak stuk na 20000 km. Terug stuk bij 30000 km (commentaar garage: "eigenaardig, dat hebben we normaal bij een Galaxy, niet bij een Mondeo"). Maar toen hadden ze het gevonden! "Er lagen wat stukken metaal in de bak, en zo hebben we gezien dat er een stuk slecht gemonteerd was". Viel stil als het regende. Bij ongeveer 40000 km de uitlaat (bij een diesel?) doorgebrand. Drie maal is het derde stoplicht naar beneden gekomen. Water in de koffer. Al ooit eens het linkervoorwiel geblokeerd gehad als je in een bocht remt? Met ABS? Volgens de garage: "de boordcomputer zegt dat alles in orde is". Enfin na 70000 km heeft de koppeling het begeven en habben ze de wagen afgevoerd. En zuipen dat die deed...

Collega's hadden soms ook zo'n leuke voorvallen. Bij enkele (!) Mondeo stationwagens gingen de voorruiten naar beneden als je de deuren sloot met de afstandbediening. Reden: de software is gelijk voor alle mondeo's. Dus ook voor de cabrio die hun voorruiten laat zakken om de kap te sluiten. Waarschijnlijk wagens met persoonlijkheids stoornissen.

Bij mijn volgend exemplaar hebben ze 1x een schroef vastgezet, voor de rest gewoon onderhoud.

Comment

Ik heb nu per toeval een Clio als vervangwagen se ...

Het is net als een koekeblik maar dan niet helemaal van ijzer maar deels van plastiek ... vleugels vooraan zijn plastiek.

Voor de rest ... dieselke 1.5, gaat van geen kanten vooruit vergeleken met eender welk ander merk met dezelfde motorklasse.

Als ge uw pinker naar rechts opzet doet ge 9/10 uw lichten uit ... zet je de pinker naar links op, dan zet je 9/10 uw lichten weer aan ... zeer knap stukske mechaniek in dat hendeltje ... hoe is het mogelijk.

Uw deur durft ge niet te hard toekloppen want je vreest dat ze er gaat uitvallen ... vermoedelijk is dat al veel gebeurd als je ziet welke dikke moeren ze gebruiken om deze vast te zetten.

Mijn mening blijft dus nog steeds deze van 20 jaar geleden ... het is en blijft een (deels) vlekke doos.

Moet je eens je snelheid proberen aflezen op de teller ... zoek die 120 maar eens al rijdend, zo onduidelijk.

Zit dat displayke steeds vanalles te lullen in het Frans ... denk nu niet dat je dit zelf kan instellen hé, je moet ervoor naar de garage.

Logica, auto, kwaliteit en Renault ... gaat helemaal niet samen. En het ergste is nog niet de auto ... maar de service dat ze bieden.

Maar één ding moet ik wel toegeven van "ver" zien sommige modellekes er wel tof uit.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Zou dat nu komen omdat ze niet meer in Vilvoorde gemaakt worden, maar in het oostblok (zie Lada) ?
                            George Orwell

Comment

My Toyota is fantastic!
                              Nikon D80
                              18-200 VR
                              www.circuitfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
                                My Toyota is fantastic!
                                maar duur
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X