Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

copyright perikelen - update (laatste keer)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Ik heb van de door mij gepubliceerde foto's op het web geen exif kunnen trekken. Ik publiceer ook altijd in een kleiner formaat.
    Het wordt pas vervevelend als de illigale gebruiker annoniem is en jouw foto op zijn pagina gebruikt. Verder ben ik het eens met de stelling... pakken dat geld! Tenzij de foto inbreuk maakt op je privicy. Groeten Eugene
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

    Comment


    • #92
      ik vermoed dat onbewerkte foto's hun exif behouden

      kijk maar eens :
      flurk : (brug) http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=8893
      jaja (foto van de dag in full size) : http://users.pandora.be/belgium.digital/foto_vd_dag/14_10_2002_full_size.jpg

      (hopelijk doe ik nu niet iets wat niet mag ...)

      daar kan je het exif zien, niet alleen het toestel maar ook het serial number ...

      eigenlijk zou het beter zijn die exif te verwijderen ... zeker wanneer het serial number niet vermeld worden

      Comment


      • #93
        Hallo allemaal,

        Voor het veiligstellen van je auteursrecht op foto's die op het internet staan is er maar een manier en dat is http://www.digimarc.com
        Waneer ze ongewenst worden gebruikt krijg je daar automatisch een melding van , dus hoef je niet al je tijd te verdoen met het zoeken van je gestolen foto's

        pbase supporter.
        D30 ,14mm L,17-35mm L, 28-70mm L,
        100-400mm L IS ,extension tube 25mm, Image tank 10Gb,Spyder+Optical

        Comment


        • #94
          Er zijn nog wel meer mogelijkheden hoor

          http://www.info2clear.com/NL/index.asp


          Maar ... zowel digimarc als info2clear zijn NIET gratis !!!
          (voor amateurs zelfs héél duur)

          Comment


          • #95
            Ik ben eigenlijk benieuwd of hier al een uitspraak van is... Al enig nieuws Jan66?

            Groetjes,
            Lex
            .:www.shadowarts.be:.

            Comment


            • #96
              Originally posted by Lexieke
              Ik ben eigenlijk benieuwd of hier al een uitspraak van is... Al enig nieuws Jan66?
              Nog geen uitspraak... pas binnen een maand of 3... ik hou jullie op de hoogte !
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #97
                Zeg Lexieke, ik heb deze topic ook geïnteresseerd gelezen en dacht inderdaad dat er al een vervolg op was aangezien Jan 66 de laatste was die gereageerd had. Maar... jij hebt dit bovengehaald. Zou je niet wat blokken ipv al de topics van het forum te lezen? Ik wil me niet moeien hé schatje, maar... eerst blokken en dan alles lezen hé. Een moeder heeft gesproken

                Comment


                • #98
                  Ne gezonde student met een lui dagje I know ik had moeten blokken maar ik had vandaag ander zorgjes vandaar de ontspanning maar toch merci bezorgde moeder

                  Lexke
                  .:www.shadowarts.be:.

                  Comment


                  • #99
                    Nog eventjes naar boven halen, naar aanleiding van hetgeen Jaja overkomen is (zie andere topics)... dus voor de geïnteresseerden : deze zaak loopt nog altijd... onze eindconclusies (advocaat en mezelf) zijn opgestuurd een aantal weken geleden... de tegenpartij heeft nu nog een drietal weken tijd om te reageren en tegen half mei 2003 zou de rechtbank een definitieve uitspraak doen... wordt dus vervolgd en ik hou jullie zeker op de hoogte !
                    Als alles achter de rug is - ongeacht het resultaat, alhoewel ik volgens heel wat mensen 'die het kunnen weten' sterk in m'n schoenen sta - wil ik hier wel eens posten wat de tegenpartij mij allemaal probeert aan te wrijven... rotte boel hé mensen maar voorlopig : gewoon een beetje geduld
                    Jan
                    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                    Comment


                    • Originally posted by eMJeke
                      Originally posted by stephrum
                      [maar inderdaad : uw foto niet publiceren mét exif ... dan kunnen er geen problemen zijn
                      Maar hoe haal je die exif-informatie uit de foto?
                      Gehele foto kopieren in een nieuwe file. (select all, copy, new file, paste.) Hier staat dan wel exif data in maar dan de exifdata die photoshop (of elk ander proggie) er in schrijft en niet de originele, je kunt ook je plaatjes digitaal watermerken door iets wat ook in adobe zit. Dit is een soort van standaard iets van adobe (digital watermark) Je geeft je op bij adobe op de site, je krijgt een nummer, en dat nummer voer je weer in photoshop in. Wat mensen ook doen met je foto comprimeren, croppen uit copieren etc, het watermerk blijft er altijd in staan.

                      file:///C:/Program%20Files/Adobe/Photoshop%206.0/Help/c17sa35.htm

                      Via de registratie bij adobe kun je dan aantonen dat het jou foto's zijn. Het is al meer dan een jaar geleden dat ik dit ontdekte bij photoshop 6.0 (ik weet niet of dit in 7 ook nog zit) Wie weet is dat dan wel de oplossing voor velen. Ik had toendertijd photoshop nog 'gekraakt'en kon me gewoon registreren en een nummer krijgen om in te voeren.

                      Jan ik hoop dat je je gelijk krijgt.

                      Comment


                      • Als ik een beeld download van het net en ik zet mijn eigen watermerk op, ook al is dat geregistreerd, is hij daarom nog niet van mij. Enkel een beeld in hogere resolutie dan het geripte beeld (en elk ander identiek beeld op het net) kan denk ik bewijzen dat het van jou is.

                        Ik weet niet of iemand al gereageerd heeft op de melding dat je moet aangesloten zijn bij een auteursrechtenvereniging (Sofam, Sabbam) om je rechten af te dwingen. Ik denk dat dat niet zo is. Je mag dat zelf doen ook.

                        Rollin

                        ps, Leo, het 'kraken' van software is net hetzelfde als wat men Jan66 heeft aangedaan. Niet teveel mee stoefen (=pochen) dus.

                        Comment


                        • Originally posted by rollin
                          Ik weet niet of iemand al gereageerd heeft op de melding dat je moet aangesloten zijn bij een auteursrechtenvereniging (Sofam, Sabbam) om je rechten af te dwingen. Ik denk dat dat niet zo is. Je mag dat zelf doen ook.
                          Je mag dat uiteraard zelf doen... doe ik nu ook... samen met een advocaat... wel zelf veel moeten opzoeken en rondvragen wat betref copyright... je bespaart je natuurlijk wel veel tijd en energie als het via Sofam kan... ik heb me pas achteraf aangesloten...
                          Jan
                          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                          Comment


                          • Update : uitspraak op 23 mei e.k. !!
                            Jan
                            www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                            Comment


                            • Ben benieuwd wat het gaat geven
                              mvg,
                              Geronimo
                              www.geronimosite.net

                              Comment


                              • Nog 7 dagen
                                An  a day keeps frustration away!
                                http://www.demey-deleus.be

                                Comment

                                Working...
                                X