Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pure Beauty

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pure Beauty

Amai amai, wat een gedoe hier allemaal..

Foto is mooi, licht is zeker in orde.
    Huid kan er imo nog mee door, daarvoor moet ik het op 100% zien.
    Het oogwit vind ik er een beetje over (heb het bij anderen ook wel gezien).
    Shaping/highlights zijn goed.
    'Groot contrast' tussen het haar van de wenkbrauwen en dat op haar hoofd.

Comment

Ik heb de grote file gekregen en kan zeggen dat het wel met kennis van zaken is gedaan hoor.
      Het is weliswaar gedaan volgens een school waar ik minder achter sta, maar dat is kwestie van smaak.
      Zo lijkt mij de huid eerst verzacht en is daarna artificieel detail toegevoegd met een high pass. Anyways, hiervoor moet je PS wel kennen...
      De wenkbrauwen zijn evenwel in de grote versie ook al heel hard.

Die kleine details zijn evenwel heel moeilijk over te brengen naar de kleinere file.
      Ook haartjes langs de lippen geven in de kleine versie de indruk dat er heel ruw met een blur is langsgegaan maar dat klopt dus niet.

Nog maar eens geleerd dat je nooit volledig kunt afgaan van een verkleining én dat je een altijd custom moet afwerken volgens de outputgrootte.

Voor wat dienen kan heb ik zelf eens een shot gewaagd voor deze grootte.
      verkleining

Heel moeilijk om het detail naar voor te laten komen...
      Als de TS hier problemen mee heeft, dan verwijder ik het onmiddelijk...
      Last edited by PSG; 19 juni 2009, 23:21.

Comment

Etalagepop gefotografeerd?
        Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

dat ziet er stukken beter uit!
          bedankt PSG voor deze bijdrage.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Tot wat "hovaardigheid" leiden kan - pijnlijk, zeer pijnlijk.

Je bent ontegensprekelijk een goed fotograaf, en deze plaat is waarschijnlijk niet je beste bewerking - soit, het kan iedereen gebeuren.
            Maar er is een oud Vlaams spreekwoord dat zegt : "Hoogmoed komt voor de val". Dit topic illustreert dit jammer genoeg overduidelijk : je kan zo vol zijn van jezelf dat je blind wordt voor kleine fouten. En als je dan nog arrogant bent op de koop toe, dan is het hek helemaal van de dam. Dan val je door de mand...
            Het is menselijk, maar het is pijnlijk om mee te maken...
            Ik leef mee.
            Greetz, KAriboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

eindelijk eens wat positievere reacties
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Ik heb de grote file gekregen en kan zeggen dat het wel met kennis van zaken is gedaan hoor.
                Het is weliswaar gedaan volgens een school waar ik minder achter sta, maar dat is kwestie van smaak.
                Zo lijkt mij de huid eerst verzacht en is daarna artificieel detail toegevoegd met een high pass. Anyways, hiervoor moet je PS wel kennen...
                De wenkbrauwen zijn evenwel in de grote versie ook al heel hard.

Die kleine details zijn evenwel heel moeilijk over te brengen naar de kleinere file.
                Ook haartjes langs de lippen geven in de kleine versie de indruk dat er heel ruw met een blur is langsgegaan maar dat klopt dus niet.

Nog maar eens geleerd dat je nooit volledig kunt afgaan van een verkleining én dat je een altijd custom moet afwerken volgens de outputgrootte.

Voor wat dienen kan heb ik zelf eens een shot gewaagd voor deze grootte.
                verkleining

Heel moeilijk om het detail naar voor te laten komen...
                Als de TS hier problemen mee heeft, dan verwijder ik het onmiddelijk...

Comment

Wat mij hier opvalt ... Die foto laat ik nu nog in het midden, is het besef dat mijn dochter van 7 zeker nog niet met PS kan werken, maar toch al betere foutloze zinnen kan schrijven dan de topicstarter.

Na een paar replies ben je uit je sloffen geschoten en ben je beginnen kafferen . Wat verwacht je dan ?

Als je met je werk toch al internationale successen oogst, waarom kom je dan op een dergelijk "klein" Vlaams forum zo naar aandacht hunkeren ?

Als jij met die puberale mentaliteit, in die wereld ( kunst, tijdschriften, mode, enz...) telkenmale zo gaat reageren, geef ik U op een blaadje dat je heel hard en heel snel gaat vallen ...

Comment

ik kom niet naar aandacht hunkeren , ik wil alleen maar delen wat ik maak en ja ik ben trots op men werk daar is niets mis mee .
                    En zo hoog heb ik het helemaal niet op moest dat zo zijn zou ik dat overal neergeschreven hebben of op mijn website hebben staan , ik doe gewoon heel graag men werk en ben altijd bereid om bij te leren en te delen aan andere wat ik zelf geleerd heb

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Wat mij hier opvalt ... Die foto laat ik nu nog in het midden, is het besef dat mijn dochter van 7 zeker nog niet met PS kan werken, maar toch al betere foutloze zinnen kan schrijven dan de topicstarter.

Na een paar replies ben je uit je sloffen geschoten en ben je beginnen kafferen . Wat verwacht je dan ?

Als je met je werk toch al internationale successen oogst, waarom kom je dan op een dergelijk "klein" Vlaams forum zo naar aandacht hunkeren ?

Als jij met die puberale mentaliteit, in die wereld ( kunst, tijdschriften, mode, enz...) telkenmale zo gaat reageren, geef ik U op een blaadje dat je heel hard en heel snel gaat vallen ...

Comment

Dat over smaken niet twisten valt, dat wisten we al wel langer.
                      Ongetwijfeld zal deze foto beter tot z'n recht komen op een grote afdruk, maar ja hij staat nu hier in 't klein ter beoordeling.
                      Ik ben er nu toch al enkele keren terug naar gaan kijken en ja hij is echt wel volgens al de regels van de kunst opgepoetst.
                      Het zou best wel kunnen dat een opdrachtgever dit werk vraagt.

Maar bij mij valt dit niet echt in de smaak, gewoon mijn mening.
                      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Het topic is amper twee comments verder en er komt al een kwade reactie van TS.
                        In mijn opleding heb ik geleerd "een spons" te zijn: gretig comments opslorpen en er dan over nadenken.

Comment

Ik vind deze foto vele beter dan de meeste fotos dat ik hier zie in showcase mensen en modellen, VELE beter.

Toch krijgt deze foto zo een zware kritiek, terwijl die andere foto's de hemel worden ingeprezen.

Smaak is subjectief, ik begrijp dat dit type van foto's sommige mensen niet smaakt, maar het is wel duidelijk dat dit echt een beauty foto is dus moet je dit ook bekijken als een beauty foto.
                          Ik hoop dat ik dit type van bewerkingen onder de knie krijg en dit niveau haal.

Wel moet ik er even bij vermelden dat ik toch wel enkele foutjes zie:

1) haartjes aan linker en rechter kant van de kin die toch wel beetje misplaatst zijn.
                          2) op deze foto zijn de wenkbr. mss iets te scherp, ik weet niet of dit ook zo op de grote versie is
                          3) de lippen zijn niet mijn smaak, iets te scherp

Aan de andere kant moet je dit niet allemaal zo persoonlijk opvatten.
                          www.carlwouters.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Tot wat "hovaardigheid" leiden kan - pijnlijk, zeer pijnlijk.

Je bent ontegensprekelijk een goed fotograaf, en deze plaat is waarschijnlijk niet je beste bewerking - soit, het kan iedereen gebeuren.
                            Maar er is een oud Vlaams spreekwoord dat zegt : "Hoogmoed komt voor de val". Dit topic illustreert dit jammer genoeg overduidelijk : je kan zo vol zijn van jezelf dat je blind wordt voor kleine fouten. En als je dan nog arrogant bent op de koop toe, dan is het hek helemaal van de dam. Dan val je door de mand...
                            Het is menselijk, maar het is pijnlijk om mee te maken...
                            Ik leef mee. Greetz, KAriboe
                            Yep, ik leef ook mee. Arme drommel!
                            Hoe dun kan het lijntje zijn tussen award en awoert?
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Het is precies weeral hetzelfde, de één vindt het goed en de andere vindt het slecht nu we zouden allemaal eens moeten weten eigelijk dat er over kleuren -geuren -beoordeling van foto's of andere kunstobjecten niet kan gediscusseer worden ,want smaken verschillen .

Jim007 het is nu niet dat je zoals je beweerd een aantal prijzen hebt behaald met je fotografie werk dat je hier zomaar de mensen moet uitkafferen ,en denken dat je alleen super foto's maakt door te kunnen photoshoppen ,ik kan zelf niet photoshoppen heb er trouwens geen intresse in ,want ik vindt dat een mens nog altijd een rimpel of en ander gebrek mag tonen ,wil jij en dat is natuurlijk jou keuze de perfecte dame of heer neerzetten volgens de regels van de boekjes moet je dat ook doen maar leer aub wel kritiek aanvaarden als andere mensen (foutjes) in je werk zien ,de mensen hier willen je eigelijk attent maken op nog zorgvuldiger te werk te gaan .

Touwens je model is echt de moeite waard om ze te fotograferen ,maar zou ze graag onbewerkt willen zien .

Grtz

Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
                              Ik zal voor iedereen en vooral voor de laatste keer eens heel beheerst reageren .
                              Als ik zo eens rondkijk en kijk wat iedereen op beeld zet en dan komen reageren dat ze dat ook kunnen na 10 min shop werk dat ze best een andere hobby gaan zoeken .
                              Het word hoog tijd dat jullie eens ronkijken wat er allemaal in magazines enz staat
                              en normaal zou je me dit niet horen zeggen maar verleden jaar alleen al
                              TIgi photographique style award gewonnen (in Londen) op Europees vlak
                              en das geen wedstrijd voor amateurs ofzo he is professioneel circuit en zelfde voor
                              Hairdressers awards fotografie 2008 België
                              Photo fashion 2007 internationaal ( wereldwijd ja !!!)
                              in de zomer 2008 USA Designbookmagazine fashion contest

en dan gaan jullie eens gaan zeggen dat da allemaal en iedereen kan op 10 min MY ASS
                              voor de ongelovige dat het willen opzoeken kzal jullie handje helpen

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

nu ist aan jullie betweters
                              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Om tegendraads te doen: Ik vind de foto wel iets hebben...
                                Idd, in magazines is het nu eenmaal zo, deal with it!
                                De ogen vind ik wel aanspreken, een aandachttrekker.
                                Elke plaat heeft nog foutjes, want we zijn nog altijd mensen he!

Respect voor het werk da erin kruipt, niet iedereen begrijpt dat echt denk ik.
                                Fotografie is smaak, en dit bevalt me wel. punt uit.
                                No rules. Great shots.
                                -

Comment

Working...
                                X