Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pure Beauty

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pure Beauty

Alles is quasi al gezegd, maar toch wil ik hier iets aan toevoegen.

Het gaat hier om een typische glamour-bewerking die uitermate tot zijn recht komt in een of ander life-style-magazine, maar veel minder verkleind op een scherm. Dat zijn natuurlijk ook 2 verschillende bewerkingen en het verbaasd me enerzijds wel dat een pro dit verschil niet kan maken (en dit ook niet kadert in zijn eerste post). (3 kleuren op een scherm, ca 90 PPI - 4 kleuren op inkt-opslorpend papier met zijn speciefiek puntaangroei, rasterlineatuur en drukprocede à ca 130 DPI - in rotatie dan wel). Het papier gaat liever zijn voor zo'n bewerking dan een scherm, aangezien de structuur van het papier zelf hier ook mee speelt.

Maar het stoort me ook dat de TS een ganse tros wannabees over zich heen krijgt die denken dat hun visie menen te moeten opdringen. Over smaken en kleuren kan men niet discussieren
    |nikon D80|18-55mm|

Comment

waarschijnlijk is ts idd een prima fotograaf , dat kan, het kan ook dat hij de ene prijs na de andere in de wacht sleept, ook best mogelijk, wat er op zijn site te vinden is weet ik niet, in zijn profiel vind ik hiervan niks terug,
      maar......daar gaat het hier niet over dacht ik, het gaat hier enkel en alleen maar over die ene foto die er gepost is en over geen enkele andere....
      en die bepaalde foto daarvan word de BEWERKING niet goed bevonden niks meer niks minder, en blijkbaar is dat in het verkeerde keelgat geschoten bij ts
      hoe de foto eruit ziet op full formaat weet ik niet en ondanks de toch iets positievere reakties daarover doet dat er totaal niet toe want dat is niet de foto die beoordeeld word het is degene die hier staat en geen andere en die trekt op niks (bewerking!)
      ik lees dat zulke foto's veel voorkomend zijn in de gangbare fashionbladen , dat is een lachertje , nergens heb ik al zulke foto tegengekomen en wees gerust ik blader die ook wel door om te kijken wat voor platen er in staan maar zoiets nog nergens tegengekomen, op de manier zoals hier gepost wel te verstaan

en je mag nog zo goed zijn als je wil met deze mentaliteit kom je nergens en ga je erg laag vallen zeker weten!

ik geloof ook dat je een hoop mensen ernstig tegen de schenen hebt getrapt met uw botte reakties en dan nog op de persoon zelf wat hier, en trouwens nergens op prijs gesteld word

blader eens rustig in dit forum bijvoorbeeld bij "mensen en modellen" en zoals je wellicht weet zijn er toch enkele hier die bijna op handen gedragen worden door hetgeen ze hier al hebben laten zien , (ik noem even bewust geen namen maar eenieder weet wel over wie we het zoal hebben) hun foto's worden (terecht) de hemel ingeprezen en toch.....krijgen zij soms ook inneens een hoop tegenwind doordat ze eens iets anders doen of omdat ze iets doen wat dan weer niet zo direkt in de smaak valt, kijk eens hoe zij daarop reageren en neem daar een voorbeeld aan, deze mensen verdienen en krijgen ook respekt !!

suc6 verder
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

zal ik mijn neus nog eens in dit wespennest steken (nu het nog kan)

Over smaak valt idd niet te twisten. De één vindt zo'n bewerking mooi, de ander niet. punt.

MAAR

het is idd wel heel slordig geshopt imho. Vooral rond het hoofd zit, op mijn scherm, een flinke halo. Heb ook de indruk dat de kleuren daar doorelkaar lopen.

Daar buiten zou ik de TS de raad willen geven om ALLE commentaren ALTIJD ten harte nemen. Ook, en vooral, de negatieve. Alleen zo kun je iets leren.

Tot daar mijn kleine en korte tussenkomst in dit topic.

doei kindjes en tot nog eens
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Dit vind ik een interessante quote.

De topicstarter geeft blijk van heel wat creativiteit en maakt foto's waar de meeste hier maar van kunnen dromen. Over barbiepoppen: de modellen vragen er vaak zelf achter. Als ik het dan niet doe omdat het minder mijn stijl is, vinden ze het wel fotografisch goed, maar ze hebben het toch liever afgebleekt . Dit wat respect naar de modellen betreft.
          Er zijn gewoon verschillende stijlen en voor elke stijl is er wel een markt.

De fotografie die deze man brengt, gaat voor mij alleszins heel wat verder dan de standaard regeltjes die hier op BD telkens worden voorgeschoteld. 't is niet scherp, uw beeld staat scheef, de handen zijn afgesneden, het wit is uitgebrand. Jongens, kijkt toch eens verder dan dat...
          Een dikke pluim voor de durf en uitleg PSG....Beter is het niet te verwoorden vind ik, maar ter ere van TS wil ik er ook aan toevoegen dat ik het een genoegen vond deze vernieuwende foto's te mogen aanschouwen.
          Exactemundo!

Comment

Heb hier juist de moeite gedaan om de 4 pagina's door te nemen en wat mij opvalt is het kuddegedrag van de BD'ers.Als er 1 negatieve commentaar komt springt iedereen erop, volstrekt normaal volgens de psychologen.
            OT ik moet hier nog de eerste tegenkomen die deze bewerking op 10 min kan klaren.
            Of het resultaat goed of minder goed in de smaak valt zal ieder voor zich persoonlijk moeten uitmaken.Mijn mening is dat de meeste eens toch eens dringend eens in de boekjes moeten gaan neuzen hoe de eindredacteuren hun foto's willen, of ze dat zelf goed vinden of niet, het is de massa die dit koopt.
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
              Heb hier juist de moeite gedaan om de 4 pagina's door te nemen en wat mij opvalt is het kuddegedrag van de BD'ers.Als er 1 negatieve commentaar komt springt iedereen erop, volstrekt normaal volgens de psychologen.
              OT ik moet hier nog de eerste tegenkomen die deze bewerking op 10 min kan klaren.
              Of het resultaat goed of minder goed in de smaak valt zal ieder voor zich persoonlijk moeten uitmaken.Mijn mening is dat de meeste eens toch eens dringend eens in de boekjes moeten gaan neuzen hoe de eindredacteuren hun foto's willen, of ze dat zelf goed vinden of niet, het is de massa die dit koopt.
              nee nee niks kuddegedrag , de plaat zoals die hier staat daarvan is de bewerking ,nogmaals zoals hier te zien, niet goed , niet zoals het hoort , en al zeker niet zoals in de "boekskes"
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

normaal doe ik aan dit soort discussies niet mee maar hier moet me toch iets van het hart. Mijn eerste reactie op de foto was: dit is erover maar "so what" ieder zijn ding. en toen begon ik te lezen.
                Je wint geen prijzen als je niet op zijn minst "iets" kunt.
                Als je (dure) cursussen (vooral in Londen want dat staat chique) gevolgd heb dan heb je op zijn minst (waarschijnlijk toch) iets geleerd.
                Maar de ongelooflijke arrogantie om dan te denken dat alles wat je doet perfect is en dus maar door iedereen hooglijk gewaardeerd moet worden is er echt teveel aan.
                Ik ben benieuwd of je een opdrachtgever die kritiek op je werk durft te hebben ook op zo'n totaal absurde manier de hoek in schopt en zo ja, of je dat dan doet voor- of nadat je betaald bent.
                Ik heb het hier niet voor het zeggen maar ik zou voor willen stellen dat je in het vervolg je foto's ergens anders laat beoordelen door mensen die er volgens jou wel verstand van hebben. Dit is een site van en voor, voornamelijk, hobby fotografen die plezier willen beleven aan hun hobby en van elkaar iets willen leren.
                Ik hoop voor jou dat je van je opdrachtgevers wel de waardering krijgt die je volgens jou verdient.
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twenty18 Bekijk bericht
                  Het papier gaat liever zijn voor zo'n bewerking dan een scherm, aangezien de structuur van het papier zelf hier ook mee speelt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  nee nee niks kuddegedrag , de plaat zoals die hier staat daarvan is de bewerking ,nogmaals zoals hier te zien, niet goed , niet zoals het hoort , en al zeker niet zoals in de "boekskes"
                  tja, wat baten kaars en bril, ....
                  |nikon D80|18-55mm|

Comment

Wat een interesant topic zeg!

Boeiend ook, en zeer leerijk, nml ik heb zo duidelijk veel bijgeleerd over de mensen die hier geregeld comments op de fotos zetten,voor sommige vliegd het inderdaad heeeeel laag!

Voor andere heb ik wel gemerkt dat ze de moeite deden om een grondige analyse te doen

Spijtig dat ik het moet zeggen,...maar hier zijn toch heel veel zaken geschreven zonder enige (technische) kennis van zaken....

Ik ga mij beperken om er maat eén aan te halen:

Als een "goede" fotograaf een mooi plaatje trekt.........

heb je GEEN fotoshop meer nodig............. toch?
                    Ik denk dat alle "goede" fotografen nu toch in "Raw" shooten, wel dit formaat verijst zonder

meer een postproduktie in Photoshop, ...zo is het nu eenmaal

Of moeten we nu aan Canon, Nikon, Sony, enz vragen het "Raw" formaat af te schaffen?

Beste mede fotografen, leef met uw tijd mee, de mogelijkheden zijn oneindig, geniet ervan!!!!

En dat het hier meer over een afbraakforum gaat de laatste tijd vind ik ook wel spijtig...

Hoe het ook evolueerd in de toekomst,...ik wens jullie allemaal mooi licht toe!!!

Grtz, Daniel

.

Comment

• Re: Pure Beauty

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      Ik denk dat alle "goede" fotografen nu toch in "Raw" shooten, wel dit formaat verijst zonder meer een postproduktie in Photoshop, ...zo is het nu eenmaal
                      Ook weer niet waar hé. Een boel "goede" fotografen gebruikt nu dikwijls het minderwaardige Lightroom en niets méér Aparte/andere RAW converters bestaan ook, dewelke met zijn allen steeds meer PS onnoodzakelijk zullen maken.

En pas op dat uw verrijzenis niet plaats gaat vinden in een vereiste wereld

Comment

@ Strobokop :
                        Ook weer niet waar hé. Een boel "goede" fotografen gebruikt nu dikwijls het minderwaardige Lightroom en niets méér
                        Man toch , wat vertel je hier nu weer?

Sinds wanneer is Lightroom minderwaardig?

En by the way , dit programma heet onder zijn volledige naam : Photoshop Lightroom

Grtz, D.

Comment

nu zijde toch een grapke aan't maken eh
                          Gij denkt toch nie dat er nie geshopt word he als ik in londen shoot zijn ze al aan't shoppen terwijl ik nog aant shooten zen dat is het professionele millieu blijkbaar kende der toch ni veel van zenne kzou ma verder zwijgen

Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht
                          Ook weer niet waar hé. Een boel "goede" fotografen gebruikt nu dikwijls het minderwaardige Lightroom en niets méér Aparte/andere RAW converters bestaan ook, dewelke met zijn allen steeds meer PS onnoodzakelijk zullen maken.

Comment

jammer, de naturelle fot zal stukken beter zijn dan de geshopte versie !!

jammer voor photoshop

kriss
                            www.kris-sinnaeve.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht

Ach mensen, veel photoshop, weinig photoshop, géén photoshop.....het maakt allemaal niet veel uit. Het is altijd het resultaat waarop een foto afgerekend wordt.

Ook hier....de Ts mag dan misschien een goede fotograaf zijn, wat hij hier in dit topic post is waarop hij beoordeeld wordt.
                              Voor de een 'super' en voor de ander 'rotzooi', who cares...maar zeggen dat deze bewerking de standaard is voor fashion top magazines.......'t is erover jimmy boy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                                maar zeggen dat deze bewerking de standaard is voor fashion top magazines.......'t is erover jimmy boy.
                                Amen
                                Groetjes, Jörgen
                                www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                                X