Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoi,
een beetje verbouwereert na 3 pag .van heen en weer gewerp met bloempotjes....
Toen ik de foto bezag had ik na enkele sec. genoeg om het een ongeslaagde bewerking te vinden .En dat is nu net hetgeen wat volgens mij deze foto afkraakt ,als deze foto zo aangeboden zou worden dan heb ik twijfels ,maar na een verkleinde post van psg zou ik er in het begin anders over gedacht hebben .
Dus nu , bedenk dat een 5 uur durende bewerking tenietgedaan wordt door een slechte verkleining ,het ware beter geweest een link te hebben gegeven naar het orgineel ,al weet ik dat indien je dat doet er een kans op piraterij bestaat .Of gewoon een betere verkleining.
Had graag een afdruk versie gezien , maar hopelijk is je klant tevreden want dat is waar je van moet leven .
Ps hoef het orgineel niet te zien om te weten dat iets goed of heel goed is .Al raak ik niet aan je hielen qua kennis maar deze verkleinde foto krijg je niet voorbij een stocksite .Het orginele werk op ware grootte is andere koek.
Bedenk dat wij jou doelgroep zijn ,wij beoordelen straks de reklame ....en onrestreeks jou werk.
Euhm Monica... waar kom jij nu ineens met de term 'fashion' vandaan?
De TS kaart hierboven aan dat hij daar speciale cursussen voor gevolgd heeft in Londen...fashion and beauty en duldt daarom geen kritiek.
Dat is, behalve de (in mijn ogen) lelijk overdreven bewerking van deze mooie foto, wat mij aan de TS stoort.
Ik ben een duf amateurtje, die wat loopt te kl*ten met haar toestel. Dat ontneemt mij niet het recht op dit forum, om IETS te vinden van deze foto.
U geeft ook workshops, vertelde u Madmax. Wel, als amateur zou ik nooit mijn workshops bij u volgen, maar bij andere professionele fotografen (zoals MAdmax) hier op het forum. Waarom? Omdat dit fotografen zijn die instaat zijn hun enthousiasme over te brengen op anderen en niet de foto's van andere amateur BD-ers belachelijk te maken. Daarnaast staan deze mensen een stuk steviger in hun schoenen en staan open voor kritiek van minder ervaren fotograven.
Het spijt me TS....uw foto's en modellen zijn prachtig....wat u er achteraf mee doet vind ik oerlelijk. Uw ego is met u aan de haal gegaan en uw mentaliteit is
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
En kunnen zeker niet gebruikt worden om ander werk van een meerwaarde te voorzien.
Ook hoef je niet hetzelfde niveau te hebben om er een mening over te hebben.
Als ik bij een 20 sterren top chefkok ga eten kan ik hem ook vertellen of ik iets lekker vind of dat er iets is aangebrand.
En je houding tegenover andere mensen hier vind ik behoorlijk minderwaardig
Hier kan ik mij bij aan sluiten! Mooi gezegd trouwens. Verder, ben ik een nul in photoshop en zou ik misschien wel eens een cursus moeten volgen () maar het is niet omdat je ooit een top plaat hebt gemaakt waarbij je een award won dat je de mensen die de moeite hier doen om je foto te bekijken en te beoordelen moet gaan 'uitmaken' en gaan zeggen dat ze zelf beter is een cursus zouden gaan volgen, zelf geen mooie foto's hebben of iets dergerlijks. Lijkt me geen goede manier. Als je enkel positieve dingen wilt horen is dit niet de geschikte plaats. Voor een heleboel positieve commentaar toon ik de foto het liefst aan mijn meter. Die is zelf bij de meest onscherpe foto enthousiast. Maar heb veel meer aan de vele bd'ers die weten waarover het gaat en hun mening kunnen staven met hun kennis. En ook al zijn die reacties regelmatig aan de negatieve kant, het heeft nog steeds geen nut daarvoor aggresief uit de hoek te komen.
Verder lijkt mij de bewerking niet zo geslaagd. Ik ben zowizo geen hevige fan van veel ps maar soms kan ik het smaken, nu niet. En dit heeft niets te maken met de 'oude stempel' die bang heeft voor verandering zoals men hier zei. Want zo oud ben ik nu ook weer niet.
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Als je niet kunt tegen kritiek, waarom plaats je dan een foto op een forum. Aleen maar om te lezen hoe mooi ie wel is? Of om dat hartjesicoontje te zien?
Dit is slordig Shop-werk in de eerste plaats.
In de tweede plaats vind ik de overbewerking van deze foto gewoon crap.
Ik heb geen enkel probleem met Photoshop, integendeel zelfs, ik heb hier en op ander plaatsen al prachtig shop-werk gezien, maar bij deze zie ik geen verschil meer tussen een gezicht van een echte mens en het gezicht van een goeie etalage-pop.
Als magazines graag zo'n foto's hebben, zegt dit veel over het magazine....
Voor de rest kan ik maar zeggen, je hebt een pracht ontwerp geleverd voor een etalagepop, voor het tonen van een gezicht op zijn best ben je hier ferm gezakt.
jullie blijven maar doorgaan he en dan zeggen dat ik mensen hier neerhaal , dat ik ooit es een award behaald heb in't verleden . In 2008 alleen al 5 gehaald en dit jaar in londen weeral opnieuw , zou dat toeval zijn denk het niet
ik blijf streven naar perfectie en opbouwende kritiek is altijd welkom , ik ben de eerste om altijd bij te leren sommige hier zouden da beter ook eens doen ipv direct andere mensen hun werk onmiddelijk af te breken en als dat dan niet meer lukt gaan jullie hier wat verkondigen dat ik hoogmoedig ben en laag ga vallen .
ik weet 1 ding mijn klanten zijn zeer tevreden en ik groei nog steeds en geraak meer en meer vooruit in het mode wereldje .
Jullie kijk op fotografie zou eens wat breder mogen zijn, regeltjes dit en regeltjes dat der zijn geen regels alles kan zolang men maar creatief bezig is , het zijn die enkele creatievelingen die het maken in de maatschappij de rest modderd daar wat achteraan zoals kuddedieren .
Open your mind sta open voor vanalles en nog wat ik spreek hier niet voor mij alleen ik stel alleen vast over wat ik allemaal lees soms op dit forum .
Dit is laatste wat ik der over zeg
Quote Albert Einstein
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
"Imagination is more important than knowledge."
hoog tijd da ge u eens iets anders aanschaft dan woef
magazines staan vol met zo'n beelden , reclame ,tv heel de wereld spiegelt ons zo'n beelden voor WAKE UP
sommige hebben de grote versie ontvangen lees eens wat er dan geschreven stond voorens je mijn shopwerk bekritiseerd
veel succes verder met u fotokes
Als je niet kunt tegen kritiek, waarom plaats je dan een foto op een forum. Aleen maar om te lezen hoe mooi ie wel is? Of om dat hartjesicoontje te zien?
Dit is slordig Shop-werk in de eerste plaats.
In de tweede plaats vind ik de overbewerking van deze foto gewoon crap.
Ik heb geen enkel probleem met Photoshop, integendeel zelfs, ik heb hier en op ander plaatsen al prachtig shop-werk gezien, maar bij deze zie ik geen verschil meer tussen een gezicht van een echte mens en het gezicht van een goeie etalage-pop.
Als magazines graag zo'n foto's hebben, zegt dit veel over het magazine....
Voor de rest kan ik maar zeggen, je hebt een pracht ontwerp geleverd voor een etalagepop, voor het tonen van een gezicht op zijn best ben je hier ferm gezakt.
Ik ben geen portretfotograaf, fashion enz.., is ook niet mijn interesseveld om uit te voeren.
Fotografie is kunst en wat mij betreft zijn er geen regels, behalve deze waar je niet aan uit kunt, als er geen licht is, kan je het niet fotograferen.
Maar eigen aan kunst is, dat de ene het mooi vind en de ander niet. Ik vind dit dus niet beter of slechter dan het gezicht van een dure etalagepop.
Waar ik wel een probleem mee heb, is dat je moeilijk om kan met kritiek, je zuigt namelijk negatieve reacties aan. Een goeie kunstenaar-communicator gaat juist de kritiek opnemen en gaan spelen ermee. Uitvragen wat je juist slecht vind, uitleggen wat en waarom je de plaat zo gemaakt hebt. Daarvoor zet je een foto op een forum.
In een magzine staat hij er en is het verder stil. Alleen je klant is tevreden/ontevreden maar jij weet niet of je foto aanslaat in een blad, of hij er gewoon tussen de rest staat zonder uit te springen in positieve of negatieve zin.
Maar vooral ondertoon in communicatie is belangrijk als je uiteindelijk nog nuttige kritiek wil krijgen. Als je kaffert lok je dezelfde tegenreactie uit. De zin om braaf kritisch te zijn wordt mij, door je manier van reageren, ontnomen en dat is blijkbaar bij velen ook zo.
Als je normaal reageert en speelt met de kritiek, dan kan je echt gaan uitleggen waarom je zus en zo werkt.
.
ik weet 1 ding mijn klanten zijn zeer tevreden en ik groei nog steeds en geraak meer en meer vooruit in het mode wereldje .
Dit is laatste wat ik der over zeg
Quote Albert Einstein
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
"Imagination is more important than knowledge."
Zo Einstein,
Ik weet wel, als je mij zo moest verkrachten, zoals je met de foto hebt gedaan, wou ik onmiddellijk verwijderd worden van het forum. Is het model wel zelf tevreden met de bewerking? Of is dat niet belangrijk?
Je hebt hier vijf uur aan gewerkt? Is dat niet een beetje neerbuigend naar het model zelf toe? Als ik hier vijf uur aan moest werken en zo een resultaat moest bereiken zou ik mij in het vervolg liever bezig houden met het model zelf. Zou wel weten wat ik moest doen, zo'n knap ding
..............., dat ik ooit es een award behaald heb in't verleden . In 2008 alleen al 5 gehaald en dit jaar in londen weeral opnieuw , zou dat toeval zijn denk het niet
.....ik wil je wel een adres sturen van een clubje mensen die ook Awards geven aan de deelnemers van hun wedstrijd, je maakt daar een grote kans want tot nu toe is er nog geen inschrijving binnen.
Comment