Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je niet houd van bewerkte beelden hou dan in het vervolg je comentaar voor je zelf
Dan kunnen we hier allemaal opkrassen - dit forum draait gewoon op commentaar
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik wil nu niet bij op de kar springen, ik krijg hier soms ook het sch*** van sommige reacties.. Maar je mag eender welke of eender waar een cursus gevolgd hebben of er 10u aangezeten hebben.. dwz nog ni zeggen dat het goed is of dat andere mensen het moeten goed vinden.
In het algemeen zijn geshopte foto's hier vaker het doel van negatieve commentaar.. meestal om dat hier meerdere "klassieke" of "oudere" fotografen zitten of simpelweg amateurs die niet weten hoe of wat en het dan maar als slecht aanschouwen.
Een beetje hetzelfde toen de digitale fotografie aan kwam zetten :-) schrik voor verandering zeker?
om terug te komen op de foto..
Hoever je wil gaan in het smoothen van de huid of welk effect je wil bekomen kan heel uiteenlopend zijn en vaak naar smaak verschillen.. maar het moet wel in verhouding zijn met de rest vd foto.. en dat vind ik hier niet het geval...
Ik weet niet wat ik er aan mis maar ik vind het contrast tussen de kaken / jukbeenderen en het lichtere middendeel / voorhoofd te groot.. Alsook vind ik de aflijning tussen de achtergrond en de kaken er niet goed uitkomen.. zit precies teveel blur op ofzo? het vormt geen mooie lijn.. en dat ligt niet aan mijn scherm of ogen :-)
De wenkbrauwen.. mja.. ziet er wel een beetje "te" uit.. weet niet wat er daar gebeurd is... De ogen komen er wel mooi uit..
Je mag me altijd de originele foto in pm sturen :-) ben wel eens benieuwd.. maar dit kan in minder dan 5u volgens mij :-)
en tja.. showcase.. moet je maar commentaar verwachten en kunnen verdragen..
Het is allesinds beter dan VEEL dingen die ik in de showcase zie voorbijvliegen..
Als je op de Full-size gaat inzoomen is ie inderdaad wel beter. Juist de rechterneusvleugel had wat meer mogen opvallen vind ik. De wenkbrauwen blijf ik te bewerkt vinden ...
De bewerking is niet erg goed; kan ik alleen maar in volgen.
Geen drama van maken en gewoon verder oefenen, maar PS leer je niet door efkes een cursus te volgen. Nu zat je er 5 uur op, da's teken dat je nog heel wat moet oefenen.
mij mag je de originele versie ook wel doorsturen (peter.premereur@telenet.be)
ik ken niet veel van photoshop maar ik ben der zeker ben dat ik op 10 min aardig in de buurt van deze foto kom, maar dan niet der over zoals deze foto.
met alle respect maar jij schrijft "dan zou je wel eerst eens mogen nadenken en het beeld bekijken voorens je zoiets neerschrijft ."
maar ik vind dat je eerst een zelf naar je foto mag kijken vooraleer je hem post want er zitten zeker nog onafgewerkte kantjes aan.
en als je niet tegen kretiek kan moet je je foto zeker niet in showcase plaatsen, want het dient hier juist om beoordelingen te geven.
en woorden als hou dan in het vervolg je comentaar voor je zelf worden hier zeker niet geapricieerd.
we zijn hier allemaal om bij te leren, en als jij vind dat jij niet meer bij te leren hebt.......t'ja... hier ga ik verder niets op zeggen.
voor ik het vergeet, het is wel een bloedmooi model, knappe compositie en een mooie belichting.
(ik kan er inkomen als jij echt 5uur aan deze foto gewerkt hebt en dan als eerste reactie een minder goede reactie krijgt je in je gat gebeten bent want dan is alle moeite op niets geweest, maar beheers je dan en lees en leer)
Meest mooie wat je kunt doen om te zien of je plaat goed bewerkt is, is om deze eens aan te bieden bij een stocksite.
Als je daar doorheen komt, weet je of je op de goede weg bent.
Ik zal voor iedereen en vooral voor de laatste keer eens heel beheerst reageren .
Als ik zo eens rondkijk en kijk wat iedereen op beeld zet en dan komen reageren dat ze dat ook kunnen na 10 min shop werk dat ze best een andere hobby gaan zoeken .
Het word hoog tijd dat jullie eens ronkijken wat er allemaal in magazines enz staat
en normaal zou je me dit niet horen zeggen maar verleden jaar alleen al
TIgi photographique style award gewonnen (in Londen) op Europees vlak
en das geen wedstrijd voor amateurs ofzo he is professioneel circuit en zelfde voor
Hairdressers awards fotografie 2008 België
Photo fashion 2007 internationaal ( wereldwijd ja !!!)
in de zomer 2008 USA Designbookmagazine fashion contest
en dan gaan jullie eens gaan zeggen dat da allemaal en iedereen kan op 10 min MY ASS
voor de ongelovige dat het willen opzoeken kzal jullie handje helpen
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
ik ben net es na u werk gaan zien kzou beter zwijgen als ik van u was
den dag dat ge da ook allemaal klaarspeelt zal ik met alle respect luisteren en lezen wa ge zegt
Ik zal voor iedereen en vooral voor de laatste keer eens heel beheerst reageren .
Als ik zo eens rondkijk en kijk wat iedereen op beeld zet en dan komen reageren dat ze dat ook kunnen na 10 min shop werk dat ze best een andere hobby gaan zoeken .
Het word hoog tijd dat jullie eens ronkijken wat er allemaal in magazines enz staat
en normaal zou je me dit niet horen zeggen maar verleden jaar alleen al
TIgi photographique style award gewonnen (in Londen) op Europees vlak
en das geen wedstrijd voor amateurs ofzo he is professioneel circuit en zelfde voor
Hairdressers awards fotografie 2008 België
Photo fashion 2007 internationaal ( wereldwijd ja !!!)
in de zomer 2008 USA Designbookmagazine fashion contest
en dan gaan jullie eens gaan zeggen dat da allemaal en iedereen kan op 10 min MY ASS
voor de ongelovige dat het willen opzoeken kzal jullie handje helpen
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
nu ist aan jullie betweters
Je stelt je foto beschikbaar voor commentaar.
Als dat gegeven wordt accepteer je dat niet.
Dat alles maakt volgens mij, jou de betweter.
Als je prijzen met je geshop wint dan is dat heel leuk voor jou, maar geen garantie dat iedereen het dan maar mooi moet vinden.
Ook ikvind het te 'plastic' en ook de wenkbrauwen zijn erg opvallend.
Comment