Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• R0b!n
    reageerde
    Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
    leuk gedaan R0bin, maar ik had precies iets meer het gezicht laten zien.
    nu valt de nadruk teveel op tekst / lijnen

UPDATE: Zo beter?

Klik HIER VOOR HET ORIGINEEL (voor update)

Misschien nog even bij zetten... de foto is van mij, maar de grafitti achtergrond is wel degelijk een stockfoto he Maakt dat iets uit?
    Last edited by R0b!n; 29 augustus 2011, 09:24.

Leave a comment:

• GameBE
    reageerde

Hoi GameBe, dit zou leuk zijn, maar weet je ook hoe je de beliching kan aanpassen op een bepaalde laag met deze tool?
    voor zover ik weet niét. ik denk dat Vinnydizzy je de tip van de mesh tool gaf om eenzelfde item in je compo er anders te laten uitzien (een iets andere vorm te geven - je hebt ze nu gewoon een andere afmeting gegeven, waarschijnlijk met de Free Transform opdracht). de mesh tool zal dus niets aan de belichting veranderen, maar daarvoor zijn wel andere tools geschikt.

keep up the good work, altijd leuk om de compo's hier te volgen (en te proberen uitdokteren hoe een en ander gerealiseerd werd).

Leave a comment:

• jvs
    reageerde

das een tool die gebruikt word in illustrator, voor photoshop weet ik niet maar daar heb je puppet warp (onder edit) daar verander je ook alles mee (lichaamsdelen ....)

Leave a comment:

• Rudy_VDS
    reageerde

Hoi GameBe, dit zou leuk zijn, maar weet je ook hoe je de beliching kan aanpassen op een bepaalde laag met deze tool?

Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
    ik heb de mesh gebruikt om de (nogal platte) mond van een model om te toveren in een glimlach, works like a charm. als jullie dat willen zal ik de manier van werken (in een apart topic) in dit forum onderdeel plaatsen.

Leave a comment:

• GameBE
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    Ten eerste, bedankt voor je sportieve reactie!

Die mesh-tool is een nieuwe feature in CS5. Aangezien ik CS4 heb, heb ik hier nog geen gebruik kunnen van maken, maar lijkt me een overtuigende tool om te kunnen gebruiken.

Van wat ik ervan weet kun je dit gebruiken om selecties te verdraaien rond een bepaalde as. In een tut (die ik op dit moment jammergenoeg niet direkt terugvind) zag ik dat een ruime selectie gemaakt werd rond een te verplaatsen/verbuigen object. Eens die selectie gedaan is, kwam een geheel mesh-raster tevoorschijn waar je punten kun op plaatsen. De persoon in de tut plaatste een aantal punten uit, die onveranderd bleven als je andere geplaatste punten verplaatste. Op deze manier kun ze een arm verbuigen op een natuurlijke manier.

Ik ben ervan overtuigd dan er meer dan dat is, maar dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
    ik heb de mesh gebruikt om de (nogal platte) mond van een model om te toveren in een glimlach, works like a charm. als jullie dat willen zal ik de manier van werken (in een apart topic) in dit forum onderdeel plaatsen.

Leave a comment:

• Rudy_VDS
    reageerde

mocht je deze tutorial vinden mag je altijd de link plaatsen, dit kan voor meerdere mensen hier wel nuttig zijn, ik ben daarstraks ook effe op zoek gegegaan maar niet direct iets gevonden.

ik kende het ook niet want ik ben van CS2 overgestapt op CS5. dus voor mij een hele aanpassing, ik ben nu bezig met al mijn zelfgeschreven tuts aan te passen, want die kloppen langs geen kanten meer.

Die mesh-tool is een nieuwe feature in CS5. Aangezien ik CS4 heb, heb ik hier nog geen gebruik kunnen van maken, maar lijkt me een overtuigende tool om te kunnen gebruiken.

Van wat ik ervan weet kun je dit gebruiken om selecties te verdraaien rond een bepaalde as. In een tut (die ik op dit moment jammergenoeg niet direkt terugvind) zag ik dat een ruime selectie gemaakt werd rond een te verplaatsen/verbuigen object. Eens die selectie gedaan is, kwam een geheel mesh-raster tevoorschijn waar je punten kun op plaatsen. De persoon in de tut plaatste een aantal punten uit, die onveranderd bleven als je andere geplaatste punten verplaatste. Op deze manier kun ze een arm verbuigen op een natuurlijke manier.

Ik ben ervan overtuigd dan er meer dan dat is, maar dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.

Leave a comment:

• Vinnydizzy
    reageerde

Dat van die Mesh tool zou ik wel eens willen weten hoe dit werkt , ik heb dit nog niet gebruikt, vroeger gebeurde dit anders.

indien er mensen zijn die willen weten hoe er aan te beginnen geen probleem, maar dit is wel effe werk, want dit zijn niet zomaar wat lagen op elkaar plakken.

De dino's zijn eigenlijk foto's genomen van afbeeldingen in een museum, dus deze moeten zorgvuldigd geselecteerd worden en dan in de orginele achtergrond geplaats worden, deze achtergrond is in de vogezen genomen op een zonnige dag , dus niet zo evident om hioer ee regendag van te maken

Leave a comment:

• Rudy_VDS
    reageerde

leuk gedaan R0bin, maar ik had precies iets meer het gezicht laten zien.
    nu valt de nadruk teveel op tekst / lijnen

Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
    Zal ik maar even inspringen met een fototje

Leave a comment:

• Rudy_VDS
    reageerde

Dat van die Mesh tool zou ik wel eens willen weten hoe dit werkt , ik heb dit nog niet gebruikt, vroeger gebeurde dit anders.

indien er mensen zijn die willen weten hoe er aan te beginnen geen probleem, maar dit is wel effe werk, want dit zijn niet zomaar wat lagen op elkaar plakken.

De dino's zijn eigenlijk foto's genomen van afbeeldingen in een museum, dus deze moeten zorgvuldigd geselecteerd worden en dan in de orginele achtergrond geplaats worden, deze achtergrond is in de vogezen genomen op een zonnige dag , dus niet zo evident om hioer ee regendag van te maken

Eén van de dingen waar ik vaak op let bij photoshopmanipulaties is de belichting. Dat is gewoon het belangrijkste wat moet kloppen voor mij persoonlijk. De kracht van goed photoshop werk gaat daar nu eenmaal van uit.

Jammergenoeg vind ik dit niet terug in dit werkje. Het is een leuk idee, maar de belichting klopt echt niet. Ook het feit dat je twee keer twee dezelfde selecties gebruikt en dan nog identiek belicht ook helpt hier niet aan. Ik dacht dat in photoshop cs5 nu zo'n mesh-tool zit, misschien kan je daar dankbaar gebruik van maken om de selecties ten opzichte van elkaar wat anders te laten voorkomen.

Het is in ieder geval een goed begin, maar het heeft toch nog wat finetuning nodig.

Leave a comment:

• R0b!n
    reageerde

Zal ik maar even inspringen met een fototje

Misschien nog even bij zetten... de foto is van mij, maar de grafitti achtergrond is wel degelijk een stockfoto he Maakt dat iets uit?

ps: Een paar posts lager staat al een update.
    Last edited by R0b!n; 29 augustus 2011, 09:25.

Leave a comment:

• CIB
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door boris165 Bekijk bericht
    A.U.B. stop er mee en laat ons terug foto's bewerken.
    Ik zou de volgende keer SIZE="100" proberen...

Houdt het geen steek misschien wat ik zeg?
    Ja, en mijn voorstel toch ook?
    Mijn vroegere hobby was 3D (vrml) en als er iemand commentaar had op mijn werk nodigde ik hem/haar uit om beter te doen.
    Ik heb aan jou ook gewoon gevraagd beter te doen dan Rudy, niets meer, niets minder. Dat moet, gezien je commentaar, toch zo moeilijk niet zijn?
    Last edited by CIB; 28 augustus 2011, 22:38.

Leave a comment:

• jvs
    reageerde

gr Luc
    mee eens!
    Last edited by Nick-; 29 augustus 2011, 11:15. Reden: [MOD Nick] zie originele post

Leave a comment:

• Vinnydizzy
    reageerde

gr Luc
    Beste,

U hoeft niet zo te roepen hoor. Ik had het trouwens ook enkel maar op het werkstuk en niet op de persoon.
    Last edited by Nick-; 29 augustus 2011, 11:13. Reden: [MOD Nick] Zie opmerking originele post

Leave a comment:

• jvs
    reageerde

CIB, je opmerking op de reaktie van vinnydizzy slaat op niks he, vinnydizzy bedoeld het goed en eigenlijk heeft hem gelijk in wat hij zegd over de foto, er is nog wat finetuning nodig aan deze plaat, en daar is toch niks verkeerd aan dit te zeggen??

mag het nu dan ophouden met vuurtjes te stoken? Het was en is hier erg leuk , laat het zo blijven!!!

Leave a comment:

• boris165
    reageerde

gr Luc
    Last edited by Nick-; 29 augustus 2011, 11:12. Reden: [MOD Nick] Grote lettertypes etc zijn niet nodig...

Leave a comment:

Working...
X