Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Is the Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

daar hebben ze de 100% crops van 12233 kaarten en MTF etc... bij elkaar, en je kan onderling vergelijken.

Heb me ook bedacht dat nu een Sigma kopen toch nog tot de aankoop later van een L gaat leiden, en een 2.8 L I kopen is voordeliger maar laat ik nu net veel de 2.8 nodig hebben en regelmatig ook de 200 mm 'softe' kant. GEvolg:

Besteldatum: woensdag 24 maart, 2010
    De status van uw bestelling is als volgt gewijzigd: Nieuwe status: Klaargezet
    Status afzonderlijke producten:
    Product Status
    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
    Uw order staat 2 dagen voor u gereserveerd in onze winkel. Hierna vervalt de reservering en kan het voorkomen dat het product verkocht is als u deze komt ophalen.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx

daar hebben ze de 100% crops van 12233 kaarten en MTF etc... bij elkaar, en je kan onderling vergelijken.

Heb me ook bedacht dat nu een Sigma kopen toch nog tot de aankoop later van een L gaat leiden, en een 2.8 L I kopen is voordeliger maar laat ik nu net veel de 2.8 nodig hebben en regelmatig ook de 200 mm 'softe' kant. GEvolg:

Fantastisch, daar krijg je geen spijt van!
      Ik zie de eerste resultaten hier graag verschijnen.

Wellicht dat ik eerdaags mijn bestelling ook ga plaatsen.
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
        Fantastisch, daar krijg je geen spijt van!
        Ik zie de eerste resultaten hier graag verschijnen.
        Morgenmiddag afhalen en effe wat testjes doen, en vrijdagavond sta ik er al mee in de frontstage (als het management mijn naam goed doorgegeven heeft toch ).
        Wellicht dat ik eerdaags mijn bestelling ook ga plaatsen.
        Het is hier al gevallen ivm de Nikon prijzen, maar ook voor de Canon: bij Grobet in Antwerpen staan ze 2199 € geprijsd, maar ze weten nog niet wanneer ze binnen gaan komen...

EDIT: net nog een mail gekregen van Grobet:
        De lens heeft...
        geen leverdatum
        een wachtlijst
        wereldwijde leveringsproblemen aangekondigd door Canon...

U zal dues waarschijnlijk voorlpig redelijk geduldig moeten zijn :-)

mvg,
        Het Grobet Team
        En op DPreview dan:
        Canon Japan has announced a shortage of its recently released EF 70-200 f/2.8 L IS II USM lens because of higher than expected demand. The company says it is attempting to boost supply to meet demand across all markets.
        Hèhè... ik ga eens vertrekken naar onze Noorderburen om de mijne snel op te halen. Ik zou zeker niet te lang wachten. En gezien de vraag zal de prijs niet al te snel zakken ook niet denk ik.
        Last edited by Yourt; 25 maart 2010, 11:26.
        www.musicinframe.be

Comment

Zo,
          ben terug en heb al eens een scherpsteltestje gedaan.

Eerste foto is mijn allereerste testshot voor de winkel. Verkeersbord met water op de achtergrond, boompje linksvoor en beetje tegenlicht... moet kunnen. De tweede is een crop uit die eerste. Beiden zijn geopend in ACR, met instellingen verscherping en ruisreductie op 0. Dus OOC zonder enige verscherping of ruisreductie. Nummer drie zijn de latjes van mijn rolkast. Zit ook goed precies. Alles uit de hand, en niks opgeklapte spiegeltoestanden.

Veel kleur en scherpte straight OOC imo, deze is op 200 mm (de softe kant van de lens) met ISO 100 / 4.0 / 1/1000ste en IS op stand 1.

Zoals dat boterhammetje op 't water uitgesmeerd is... I love it.

Tja, de focus lag in 't midden van deze foto, tussen de latjes in. Is op 2.8/ISO1600 en 1/500.
          Last edited by Yourt; 25 maart 2010, 15:21.
          www.musicinframe.be

Comment

Nog ééntje waar toch een vraag gaat naar komen:

100%, niet verscherpt, 200 mm-2.8-ISO100-1/3000, 'uiterste hoek rechtsonder' in portrait (rechtsboven in landscape).
            "Subject distance 4294967295.0 m", da's Japans voor oneindig blijkbaar.

EDIT: Dacht al zoiets, heb effe gegoogled en 't is binair voor 't maximum uit 32 bits: 11111111111111111111111111111111.

Last edited by Yourt; 25 maart 2010, 15:52.
            www.musicinframe.be

Comment

En nog een laatste testje van gisterennamiddag (nu pas alle foto's eens goed bekeken):
              enkele kaftjes op verschillende afstand geplaatst (eerste reeks met 2 cm tussenafstand gaf bijna te scherpe beelden over de drie kaftjes om echt goed te onderscheiden, dus nog een reeks met 3+ cm gedaan ook). Elke keer de scherpstelring naar 1.2 m gedraaid en dan half ingedrukt voor scherpstelling en gelijk doorgedrukt. Vanop 2m50 op 200 mm met 2.8 voor een DOF van 2,44 cm (1,21F/1,23R). Foto is een onverscherpte crop uit de tweede reeks:

www.musicinframe.be

Comment

Ik ben nog een leek op het vlak van analyse van foto's, maar dit lijken mij wel supergoede beelden.. Niet?

Comment

Hij is ons gewoon kei hard aan het pesten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                    Hij is ons gewoon kei hard aan het pesten .
                    Hèhè... ik mag toch ook eens een pleziertje hé...

Neen, serieus nu. ik post dit hier omdat er nog maar weinig te vinden is, zeker fatsoenlijke testen. Voor dat aankoopbedrag bleef het toch nog een klein beetje een sprong in het ijle voor mij, en ik verwacht nu wel dat er meer en meer reviews gaan komen die deze lens als waardige versie II gaan bestempelen. Al blijft het wel een serieuze aankoop voor een upgrade. Aangezien ik echter nog geen 70-200 had, was de beslissing voor mij gemakkelijker dan voor iemand die er wel al eentje heeft uiteraard. En of iemand dit nu de moeite waard vindt, dat moet die persoon zelf uitmaken. Mijn 5DII heb ik ook vrij snel gekocht, op het moment dat duidelijk werd dat die best ok was. En ondanks sommige commentaren over Af snelheid en dergelijke, was er daar toch ook schaarste. Zoals bij deze lens nu. IS dat een strategie? Wie weet. Nu ja, ik heb eindelijk een 70-200IS/2.8 en dat die volopen bij 200 mm scherper is dan de voorganger is geweldig nieuws. Al zou ik de scherpte van de 70-200nonIS/4.0 ook wel waarderen hoor, zeker gezien het prijsverschil. Maar zoals gezegd: ik fotografeer graag artiesten op een podium... Vanavond overigens de vuurdoop op een concert. Hopelijk valt het licht wat mee en zit er wat variatie in.
                    www.musicinframe.be

Comment

Wat zou deze lens geven icm een 1.4TC ?
                      Ik zag dat ze dat bij Nikon doen, moet bij Canon ook wel werken hé dan?

Comment

Wat zou deze lens geven icm een 1.4TC ?
                        Ik zag dat ze dat bij Nikon doen, moet bij Canon ook wel werken hé dan?
                        de "oude" versie kon al goed om met een 1.4x dus zal deze dat ook wel kunnen... Denk dat ze bij Nikon eerder de nieuwe lens met de nieuwe 1.7x testten.
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

behoud van autofocus op een 40D?

Comment

behoud van autofocus op een 40D?
                            op alle Canon bodies behoudt van AF.

Je moet zo denken : je 40D heeft AF op lenzen met een maximaal diafragma van 5.6.
                            De 70-200 2.8 wordt met de extender een 98-280 f/4 (je verlies 1 stop met de extender).

f/4 is groter diafragma dan f/5.6 dus --> AF op alle Canon bodies

Zelfs met de 70-200 f/4 zou je nog AF hebben omdat die dan met de extender 5.6 wordt.
                            Een 100-400 dan weer niet omdat met extender het diafragma boven de 5.6 gaat en dus enkel 1D-bodies nog AF hebben (en dan enkel het centerpunt).
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Aha super :-)
                              Mijn schoonpa in spé heeft die nieuwe 70-200 besteld, ultrajaloers !
                              Hopelijk mag ik ze eens lenen :-)

Comment

Ik ga me nog een extender aanschaffen. Van 't weekend wellicht. De balans neigt naar de 1.4 omdat dat de beste optie zou zijn. Maar de 2.0 lonkt toch door het 400 mm bereik. En dan heb je nog steeds een 140-400/5.6 lens. Die heel erg doet denken aan de 100-400 natuurlijk... Anderzijds zou een 1.4 al een 98-280/4.0 geven, en kan daar nog een 300 4.0 bij komen (volgend jaar dan wel)... voor 420/5.6... of liever een 2dehands 300/2.8, 400/4.0...
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X