Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het nieuwe Canon EOS 5D topic!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
    Dewelke als ik vragen mag?
    Britescreen (www.britescreen.com) met diagonaal splitscreen en microprismcollar + crop C (2 verticale & horizontale lijnen)

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      k*t zeg, batterijen alweer leeg.
      Hmmm ... hoe meer foto's ik met dat toestel gemaakt heb, hoe langer de batterijen meegaan ...

Ik lees af op mijn scherm... foto 500, dat is dus 500 foto's op 2 x2 batterijen Dit is te gek om los te lopen.
      Ik heb zondag ook een 500 foto's genomen ... met 1 batterij en waarvan 450 foto's met IS. Display duidt nog steeds een volle batterij aan (ik weet dat dit niets zegt) en als ik de batterij nadien in de lader stak begon die led direkt twee keer kort te knipperen ... wat dus zogoed als vol is. De image-viewer staat standaard op 4 seconden en we hadden we de 500 foto's met de viewer nog eens bekeken ook ...
      Het enige dat echt leeg was ... de ruimte op mijn CF ...

Ik heb ondertussen 4 bijkomende batterijen gekocht, maar die batterijperformantie is iig niet accepteerbaar wat mij betreft
      Ik heb u al een en ander zien schrijven over de batterijen maar het is precies dat u met de grip nog sneller uw batterijen erdoor jaagt ...
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Britescreen (www.britescreen.com) met diagonaal splitscreen en microprismcollar + crop C (2 verticale & horizontale lijnen)

sugar
        Zekers van de link?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

nu wel

sugar

Comment

nu wel

sugar
            Thanks
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

k*t zeg, batterijen alweer leeg.
              Ik lees af op mijn scherm... foto 500, dat is dus 500 foto's op 2 x2 batterijen Dit is te gek om los te lopen. OK 80% van de foto's zijn getrokken met de 24-105 IS en vaak buiten (dus in de koude) maar ik heb de image review amper gebruikt (hij staat zelfs niet standaard op)

Ik heb ondertussen 4 bijkomende batterijen gekocht, maar die batterijperformantie is iig niet accepteerbaar wat mij betreft .

Bovendien nog iets geks opgemerkt, ik weet niet of iemand anders dit ook al heeft, ik haal één batterij uit de grip, en de camera werkt opnieuw...

Ik vraag me af of die batterij dus niet het zwakke broertje is.

sugar
              Ik denk dat er weer een probleem is met de grip zoals vroger met de 20D grip (ik ben aan mijn derde 20D grip)
              Ik kan een 300tal foto's nemen met een batterij in de grip voor dat het lege baterij knippert op het sherm.
              Dan zet ik die lege batterij in de body zelf, en krijg ik weer volle batterij op het sherm en kan ik nog een 300tal foto's nemen...

Vraag: heeft iemand een serieel nummer op zijn grip want ik ben nog aan het zoeken.

Yves.

Comment

Canon 5D review van dcresource.

Jan.

Comment

Sorry , maar deze kan ik jullie niet onthouden...

Er staat al een opvolger voor de 5D in de startblokken... en wat een lens

sugar

Comment

De diameter van die lens zou wel kunnen kloppen:

50mm (brandpuntafstand) / 1 (diafragma) = 50mm (grote vh diafragma)

Maar "with turboboost" moet je daarvoor een nieuw toestel maken?? Bij de EOS30 (geloof ik) zat die boost in de grip. Als dat toen kon, zal dat nu nog gaan hé.

En "this lens is real honest" vind ik toch maar een rare zin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                      De diameter van die lens zou wel kunnen kloppen:

50mm (brandpuntafstand) / 1 (diafragma) = 50mm (grote vh diafragma)

Maar "with turboboost" moet je daarvoor een nieuw toestel maken?? Bij de EOS30 (geloof ik) zat die boost in de grip. Als dat toen kon, zal dat nu nog gaan hé.

En "this lens is real honest" vind ik toch maar een rare zin
                      Je moet eens goed kijken : er staat diafragma 1/0.005

Het is gewoon een grap

Comment

Je moet eens goed kijken : er staat diafragma 1/0.005

Het is gewoon een grap
                        Ja ... dat het geen L-lens is mag je wel echt een grap noemen. En dat de IS nog ontbreekt ook ...
                        Maar ja, als je dan 3 stops zou verliezen heb je helemaal geen licht meer dat er door komt ... waarschijnlijk de reden dat het niet voorzien is.

En Mark CDXLVIII ... tegen dan zijn ze nog enkel de bloemekes op ons graf aan het fotograferen
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyver
                          Ik denk dat er weer een probleem is met de grip zoals vroger met de 20D grip (ik ben aan mijn derde 20D grip)
                          Ik kan een 300tal foto's nemen met een batterij in de grip voor dat het lege baterij knippert op het sherm.
                          Dan zet ik die lege batterij in de body zelf, en krijg ik weer volle batterij op het sherm en kan ik nog een 300tal foto's nemen...

Vraag: heeft iemand een serieel nummer op zijn grip want ik ben nog aan het zoeken.

Yves.
                          Best een modelleke kopen met ingebouwde grip en 1 batterijke.

( 1-reeks )
                          ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

Comment

Best een modelleke kopen met ingebouwde grip
                            Of nog mooier:
                            gebruik het voordeel dat de 5D juist zónder grip is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                              Of nog mooier:
                              Tja, die grip

af en toe is hij toch erg handig hoor

Ik heb nu trouwens 6 batterijen, dus die autonomie wordt iets minder belangrijk

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                                Of nog mooier:
                                Dát zou voor mij alleen al een reden zijn om de 5D te verkiezen boven de andere professionele Canon-DSLR's.
                                (Maar ik heb er op dit ogenblik toch niet de centjes voor .)

Die echte professionele toestellen vind ik véél te groot.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X