Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het Canon EOS 5D topic!

Hier kun je een voorbeeld vinden van de EOS 5D met 17-40L combinatie (opgepast: grote file!!!)

Als dat de nieuwe norm wordt wat betreft 'beeldkwaliteit' zal ik nog wel ff doordoen met mijne ist D...
    En zeggen dat dat met de 17-40 L genomen is (algemeen als één van de beste supergroothoeken beschouwd): alles is aanwezig (vertekening, vignettering, enz) behalve scherpte...

Men moet toegeven dat Canon ten minste eerlijk is...

Sorry, maar ik kon het niet laten. Sue me...
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Het nieuwe Canon EOS 5D topic!

op 100% slaagt dat wat tege, maar als je dat op 50 of 60% bekijkt ist wel scherp.. wreed scherp
    foto als spiegel of als venster?

Comment

yep de 5D laat nie veel toe. op 100% is er iss da vertekening te zien. de randen zijn niet scherp.

maar zoals parakiet al zei. op normaal formaat wreet goed.
      maar laten we vooral niet vergeten waarover het gaat he. u amuzeren me uw hobby is da me een 350d of een d2x en alles wa daar tussen zit.

maar mensen die met zo'n materiaal gaan beginnen moeten beseffen da ze gene point and shoot moeten doen. er wordt heel goed materiaal verwacht op deze body en ook een goede techniek denk ik.

denk niet dat deze dslr voor iedereen is, en niet alleen voor de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        op 100% slaagt dat wat tege, maar als je dat op 50 of 60% bekijkt ist wel scherp.. wreed scherp
        50 of 60% komt dan wl overeen (of is wsch zelfs minder) dan de resolutie van een gemiddelde DSLR, genre D70, 300D of D7D.
        Kan ik ook...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Allee Marc zit het je zo hoog dat je niet snel met een pentax deze kwaliteit gaat kunnen halen? Want zelfs al crop je de iets minder scherpe hoeken weg heb je nog meer resolutie en detail dynamisch bereik en grotere prints dan snel gaan mogelijk zijn op een pentax. En waarom zou je eigenlijk croppen op dit beeld toch niet voor die ietwat minder scherpere hoeken zekers?

Ik vind het eigenlijk wel grappig als je op al deze forums ziet hoe de FF loze merken aanhangers zich zo focussen op de hoekjes van een beeld en vooral niet kijken naar de vooruitgang. En zeker vergeten dat als je meer kan je ook altijd minder kan. En tja FF is meer dan APS dus dat evenaren is geen probleem het omgekeerde daarentegen............

Comment

Op 100% is alles aanwezig, klopt helemaal. Maar geef mij die foto op normaal maar

Je kunt beweren wat je wilt, maar dat haal ik toch echt niet met m'n 10D'tje
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik heb al héél goede voorbeeldfoto's gezien .

Binnenkort zijn er weer die van cameramerk moeten veranderen om het beste toestel te kunnen kopen ....

Ik blijf voorlopig bij de 20D, of ze zouden bij de Lotto eindelijk eens de juiste nummers moeten trekken (ik gebruik al meer dan 20 jaar dezelfde cijfers, maar dat zijn dus niet de juiste ).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Het is nu eenmaal geweten dat Canon geen top groothoeklenzen heeft, hun beste lens is de 35mm F1.4 L USM, wat tegenwoordig niet echt meer als groothoek doorgaat. Maar een studio-opname met een prime de 85mm F1.8 of zelfs de 135 mm F2 L USM is nu een meer bruikbare lens geworden in de studio.

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, over enkele punten heb ik al zekerheid.

1) de 1d Mark II gaat zeker niet weg om een 5D in te plaats te krijgen.
                2) de 1ds Mark II is met iets te duur, en het zogezegde probleem qua optiek is daar ook aanwezig.

Dus blijft erover van de 5D als derde digitale body in huis te pakken na mijn 1D Mark II en de D60 die nu als backup-cam dienst doet lijkt het me eerder een luxe probleem. Maar ik ben eerlijk de zever loopt uit mijne bek voor de 5D. Ik verwacht in mijn geval nu geen bijzondere problem qua optiek, want daar heb ik in de voorbije jaren aan gewerkt ! En een groothoek in de studio is ook eerder een uitzondering hé.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik vind uw topic titel niet echt geslaagd.
                  'Het nieuwe Canon ANTI 5D topic!' zou meer reacties opleveren.

Eerlijk gezegd denk ik dat er op BD heel weing belangstelling is voor hoe goed of hoe slecht deze Canon 5D is.
                  Op een formaat van 900 x 600 pixels zal je geen enkel verschil merken.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                    Ik vind uw topic titel niet echt geslaagd.
                    'Het nieuwe Canon ANTI 5D topic!' zou meer reacties opleveren.

Eerlijk gezegd denk ik dat er op BD heel weing belangstelling is voor hoe goed of hoe slecht deze Canon 5D is.
                    Op een formaat van 900 x 600 pixels zal je geen enkel verschil merken.

Jan.
                    denk dat je juist wel een verschil gaat merken...

van point en shoot naar gewoon shoot... 't geen ge nodig hebt knipt ge er dan uit.

das leuk als beeldbewerking je hobby is, maar de mijne is fotografie
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

De 20D, haalt toch ook deze kwaliteit, of niet?
                      Die voorbeeldfotos zijn die al bewerkt? Welke instellingen zijn toen gebruikt, verscherping in camera, saturatie en dergelijke?
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Wel, een boodschapje aan alle critici:

Kijk eens naar één van de andere samples. Het portret van die vrouw is onwaarschijnlijk goed, dat kan je een A1 mee afdrukken (dat benadert of is MF kwaliteit). Dat haal je dus niet uit een 20D (ik heb enkele van mijn betere protretten met de 85L er eens mee vergeleken, het resolutieverschil is echt wel duidelijk)
                        De landschapsfoto is idd niet echt geslaagd, maar vergeet niet dat die foto in april gemaakt was, met een preproductiecamera, en dat de samples van Canon wel vaker niet echt je van het zijn. De 17-40 scoort volgens 1Ds gebruikers ook niet zo goed op FullFrame als een 16-35 of een 24-70.

En ook ik twijfel er absoluut niet aan dat een Pentax *IST stukken betere resultaten zal neerzetten dan mijn 5D , maar ik heb nu eenmaal Canon lenzen en daar zit ik dus aan vast.

sugar
                        Last edited by sugar; 27 augustus 2005, 16:55.
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                          De 20D haalt deze kwaliteit niet wegens een aantal objectieve verschillen:
                          - De 20D heeft kleinere pixels en dus meer ruis en minder dynamish bereik en meer verscherpingsfouten.
                          - De 20D heeft minder pixels waardoor kwalitatieve vergrotingen beperkt zijn tot 60x40 cm. (Met de 5D worden vergrotingen tot 75x50 cm mogelijk, dus 15 cm groter )
                          - De 20D heeft een kleinere sensor waardoor de DOF bij hetzelfde f getal altijd groter is.

De grote vraag is of de kwaliteit van de 20D of van gelijk welke andere APS DSLR niet meer dan voldoende is voor 99,97 % van alle DSLR gebruikers.
                          Sugar en ikzelf behoren gewoon tot die 0,03 % DSLR gebruikers die vinden van niet.

Die voorbeeldfotos zijn die al bewerkt? Welke instellingen zijn toen gebruikt, verscherping in camera, saturatie en dergelijke?
                          De voorbeeld fotos zijn niet bewerkt, maar zijn jpegs die rechtstreeks uit de 5D komen met de (nieuwe) instellingen van de 5D.

Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 27 augustus 2005, 15:28.

Comment

mensen die analoog werken zullen weten dat de 17-40 sterk moet onderdoen voor de 16-35

Comment

Als je zo naar die foto's kijkt kan je die indruk krijgen, aangezien je gewoon twee keer een 100% crop bekijkt, de pixels dus.
                              Als je je foto gaat afdrukken op dezelfde grootte, zullen er 50% meer gegevens in de foto van de 5D zitten (van de 50% extra pixels)

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X