Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Canon 1D MKII spectaculair gedaald...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs Canon 1D MKII spectaculair gedaald...

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
    Ik vind dat mijnheer Otto het de laatste tijd hier wat al te bont maakt...
    Ik weet wel dat dit heerschap dit forum spijst met zijn zuurverdiende centen en dat men hem daarom misschien een beetje ontziet. Toch moet het mij van het hart - lieve Otto wordt hoe langer hoe driester...

Otto, iets meer "gemodereerdheid" zou je sieren... Ondanks je steun - waarvoor dank - dit is jouw forum niet, je bent hier ook te gast !!!

'k Wou dit even kwijt...
    Greetz, Kariboe
    Helaas zal U dit niet dank worden afgenomen, maar het is ook in mijn ogen de waarheid.
    Groetjes
    http://www.vehe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanc
      Ik begrijp dat wanneer je particulier verkoopt meer kan ''vangen'' maar als hij een aantrekkelijke prijs kan geven voor de 20D waar nog 1,5 jaar garantie op zit dan vind ik het best, heb ik al de romslomp eromheen iig niet meer.
      [IRONISCHE MODE ON]
      Ja maar stefan, zelfs bij een toestel van 1 maand oud wordt deze namelijk terug gestuurd naar Canon voor een compleet nazicht (Liefst nog in Lille waar ze naar ik heb gehoord van de technieker helemaal geen gratis sensorreiniging doen etc ....). Plus moet je er volgens eerdere berichten 5 jaar garantie op geven.
      [IRONISCHE MODE OFF]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
        Wat is er dan zo slecht aan de comentaar van Otto ?? Ik vermoed eerder dat jij ergens aandelen hebt
        Ik heb nergens aandelen maar om een alom gerespecteerde leverancier op deze manier te kijk zetten vind ik geen stijl. Reclame maken in forum postings mag niet als handelaar maar je collega's in een kwaad daglicht stellen blijkbaar wel.
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Je hoort veel toestellen van de grijze markt wat wordt daar mee bedoeld ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigerdaddy
            Dat deze toestellen NIET aangekocht worden via de hoofd-leverancier van dat/een merk.

m.a.w. ze inporteren het zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigerdaddy
              Yep, ze worden vaak in de Antillen of in de States gekocht en hier op de markt gebracht. Hong Kong schijnt ook poulair te zijn.

Overigens moet de leverancier die ze hier verkoopt wel garantie geven, maar is de fabrikant niet verplicht om je hier lokaal service te bieden. In de praktijk moet je toestel dus terug naar het land van herkomst in geval van garantie.

Ze zijn goedkoper, maar als er wat aan mankeert heeft het ook nadelen.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Dit mag je echter niet veralgemenen. Als ik het goed begrepen heb heeft Canon een continentale garantie voor body's en een wereldwijde garantie voor (L?) lenzen

sugar

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Yep, ze worden vaak in de Antillen of in de States gekocht en hier op de markt gebracht. Hong Kong schijnt ook poulair te zijn.

Overigens moet de leverancier die ze hier verkoopt wel garantie geven, maar is de fabrikant niet verplicht om je hier lokaal service te bieden. In de praktijk moet je toestel dus terug naar het land van herkomst in geval van garantie.

Ze zijn goedkoper, maar als er wat aan mankeert heeft het ook nadelen.
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Dit mag je echter niet veralgemenen. Als ik het goed begrepen heb heeft Canon een continentale garantie voor body's en een wereldwijde garantie voor (L?) lenzen

sugar
                  Klopt, ik was niet volledig

Op lenzen, heb ik ook begrepen, zit een wereldwijde dekking. Body's niet.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Eigenlijk is hij zelfs bij 3000 EUR nog erg stevig geprijsd...

Als je dat fototoestel vergelijkt met de D2X (vooraan 4000 EUR) en de lenzen vergelijkt, is hij echt wel duur.
                    D2X + 17-55 is een echt wel een mooie set. Zoiets kan gewoon niet bij Canon met een 1DII...
                    Beeldkwaliteit lijkt de D2X ook een stuk sterker.
                    Ik zit nu vast aan mijn Canon systeem, maar vandaag zou ik Nikon kiezen, niet Canon

Misschien is dat wel de reden waarom de Canon in prijs zakt...

sugar
                    Ik heb de D 2x mogen testen en ik heb foto's op iso 800 zonder ruisonderukking, met normale ruisonderdrukking en op de highstand geprint en het is diep triest. In de donkere partijen is zeer veel ruis en met onderdrukking
                    neemt de scherpte met rasse schreden af.
                    Voor een toestel van 4500 euro wil ik ook goede foto's op iso 800 hebben.
                    De 1 d MK II, doet dit beter.
                    En als Nikon over een paar jaar noodgedwongen van zijn DX afstapt kun je de DX lenzen weggooien. Want als Nikon over een paar jaar 18 MP wil is de sensor heel zeker te klein en zal er nog meer ruis zijn en zal hij nog meer onderdrukt moeten worden en zal de scherpte nog meer afnemen.

Gr.Frank
                    Olympus E 20p en C 40.

Comment

sugar
                      Canon pro bodys hebben wee wereldwijde garantie, mijn eerste 1d, imort uit usa, doa (death on arrival) , omgeruild, de tweede had bad pixels, (bravo voor canon qc), kostenloos herstels, terwijl ik wachtte in roosendaal, zelfs geen faktuur gavraagd.
                      Kan je trouwens evengoed in Barcelona laten herstellen, dan in de usa.
                      Voor de consumercams geld helaas een andere procedure.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
                        En als Nikon over een paar jaar noodgedwongen van zijn DX afstapt kun je de DX lenzen weggooien. Want als Nikon over een paar jaar 18 MP wil is de sensor heel zeker te klein en zal er nog meer ruis zijn en zal hij nog meer onderdrukt moeten worden en zal de scherpte nog meer afnemen.

Gr.Frank
                        Frank, heb je ooit van de Wet van Moore gehoord? De meeste mensen denken dat ie over de kracht van processoren gaat, maar feitelijk is het alleen maar een uitspraak over het aantal transistorschakelingen die je op een bepaalde oppervlakte kunt plaatsen. Dat betekent dat de wet van Moore ook opgaat voor beeldsensors. Volgens de wet van Moore hebben we over anderhalf jaar met dezelfde chipgrootte als in de D70 en de D2X al de gewenste 18 MP, daar hoef je echt niet een paar jaar op te wachten. En als ik de hoeveelheid ruis van mijn inmiddels overleden Coolpix 950 (2MP) vergelijk met die van mijn Coolpix 990 (3,3 MP), Coolpix 5000 (5 MP) en Nikon D70 (6MP). dan zie ik dat ondanks dat ik meer pixels heb gekregen zelfs bij de kleine sensoren van de coolpix de hoeveelheid ruis alleen maar minder is geworden.

En daar komt nog bij dat grotere sensors ook weer een heel nieuwe categorie problemen met zich meebrengt.

En dan hebben we het nog niet over de vraag of we echt wel gigantische RAW-bestanden willen gaan opslaan. Zelfs het in je camera opslaan gaat veel langer duren. Voor veel soorten fotografie die traditioneel met 35 mm werden gedaan is het helemaal niet noodzakelijk om met veel meer megapixels te gaan werken.

Ik maak me helemaal geen zorgen over over de DX-lenzen. Ik vraag me wel af hoelang we aan het spiegelreflex-principe zullen vasthouden. Dat zie ik eerder in de problemen komen.

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Canon pro bodys hebben wee wereldwijde garantie, mijn eerste 1d, imort uit usa, doa (death on arrival) , omgeruild, de tweede had bad pixels, (bravo voor canon qc), kostenloos herstels, terwijl ik wachtte in roosendaal, zelfs geen faktuur gavraagd.
                          Kan je trouwens evengoed in Barcelona laten herstellen, dan in de usa.
                          Voor de consumercams geld helaas een andere procedure.
                          Rudy, ben je hier zeker van?

Ik kan dus een 1DmkII in de states kopen en hier gewoon in garantie claimen?

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                            Frank, heb je ooit van de Wet van Moore gehoord? De meeste mensen denken dat ie over de kracht van processoren gaat, maar feitelijk is het alleen maar een uitspraak over het aantal transistorschakelingen die je op een bepaalde oppervlakte kunt plaatsen. Dat betekent dat de wet van Moore ook opgaat voor beeldsensors. Volgens de wet van Moore hebben we over anderhalf jaar met dezelfde chipgrootte als in de D70 en de D2X al de gewenste 18 MP, daar hoef je echt niet een paar jaar op te wachten. En als ik de hoeveelheid ruis van mijn inmiddels overleden Coolpix 950 (2MP) vergelijk met die van mijn Coolpix 990 (3,3 MP), Coolpix 5000 (5 MP) en Nikon D70 (6MP). dan zie ik dat ondanks dat ik meer pixels heb gekregen zelfs bij de kleine sensoren van de coolpix de hoeveelheid ruis alleen maar minder is geworden.

En daar komt nog bij dat grotere sensors ook weer een heel nieuwe categorie problemen met zich meebrengt.

En dan hebben we het nog niet over de vraag of we echt wel gigantische RAW-bestanden willen gaan opslaan. Zelfs het in je camera opslaan gaat veel langer duren. Voor veel soorten fotografie die traditioneel met 35 mm werden gedaan is het helemaal niet noodzakelijk om met veel meer megapixels te gaan werken.

Ik maak me helemaal geen zorgen over over de DX-lenzen. Ik vraag me wel af hoelang we aan het spiegelreflex-principe zullen vasthouden. Dat zie ik eerder in de problemen komen.

Groeten, Miriam
                            Beste Miriam,

Op dit moment blijft Nikon echter een probleem houden met de ruis en zelfs aanzienlijke ruis. En als je de ruisonderdrukking gebruikt neemt de scherpte aanzienlijk af, alsmede de detailweergave. Waarom heeft Nikon hier niet meer energie ingestoken. iso 100 en 200 zijn goed en daarna wordt het al snel slechter.

Gr.Frank
                            Olympus E 20p en C 40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
                              Op dit moment blijft Nikon echter een probleem houden met de ruis en zelfs aanzienlijke ruis. En als je de ruisonderdrukking gebruikt neemt de scherpte aanzienlijk af, alsmede de detailweergave. Waarom heeft Nikon hier niet meer energie ingestoken. iso 100 en 200 zijn goed en daarna wordt het al snel slechter.
                              Hallo Frank,

Ik had het over het al dan niet verdwijnen van het DX-formaat en niet over het al dan niet aanwezig zijn van ruis bij een kleinere beeldsensor. Wel ben ik van mening dat een toenemende dichtheid van de sensor niet per se hoeft te resulteren in steeds meer ruis (vandaar de vergelijking van de coolpix die met iedere generatie beter werden). Ik denk dus dat we in de toekomst steeds kleinere sensoren kunnen bouwen die steeds minder last van ruis hebben.

Hoewel ik geen zin heb in een welles nietes verhaal denk ik toch dat je een beetje te slecht beeld hebt van ruis bij Nikon. Zo beroerd is onderstaand plaatje toch ook weer niet? Voor mij is het in ieder geval goed genoeg.

Groeten, Miriam

ISO 400 - F 8 - 30 seconden belicht - RAW - geen ruisonderdrukking bij opname of bewerking
                              Nikon D70 - 70-300 mm Nikkor op 100 mm ingesteld

Comment

inderdaad.. vind de ruis bij de D70 echt wel goed meevallen (zeker tegen m'n canon A70... ) En Miriam laat hier nog een knap voorbeeld zien.
                                @ Miriam... knappe foto hoor

Comment

Working...
                                X