Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Canon 1D MKII spectaculair gedaald...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs Canon 1D MKII spectaculair gedaald...

Wanneer komt de tijd dat ik een 1D kan aanschaffen met wat L-glas?
    Lijkt niet 'in futurum proximus' als 17jarige student...
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Kijk , dit gaat nou met alles zo!

Bij de aankoop van mijn 300D zeide ze mij ook van te wachten... Ik had al enkele maanden gewacht en had er nu gewoon zin in om hem te kopen... nog steeds geen spijt van!

Men moet nooit iets kopen als het pas uit is, want dan betaal je teveel...
      Maar wacht ook niet te lang, want dan is het nieuwe er vanaf...
      Canon 300D
      Canon 18-55mm
      Canon 70-300mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        't is inderdaad heel relatief. Toen ik net begon met werken was iedere gulden die ik uitgaf aan een hobby ééntje die ik drie keer omdraaide. Tegenwoordig zou ik zonder blikken of blozen zo'n 1D mkII kunnen kopen.

Maar ik ben die tijd nog niet vergeten dat ik dat niet kon Die 1D zal toch nog echt wat goedkoper moeten worden wil ik er één aanschaffen Een hobby mag wat mij betreft best geld kosten, maar er zijn wel grenzen

zo zie ik het ook.
        Groetjes
        http://www.vehe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
          3300 euro was ook de nieuwprijs voor een D60, nu tweedehands voor 500 euro.

De nieuwprijs voor een 10D was 2200 euro, nu nieuw voor 1000 euro.
          De nieuwprijs voor een 300D was 1100 euro, nu nieuw voor 650 euro.

De analoge versie van de Canon 1D, de Canon 1V kost 1500 tot 2000 euro.
          Uiteindelijk wordt dit ook de nieuwprijs voor een 1Dxx.

Jan.
          De officiele Belgische verkoopprijs volgens de Canon-website was toen 1399 euro . Ik heb toen 1249 euro betaald, en dat was toen ze nog maar pas leverbaar waren.
          (Ik had die bijna 2 maanden vooraf besteld bij Action Shop).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Van zodra de teller onder de 3000 gaat bestel ik
            Nog effe wachten denk ik...

sugar
            Eigenlijk is hij zelfs bij 3000 EUR nog erg stevig geprijsd...

Als je dat fototoestel vergelijkt met de D2X (vooraan 4000 EUR) en de lenzen vergelijkt, is hij echt wel duur.
            D2X + 17-55 is een echt wel een mooie set. Zoiets kan gewoon niet bij Canon met een 1DII...
            Beeldkwaliteit lijkt de D2X ook een stuk sterker.
            Ik zit nu vast aan mijn Canon systeem, maar vandaag zou ik Nikon kiezen, niet Canon

Misschien is dat wel de reden waarom de Canon in prijs zakt...

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ja die D2X, als ik het geld had.... Mijn vader heeft de goede lenzen al, dus....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                Ja die D2X, als ik het geld had.... Mijn vader heeft de goede lenzen al, dus....
                Nou ja dat is toch geen probleem, ik kan er nu alvast eentje voor u reserveren, u neemt de lenzen van uw pa even langs de gazettenshop voor dit
                en met een beetje geluk kunt u het volgende week zaterdag het toestel afhalen.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Was dat maar waar
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Jeff, dat soort rethoriek had ik ook enkele maanden geleden ... ondertussen ben ik gewoon gestopt met te verdedigen waarom ik zoveel geld uitgeef aan mijn hobby. Ik heb er gewoon zin in en daarmee basta. Ik trek me ook niets aan van wat anderen doen, ik heb het geld en ik geef het uit

sugar
                    Dat is nu ook mijn mening. Ieder moet voor zich weten hoeveel geld hij/zij er aan uit geeft. Niet iedereen heeft hetzelfde te besteden. En voor ieder zal het deel van het inkomen dat uitgegeven wordt aan hobby's ook verschillen.

M.i. valt er dan ook niets te verdedigen of te verantwoorden naar anderen toe Als je je het kunt veroorloven en je hebt er lol aan, gewoon doen

Voor mijzelf zet ik echter wel een grens op de uitgaven omdat ik bang ben dat het anders meer om de lol het kopen, dan om het gebruiken gaat. Ik ken mezelf al wat langer als het om gadgets gaat
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Zou het kunnen dat zij de komende $500 rebate al meepakken? Op Dpreview wordt er ondertussen al meermaals gemeld dat er vanaf 15-04-05 een cashback van $500 komt op de 1DII...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        Zou het kunnen dat zij de komende $500 rebate al meepakken? Op Dpreview wordt er ondertussen al meermaals gemeld dat er vanaf 15-04-05 een cashback van $500 komt op de 1DII...
                        Op FredMiranda ook al Maar schijnt wel alléén voor "US residents" te zijn
                        Last edited by ajh; 11 april 2005, 11:04.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Voor mijzelf zet ik echter wel een grens op de uitgaven omdat ik bang ben dat het anders meer om de lol het kopen, dan om het gebruiken gaat. Ik ken mezelf al wat langer als het om gadgets gaat
                          Ik probeer dat ook. Slaag er ondertussen al drie maand in om aan de verleiding van een 1DmkII te weerstaan, en de gedachte aan de aankoop van de 1DmkII maakt dat ik ook geen andere lenzen meer bijkoop

Ik ga die 1DmkII eens huren, kwestie van een idee te krijgen van het cameraatje alvorens effectief mijn slag te slaan. Daarna kan ik ook ineens mijn lenzencollectie aanvullen (macrolens, andere breedhoeklens)

sugar

Comment

Op FredMiranda ook al Maar schijnt wel alléén voor "US residents" te zijn

bekijk het positief: als canon met die rebates aankomt, betekent dit dat de verkoop wat stokt. Ze willen waarschijnlijk hun oude voorraad de deur uitwerken alvorens een nieuw model te introduceren (dit najaar of begin volgend jaar). Die rebates zullen op een of andere manier ook hier wel terecht komen

sugar

Comment

Ik ga die 1DmkII eens huren, kwestie van een idee te krijgen van het cameraatje alvorens effectief mijn slag te slaan. Daarna kan ik ook ineens mijn lenzencollectie aanvullen (macrolens, andere breedhoeklens)
                              Ik voel aan m'n water dat dat duur gaat worden

bekijk het positief: als canon met die rebates aankomt, betekent dit dat de verkoop wat stokt. Ze willen waarschijnlijk hun oude voorraad de deur uitwerken alvorens een nieuw model te introduceren (dit najaar of begin volgend jaar). Die rebates zullen op een of andere manier ook hier wel terecht komen
                              3D misschien LOL
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Ik voel aan m'n water dat dat duur gaat worden
                                ben je daar zeker van? Ik heb geduld hoor. Dit jaar de camera en een breedhoeklens (16-35 of 17-40 of een panoramisch head + tripod) , macro volgt volgend jaar wel

3D misschien LOL
                                Wie weet, maar dan eerder met de 20D sensor dan met de 1DmkII sensor : een waterdichte 20D met spotmetering.
                                Ik geloof dat de 1,3 sensor te duur is, bovendien heeft Canon al vaak aangegeven dat ze naar 1 en 1,6 formaat wil toegaan.

Ik zou iig in de wolken zijn met een professionele 1:1,6 sensor

Ik koop de 1DMkII niet voor de cropfactor : die blijft (bijna) even storend als die van de 20D, mijn 24-70 of de 1DmkII blijft een 30-90.

sugar

Comment

Working...
                                X