Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Canon 1D MKII spectaculair gedaald...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs Canon 1D MKII spectaculair gedaald...

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    Wie weet, maar dan eerder met de 20D sensor dan met de 1DmkII sensor : een waterdichte 20D met spotmetering.
    Ik geloof dat de 1,3 sensor te duur is, bovendien heeft Canon al vaak aangegeven dat ze naar 1 en 1,6 formaat wil toegaan.
    Ik vrees ook dat het inderdaad een 1.6 formaat gaat worden. Die crop blijft harstikke lastig, maar die 1Ds Mk II is echt buiten mijn bereik
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Die 1D mkII voor mij ook hoor, sorry maar 3000 euro voor een body...
      De analoge pro, de 1V kost 1450 euro, dus....
      Er komt een tijd dat die digitale pro toestellen ook deze prijs krijgen, ben ik bijna zeker van, of toch rond de 2000 euro.
      De semi pro zoals de 20D verhuizen dan naar de 600 euro ofzo...

Maar zoals het nu ervoor staat, koop ik nooit een pro, kijk naar die D2X, of die 1Ds, niet normaal, dit ga ik er nooit aan geven, ook al had ik het geld.
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        Ik vrees ook dat het inderdaad een 1.6 formaat gaat worden. Die crop blijft harstikke lastig, maar die 1Ds Mk II is echt buiten mijn bereik
        Mijn idee : over twee jaar is er een 1DsmkIII, en dan kan je de 1DsmkII weer kopen voor 3000-3500 EUR tweedehands (misschien zelfs een ietsje lager, gaat toch wat prijserosie beginnen te komen op de nieuwe camera's)
        Als ik nu een 1DmkII koop is dat dus een tussenstation naar een 1DsmkII. Ik fotografeer erg veel op hoge ISO (800 & 1600), een 1Ds is dus "waardeloos" voor mij (gezien teveel ruis bij hoge ISO waarden)

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
          Die 1D mkII voor mij ook hoor, sorry maar 3000 euro voor een body...
          De analoge pro, de 1V kost 1450 euro, dus....
          Er komt een tijd dat die digitale pro toestellen ook deze prijs krijgen, ben ik bijna zeker van, of toch rond de 2000 euro.
          De semi pro zoals de 20D verhuizen dan naar de 600 euro ofzo...

Maar zoals het nu ervoor staat, koop ik nooit een pro, kijk naar die D2X, of die 1Ds, niet normaal, dit ga ik er nooit aan geven, ook al had ik het geld.
          Ik bedoelde ook die 1Ds Staat nu voor € 6700,- in de lijst. Maar ook die € 3000,- is mij te gortig. Misschien als ik een lenzencollectie compleet heb en toch echt wel eens wat geld uit wil geven aan fotografie hobby, maar voorlopig is m'n verlanglijstje gevuld met andere zaken (statief en lenzen) en m'n 10D doet het nog prima
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
            3.299 euro bij Top-Foto ! ! !

3.299,00 €
            inkl.16%USt.
            Sofort lieferbar!

Alleen de ze grapjurk heeft geen voorraad. Kan ze pas over drie tot vier weken leveren. Net gehoord van een klant die het toestel direct daar wilde afhalen. Wordt ook zonder de speciale toebehoren geleverd. Speciale prijs om klanten te lokken omdat hij niet kan leveren !
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
              Alleen de ze grapjurk heeft geen voorraad. Kan ze pas over drie tot vier weken leveren. Net gehoord van een klant die het toestel direct daar wilde afhalen. Wordt ook zonder de speciale toebehoren geleverd. Speciale prijs om klanten te lokken omdat hij niet kan leveren !
              En wat zijn die speciale toebehoren?
              Voor dat prijsverschil kan ik trouwens gerust een maandje wachten
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

En met dit soort commentaren moeten we jou als leverancier nog serieus nemen
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ebi
                  En met dit soort commentaren moeten we jou als leverancier nog serieus nemen
                  Wat is er dan zo slecht aan de comentaar van Otto ?? Ik vermoed eerder dat jij ergens aandelen hebt

Comment

Belachelijk! De camera's zijn momenteel in voorraad. Wil jij morgen eentje komen afhalen, Otto? Wat heet "zonder speciale toebehoren"? Er zit alles bij: Lader, accu, kabels, ...! Plus: Wij leveren geen grijze-import. Onze modellen komen rechtstreeks van Canon en hebben ook een garantie in Belgie!

P.S.: Zulke postings vind ik belachelijk. Heb jij zoits nodig, Otto?

Comment

Hohoho, kalm. Dit krijg je natuurlijk als je als fotowinkel over een concurrent begint. Ik stel dan ook voor dat men dit probeert te vermijden. Ik denk dat je als winkel beter vermijdt commentaar te geven op concurrenten maar de mensen gewoon zoveel mogelijk uitleg probeert te geven over producten en vragen te beantwoorden.
                      == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Ik kan beamen dat Top-Foto steeds zeer snel en correct levert.
                        Als er op de site staat dat het toestel direct leverbaar is, dan is het ook zo.

Ingo reageert snel op mijn mailtjes en doet al het mogelijke om zijn klanten vlot te bedienen.

En ik denk dat ik momenteel één van zijn beste klanten ben. Meerdere malen een serieuze aankoop gedaan en telkens heeft hij me snel en naar volle tevredenheid geholpen.

Ik heb nog nooit iets defect gehad; maar ik veronderstel dat hij me dan ook perfect zal helpen. Ik zal het in alle geval in volle eerlijkheid op dit forum vermelden.

@ Otto: Ook bij jou heb ik in het verleden al eens enkele spulletjes gekocht en tevens naar volle tevredenheid. Ik zou het liefst zien dat jullie vreedzaam naast mekaar leven. Een handelaar die negatieve dingen zegt over een andere handelaar komt trouwens ook niet erg netjes over.

Laten we hier vlug de strijdbijl begraven - we zullen er allemaal beter van worden.

Wat mij betreft mag hier een (vriendelijk) slotje op.
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

@top-foto

Helaas heb ik nog geen antwoord op mijn mail gehad dus probeer ik het hier(als het mag?)

Ruilen jullie ook in? heb namenlijk een 20D met grip die ik dan logischerwijs niet meer gebruik..

Alvast bedankt
                          1D mkII * 17-35/2.8-4.0 * 70-200/2.8 * 300/4.0 IS * 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanc
                            @top-foto

Helaas heb ik nog geen antwoord op mijn mail gehad dus probeer ik het hier(als het mag?)

Ruilen jullie ook in? heb namenlijk een 20D met grip die ik dan logischerwijs niet meer gebruik..

Alvast bedankt
                            De hoogste prijs krijgt u indien u het particulier verkoopt. Een handelaar blijft ongeveer vier tot vijf jaar verantwoordelijk mbt de garantie voor een Canon EOS 20D. De handelaar moet namelijk als eerste de garantiegevallen oplossen en kan zich niet verschuilen achter een fabrikant. Ook op gebruikte toestellen dient een wederverkoper minimaal één jaar garantie te verstrekken. En een particulier die incidenteel een toestel verkoopt hoeft dat allemaal niet te geven.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik begrijp dat wanneer je particulier verkoopt meer kan ''vangen'' maar als hij een aantrekkelijke prijs kan geven voor de 20D waar nog 1,5 jaar garantie op zit dan vind ik het best, heb ik al de romslomp eromheen iig niet meer.
                              1D mkII * 17-35/2.8-4.0 * 70-200/2.8 * 300/4.0 IS * 580EX

Comment

Ik vind dat mijnheer Otto het de laatste tijd hier wat al te bont maakt...
                                Ik weet wel dat dit heerschap dit forum spijst met zijn zuurverdiende centen en dat men hem daarom misschien een beetje ontziet. Toch moet het mij van het hart - lieve Otto wordt hoe langer hoe driester...

Otto, iets meer "gemodereerdheid" zou je sieren... Ondanks je steun - waarvoor dank - dit is jouw forum niet, je bent hier ook te gast !!!

'k Wou dit even kwijt...
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                                X