Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic

Ik heb vandaag een 1D Mark II even mogen vasthouden met een 70-200mm 2.8L IS. Ik moet zeggen dat het een zeer indrukwekkend beestje is, nog beter dan ik gedacht had.

Ik dacht dat een camera voor mij niet groot en zwaar genoeg kon zijn, maar die combo was toch wel voldoende
    Als ik even door de zoeker keek, moet ik zeggen dat hij helemaal niet zo groot of helder lijkt... Ik zag geen opmerkelijk verschil met de zoeker van een Dynax 7D die ik een week of 2 geleden eens heb mogen vasthouden. Ze zijn wel beiden kleiner en minder helder dan die van een domme analoge Nikon FG die hier nog ergens rond slingert. Als de 350D een nog kleinere zoeker heeft... amai

Ik denk dat ik toch maar voor de 7D+grip+handstrap ga. Dan heb ik de grootte en de zoeker van een 1D2 voor veeel minder geld en met AS.
    (wat ik tegenover de 1D2 niet ga hebben hoeft niemand mij te vertellen want daar denk ik liever niet aan )
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Nog een beetje geduld en Corné komt met de mijne langs, inclusief de EF 24-70mm f/2,8L USM.

Verder als lenzen en toebehoren:

Tamron AF 28-300 mm XR Macro
      Tamron SP AF 180 mm F 3,5 DI LD ( IF ) 1:1 Macro en de Sigma 20 mm F 1,8 EX DG AS, Manfrotto 055PROB en de 141 RC Pan Tilt head W/Quick release plate en UV filterkes.

Op het verlanglijstje staat nog wel de 70-200/2.8 IS USM, maar dan moet eerst de Tamron de deur uit

En nu nog een hoop bijleren, dat kost minder centen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
        Nog een beetje geduld en Corné komt met de mijne langs, inclusief de EF 24-70mm f/2,8L USM.

Verder als lenzen en toebehoren:

Tamron AF 28-300 mm XR Macro
        Tamron SP AF 180 mm F 3,5 DI LD ( IF ) 1:1 Macro en de Sigma 20 mm F 1,8 EX DG AS, Manfrotto 055PROB en de 141 RC Pan Tilt head W/Quick release plate en UV filterkes.

Op het verlanglijstje staat nog wel de 70-200/2.8 IS USM, maar dan moet eerst de Tamron de deur uit

ga je geen spijt van krijgen, die lens is resultaten zijn HIER te bezien, de laatste 5 shoots (laatste 2 in RAW) zijn 99% met 24-70L en voor die 70-200 IS zou ik nie te lang wachten, je gaat je die verloren tijd beklagen

veel succes

Comment

niemand geen 1d mk2 in de aanbieding? ( met die nieuwe canon's die er aankomen als uitzicht

als ik een 2nd hand vind kan ik wat meer uitgeven aan lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
            niemand geen 1d mk2 in de aanbieding? ( met die nieuwe canon's die er aankomen als uitzicht

als ik een 2nd hand vind kan ik wat meer uitgeven aan lenzen
            Dàt zou nog eens dik kunnen tegenvallen... De "1"-reeks volgt een heel andere logica; niemand springt zomaar op een nieuwe cam omdat die een ander nummerke heeft of een embossed logootje. Pro's schrijven hun toestellen af en doen hun rekensommetjes en amateurs gaan niet meteen die zware investering met veel verlies van de hand doen. Tenzij Canon met iets héééééééél spectaculairs en bijzonders komt, maar dat heb ik tot op heden nog niet horen waaien.

Serieus nu: als ge een tweedehandse vindt, controleer dan zeker het aantal shots op de teller. Ze worden nogal eens ingezet in studio's en dan ziet het body er weliswaar nog quasi nieuw uit, maar heeft dat toestel er werkelijk al beestig veel sluiterbewegingen opzitten. (120 à 150 K is geen uitzondering)
            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

T-Design,

Ik had je site al gezien en vind deze schitterend

Maar ja, een prima lens is één, maar die achter dat toestel moet het ook nog doen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                Dàt zou nog eens dik kunnen tegenvallen... De "1"-reeks volgt een heel andere logica; niemand springt zomaar op een nieuwe cam omdat die een ander nummerke heeft of een embossed logootje. Pro's schrijven hun toestellen af en doen hun rekensommetjes en amateurs gaan niet meteen die zware investering met veel verlies van de hand doen. Tenzij Canon met iets héééééééél spectaculairs en bijzonders komt, maar dat heb ik tot op heden nog niet horen waaien.

Serieus nu: als ge een tweedehandse vindt, controleer dan zeker het aantal shots op de teller. Ze worden nogal eens ingezet in studio's en dan ziet het body er weliswaar nog quasi nieuw uit, maar heeft dat toestel er werkelijk al beestig veel sluiterbewegingen opzitten. (120 à 150 K is geen uitzondering)

die tips had ik al in gedachten bij aankoop van een 2nd hand. toch bedankt

ik heb gelezen dat er verschillende types bijkomen,was eerst aan't denken om toch maar te wachten maar ik zou binne dit en een maand toch zeker al mijn gerief bijeen hebben.
                hier en daar zal toch wel iemand zijn die toch naar een nieuw kijkt eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
                  De mijne waarschijnlijk deze weekend met wat glas werk.
                  Te weinig L

Comment

zo ik heb er ook een vanaf nu,juist de laatste uit stock gekocht bij bartok.

wacht enkel nog op mijn uitbetaling van taks en dan ga ik 'm afhalen,in afwachting kan ik al es op mijn gemak en met jullie advies enkele goeie lenzen uitzoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      DiMarco heeft volgens mij nog steeds een Mark1, tenzij ie heel recentelijk heeft geupdate ...
                      Volgens mij heb ik al een behoorlijke poos een EOS 1D-mkII ondertussen ....

Sterker nog, ik heb de eerste al gesloopt ....
                      .........
                      Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Is het ook de bedoeling dat je roept wat je verder in huis hebt ?? ...

- 15 mm fish-eye f/2.8 USM
                        - 16-35 mm L f/2.8 USM
                        - 50 mm f/1.4 USM
                        - 70-200 mm L f/2.8 USM IS
                        - Speedlite 580EX

- even te leen; 400mm USM f/4.0 DO IS

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                        Vrijwel alle prof's zullen hun huidige 1D-mkII houden als 2e of 3e body naast de nieuwe 1D-mkII N (febr. 2006). Momenteel zijn er ook veel prof's die nog steeds een 1D (mkI) als back-up in de kast hebben liggen.
                        Last edited by di Marco; 13 augustus 2005, 09:52.
                        Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
                          Is het ook de bedoeling dat je roept wat je verder in huis hebt ?? ...

Vrijwel alle prof's zullen hun huidige 1D-mkII houden als 2e of 3e body naast de nieuwe 1D-mkII N (febr. 2006). Momenteel zijn er ook veel prof's die nog steeds een 1D (mkI) als back-up in de kast hebben liggen.
                          hoeft ni meer,heb toch maar een nieuwe gekocht gisteren

Comment

Dinsdag bij Corné mijn 1DmII opgehaald.
                            Mij kan je dus in het lijsje plaatsen.
                            Te weinig L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JAZZ4ff
                              Dinsdag bij Corné mijn 1DmII opgehaald.
                              Mij kan je dus in het lijsje plaatsen.
                              proficiat

als je nou nog een 5D koopt dan heb je uit elke laag die canon bied een camera liggen

Comment

Zet mij ook nog maar op het lijstje er bij.
                                Camera Canon 1D Mark II Lenzen Canon EF24-70mm L f/2.8 Canon EF 70-200mm L IS f/2.8 Canon Extender EF 2X II Flitser Canon Speedlite EX-550 Geheugen 2X Lexar CF 2GB 80X Filters B&W UV MRC 77 Tas Lowepro Computer Trekker AW

Comment

Working...
                                X