Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic

grootte en gewicht vind ik een belangrijk pluspunt. Dat ligt zoveel beter in je handen en houd je veel stabieler.
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
      grootte en gewicht vind ik een belangrijk pluspunt. Dat ligt zoveel beter in je handen en houd je veel stabieler.
      Maar, weegt door tijdens een lange wandeling ...
      Niet dan ?
      "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

de ene kan er al beter tegen dan de andere

ik loop met een contax+3zeiss lenzen rond...en dat is méééér dan voldoende

waar is de tijd dat ik met een hassy+2 of 3 nikons onderweg was

zou het niet meer kunnen

kocht daarom ooit een leica m6....mooi stuk maar als je een reflex gewend bent dient dat ding toch enkel om er als echte fotograaf uit te zien

alle gekheid op een stokje...een m7 digital zou ik wel zien zitten nu

de 1D is een prachtig ding...maar voor de "fun"....en het is tenslotte m'n hobby én niet meer m'n beroep verkies ik lichtere stuff

mvg

johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
          Hé Rudi, tof dat je bent overgeschakeld...
          De "knopkes" zijn een wereld van verschil met de 10D en de 20D...waarom eigenlijk ? Want die zijn op zich ook zeer handelbaar.
          In het begin is het effe wennen, maar na een tijdje wil je nooit meer met die anderhalve kilo extra de deur uit..oops, en dan staat er nog geen lensje op.
          Marc,

Ja na lang wikken en wegen de beslissing genomen .
          Je weet ik was er al een tijd mee bezig he , maar ik heb er op dit moment geen halve seconde spijt van dat ik het heb gedaan .
          Het is een gans andere camera dan de 20D .
          Dat extra gewicht neem ik er met plezier bij , want hij is ongelooflijk stabiel .
          Ook de kleuren en de scherpte is niet te vegelijken , maar ja dat heb je zelf ook ondervonden zeker

Groetjes Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
            Marc,

Je weet ik was er al een tijd mee bezig he , maar ik heb er op dit moment geen halve seconde spijt van dat ik het heb gedaan .
            Dat extra gewicht neem ik er met plezier bij , want hij is ongelooflijk stabiel .
            Ook de kleuren en de scherpte is niet te vegelijken , maar ja dat heb je zelf ook ondervonden zeker

Groetjes Rudi
            Proficiat!

Had het al vernomen via de tam-tam.

Deze staat ook nog wel op mijn verlanglijstje, maar heb tijd, 'k wacht af tot ze meer zakken, binnen een jaartje of zo.

Intussen ben jij er dan zeker goed mee weg, kan je dan ook tips aan mij doorgeven.

En laat ons de resultaten zien hé!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Hé Rudi, tof dat je bent overgeschakeld...
              De "knopkes" zijn een wereld van verschil met de 10D en de 20D...waarom eigenlijk ? Want die zijn op zich ook zeer handelbaar.
              In het begin is het effe wennen, maar na een tijdje wil je nooit meer met die anderhalve kilo extra de deur uit..oops, en dan staat er nog geen lensje op.
              Marc,

Groetjes Rudi

Comment

Ben ik nu dan nr 20?
                1DmkII en ca.10 kilo glas
                Jos
                www.picturelifestyle.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                  Proficiat!

Had het al vernomen via de tam-tam.

Deze staat ook nog wel op mijn verlanglijstje, maar heb tijd, 'k wacht af tot ze meer zakken, binnen een jaartje of zo.

Intussen ben jij er dan zeker goed mee weg, kan je dan ook tips aan mij doorgeven.

En laat ons de resultaten zien hé!

Teddy ,

dat ga ik zeker doen

groetjes Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joska
                    Ben ik nu dan nr 20?
                    1DmkII en ca.10 kilo glas
                    Joska ,

Nee je bent nr 21

Mannen met ne 1D , die ni kunnen tellen

proficiat Joska ge gaat er plezier aan hebben

groetjes Rudi

Comment

Wie van de 1DmkII bezitters heeft er een back-up toestel bij? en zoja welke? En waarom?
                      Zit ook te dubben om een 2e cam erbij te hebben, want moet vaak en snel van lensen verwisselen.
                      Ben benieuwd
                      Jos
                      www.picturelifestyle.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joska
                        Wie van de 1DmkII bezitters heeft er een back-up toestel bij? en zoja welke? En waarom?
                        Zit ook te dubben om een 2e cam erbij te hebben, want moet vaak en snel van lensen verwisselen.
                        Ben benieuwd
                        Ik heb mijn oude vertrouwde D60 nog steeds, is niet zozeer als backup, eerder een tweede camera voor de luie dagen. De 17-40 daarop en verder niks mee, een 2 giga kaart in het toestel en hoogstens en reserve batterij in de jaszak. En dan lekker genieten van het mooie weer!

Omdat de verkoop van iets oudere DSLR's op zijn gat ligt kan je beter je toestel bijhouden, dan het te verkopen voor een habekrats.

My 2cents.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Ik heb mijn oude vertrouwde D60 nog steeds, is niet zozeer als backup, eerder een tweede camera voor de luie dagen. De 17-40 daarop en verder niks mee, een 2 giga kaart in het toestel en hoogstens en reserve batterij in de jaszak. En dan lekker genieten van het mooie weer!

Omdat de verkoop van iets oudere DSLR's op zijn gat ligt kan je beter je toestel bijhouden, dan het te verkopen voor een habekrats.

My 2cents.
                          Ja, in die zin heb spijt dat mijn 10D heb verkocht
                          Jos
                          www.picturelifestyle.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357

My 2cents.
                            Hetzelfde hier (ook met 17-40). De D60 levert nog steeds schitterende foto's. Ook lenzen verwisselen wordt met een 2de toestel tot een minimum beperkt.
                            http://www.digimario.be

Comment

Het wordt zo stilaan tijd dat ik mijn camera-settings begin te personaliseren.
                              Is het mogelijk om tijdens een AV-opname je sluitertijd vast te zetten op 1/250 ?
                              Ik kijk er waarschijnlijk weer over in de custom functions ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan
                                Het wordt zo stilaan tijd dat ik mijn camera-settings begin te personaliseren.
                                Is het mogelijk om tijdens een AV-opname je sluitertijd vast te zetten op 1/250 ?
                                Ik kijk er waarschijnlijk weer over in de custom functions ?
                                Heeft dit zin? In Av wil je net je aperture vastzetten en niet je sluitersnelheid... Als je dit wil doen, dan gebruik je toch gewoon Tv of M???
                                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                                Fuji S602Z & extra's
                                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                                X