Graag had ik geweten of de meesten onder ons altijd iets moeten scharpen aan de foto. Ik praat nie over die 40% dat goe is dat ge nie moe aankomen e. Maar ondervindt wel met men 1d versie 1 dat de fotos duidelijker er scherper uitkomen .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie heeft met zijn 20D scherpe fotos op 100%
Collapse
X
-
Wie heeft met zijn 20D scherpe fotos op 100%
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.beLabels: Geen
-
-
Re: Wie heeft met zijn 20D scherpe fotos op 100%
Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk berichtGraag had ik geweten of de meesten onder ons altijd iets moeten scharpen aan de foto. Ik praat nie over die 40% dat goe is dat ge nie moe aankomen e. Maar ondervindt wel met men 1d versie 1 dat de fotos duidelijker er scherper uitkomen .
-
tja
de ene zal zeggen liever wa softer en dan zelf de sharpen bepalen via software
de andere zal em liever direct scherp hebben met dan 't nadeel dat ze mss te scherp zijn
't is altijd iets hé
Comment
-
Er is inderdaad een verschil in pixel grootte, en bij grotere pixels is er een ander AA filter nodig dan bij kleinere pixels.
Bij de 1D was dit AA filter iets te zwak, maar bij de 1DII niet.
De 1D heeft ook een CCD sensor, en dus geen zachte CMOS zoals de andere Canons.
Maar de meeste verscherping wordt bepaald na de opname tijdens de beeldverwerking.
De Canon 10D is bekend voor de onscherpe fotos.
Maar met de RAW converter krijg ik even scherpe fotos uit een 10D als uit een 5D.
Op een Canon 20D kan je via het menu de scherpte van de fotos instellen.
Stel de 20D verscherping even in op het maximum en vergelijk daarna nog eens.
Als uw 1D fotos dan nog scherper zijn dan de 20D fotos, dan zal ik u gelijk geven.
Jan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk berichtEr is inderdaad een verschil in pixel grootte, en bij grotere pixels is er een ander AA filter nodig dan bij kleinere pixels.
Bij de 1D was dit AA filter iets te zwak, maar bij de 1DII niet.
De 1D heeft ook een CCD sensor, en dus geen zachte CMOS zoals de andere Canons.
Maar de meeste verscherping wordt bepaald na de opname tijdens de beeldverwerking.
De Canon 10D is bekend voor de onscherpe fotos.
Maar met de RAW converter krijg ik even scherpe fotos uit een 10D als uit een 5D.
Op een Canon 20D kan je via het menu de scherpte van de fotos instellen.
Stel de 20D verscherping even in op het maximum en vergelijk daarna nog eens.
Als uw 1D fotos dan nog scherper zijn dan de 20D fotos, dan zal ik u gelijk geven.
Jan.Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Comment
Comment