Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic

Ik heb niet met de gewone gewerkt, maar de N is gemaakt naar de wensen van de fotograven die met de gewone werkte
    Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
      Ik heb niet met de gewone gewerkt, maar de N is gemaakt naar de wensen van de fotograven die met de gewone werkte
      En wat zouden die wensen van de fotografen dan geweest zijn , hun color profiles , dat denk ik niet , het enige wat voor mij aan de N een toegevoegde waarde is of zou zijn , is het grotere display , maar ook dit heeft voor mij zeker geen meerwaarde in de zin van minstens 1000€ te gaan opleggen . Als je natuurlijk nu een nieuwe koopt zou het dom zijn om de N niet te nemen , of de prijs moest minstens 500€ verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
        En wat zouden die wensen van de fotografen dan geweest zijn , hun color profiles , dat denk ik niet , het enige wat voor mij aan de N een toegevoegde waarde is of zou zijn , is het grotere display , maar ook dit heeft voor mij zeker geen meerwaarde in de zin van minstens 1000€ te gaan opleggen . Als je natuurlijk nu een nieuwe koopt zou het dom zijn om de N niet te nemen , of de prijs moest minstens 500€ verschillen

EOS 1D-II N - De wens van de pro
        De EOS-1D-II N is uitgevoerd met een aantal verbeteringen om de prestaties en snelheid te verhogen en de bediening te vereenvoudigen. Om te vookomen dat opnamesessies worden onderbroken, worden nu automatisch nieuwe mappen aangemaakt zodra in de huidige map opnamenummer 9999 wordt bereikt. Een nieuwe selecteerfunctie voor geheugenkaarten maakt bij het kiezen van de locatie een snelle wisseling tussen kaarthouders mogelijk. Een Low Level Format optie zorgt voor veilige en permanente verwijdering van gegevens op een SD kaart en verhoogt de schrijfsnelheid op SD geheugenkaarten.

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
        Nieuwe website

Comment

De upgrade van een Mark II naar de nieuwere N versie is IMHO niet echt de moeite, maar wat wel tof zou zijn , maar waarschijnlijk "wishfull thinking" van ondergetekende, zou een aangepaste firmware voor de Mark II zijn die de mogelijke zaken haalbaar in een firmware zou meenemen naar de Mark II om aldus een iets betere en bredere ondersteuning van Canon te mogen genieten. Niet dat het echt veel uitmaakt want ik heb de nieuwe mogelijkheden en ook het groot display in de EOS 5D, maar als blijk van waardering voor de trouwe gebruiker zou het een "Geste" kunnen zijn van Canon.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Nu ik ook een Mark II N heb, meld ik mij ook maar even aan op het forum.

Ben overgestapt van de 20d.

Comment

Das interessant. Kan je wat uitleg geven over de door u belangrijkste ervaren verschillen ? De specs naast elkaar leggen is 1 dingen maar on the field das toch nog iets anders....

merci

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                Das interessant. Kan je wat uitleg geven over de door u belangrijkste ervaren verschillen ? De specs naast elkaar leggen is 1 dingen maar on the field das toch nog iets anders....

merci
                Het belangrijkste is als je een MKII koopt dat je je toestel van binnen en van buiten kent .
                Als ik zie hoeveel gasten er rondlopen die geen benul hebben wat die instellingen en knoppekes zijn , dan moet ik in mijn eigen is lachen .
                Als je het toestel niet van buiten kent geef het dan is in mijn handen en dan zal ik is een en anders wijzigen , dan ben je een weekske zoet
                Tja de specs zeggen alles wat kan je er nog meer over vertellen .
                Het grootste pluspunt is voor mij de focus tov de 20D gewoon supersnel .
                Meet een 400mm prime van links naar rechts 45 graden draaien met je ontspanknop half ingedrukt en je ziet nog als eens niet dat hij terug heeft scherpgesteld

Comment

Flat,

Heb de 1DMII nu bijna 3 en 1/2 maand naast de 10D en de D30.

ff over AF:
                  In "AF one shot" mode vind ik de 10D niet onderdoen voor de 1DMII.
                  (hoewel indien je het central focus point, (auto) vergroot naar 7 punten je een klein merkbaar verschil kunt merken).
                  Een ander verhaal is de "AI-servo mode", die is met een USM L lens bere goed.
                  Stuk sneller/makkelijker te tracken(dmv uitbreidbare AF punten, zoals aangehaald) dan de 10D met dezelfde lens.

Het verschil (in snelheid) tussen de D30 en de 10D is veel groter in "AF one shot" mode.

Soit mijn bevindingen.............

mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Het belangrijkste is als je een MKII koopt dat je je toestel van binnen en van buiten kent .
                    Als ik zie hoeveel gasten er rondlopen die geen benul hebben wat die instellingen en knoppekes zijn , dan moet ik in mijn eigen is lachen .
                    Als je het toestel niet van buiten kent geef het dan is in mijn handen en dan zal ik is een en anders wijzigen , dan ben je een weekske zoet
                    Tja de specs zeggen alles wat kan je er nog meer over vertellen .
                    Het grootste pluspunt is voor mij de focus tov de 20D gewoon supersnel .
                    Meet een 400mm prime van links naar rechts 45 graden draaien met je ontspanknop half ingedrukt en je ziet nog als eens niet dat hij terug heeft scherpgesteld
                    Ik weet dat ik mijn toestel nog niet 100% ken en ik heb daar totaal geen problemen mee om dit te toe te geven ( sommige denken het, en dat is veel erger, ik zeg niet dat dit bij u het geval is), ik ben dan ook nog steeds opzoek naar de ideale CF settings, één ding weet ik zeker, de foto’s die ik nu maak kon ik met mijn 20D niet maken of maw de slaagkans was meel minder.

De autofocus met mijn 300mm L f2.8 IS is ongelofelijk snel, alhoewel ik analoog ook met een 1Dn werkte vind ik dat het soms nog sneller mag.Op het laatste ben je het zo gewoon zeker. (Zelfs het verschil tss 300mm f4 en f2.8 )

Als ik weet wat ik nu weet had ik nooit een 20D gekocht

Enkele vb

Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
                      Als ik weet wat ik nu weet had ik nooit een 20D gekocht

Dit vind ik nu ook weer overdreven hoor .
                      Ik heb nog steeds de 20D als backup , maar zoals ik reeds eerder zei voor mij is het enkel de autofocus die het verschil maakt .
                      Wat ik ook regelmatig opmerk met mensen met een MKII is dat hij in de mitrailette stand staat tja dan zal er altijd wel een betere foto tussenzitten , maar dan ben je ook ni meer aan het fotograferen . Dan ben je lucky shots aan het maken .

@ Z900, ergens heb je gelijk in de gewone stand .
                      Ik kan niet vergelijken met de 10D wel de 20D en dat scheelt ook niet zoveel .In servo is het toch wel een ander verhaaltje he G.

Comment

Dit vind ik nu ook weer overdreven hoor .
                        Ik heb nog steeds de 20D als backup , maar zoals ik reeds eerder zei voor mij is het enkel de autofocus die het verschil maakt .
                        Wat ik ook regelmatig opmerk met mensen met een MKII is dat hij in de mitrailette stand staat tja dan zal er altijd wel een betere foto tussenzitten , maar dan ben je ook ni meer aan het fotograferen . Dan ben je lucky shots aan het maken .
                        Je zegt nu al dat ik wat scherpte mis met mijn 1D, waar ik nota bene goed moet naar kijken om het te zien. Ik kan je geen voorbeeld meer laten zien van mijn 20D omdat ik alles van grote miserie in de vuilbak gedeponeerd heb, daar was geen enkele foto scherp van

En ja, ik fotografeer regelmatig in "mitraillette stand" bij voetbal. Hoe kan je anders het juiste moment vastleggen? Met geluk alleen kom je er niet Waarom staat de stand er anders op ... ik ben op dit vlak trouwens verre van alleen. Denk je werkelijk dat een professionele fotograaf - diegenen die voor de krant naast het veld zitten - zuinig omspringen met de megabytes op hun geheugenkaart en slechts één foto nemen van een welbepaalde actie? Kijk eens naar verslaggeving van wielrennen: probeer het aantal flitsen eens te tellen als er foto's genomen worden van de winnaar! Waarom denk je dat een pro werkt met kaartjes van 8 GB
                        Nieuwe website

Comment

Dat is gewoon een keuze die je als amateur hebt maar als pro moet je presteren en ben je gewoon verplicht om bij sport op 8fps te werken. Is het 'minderwaardig' om als pro met 8fps een paar duizend foto's per wedstrijd te maken tegenover de amateur die zich met 3fps behelpt en op die manier meer (kans op) goede foto's te hebben? Ik vind van niet...

De techniek dient gewoon om je te helpen je doel te verwezenlijken en je gebruikt de techniek die je je kan veroorloven. Je vindt de ene amateur die aan 3fps een wedstrijd fotografeert toch ook niet 'minderwaardig' aan een andere amateur die met zijn digitaal-compact aan 0.3fps foto's neemt.

En hoewel mijn onderschrift anders zou kunnen laten vermoeden, ben ik geen 8fps-man omdat ik het mij financiëel niet kan veroorloven om elk jaar een nieuwe sluiter te laten zetten en probeer ik meer tijd te steken in minder foto's omdat ik nog heel wat te leren heb.
                          == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                            Dat is gewoon een keuze die je als amateur hebt maar als pro moet je presteren en ben je gewoon verplicht om bij sport op 8fps te werken. Is het 'minderwaardig' om als pro met 8fps een paar duizend foto's per wedstrijd te maken tegenover de amateur die zich met 3fps behelpt en op die manier meer (kans op) goede foto's te hebben? Ik vind van niet...
                            Yep,ben dezelfde mening toegedaan. Als pro kun je met die ene foto op het juiste moment meer verdienen dan een sluiter of een camera kost. Misschien sleep je er zelfs een jaarsalaris uit door die ene foto. Zo bezien is het niet zo erg om een paar duizend foto'ste maken, als je die ene maar hebt

Als amateur ben ik trouwens dezelfde menig toegedaan, maar dan om andere redenen. Ik wil ook die ene foto hebben. Als ik daar een sluiter voor opbrand, nou da's dan jammer. Pochen met zo min mogelijk clicks (of juist zo veel mogelijk) doet me niks, maar die ene foto die ik aan de muur kan hangen is me heel veel waard En ja, de kans is groter met 1000 foto's dat die eneer bij zit dan met 10. Wel afhankelijkvan het onderwep natuurlijk In mijn geval auto en motorsport.
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

ikke ook mogen spreken in deze topic

sinds deze avond

Comment

plezier ermee fotofiel

mvg,
                                Z900
                                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Working...
                                X