Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic

Oorspronkelijk geplaatst door ajh

Als amateur ben ik trouwens dezelfde menig toegedaan, maar dan om andere redenen. Ik wil ook die ene foto hebben. Als ik daar een sluiter voor opbrand, nou da's dan jammer. Pochen met zo min mogelijk clicks (of juist zo veel mogelijk) doet me niks, maar die ene foto die ik aan de muur kan hangen is me heel veel waard En ja, de kans is groter met 1000 foto's dat die eneer bij zit dan met 10. Wel afhankelijkvan het onderwep natuurlijk In mijn geval auto en motorsport.
    Tja, dan ben ik toch alléén....
    Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
      ikke ook mogen spreken in deze topic

sinds deze avond

Proficiat, en nog eens bedankt voor dit oudje
      == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Hallo,

Mij kun je eraan toevoegen.
        Ik heb zelf een 1d mark 2n.

ps heeft iemand ervaring met canon 2xii op een 70-200is usm.
        Wil deze aanschaffen om iets meer bereik te krijgen maar werkt dit goed.

groetjes,

Dave Stienen
        d-photo.nl

Comment

Zet mij ook maar bij het lijstje...

Die 1 d mark II n is gewoon schitterend...

Alleen jammer dat het zo snel een verslaving wordt

Groetjes,

Tim
          Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

http://www.timdebacker.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            De upgrade van een Mark II naar de nieuwere N versie is IMHO niet echt de moeite, maar wat wel tof zou zijn , maar waarschijnlijk "wishfull thinking" van ondergetekende, zou een aangepaste firmware voor de Mark II zijn die de mogelijke zaken haalbaar in een firmware zou meenemen naar de Mark II om aldus een iets betere en bredere ondersteuning van Canon te mogen genieten. Niet dat het echt veel uitmaakt want ik heb de nieuwe mogelijkheden en ook het groot display in de EOS 5D, maar als blijk van waardering voor de trouwe gebruiker zou het een "Geste" kunnen zijn van Canon.

MVG, Jeff
            helemaal mee eens Digipics357 , ik zou het ook zeer op prijs stellen mochten ze hun " vorige " modellen niet zo gauw vergeten en te zorgen voor updates ... Canon ????
            "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb snel een klein vraagje. Als ik bij Digital Photo Professional de informatie opvraag van een bepaalde foto, dan blijkt dat er daar enkele dingen leeg staan, zoals Sharpness Level, Pattern Scharpness e.d.m. Ik ben momenteel vooral geïnteresseerd in de mogelijkheid om een naam (de naam van de eigenaar van het toestel) in te geven. Heb ik hier over gelezen in de handleiding, of is dit eenvoudigweg voorzien in het programma voor andere toestellen??

Mvg

Luc
              Nieuwe website

Comment

Ben sedert een paar weken ook de trotse eigenaar van een 1D Mark II. Ik heb ondertussen het prog. Opanda gedownload om het aantal clicks van het toestel te achterhalen. Kan er mij iemand vertellen waar ik dat juist vind. Ik heb er al verschillende topics op nagelezen maar krijg er alleen maar hoofdpijn van
                Kan er mij ook nog iemand vertellen hoe ik aan een Nederlandse handleiding geraak? Momenteel heb ik ze enkel in het Duits en Engels...
                alvast bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door André M Bekijk bericht
                  Ben net terug van een weekje 'vogels schieten' in de Camargue...

IMHO:

AI SERVO met enkel middelste focus punt geactiveerd, met CF17 focus punt
                  expansion aanzetten ('k dacht CF17-1).

Heb vrijwel altijd partial metering gebruikt, je zou natuurlijk ook
                  spot-metering kunnen gebruiken (gelinkt aan je focus punt).

IS VOLLEDIG UITSCHAKELEN !!! Die beesten vliegen toch een willekeurige kant op en dus loop je het risico dat de IS zich 'tegen je keert'.

Geen IS, dus: korte sluitertijden, 1/500e en minder...

Succes en de groeten,
                  André

IS nooit uitschakelen als je met een éénpoot of uit de hand foto's neemt, altijd mode 2 nemen.

Comment

Working...
                  X