Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D2X

    Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
    ik heb jouw antwoord ook eens naar 'ter zake' gecopieerd, met de hoop daar een paar kenners te horen....

    Ik zie wel een verschrikkelijk groot verschil tussen opnames met mijn D70 en D2X qua detail, kleurweergave, ruis..., ook met dezelfde lenzen. Er is echt geen vergelijk.... Mijn D70 zit ondertussen terug in zijn originele doos....

    martin.
    Des te beter natuurlijk! Ik had ook niet anders verwacht. Maar als ik zie wat een verschil in scherpte een Nikon 50mm f1.8 op f/5.6-f/8 of een Tamron 180mm macro f/3.5 over het hele bereik op mijn D70 geeft tov gewonere zooms, wat moet dat dan op een D2X geven????

    Ik ben ook benieuwd op reacties.

    Groeten,

    Frank

    Comment


    • Re: D2X

      Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
      Ik zie wel een verschrikkelijk groot verschil tussen opnames met mijn D70 en D2X qua detail, kleurweergave, ruis..., ook met dezelfde lenzen. Er is echt geen vergelijk.... Mijn D70 zit ondertussen terug in zijn originele doos....
      Niet teveel van deze antwoorden geven AUB , ik ben nog steeds aan het sparen

      Sven

      Comment


      • Re: D2X

        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
        Niet teveel van deze antwoorden geven AUB , ik ben nog steeds aan het sparen

        Sven
        Spijtig genoeg gaan er nu bij de nieuwe D2X-gebruikers sommige van hun gebruikte lenzen door de mand vallen vrees ik.Enkel de betere lenzen zullen "standhouden" onder dit geweld.Reden te meer om steeds eerst te investeren in goed glas.Een body is een tijdelijk iets,goede lenzen zijn blijvers.

        Ben om die reden aan 't twijfelen om mijn Nikkor 24-85 F3.5-4.5 te vervangen door de Nikkor 28-70 F2.8 alhoewel deze eerste een zeer goed lenske is voor zijn prijs.Kan ook zijn dat ik me 2 primes koop tussen mijn 12-24mm en de 70-200mm in omdat ik dan met veel minder gewicht een nog betere kwaliteit heb dan met de 28-70.En gewicht is belangrijk daar ik veel lange wandelingen maak.
        En dan zien we begin volgend jaar wel welke vervanging er beschikbaar is voor m'n D100 die ik zeker hou als backup.
        Last edited by roadrunner; 26 maart 2005, 08:28.
        Danny's Photosite

        Comment


        • Re: D2X

          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
          Spijtig genoeg gaan er nu bij de nieuwe D2X-gebruikers sommige van hun gebruikte lenzen door de mand vallen vrees ik.Enkel de betere lenzen zullen "standhouden" onder dit geweld.Reden te meer om steeds eerst te investeren in goed glas.Een body is een tijdelijk iets,goede lenzen zijn blijvers.

          Ben om die reden aan 't twijfelen om mijn Nikkor 24-85 F3.5-4.5 te vervangen door de Nikkor 28-70 F2.8 alhoewel deze eerste een zeer goed lenske is voor zijn prijs.Kan ook zijn dat ik me 2 primes koop tussen mijn 12-24mm en de 70-200mm in omdat ik dan met veel minder gewicht een nog betere kwaliteit heb dan met de 28-70.En gewicht is belangrijk daar ik veel lange wandelingen maak.
          En dan zien we begin volgend jaar wel welke vervanging er beschikbaar is voor m'n D100 die ik zeker hou als backup.

          Hallo roadrunner
          heb je dan al ergens gehoort/gelezen dat er dan problemen zijn met de lensen bv met de 12-24mm /Nikkor 24-85 ?
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • Re: D2X

            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
            Ben om die reden aan 't twijfelen om mijn Nikkor 24-85 F3.5-4.5 te vervangen door de Nikkor 28-70 F2.8
            Heb deze ook en das echt een super lenske

            Sven

            Comment


            • Re: D2X

              Oorspronkelijk geplaatst door NoName
              Hallo roadrunner
              heb je dan al ergens gehoort/gelezen dat er dan problemen zijn met de lensen bv met de 12-24mm /Nikkor 24-85 ?
              Met de Nikkor 12-24 is er zeker geen enkel probleem.Dit lenske presteert zeer goed op de D2X.Van de 24-85 F3.5-4.5 heb ik nog niks gezien of gelezen.Als daar een probleemke is zal het waarschijnlijk op 24 mm zijn.Minder merkbaar op een D100 maar op de D2X waarschijnlijk wel als dit verder uitvergroot wordt.
              Danny's Photosite

              Comment


              • Re: D2X

                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                Heb deze ook en das echt een super lenske

                Sven
                Geloof je best,Sven.Mag ook best voor die prijs maar 't is een eenmalige aankoop.Ik bedoel dat je zo'n toplens maar één keer hoeft te kopen en dan zit je goed voor jaren en jaren (krijg je niet versleten).Het is het gewicht en formaat dat me wat de keel uithangt.

                Ben daarom aan 't kijken om eventueel de Nikkor 35mm F2 en de 50mm F1.8 te kopen.Nog scherper en beter dan de 28-70mm,lichtsterker,goedkoper en lichter in gewicht.Maar het gebruiksgemak van zo'n 28-70mm is natuurlijk veel groter.

                Een andere optie is de aankoop van een Nikkor AF-D 35-70mm F2.8.Pracht van een lens die even scherp is al jouw 28-70 F2.8 en zelfs betere contrasten geeft.Ze kost maar 1/3de en weegt minder MAAR:het is een schuifzoom (nooit gebruikt dus weet niet of dit een nadeel is),de range is vrij beperkt (maar beter dan de primes) en de voorkant draait steeds mee (vervelend als je een polafilter gebruikt.Ze zou ook erg flaregevoelig zijn maar dat zou de 28-70 ook zijn.Vind ik 't grootste minpunt daar ik erg graag tegen het licht in fotografeer.Met de Nikkor 12-24mm is dit geen enkel probleem!

                Eerlijk gezegd gebruik ik deze range het minste.Als ik een landschap fotografeer gebruik ik de 12-24mm en voor een portret...de 70-200 VR vanwege z'n mooie bokeh,scherpte en kleuren.Het is dus weer een zware bevalling...

                Heb je ergens fotookes staan getrokken met de 28-70mm?Geeft deze lens een mooie bokeh,Sven?
                Last edited by roadrunner; 26 maart 2005, 11:07.
                Danny's Photosite

                Comment


                • Re: D2X

                  goed reviewke van de 28-70

                  Comment


                  • Re: D2X

                    Lens test met D2x, mijn oordeel van mijn gerief??
                    Van 1 tot 10


                    300mm f/4 ED-IF AF-S =8,9
                    12-24mm f/4G ED-IF AF-S DX =6,5
                    24-85mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S =7
                    50mm f/1.8D AF =8,5
                    .....Dyslexie.......

                    Comment


                    • Re: D2X

                      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                      Met de Nikkor 12-24 is er zeker geen enkel probleem.Dit lenske presteert zeer goed op de D2X.Van de 24-85 F3.5-4.5 heb ik nog niks gezien of gelezen.Als daar een probleemke is zal het waarschijnlijk op 24 mm zijn.Minder merkbaar op een D100 maar op de D2X waarschijnlijk wel als dit verder uitvergroot wordt.

                      Roadrunner, bedankt voor je reactie
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • Re: D2X

                        Oorspronkelijk geplaatst door Geen Camera
                        Lens test met D2x, mijn oordeel van mijn gerief??
                        Van 1 tot 10


                        300mm f/4 ED-IF AF-S =8,9
                        12-24mm f/4G ED-IF AF-S DX =6,5
                        24-85mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S =7
                        50mm f/1.8D AF =8,5
                        En wat is de reden dat de 12-24mm en de 24-85mm zo laag scoren voor jou?
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment


                        • Re: D2X

                          Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                          Roadrunner, bedankt voor je reactie
                          Ja,maar de Ronny heeft er een andere mening over. Op Nikonians zijn er heel wat positieve reakties over 't gebruik van de 12-24mm op de D2X
                          De 2 primes geeft hij de beste beoordeling geeft wat normaal is.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • Re: D2X

                            Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                            En wat is de reden dat de 12-24mm en de 24-85mm zo laag scoren voor jou?
                            Primes zijn voor mij de beste keuze, kan wel geen vergelijk maken met andere pro zooms zoals 17/55 en de 70/200vr maar da komt binnenkort.

                            Last edited by xiii; 26 maart 2005, 14:23.
                            .....Dyslexie.......

                            Comment


                            • Re: D2X

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geen Camera
                              Primes zijn voor mij de beste keuze, kan wel geen vergelijk maken met andere pro zooms zoals 17/55 en de 70/200vr maar da komt binnenkort.

                              http://www.pbase.com/thorgalxiii/root
                              De scherpte van de 70-200VR kan je vergelijken met die van de 300mm F4,Ronny (zelfs met de Nikon TC14E is ze nog erg scherp).Primes,als je dat eenmaal gewoon bent is er moeilijk een weg terug of enkel de toprange zoals de door jou aangehaalde lenzen.

                              De 17-55mm heb ik enkele weken gebruikt op een D70 en het is een knappe lens.Storend vond ik echter dat de zoomring vlak acher de camerabody zit en ik mijn (grote) handen te fel moet "knikken" om ze te bedienen.Niet echt handig maar misschien iets dat je gewoon wordt.

                              De 300mm F4 heb ik verkocht (heb zowel de AF als de AFS-versie gehad) en daar heb ik wel een beetje spijt van al heb ik dezelfde range nu met de 70-200VR en de TC14E.Maar altijd dat gewicht!
                              Moest ik de AFS tweedehands tegenkomen voor een interessante prijs doe ik m'n ogen dicht en bestel ik ze opnieuw denk ik (zot zijn doet al maar goed niet zeer )
                              Last edited by roadrunner; 26 maart 2005, 21:41.
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • Re: D2X

                                Okay, ik heb'em!!
                                Ik heb dadelijk een gebied van 5 meter rond het toestel afgebakend waarbinnen mijn kinderen (5 en 8) zich niet meer mogen begeven.
                                Ik heb de kat buitengesloten en mijn vrouw... mag ernaar komen kijken maar nog niet aanraken.


                                Verwacht nog geen foto want de baterijen zijn nog aan 't opladen!
                                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                                Comment

                                Working...
                                X