Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

    Ik had juist thread Canon 350d zonder serienummer onderkant body ??? gelezen en trok juist nog wat fotokes en zag dat men serienummer (20d) bijna helemaal weg was! Er staan nog een paar zwarte puntjes op en dat is het...

    Ga ik daar problemen mee krijgen??? Op reis, diefstal, herstelling????? Op men lenzen, geen probleem...

    Ik vind het eigenlijk raar dat het er niet ingegroefd is onderaan de camera, het is waarschijnlijk vergaan door fotokes te trekken en beetje zweet...

    Nog iemand raad/ervaringen hierover??

    [Kijk jullie 20d ook eens na aub!!)
    -=- Light is the key...

  • #2
    Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

    Gekocht in België?
    Vervelende vraag, ik weet het... maar het kon belangrijk zijn naar
    de toekomst toe.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

      duitsland, enkele maanden terug..
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

        Dit is twee jaar geleden ook een probleem van sommige 10D toestellen geweest. Zie deze topic.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
          [Kijk jullie 20d ook eens na aub!!)
          'k Ben direct gaan kijken,alles staat er bij mijn 20D nog op vanonder.....maar mijn toestel is nog maar ( bijna ) 6 maand in gebruik.
          Misschien met een product gereinigd die de cijfers en letters oplost.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            duitsland, enkele maanden terug..
            Bekende zaak (winkel)?

            De link via Hombre heb ik intussen ook gelezen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

              @Cois: Eigenlijk nog niet gereinigd, foei, wel de sensor....
              @theokus: de gekende zaak...

              Aangekocht mei 2005 en serienummer klopt met dat dat op de doos/garantiekaart staat. (had mijn serienummer van 20d in databank gezet. oef...)

              En ik ga binnekort op reis..., en ga men apparatuur ook verzekeren -> problemen???
              Last edited by de.lesse.be; 1 juli 2005, 19:29.
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                @Cois: Eigenlijk nog niet gereinigd, foei, wel de sensor....
                @theokus: de gekende zaak...

                Aangekocht mei 2005 en serienummer klopt met dat dat op de doos/garantiekaart staat. (had mijn serienummer van 20d in databank gezet. oef...)

                En ik ga binnekort op reis... -> problemen???
                Problemen verwacht ik niet direct...
                Wel zou ik vooraf graag een oplossing zien voor dat je op reis gaat

                Wat doe je nu? Wat is het beste wat je kan doen?
                Staat de serienummer op de factuur?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                  Serienummer staat op factuur. Allé, op alles waar het moet opstaan, behalve de body... (Konden ze dat nu ni gewoon ergens aan de binnenkant zetten )

                  Heb ondertussen iets gevonden op DPReview... <LINK>

                  April 15, 2005
                  We discovered that, for some of the EOS 20D and EOS Digital Rebel XT models that were produced during a certain period of time, the body number printed on the label had worn off following use of the product. This problem affects some products in the following serial number ranges:

                  EOS 20D:
                  Body No. "0910400001 - 0910402496", "0920400001 - 0920407771", "0930400001 - 0930417770"
                  EOS Digital Rebel XT:
                  Body No. "0310100001 - 0310112966", "0320100001 - 0320105992", "0330100001 - 0330127407"

                  The body number becoming faint or wearing off does not affect the product functionality. It also does not affect warranty service since the body number is recorded as data in the product. Please contact your local service center if you encounter this problem.
                  En de mijne ligt er ergens tussen....
                  Please contact your local service center if you encounter this problem.
                  Wat zouden ze hier mee bedoelen... (omruiling of zo ????)

                  Mail is al vertrokken naar winkel...
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                    En mijn toestel zit in de range 0330100001 - 0330127407 die er ook bij staat.
                    Alleen spreken ze hier over de Rebel XT en heb ik een 350d

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                      Oorspronkelijk geplaatst door machb
                      En mijn toestel zit in de range 0330100001 - 0330127407 die er ook bij staat.
                      Alleen spreken ze hier over de Rebel XT en heb ik een 350d
                      Rebel XT is als ik mij niet vergis de Amerikaanse en Japanse naam voor de 350D. Het is hetzelfde toestel, alleen een andere naam....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                        Bij nazicht bleek bij mij ook het serie-nummer verdwenen te zijn op de body.(20D) Net of er nog nooit een had opgestaan. Maar ik had bij aankoop de EWS-kaart ingevuld en deze nog eens nagelezen. Wat blijkt nu?




                        Standaard EWS (European Warranty System) garantievoorwaarden



                        Canon en de EWS-leden garanderen de goede werking van de hardware van dit product gedurende de garantieperiode. Indient tijdens de garantieperiode een defect wordt vastgesteld aan de hardware, wordt de hardware kosteloos gerepareerd door de erkende servicecentra van Canon in de landen die lid zijn van het EWS. Kosteloze EWS-service wordt alleen verstrekt op vertoon van de garantiekaart, samen de originele factuur of het kasticket dat door de detailhandelaar aan de klant werd overhandigd, en op voorwaarde dat volgende gegevens op de garantiekaart staan vermeld: (a) de naam van de koper, (b) de naam en het adres van de detailhandelaar, (c) de modelnaam en het serienummer, indien er één is, van het aangekochte product en (d) de aankoopdatum van het product. Canon behoudt zich het recht de garantieservice te weigeren indien deze gegevens onvolledig zijn of verwijderd of gewijzigd werden na de aanvankelijke aankoop door de consument bij de detailhandelaar.



                        Garantietermijn
                        Deze garantie is een jaar geldig, vanaf de aankoopdatum door de klant. Deze datum wordt vermeld op de bovengenoemde documenten.



                        Serviceverlening onder garantie
                        De garantieservice wordt verstrekt in de erkende Canon servicecentra. De adressen van de belangrijkste servicecentra zijn bijgevoegd.

                        Kosten voor een veilig transport van het product naar en vanuit het Canon servicecentrum zijn voor rekening van de klant. Indien het product wordt overgebracht naar een land waar het EWS niet van kracht is en waar de garantiekaart niet wordt aanvaard, moet het product worden teruggezonden naar het land van aankoop om van de garantie gebruik te kunnen maken.


                        Wie het allemaal eens wil nalezen een linkje

                        hier


                        Groetjes

                        JO
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                          Ik dacht dat er in belgie een verplichte garantie was van 2 jaar nu?
                          My Portfolio (like!)
                          Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                            Je serienummer staat ook in de exif informatie van elke foto. Lijkt mij geen probleem te zijn hoor. Hier een voorbeeld van mijn cam:

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn serienummer is verdwenen !!!! (canon 20d)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
                              Je serienummer staat ook in de exif informatie van elke foto. Lijkt mij geen probleem te zijn hoor. Hier een voorbeeld van mijn cam:
                              Zolang ik maar geen probs krijg met diefstal/douane en/of andere...

                              Nog mail gehad van winkel:
                              Nee, geen probleem. Canon weet dat de serienummer kan verdwijnen - maar deze is ook in het toestel zelfs gestort. Dus geen probleem.
                              Laat je Exif info maar eens zien aan de douane of zo???

                              Hopelijk maar geen probs....
                              -=- Light is the key...

                              Comment

                              Working...
                              X