Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: D2X

    hier is (alvast) de engelstalige handleiding te downloaden
    ftp://CqhTsJJJ:Uf9FtlPn@ftp.nikon-eu.../D2X-en_01.pdf

    en hier weer 2 jpg samples, gemaakt met de 17-55


    en een review van Moose Peterson
    Howdy! Come on in and explore the world of Moose's visual storytelling through his adventures with a camera!


    ik ga gewoon nog even door
    800 iso, geen NR, in de cropmode
    A community for sports photography, sports action, and photojournalism for the professional photographer, student photographer and hobbyist.
    Last edited by NataliaNL; 25 februari 2005, 13:17.

    Comment


    • #77
      Re: D2X

      Van http://www.naturfotograf.com/D2X_revlast.html#top_page

      The DX format has shown real muscle with the introduction of the D2X, transcending the quality expectation for this tiny format. Pitched against the reigning DSLR champion, Canon 1 DS Mk.II, D2X comes out on top with better performance in nearly all aspects.
      Dit toont aan dat 1,5x (of 1,6x) sensoren soms een beter alternatief kunnen zijn dan volledig beeld sensoren.

      Jan.

      Comment


      • #78
        Re: D2X

        Dit vind ik de belangrijkste conclusie uit het rapport:
        "In my opinion, Nikon D2X heralds the end of 35 mm film for virtually all shooting assignments for a Nikon user. You get an image quality unsurpassed by today's or even tomorrow's film-based technology for the venerable 24 x 36 mm format. This is the first DSLR used by me which can rendered wide sweeps of landscape with tangible and breathtaking clarity of detail. .../..."
        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

        BD0323BE

        Comment


        • #79
          Re: D2X

          Heeft er iemand de D2X reeds in huis?
          Ik weet dat er enkele uitgeleverd zijn, ik sta nu eerste op de lijst....maar voorlopig nog niks. In Nederland, Engeland en de Scandinavische landen zijn er al meer beschikbaar...
          Ik hoop hem te kunnen uitproberen in de komende sneeuw.....
          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

          BD0323BE

          Comment


          • #80
            Re: D2X

            Vandaag geleverd maar vandaag echt geen tijd gehad om er om te gaan, zal morgen zeker voor opening voor de deur staan. De leveringen lijken vlot te lopen, eenn vriend van mij heeft hem vanmorgen opgehaald in Brussel, een ander gaat hem morgen gaan afhalen in Antwerpen, dus denk dat hij wel in grote getale is ingescheept. Voor de D70 heb ik toch twee maanden moeten wachten.

            Comment


            • #81
              Re: D2X

              Proficiat met je nieuwe toestel, geniet er maar tenvolle van. Je mag me gerust altijd op de hoogte houden met je bevindingen en met vele foto's.

              Hier alvast nog een review:
              http://daveblackphotography.com/workshop/0503.htm
              Last edited by Panoramix; 2 maart 2005, 08:42.
              Panoramix

              Comment


              • #82
                Re: D2X

                En nu wachten op de eerste foto's van een D2X met een BD-er erachter

                Comment


                • #83
                  Re: D2X

                  even een halfjaarte wachten
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #84
                    Re: D2X

                    alvast enkele voorbeeldjes met exif info beschikbaar en crops:
                    http://www.pbase.com/fanling/night_scene
                    Panoramix

                    Comment


                    • #85
                      Re: D2X

                      Fijn om nog eens iets van nikon te horen...
                      Het ziet er allemaal heel goed uit, mooie resultaten bij hoge iso waarden...
                      Enkelle knappe functies...
                      Alleen spijtig van de altijd maar groter wordende files...
                      Ik heb in de week die 2 nefs van bij Natalia geopend met NC4.2 en daar had mijn Pcke het heel moeilijk mee, nog eens 512mb bijsteken zeker... aan 250euro ...
                      maar ja, vooruitgang....
                      den D200 zal wel met 8 miljoen pixels genoegen nemen zeker maar tegen dieje tijd is de D2h te krijgen aan 1500 euro ... wishfull thinking...

                      Comment


                      • #86
                        Re: D2X

                        Oorspronkelijk geplaatst door wesley
                        Fijn om nog eens iets van nikon te horen...
                        Het ziet er allemaal heel goed uit, mooie resultaten bij hoge iso waarden...
                        Enkelle knappe functies...
                        Alleen spijtig van de altijd maar groter wordende files...


                        Ik heb in de week die 2 nefs van bij Natalia geopend met NC4.2 en daar had mijn Pcke het heel moeilijk mee, nog eens 512mb bijsteken zeker... aan 250euro ...
                        maar ja, vooruitgang....
                        De meesten willen allemaal maar meer en meer pixels.Waarom is me niet altijd even duidelijk.Betere detailweergave...en bij sommige het feit dat ze meer kunnen croppen (misschien om zo soms hun slechte cadrage te kunnen verdoezelen )Maar de PC moet het kunnen trekken zoals je zegt,Wes.Extra kosten!

                        den D200 zal wel met 8 miljoen pixels genoegen nemen zeker maar tegen dieje tijd is de D2h te krijgen aan 1500 euro ... wishfull thinking...
                        Als de D2HS nu zou meevallen ivm ruis en dan aan een interessanter prijsje wordt aangeboden over een half jaarke of zo...Maar dat is maar 4.2MP zeker en dat is roeien tegen de stroom in
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #87
                          Re: D2X

                          Oorspronkelijk geplaatst door wesley
                          Fijn om nog eens iets van nikon te horen...
                          Het ziet er allemaal heel goed uit, mooie resultaten bij hoge iso waarden...
                          Enkelle knappe functies...
                          Alleen spijtig van de altijd maar groter wordende files...
                          Ik heb in de week die 2 nefs van bij Natalia geopend met NC4.2 en daar had mijn Pcke het heel moeilijk mee, nog eens 512mb bijsteken zeker... aan 250euro ...
                          maar ja, vooruitgang....
                          den D200 zal wel met 8 miljoen pixels genoegen nemen zeker maar tegen dieje tijd is de D2h te krijgen aan 1500 euro ... wishfull thinking...
                          Inderdaad geef mij dan ook maar de D200, 8 milj. lijkt mij al meer dan genoeg. Al dat pixel geweld, waar eindigt dit. Allemaal goed voor de verkoop van geheugen. Waar gaan we naartoe. Camera vervangen = PC vervangen. De geheugen makers en de camera producenten hebben zeker aandelen in mekaars winkel !

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #88
                            Re: D2X

                            Oorspronkelijk geplaatst door wesley
                            Ik heb in de week die 2 nefs van bij Natalia geopend met NC4.2 en daar had mijn Pcke het heel moeilijk mee, nog eens 512mb bijsteken zeker... aan 250euro ...
                            maar ja, vooruitgang....
                            off topic : 250 euro voor 512Mb ?????????????? zijn die latjes met GOUD belegd ofzo ?
                            voor goeie prijzen (PC en aanverwante) en degelijke service : www.boozt.be
                            einde off topic
                            Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                            Comment


                            • #89
                              Re: D2X

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                              Inderdaad geef mij dan ook maar de D200, 8 milj. lijkt mij al meer dan genoeg. Al dat pixel geweld, waar eindigt dit. Allemaal goed voor de verkoop van geheugen. .../...Groetjes,
                              Pol.
                              Je kan de D2X ook op 6 mega gebruiken, waarbij hij een enorme snelheid krijgt én een 2 x crop...
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                              BD0323BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: D2X

                                Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                                off topic : 250 euro voor 512Mb ?????????????? zijn die latjes met GOUD belegd ofzo ?
                                voor goeie prijzen (PC en aanverwante) en degelijke service : www.boozt.be
                                einde off topic
                                Het zullen zeer zeker rimm latjes zijn,mijn gedacht

                                Mvg.
                                Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                                Mijn website.

                                Comment

                                Working...
                                X