Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D2X

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
    Hogerop in deze draad, heeft Sven al gezet dat hij hem kon krijgen bij Foto Dierckx voor 4465 € - je kunt die fotohandel misschien eens mailen.
    ok, ik geef toe

    Als je alleen niet wil zeggen dat je het van mij hebt.

    mvg Sven Michiels

    Comment


    • Re: D2X

      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      ok, ik geef toe

      Als je alleen niet wil zeggen dat je het van mij hebt.

      mvg Sven Michiels


      Eens we een grotere groep D2X gebruikers hebben op BD, kunnen we misschien eens afspreken op een shooting day om ervaringen uit te wisselen? Da's altijd leerrijk

      MVG,

      Frank

      Comment


      • Re: D2X

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be


        Eens we een grotere groep D2X gebruikers hebben op BD, kunnen we misschien eens afspreken op een shooting day om ervaringen uit te wisselen? Da's altijd leerrijk

        MVG,

        Frank
        Dat lijkt me ERG leerrijk!

        Ik doe in ieder geval mee.

        We zijn hier toch al met ne man of 5 denk ik.

        Sven

        Comment


        • Re: D2X

          Als men eindelijk begint over wat echt belangrijk is, namelijk foto's maken dan doe ik ook graag mee.
          De teller van mijn D2X staat nu al boven de 3000, de kwaliteit is zeker aanwezig er maar de mogelijkheden om zich te vergissen eens we de automatische weg verlaten is des te groter omwille van de vele mogelijkheden.


          Trouwens in automatische stand bevorderd Nikon (zoals gewoonlijk) de schaduwen en zijn de opnames naar mijn mening iets te donder en vragen om kleine aanpassingen, andere eigenaar van dit toestel overbelichten systematisch met 0,3 of 0,7. Ik pas liever elk geval afzonderlijk aan op PC. Graag verneem ik jullie ervaring hierover.

          Groetjes,

          Eddy
          Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

          Comment


          • Re: D2X

            Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Lamin
            Als men eindelijk begint over wat echt belangrijk is, namelijk foto's maken dan doe ik ook graag mee.
            Dat zou toch de bedoeling moeten zijn

            De teller van mijn D2X staat nu al boven de 3000, de kwaliteit is zeker aanwezig er maar de mogelijkheden om zich te vergissen eens we de automatische weg verlaten is des te groter omwille van de vele mogelijkheden.
            Volautomatisch point and shoot foto's nemen zal waarschijnlijk wel niemand doen met de D2X hé. Je eigen weg vinden en inzicht verwerven eventueel met hulp van anderen is aangewezen. Een workshop zou daarom wel fantastisch zijn om de voornaamste mogelijkheden en instellingen grondig te leren kennen.

            Trouwens in automatische stand bevorderd Nikon (zoals gewoonlijk) de schaduwen en zijn de opnames naar mijn mening iets te donder en vragen om kleine aanpassingen, andere eigenaar van dit toestel overbelichten systematisch met 0,3 of 0,7. Ik pas liever elk geval afzonderlijk aan op PC. Graag verneem ik jullie ervaring hierover.
            Groetjes,

            Eddy
            Naar wat ik kan lezen is de belichting van de D2X zeer accuraat. Het hangt echt van situatie tot situatie af of iets over- of onderbelicht moet worden. Systematisch dezelfde waarde gebruiken is dus niet aangewezen. De mogelijkheid tot aanpassen op NEF fotos is bijzonder handig, maar dat gaat natuurlijk maar in 1 richting! Eéns overbelicht is voor altijd naar de knoppen...

            Groeten,

            Frank

            Comment


            • Re: D2X

              QUOTE Trouwens in automatische stand bevorderd Nikon (zoals gewoonlijk) de schaduwen en zijn de opnames naar mijn mening iets te donder en vragen om kleine aanpassingen, andere eigenaar van dit toestel overbelichten systematisch met 0,3 of 0,7. Ik pas liever elk geval afzonderlijk aan op PC. Graag verneem ik jullie ervaring hierover.


              Overbelichten??
              Meestal onderbelicht ik met -0.3 of -0.7.
              Onlangs een kindje met een donker bruine huidskleur moeten fotograferen. Ze had een wit kleedje aan en het altaar was bekleed met wit marmer. -0.3 EV en Nikon Capture hebben er een prachtig belichte foto van gemaakt met scherpe details...
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

              Comment


              • Re: D2X

                Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Lamin
                Als men eindelijk begint over wat echt belangrijk is, namelijk foto's maken dan doe ik ook graag mee.
                De teller van mijn D2X staat nu al boven de 3000,
                Hier een paar meer. Ik ben ZO blij dat er geen fotorolletjes nodig zijn!


                Trouwens in automatische stand bevorderd Nikon (zoals gewoonlijk) de schaduwen en zijn de opnames naar mijn mening iets te donder en vragen om kleine aanpassingen, andere eigenaar van dit toestel overbelichten systematisch met 0,3 of 0,7. Ik pas liever elk geval afzonderlijk aan op PC. Graag verneem ik jullie ervaring hierover.
                tone (contrast) op low/less
                en meestal -0,3 ev

                De camera ziet hier steeds minder de P; de A en de S steeds vaker.
                Last edited by NataliaNL; 20 mei 2005, 01:41.

                Comment


                • Re: D2X

                  Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                  Hier een paar meer. Ik ben ZO blij dat er geen fotorolletjes nodig zijn!



                  tone (contrast) op low/less
                  en meestal -0,3 ev

                  De camera ziet hier steeds minder de P; de A en de S steeds vaker.

                  Mijn D2x heeft nog niet op P gestaan en dat heeft mijn D100 ook nog nooit gedaan (Welkom back )
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • Re: D2X

                    De meeste fun beleef je met alle camera's op de volledig manuele stand.Gebruik deze meestal,behalve als het moet vooruit gaan wegens te weinig tijd.Dan gebruik ik S of A,al naargelang de gebruikte lens of soort foto dat je wil maken.Als ik hem op P zet....is het omdat mijn vrouw ne foto wil trekken
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • Re: D2X

                      Ik laat mijn toestel wel op P staan maar pas per foto de combinatie sluitertijd/diafragma aan volgens omstandigheden door aan de hoofdinstelschijf op de achterkant van de camera te draaien.

                      Als men de gekozen waarden vooropgesteld door de camera verlaat verschijnt er sterretje naast de P om eraan te herinneren dan men zelf voor andere waarden gekozen heeft.

                      Ik kan zo ofwel de sluitertijd of het diafragma kiezen zonder van type programma te moeten veranderen, eens deze gewoonte genomen werkt het snel en eenvoudig.



                      Compensaties van belichting gebeuren gewoon via de compensatie knoppen.
                      Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

                      Comment


                      • Re: D2X

                        Hallo,

                        Vandaag de knoop doorgehakt en naar de winkel gereden

                        Normaal een 3 à 4 weken wachten en dan zullen we maar eens "the golden box" gaan afhalen.

                        Sven

                        Comment


                        • Re: D2X

                          Sven,gefeliciteerd met de aankoop,hoop dat je er net zoveel plezier aan hebt als ik,en dat is veel

                          Groetjes Jan

                          Ps: je hebt wel een flinke computer nodig als je in Nef gaat werken ik moet weer een nieuwe kopen
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

                          Comment


                          • Re: D2X

                            Laat de boterham met confituur smaken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                            Hallo,

                            Vandaag de knoop doorgehakt en naar de winkel gereden

                            Normaal een 3 à 4 weken wachten en dan zullen we maar eens "the golden box" gaan afhalen.

                            Sven
                            Website: http://www.d-eye.be

                            Comment


                            • Re: D2X

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                              Hallo,

                              Vandaag de knoop doorgehakt en naar de winkel gereden

                              Normaal een 3 à 4 weken wachten en dan zullen we maar eens "the golden box" gaan afhalen.

                              Sven

                              Gefeliciteerd, dan heeft u even de tijd om de computer te upgraden
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment


                              • Re: D2X

                                Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                                Sven,gefeliciteerd met de aankoop,hoop dat je er net zoveel plezier aan hebt als ik,en dat is veel

                                Groetjes Jan

                                Ps: je hebt wel een flinke computer nodig als je in Nef gaat werken ik moet weer een nieuwe kopen
                                Welke computer had je dan, en welke zou je kopen?

                                Comment

                                Working...
                                X