Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Hahaha nice one
    Daarnet aan het strand ondervonden dat het voorvalt als ik vb. van een lichte omgeving de camera draai naar een donkerder instelling.
    Precies of de camera dan wat tijd nodig heeft om alles opnieuw te berekenen.
    Factory reset is zeker een optie. Het zou zomaar kunnen dat ik 1 van die Fn toetsen heb geraakt vb. die F4 (back) is er ook 1

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Iemand die ervaring heeft met het foto's nemen van snel bewegende voorwerpen (in mijn geval rennende honden)met de fz1000?
      Zou deze camera mijn Sony 55-300mm f4.5-5.6 telelens kunnen vervangen?
      Ik ben namelijk heel erg aan het twijfelen.
      Dank u bij voorbaat voor de info!!!
      Canon

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Ik heb er ervaring mee en ik krijg er m'n honden toch mooi op (bordeaux dog & stafford).
        Als ze naar me toe lopen, dan heb ik steeds een aantal goede shots en een aantal mindere omdat ik moet uitzoomen doordat ze op me af lopen
        wat niet makkelijk is. Met de burst mode lukt 't ook, zelfs bij vissen.
        Ik kan geen commentaar geven of het je Sony kan vervangen, daar zullen andere mensen beter voor geplaatst zijn dan ik.

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Oorspronkelijk geplaatst door chubby Bekijk bericht
          Ik heb er ervaring mee en ik krijg er m'n honden toch mooi op (bordeaux dog & stafford).
          Als ze naar me toe lopen, dan heb ik steeds een aantal goede shots en een aantal mindere omdat ik moet uitzoomen doordat ze op me af lopen
          wat niet makkelijk is. Met de burst mode lukt 't ook, zelfs bij vissen.
          Ik kan geen commentaar geven of het je Sony kan vervangen, daar zullen andere mensen beter voor geplaatst zijn dan ik.
          Bedankt voor uw reactie!
          Met mijn dslr en telezoom heb ik dit ook hoor. Normaal neem ik ook de burst mode en dan zit er meestal wel een 'goede' tussen.
          En bij wat donkerder weer kan je dan nog wat gelukt foto's verkrijgen? Bij mijn telezoom moet ik dan al direct de iso waarde heel hoog zetten (iso 1600 en meer).
          Canon

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Met de FZ1000, heb je de 4K Photo Mode. Je filmt in 4K en iedere frame kan als een 8mp foto worden uitgetrokken.
            Je kan alle instellingen gebruiken, die je een met gewone foto gebruikt.
            Het is als een soort burst mode, met 24 frames per seconde, maar zonder te moeten letten op een volle buffer.
            Rudi

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
              Met de FZ1000, heb je de 4K Photo Mode. Je filmt in 4K en iedere frame kan als een 8mp foto worden uitgetrokken.
              Je kan alle instellingen gebruiken, die je een met gewone foto gebruikt.
              Het is als een soort burst mode, met 24 frames per seconde, maar zonder te moeten letten op een volle buffer.
              Rudi
              Dit lijkt me wel heel goed maar dan mag je de foto waarschijnlijk niet veel vergroten denk (met 8mp)?
              Canon

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Van wat ik buiten getrokken heb in donkerder omstandigheden, dan heb ik toch ook de iso moeten verhogen naar 1600.
                Om m'n vissen te fotograferen ook dikwijls, maar de foto's zijn echt nog wel goed. Althans, dat is mijn ervaring

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                  Dit lijkt me wel heel goed maar dan mag je de foto waarschijnlijk niet veel vergroten denk (met 8mp)?
                  Dat valt wel mee. Een print van 32x50cm, moet zonder problemen kunnen. Er zijn er zelfs die nog grotere prints gemaakt hebben van een 8MP foto.
                  Rudi
                  Last edited by rudimaes; 14 september 2015, 06:19.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Oorspronkelijk geplaatst door chubby Bekijk bericht
                    Van wat ik buiten getrokken heb in donkerder omstandigheden, dan heb ik toch ook de iso moeten verhogen naar 1600.
                    Om m'n vissen te fotograferen ook dikwijls, maar de foto's zijn echt nog wel goed. Althans, dat is mijn ervaring
                    Tot 3200 iso zijn de foto's best te doen, met de FZ1000.
                    Rudi
                    Last edited by rudimaes; 14 september 2015, 18:00.

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Bedankt voor de info!
                      Ik denk eraan om me de FZ1000 aan te schaffen naast mijn DSLR. En dit voor dagelijks gebruik. En vooral voor het telebereik.
                      Mijn 18-250mm zou ik vervolgens dan verkopen voor mijn DSLR.
                      Als ik niet zo veel van plan ben om te filmen met de FZ1000 loont het dan ook nog de moeite om deze aan te kopen? Want vooral het filmen is fantastisch lees ik hier op het forum en op reviews.
                      Canon

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                        Bedankt voor de info!
                        Ik denk eraan om me de FZ1000 aan te schaffen naast mijn DSLR. En dit voor dagelijks gebruik. En vooral voor het telebereik.
                        Mijn 18-250mm zou ik vervolgens dan verkopen voor mijn DSLR.
                        Als ik niet zo veel van plan ben om te filmen met de FZ1000 loont het dan ook nog de moeite om deze aan te kopen? Want vooral het filmen is fantastisch lees ik hier op het forum en op reviews.
                        Je bent niet verplicht om te filmen.

                        Maar als je spreekt over rennende honden moet je zeker eens op High Speed filmen.
                        Dat is 100fps of slow motion 1080p25...zeer mooie kwaliteit en prachtig om te zien.
                        Hoe meer het beweegt hoe mooier de beelden.

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Je bent niet verplicht om te filmen.

                          Maar als je spreekt over rennende honden moet je zeker eens op High Speed filmen.
                          Dat is 100fps of slow motion 1080p25...zeer mooie kwaliteit en prachtig om te zien.
                          Hoe meer het beweegt hoe mooier de beelden.
                          Ik heb al enkele filmpjes bekeken op YouTube en dit ziet er inderdaad heel mooi uit!
                          Canon

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Ik gebruik de camera ook grotendeels om te fotograferen, dan nog is het zeker de moeite.

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Ben zo goed als overtuigd!
                              Canon

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Ik heb de Panasonic Lumix FZ1000 gehaald!

                                Graag had ik nog even willen vragen of er iemand een beschermings (uv) filter gebruikt op de lens? En indien ja, waar heeft u deze aangekocht?
                                Zou het ook nog nodig zijn om een screenprotector te bevestigen op het scherm? Ik weet wel dat het scherm draait maar toch...
                                Ook moet ik me nog een geschikt geheugenkaartje aanschaffen om 4K te kunnen verwerken maar ik heb dit hier op de discussie al zien passeren. Even kijken op bax.shop dus.

                                Eerste indruk is zeker positief! De vorm van de camera voelt vertrouwd aan omdat ik ook nog een DSLR heb (Sony Alpha 57) die ook geen te grote body heeft.
                                Alleen zitten de bedieningsknoppen helemaal anders.
                                Het is de eerste keer in al die jaren dat ik een NIET - Sony camera koop. Spannend dus!
                                Ik weet in ieder geval wat te doen de eerste dagen-weken.
                                Bedankt voor het advies allemaal!
                                Canon

                                Comment

                                Working...
                                X