Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Veel plezier met je nieuwe camera,
    Rudi

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
      Veel plezier met je nieuwe camera,
      Rudi
      Bedankt! Ik ben er zeer blij mee.
      Canon

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Ik gebruik geen screenprotector en heb een UV filter. Sommigen zijn daar
        tegen, maar ik heb daar geen problemen mee. Het is dus een persoonlijke
        keuze.
        Rudi

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
          Ik gebruik geen screenprotector en heb een UV filter. Sommigen zijn daar
          tegen, maar ik heb daar geen problemen mee. Het is dus een persoonlijke
          keuze.
          Rudi
          Bedankt! Intussen heb ik gezien dat ik eenzelfde maat UV filter had zitten op een lens van mijn DSLR. Deze heb ik nu gewisseld.
          Een screenprotector denk ik ook niet te doen. De viewfinder zit mooi naar voren gericht wat bij mijn Alpha 57 niet zo was en ik iedere keer met mijn neus tegen het scherm zat!
          Vanmorgen heb ik vlug enkele foto's getrokken op de automatische stand en inderdaad het zijn reeds heel mooie en scherpe beelden!!! En die zullen waarschijnlijk nog wat beter worden met het beter kennen van de camera (en het gebruiken van de A,S en M mode).
          Canon

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Ja, de FZ1000 is een uitstekend en veelzijdige camera.
            Rudi

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Inderdaad en zoals je zegt, met het gebruik komen ook de nog beter foto's

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Oorspronkelijk geplaatst door chubby Bekijk bericht
                Inderdaad en zoals je zegt, met het gebruik komen ook de nog beter foto's
                Ja, zeker want ik heb nog maar alleen de tijd gehad om even in de automatische stand wat foto's te nemen.
                Ik moet ook nog even op het gemak de handleiding doornemen maar ik zie nu al dat er ENORM veel in te stellen is!
                Maar ik ben echt al verbaasd door de enkele foto's die ik genomen heb. Met mijn DSLR kan ik dat ook maar het neemt toch wat meer tijd in beslag (lens wisselen, instellen,...).
                En daarvoor heb ik het toestel gekocht: voor het gebruiksgemak!
                Canon

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Hallo

                  ik ben van plan om dit toestel aan te kopen. Ik neem er alvast al een extra batterij bij en een SD kaartje.
                  Welke tas kunnen jullie me aanraden? Is een UV filter of zonneklap aan te raden? Bedoeling is dat ik deze camera op reis binnenkort gebruik in een zonnige land..

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    De zonnekap wordt er bij geleverd. Ik gebruik een UV filter, andere raden dit af.
                    Ik gebruik een kleine tas van Case-Logic. En een Blackrappid Metro Sling strap
                    bij het wandelen.

                    Rudi

                    Comment


                    • Panasonic Lumix FZ 1000

                      Ik heb ook een uv filter en hij zit dagelijks in de b-hobo van kelly moore. Ik sleur hem vrijwel overal mee naartoe

                      Een zonnekap is standaard bijgeleverd, maar de mijne is er op de luchthaven van heraklion afgevallen. Ik heb er in de states nieuwe besteld, moest je er nog een nodig hebben, laat maar horen dan.
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Na een grote maand de Panasonic FZ1000 te gebruiken ben ik nog altijd heel tevreden. Een super camera voor allround gebruik!
                        Al prachtige landschapsfoto's en portretten mee genomen. Je zou zeggen deze van een DSLR afkomstig zijn.
                        Alleen om actie foto's te nemen blijf ik een beetje op mijn honger zitten. Daar is volgens mij mijn Sony Alpha 57 beter voor geschikt (zelfs met superzoom 18-250mm).
                        Bij de FZ1000 heb ik al bij iso 800 redelijk wat ruis en voor actiefoto's (rennende honden) heb ik zeker al iso 400 nodig om een aanvaardbare sluitertijd te hebben (om de actie te bevriezen).
                        Maar daarvoor heb ik nog mijn DSLR gehouden. Al bij al toch knap wat de FZ1000 allemaal kan!
                        Canon

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                          Na een grote maand de Panasonic FZ1000 te gebruiken ben ik nog altijd heel tevreden. Een super camera voor allround gebruik!
                          Al prachtige landschapsfoto's en portretten mee genomen. Je zou zeggen deze van een DSLR afkomstig zijn.
                          Alleen om actie foto's te nemen blijf ik een beetje op mijn honger zitten. Daar is volgens mij mijn Sony Alpha 57 beter voor geschikt (zelfs met superzoom 18-250mm).
                          Bij de FZ1000 heb ik al bij iso 800 redelijk wat ruis en voor actiefoto's (rennende honden) heb ik zeker al iso 400 nodig om een aanvaardbare sluitertijd te hebben (om de actie te bevriezen).
                          Maar daarvoor heb ik nog mijn DSLR gehouden. Al bij al toch knap wat de FZ1000 allemaal kan!
                          ik vind dat dit zeer goed meevalt , deze is met de fz1000 genomen

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Oorspronkelijk geplaatst door durpie Bekijk bericht
                            ik vind dat dit zeer goed meevalt , deze is met de fz1000 genomen
                            http://forum.belgiumdigital.com/f66/...lo-519652.html
                            Mooie foto! Panning heb ik nog niet geprobeerd, misschien lukt dit beter.
                            Canon

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              [IMG]P1000284 by jacky240, on Flickr[/IMG]

                              Hier een voorbeeld van de ruis op iso 800.

                              1/2000 sec
                              f/4.0
                              iso 800
                              Canon

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Is de FZ1000 volgens jullie ook geschikt voor het fotograferen en filmen op events (ook binnen)? Of zijn er dan andere beter geschikt (bv. een reflex owv teveel low light)?
                                Canon 450D

                                Portfolio

                                Comment

                                Working...
                                X