Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Inderdaad niet maar die wordt dan wel al héél klein en licht.
    Ik voel met de Df dat de stabiliteit uit de losse pols anders is dan een D3 met vb een 24-70/2.8 erop, zeker als je in portrait wil gaan. Een 70-200/2.8 heeft er tot nu nog niet opgezeten, weet ik dus niks van.
    Klopt... is bijna de helft lichter... maar dat vind ik nu net een voordeel... Gelukkig voor iedereen wat anders...

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Eindelijk heb ik een mijn Sigma Macro 150/2.8 kunnen testen met een Df.
      Opnames werden gemaakt met volopen diafragma (f2.8 werd f3.2) ISO 200, op statief en met draadontspanner.
      Bijgevoegde voorbeelden zijn zonder enige vorm van bewerking, zelfs geen fijnafstelling van de gebruikte lens
      Hopelijk is dit wat duidelijk....



      100 % crop uit RAW bestand
      Last edited by Roland Cuypers; 21 maart 2014, 16:01. Reden: foutje verwijderd

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Op die eerste zie je gewoon het flinterdunne scherpstelgebied op de tafel
        Om maar niet te spreken over de kromming van de lens bij de tweede waardoor de 1.8 al onscherp valt, me dunkt hoeft deze lens niet veel fijntuning.

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          'To the point' Paul, net dat wou ik hier ook even meegeven

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Roland, er ligt nog een vezeltje rechtsboven de witte "knop" bij foto 2, gelieve dat bij deze even te willen te verwijderen.
            Het is duidelijk zichtbaar.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              Hoera, sedert gisteren de trotse bezitter van een Df.
              Gekocht bij Foto Coudenys, de zilveren versie.
              Dat wordt heel wat bijleren de volgende weken (ik kom van een D90!)
              Nikon Df

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                Hoera, sedert gisteren de trotse bezitter van een Df.
                Gekocht bij Foto Coudenys, de zilveren versie.
                Dat wordt heel wat bijleren de volgende weken (ik kom van een D90!)
                Welkom bij de club zou ik zeggen
                Wel een lijvige handleiding, niet
                Je zal verschieten van wat er rechtstreeks uit de camera komt en bij welke ISO je nog altijd ongestraft kan werken.
                Ik geef toe dat ik ook liever de zilveren versie had maar dat aanbod, een camera van 2 maand oud met 1700 foto's kon ik niet laten liggen.

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Ik zit hier ook al een tijdje te watertanden om een Df te kopen. De foto's die je ervan kunt zien zijn toch wel heel goed. Alleen al voor de sensor zou je het doen.
                  De retro-look beet onmiddellijk in mijn bil en liet me niet meer los. Gisteren ben ik gaan kijken bij Grobet in Antwerpen (hele vriendelijke mensen trouwens, heel andere stijl dan Konijn).
                  ik heb de camera in mijn handen gehad en dat was een beetje een tegenvaller. Mijn D700 voelt veel beter aan, ligt beter in balans. Mijn linkerhand vond niet de juiste grip, voelde niet lekker. Hij is ook heel groot. Had hem toch wat kleiner verwacht.
                  Ik zal misschien nog eens terug gaan, maar ben nu aan het twijfelen.

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Ik zit hier ook al een tijdje te watertanden om een Df te kopen. De foto's die je ervan kunt zien zijn toch wel heel goed. Alleen al voor de sensor zou je het doen.
                    De retro-look beet onmiddellijk in mijn bil en liet me niet meer los. Gisteren ben ik gaan kijken bij Grobet in Antwerpen (hele vriendelijke mensen trouwens, heel andere stijl dan Konijn).
                    ik heb de camera in mijn handen gehad en dat was een beetje een tegenvaller. Mijn D700 voelt veel beter aan, ligt beter in balans. Mijn linkerhand vond niet de juiste grip, voelde niet lekker. Hij is ook heel groot. Had hem toch wat kleiner verwacht.
                    Ik zal misschien nog eens terug gaan, maar ben nu aan het twijfelen.
                    Als hij niet goed in de hand ligt zou ik het niet doen, er zal altijd een stemmetje in het achterhoofd twijfel zaaien. Wat Konijn betreft, ik was er enkele weken voor een cameraplaatje en de verkoper vond het wat triestig dat ik dit maar kocht, dat heeft hij wel héél duidelijk gemaakt. Was het niet dat ik er moest passeren om een klant te bezoeken, ik had het online besteld bij een andere zaak.

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Als hij niet goed in de hand ligt zou ik het niet doen, er zal altijd een stemmetje in het achterhoofd twijfel zaaien. Wat Konijn betreft, ik was er enkele weken voor een cameraplaatje en de verkoper vond het wat triestig dat ik dit maar kocht, dat heeft hij wel héél duidelijk gemaakt. Was het niet dat ik er moest passeren om een klant te bezoeken, ik had het online besteld bij een andere zaak.
                      Idd, en de goedkoopsten zijn ze al lang niet meer.
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Idd, en de goedkoopsten zijn ze al lang niet meer.
                        Zijn het nooit geweest, althans niet in Nederland. Ook de verzendkosten zijn bij hen absurd hoog.
                        Bij hun start in Turnhout hadden ze vakbekwame en klantvriendelijke verkopers, na een paar jaar zijn er lomperikken voor in de plaats gekomen.

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                          Ik zit hier ook al een tijdje te watertanden om een Df te kopen. De foto's die je ervan kunt zien zijn toch wel heel goed. Alleen al voor de sensor zou je het doen.
                          De retro-look beet onmiddellijk in mijn bil en liet me niet meer los. Gisteren ben ik gaan kijken bij Grobet in Antwerpen (hele vriendelijke mensen trouwens, heel andere stijl dan Konijn).
                          ik heb de camera in mijn handen gehad en dat was een beetje een tegenvaller. Mijn D700 voelt veel beter aan, ligt beter in balans. Mijn linkerhand vond niet de juiste grip, voelde niet lekker. Hij is ook heel groot. Had hem toch wat kleiner verwacht.
                          Ik zal misschien nog eens terug gaan, maar ben nu aan het twijfelen.
                          Ik weet wat je bedoelt : als je een D1,2,3,4 (andere ken ik niet of het zou een D300 moeten zijn) vastpakt dan heb je die ook écht vast. Je voelt je zeker genoeg om met de hand rond de greep rond te lopen.
                          Met de Df is dat idd minder, aan de andere kant : de meest iconische camera van Nikon had zelfs helemaal geen greep. Er zijn idd toegevingen gedaan voor de retro look (ik kan zo nog enkele punten opnoemen, zo is er bv geen aparte knop om van AfS naar AfC te gaan) maar de D4 sensor vergeeft alles.
                          Persoonlijk vind ik hem niet te klein, hij mocht zelfs nog wat groter zijn voor mijn "worstenvingers".

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Tja, die sensor hé, dat is grote luxe vind ik. Daarom alleen al zou ik die camera willen. Aan de andere kant, dat bewuste stemmetje......
                            Ik had ook gedacht dat je inderdaad met een iets kleinere 'bak' rond je hals zou rondlopen, iets minder volume en gewicht.
                            Aan de andere kant is het een hebbeding natuurlijk waar je niet elke dag mee rondloopt en dat je dat retrogevoel geeft, dat misschien een beetje bij je persoon past en.....dat ook nog goede foto's kan maken.
                            Als mijn gevoel en mijn verstand weer vrede gesloten hebben, komt hij er misschien toch, of toch niet.....

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Inderdaad had ik ook graag gezien dat er een knop AF-S/AF-C was, maar ja...
                              De ISO-knop is dan weer een voordeel.
                              De grip mocht voor mij wel groter, maar hij hangt aan mijn blackrapid, dus dan heb ik hem enkel ter hand als ik effektief een foto trekt.
                              Vandaag de eerste instellingen gedaan, een paar testfoto's vanavond in de living bij kunstlicht op ISO 12800.... amaai dat belooft wat
                              Morgen een paar zaken uitproberen op een lentefeest bij vrienden (ik ben niet de fotograaf, gewoon extra).
                              Nikon Df

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Dan is die overschakeling AFS-AFC dus via menu ?
                                Wat die grip betreft: mijn rechterhand voelde wel redelijk goed aan, maar links wringt het precies. Die kant is veel korter, zeker vergeleken met de oude analoge dingen. Bij mijn D 700 hou ik met links meestal de lens vast bij de zoomring (de 24-70 2.8 zit er zowat aan vastgeroest), daar is die korte linkerkant niet zo onhandig. Met een korte prime is de balans bij de D700 ook minder, maar daar is dan de grip aan de rechterkant weer een compensatie. En een van de charmes van die Df is dan juist die prime lens.
                                Ik ben nu misschien aan het afdwalen in ' onnozeliteiten', maar ik probeer gewoon te omschrijven wat bedoeld wordt met 'aanvoelen'. Het heeft toch ook zijn belang bij het fotograferen zonder VR. Stabiliteit dus.
                                Ik heb mijn vorige auto ook na amper drie jaar weggedaan omdat hij niet goed aanvoelde, ik wist dat al na een week, maar zelfs dan is dat te laat hè.

                                Comment

                                Working...
                                X