Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ze spelen reeds een paar jaar met een gans ander idee Walter, namelijk van een DSLR met een vierkante sensor
    met de afmetingen 30,5mm X 30,5mm en dan nog eentje met een licht parabolische vorm, zodat onscherpe hoeken
    en lichtafval tot het verleden zou horen en de huidige FF objectieven dekken deze beeldcirkel.
    Je zou op dat toestel het volledige vierkant formaat kunnen gebruiken, maar ook zowel een panorama als portretformaat
    kunnen instellen zonder je camera te moeten draaien.
    Dus een andere ccd en een nieuw ontwerp sluiter, dat gerucht doet in de Nikon fabrieken reeds meerdere jaren de ronde.
    Als het toestel er ooit zou komen, denk ik dat dat pas een echte revolutie teweeg zou brengen, een zet tegen zowel medium formaat
    maar ook een veel groter gebruiksgemak, en als ze daarmee de hoekscherpte en lichtafval zouden kunnen oplossen...

    Maar ik hoor daar de laatste tijd niets meer van, een of andere ingenieur heeft dat een jaar of vijf geleden eens van zijn tong laten rollen tegen Christophe
    op een van zijn bezoeken aan Nikon Japan, meer weet ik er ook niet van.

    Lees dit eens Geert, postje van 2006 op D.Preview.

    Walter
    D850

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Voor wie aan Df denkt Paul, moet er zeker geen nieuw kopen,
      er staat er weeral een te koop op fotobeurs, wat is hiervan de reden
      Zou mijn voorspelling dan toch kloppen dat ze bij Nikon teveel hebben ingeleverd omwille van de retro look ?
      En toch hoor je niets over een "gewone" DSLR met de D4-sensor.
      Ook NikonRumors voorspelt voor 2014 een D800s, een D7200, maar niets met deze sensor...
      Nikon Df

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Over de D800 kan ik niet veel zeggen omdat ik hem nooit in handen heb gehad maar ik kan me voorstellen dat hij weinig vergevensgezind is. Kwa glas werkt Geert met het allerbeste dat er te krijgen is (heb je ooit zijn foto's gezien met die magische 6 mm Nikkor, ik bedoel die fameuze paddenstoel-lens van 220° ?), ik heb maar één AFS prime en dat is de 50/1.4. Voor de rest werk ik met mijn klassieke 24-70/2.8.
        Gisteren wat foto's gemaakt met de D800 en een simpele 105mm macro Paul, foto's zijn onbewerkt, buiten de gebruikelijke lichte opscherpingen van een crop natuurlijk, dus geen Photoshop gezien.

        Mijn D800 mag nog even blijven Paul.



        100% crop uit bovenstaande



        En nog een macro, scherpte ligt hier wel niet echt op het cijfer 24, maar uit de vrije hand kan dat ook aan mijn eigen beweging liggen...

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Gisteren wat foto's gemaakt met de D800 en een simpele 105mm macro Paul, foto's zijn onbewerkt, buiten de gebruikelijke lichte opscherpingen van een crop natuurlijk, dus geen Photoshop gezien.

          Mijn D800 mag nog even blijven Paul.
          Scherpte moet echt beter kunnen: tenminste met een 105mm macro van Sigma op de D800.
          Toch maar verscherping met Capture NX2 toepassen.

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Scherpte moet echt beter kunnen: tenminste met een 105mm macro van Sigma op de D800.
            Toch maar verscherping met Capture NX2 toepassen.
            Natuurlijk kan de scherpte beter, dat weet ik ook wel, de derde foto is gemaakt met volledig open diafragma (bij wijze van proef)
            de eerste twee op f5.6, wat ook nog vrij groot is voor dat objectief.
            Sigma mag nog de beste objectieven ter wereld maken, toch zal ik een Nikon verzamelaar blijven Eenbes, hier is alles Nikon rommel.

            Of tot wat een verzameling lei(ij)den kan....
            Last edited by Guest42; 17 maart 2014, 22:34.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              Euh, Geert,
              Als ik het goed begrijp vermeld je SIG alleen de meest courant gebruikte lenzen ?
              Oftewel heb ik er weeral helemaal niks meer van begrepen.
              Ik kan me toch niet voorstellen dat je met die "glaspaddenstoel" van 4,5 kilo zomaar op een uitstapje gaat. Het weegt als lood om maar iets te zeggen.
              Maar om een technische prestatie neer te zetten kan dat tellen, zijn de meesten van die 6mm's niet voor militaire doeleinden per stuk gemaakt en verkocht ?
              Gewoon een vraag hoor, meer niet.
              Heeft Canon ooit iets vergelijkbaars gemaakt ?

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Wat een mooie verzameling.
                Wanneer is het museum open?

                Amai petje af hoor


                Johan

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Wat een mooie verzameling.
                  Wanneer is het museum open?

                  Amai petje af hoor
                  De verzameling is onder voorwaarde verzekerd Johan, geen museum, zal het ook nooit worden, slechts een BDer
                  heeft ze ooit gezien.

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    De verzameling is onder voorwaarde verzekerd Johan, geen museum, zal het ook nooit worden, slechts een BDer
                    heeft ze ooit gezien.
                    Ik begrijp je.
                    Al zou het knap zijn om het eens te bekijken.
                    Ik fotografeer ook al bijna 35 jaar met Nikon vandaar.

                    Johan

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Ik begrijp je.
                      Al zou het knap zijn om het eens te bekijken.
                      Ik fotografeer ook al bijna 35 jaar met Nikon vandaar.

                      Johan
                      Tja Geert, zo'n verzameling zou ik ook graag eens bekijken.
                      Ik ben Nikonfan sinds 1976, vandaar
                      Groeten, Roland

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Scherpte moet echt beter kunnen: tenminste met een 105mm macro van Sigma op de D800.
                        Toch maar verscherping met Capture NX2 toepassen.
                        Sorry hoor, als pixelpeeper kan ik niets abnormaals merken aan de scherpte van de 100% crop foto. Met de D800E zou de bovenste foto nog net iets scherper zijn, maar niet veel. Ik denk niet dat er een objectief bestaat dat beter kan.

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          De verzameling is onder voorwaarde verzekerd Johan, geen museum, zal het ook nooit worden, slechts een BDer
                          heeft ze ooit gezien.
                          Ieder zijn hobby een goede bekende van mij heeft elke type Leica die op de markt is gebracht, maar een goede foto heb ik nog nooit van hem gezien, naar eigen zeggen gaat het hem daar ook niet om.

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Ieder zijn hobby een goede bekende van mij heeft elke type Leica die op de markt is gebracht, maar een goede foto heb ik nog nooit van hem gezien, naar eigen zeggen gaat het hem daar ook niet om.
                            Het kan toch niet zijn dat ik hier enige afgunst bespeur ? Zou dus graag eens een foto zien uit de verzameling van deze "goede bekende", tenslotte kan iedereen hier om het even wat beweren. De beelden van Geert zijn dus wel de beelden van Geert. Daar sta ik voor in.
                            Een "goede foto" definiëren, dat wil ik nog altijd wel eens iemand zien doen, en met hetzelfde elan ook een "goede compo".

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              @PaulM: heb jij al foto's gemaakt met de DF en die geplaatst hier op BD? Ik ben wel nieuwsgierig en heb ze wellicht gemist.
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Het kan toch niet zijn dat ik hier enige afgunst bespeur ? Zou dus graag eens een foto zien uit de verzameling van deze "goede bekende", tenslotte kan iedereen hier om het even wat beweren. De beelden van Geert zijn dus wel de beelden van Geert. Daar sta ik voor in.
                                Een "goede foto" definiëren, dat wil ik nog altijd wel eens iemand zien doen, en met hetzelfde elan ook een "goede compo".
                                Ik trek Geert helemaal niet in twijfel en ik ben absoluut niet afgunstig op bezittingen van wie dan ook. Er zijn veel mensen die spullen verzamelen van een specifiek merk en daar is niets mis mee.
                                U neemt het woord afgunstig wel heel snel in u mond. Goed lezen en dan tot tien tellen voordat u iemand ergens van beschuldigt.

                                Comment

                                Working...
                                X