Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Paul kon het niet laten
    proficiat met de aankoop man! Ik ben overtuigd dat je er de juiste hoeveelheid plezier uit zult halen.

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Graag Geert, altijd leuk als er dingen gratis kunnen gebeuren.
      Typisch voor ons Vlamingen zeker ?
      Ah, ge zijt ne Vlaming Proficiat met je aankoop. Ik denk toch dat ik voor de D4 ga Paul, nu nog niet, maar over een jaar of tien

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Jamaar Mark, ik ben opgekweekt op de grenslijn Aardenburg-Sluis-Middelburg(B)-Moerkerke(B) en ik moet toch zeggen dat de gewoontes echt anders liggen.
        Proefondervindelijk zou ik willen zeggen : als we vrienden over de vloer hadden uit Nederland en je vroeg ze te eten dan lag dat verschillend. Als ze niet konden dan drong je aan om toch te blijven. Omgekeerd was een korte "neen" een korte "neen". Mijn dochter kan straffe verhalen vertellen over trouwfeesten in Nederland. Geen verkeerd woord daarover maar de Vlamingen zijn toch anders in dat opzicht.
        Neen Bouk, de eventuele commentaar is niet welkom en zeker ongepast. De ervaring weet-je-wel.....
        Maar eenmaal bij mijn zoon ga ik nog altijd met veel plezier over de grens, ik mag die Zeelanders wel.

        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        Ah, ge zijt ne Vlaming Proficiat met je aankoop. Ik denk toch dat ik voor de D4 ga Paul, nu nog niet, maar over een jaar of tien

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Jamaar Mark, ik ben opgekweekt op de grenslijn Aardenburg-Sluis-Middelburg(B)-Moerkerke(B) en ik moet toch zeggen dat de gewoontes echt anders liggen.
          Proefondervindelijk zou ik willen zeggen : als we vrienden over de vloer hadden uit Nederland en je vroeg ze te eten dan lag dat verschillend. Als ze niet konden dan drong je aan om toch te blijven. Omgekeerd was een korte "neen" een korte "neen". Mijn dochter kan straffe verhalen vertellen over trouwfeesten in Nederland. Geen verkeerd woord daarover maar de Vlamingen zijn toch anders in dat opzicht.
          Neen Bouk, de eventuele commentaar is niet welkom en zeker ongepast. De ervaring weet-je-wel.....
          Maar eenmaal bij mijn zoon ga ik nog altijd met veel plezier over de grens, ik mag die Zeelanders wel.
          Toch kun je commentaar verwachten als je zo generaliseert. Ik als, in mijn ogen dan, gastvrije Nederlander vind zo'n opmerking die je maakt niet helemaal gepast. Jaren geleden ben ik wel eens in België op plekken geweest waar men geen Nederlanders wenste te bedienen. Een vorm van ongastvrijheid van de bovenste plank maar daarom is de Belg nog niet ongastvrij.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Toch kun je commentaar verwachten als je zo generaliseert. Ik als, in mijn ogen dan, gastvrije Nederlander vind zo'n opmerking die je maakt niet helemaal gepast. Jaren geleden ben ik wel eens in België op plekken geweest waar men geen Nederlanders wenste te bedienen. Een vorm van ongastvrijheid van de bovenste plank maar daarom is de Belg nog niet ongastvrij.
            Maar je bent er toch wel mooi in getrapt moet ik zeggen Grapje hoor.
            Belgen bestaan trouwens ook niet en "de Belg" nog minder. Over generaliseren gesproken....
            Oh, even vergeten, dat kan best wel in Wallonië zijn geweest waar je niet bent bediend ? Of waar dan ergens in Vlaanderen ? Laat maar horen zou ik zo zeggen.
            Ik wacht met belangstelling op de reactie.
            Last edited by Guest2; 11 februari 2014, 22:00.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Maar je bent er toch wel mooi in getrapt moet ik zeggen Grapje hoor.
              Belgen bestaan trouwens ook niet.
              Dan was er waarschijnlijk een Smiley weggevallen...
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Dan was er waarschijnlijk een Smiley weggevallen...
                Ja, inderdaad, sorry daarvoor.
                Aan de andere kant, en even off-topic nu : in bepaalde onderwerpen kan je toch wel in een bepaalde mate generaliseren vind ik. Zo twijfel ik er niet aan dat de gemiddelde Nederlander mondiger is dan de gewone Vlaming. Dat de gemiddelde Canadees beter Frans spreekt dan de gemiddelde Amerikaan. Dat de gemiddelde snelheid op de Autobahnen hoger ligt dan in België en dat de gemiddelde Ier veel gastvrijer is dan de gemiddelde Noor, of dat iedereen die enkel Italiaans, Spaans of Frans spreekt in de Scandinavische landen zware communicatieproblemen zullen hebben.
                In de statistiek doen ze niks anders dan veralgemenen met dien verstande dat ze daar werken met een Gauss-curve. Zo is bij het screenen op prostaatkanker de conc PSA een oncogene marker, maar ook daar zijn er gevallen van vals positief en vals negatief, overal trouwens. Als je vals negatief scoort ben je wel de pineut. De kans dat je 6 jaar na de operatie hervalt van een uitzaaiing van maagkanker is -als ik de oncoloog mag geloven- bijna nihil, er zou zelf in de literatuur amper melding van gemaakt zijn. Maar een goede collega en vriend had toch maar het ongeluk om net in dat staartje van de curve te vallen
                Maar natuurlijk mag de statisticus niet de fout maken om te waden door een rivier van "gemiddeld 1 meter diep". Het zou slecht kunnen aflopen
                Maar statistieken zijn echt wel merkwaardige dingen, soms werken ze totaal contra-intuïtief. Een klassieker is de vraag met hoeveel je moet samen zijn om meer dan 50% kans te hebben dat er twee personen op dezelfde dag jarig zijn, de meesten denken : 365/2 maar het juiste antwoord is 24 (of 27, weet het niet meer juist). De kwestie zit in het feit dat je niet nagaat als er twee personen jarig zijn op de eerste mei 1957 want dan is het echt wel een andere kwestie. Ook altijd leuk om te zien hoe mensen denken dat ze de statistieken kunnen manipuleren, een klassieker : je gooit met een dobbelsteen 10x achtereen een 6, wat is de kans dat je bij een volgende worp weer een 6 hebt ? Vreselijk klein ? Neen, de kans is weer één op zes? Maar iedereen interpreteert dit blijkbaar als "wat is de kans dat je 11x achtereen een 6 gooit".

                Terug On Topic maar en BTW : ik kom wel graag in Nederland hoor

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Terug on-topic

                  Toch een dag of twee gesakkerd met de andere instellingen/bedieningen (formatteren, inzoomen, uitzoomen, de commandowielen verwisselen) tov van mijn D3 en het zelfs (heel) even niet meer zien zitten.
                  Maar ik zie het wel weer helemaal zitten
                  Manmanman, wat een sensor !!!!!! Maar mijn D3 gaat zeker voorlopig de deur nog niet uit.
                  @Vincent : nu pas kan ik me een beeld vormen van de performance van een D4.

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Paul, hier nog iemand die het lof zingt van zijn Df

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      In reviews wordt wel eens geklaagd over het stroef werken van de draaiknopjes, o.a. het verticale wieltje vooraan.
                      Is dat een issue waar je je aan gaat ergeren, of valt dat allemaal wel mee.
                      ik heb zelf o.a. een Panasonic GX1, en het draaiwieltje daarvan ergert mij soms ook. Het zijn allemaal geen goedkope toestellen, en dan verwacht je mechaniek die wérkt, niet tegenwerkt.
                      Want ja, die Df steekt ook mijn ogen uit, maar mezelf kennende, als er dingen zijn die echt hinderlijk zijn, dan wordt het een kastenvuller, en daar is hij toch te duur voor hé !

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Eerlijk gezegd, ik heb de diafragmacontrole vrijwel meteen overgeplaatst naar het achterste wiel, gewoon omdat ik van de oude halfautomaten met diafragmavoorkeuze afstam.
                        In de laatste shoot staan over de Df toch ook dingen die uit het verband zijn gerukt : je hebt dat voorste vertikale wiel NIET altijd nodig en dat geleuter over de vergrendeling van de draaiknoppen snap ik ook niet. Dit stoort me persoonlijk in het geheel niet. Ik had het er deze namiddag nog met Jan Masyn (zie hoger) over en ik geef Jan méér en méér gelijk. De meeste negatieve commentaren komen van mensen die hem een kwartier hebben mogen vasthouden of helemaal niet hebben.
                        Persoonlijk vind ik het als D3 gebruiker vervelend dat ik niet via een knopje van SF naar CF kan overgaan maar voor de rest......hoeveel gebruik ik CF ????
                        Ik heb vandaag mijn Df instellingen door Jan laten bekijken en hij is het met alles eens, er is dus nog hoop voor mij
                        Wat heb ik vandaag geleerd over de Df ? Onder de 1600 ISO 0,7 ondercompenseren, boven de 1600 ISO iets (0,3) overcompenseren in de belichting. Hele technische uitleg gehad, ik voelde me weer het amateurtje dat ik nu eenmaal ben. Ook een hele uitleg gehad over scherpstelpunten waarvan er maar niet genoeg kunnen zijn

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Paul, hier nog iemand die het lof zingt van zijn Df
                          http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1275100

                          Vincent, ik hoef je inmiddels al niet meer te vertellen hoe spectaculair die sensor wel niet is.
                          Goed om het ook eens van iemand anders te horen
                          Mijn belangrijkste vraag momenteel is : wat ga ik doen met mijn D3 ?
                          CDC van zaterdag ll heb ik met de D3 gedaan omdat ik me met de Df nog niet erg zeker voelde. Maar het is snel aan het veranderen.
                          We moeten nog eens afspreken zou ik zeggen.

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Paul, hier nog iemand die het lof zingt van zijn Df
                            http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1275100
                            Als je hem vergelijkt met een Smartphone?

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Mijn belangrijkste vraag momenteel is : wat ga ik doen met mijn D3 ?
                              D3 verkopen, Df terug inruilen en een D4, dan heb je een super camera met een waardige sluiter, een véél betere batterij enz.
                              Ik ben eens benieuwd wat dat batterijtje zal doen als je daar bv. een 300mm AF-S zou op gebruiken.
                              Geen aanval op je persoon hé Paul, maar je kent mijn gedacht over de DF, het is Nikon gelukt mensen gek te maken van een retro model met een super sensor, maar jammer genoeg met minderwaardige sluiter, batterij en AF, die bovendien een stuk van het gebruiksgemak mist waartoe ze waren gekomen bij camera's als D3 en D4.
                              Enige die in het voordeel van de DF speelt, is gewicht, retro look en natuurlijk ook de prijs.
                              Voordelen D4, dikke batterij, superlichte Carbon sluiter met een superieure snelheid en levensverwachting, beste AF, beresterk, enz. Nadelen gewicht en prijs.
                              Ik heb het reeds gezegd, persoonlijk had ik véél liever die sensor in een D800 gezien en dat in combinatie met de huidige D800 gebruiksmogelijkheden.
                              Ik weet het Paul ik ben een van de mensen die hem niet hebben..... hopelijk neem je mij mijn "eigen" visie niet kwalijk.
                              Wat er uit je DF komt, daar twijfel ik niet aan, dat zal zeker in orde zijn, maar zal enkel en alleen te maken hebben met de sensor het gebruikte glas, de fotograaf en mooi licht.
                              Wat er in shoot staat is er op bepaalde vlakken inderdaad over, maar voor een stuk delen ze mijn visie.
                              Iets wat ik nog nooit zoveel gezien heb als nu bij Nikon, is dat twee van hun laatst uitgebrachte semi/pro modellen zo snel op de tweedehands markt belanden, namelijk de D600 en de DF.
                              Toen ik dat een paar maanden geleden heb voorspeld op het Nikon forum, hebben ze mij bijna gelyncht, zelfde verhaal toen ik zei dat bij de "release" toestellen van de D800 de hoge iso niet deugde, gelukkig is dat nadien redelijk goed gekomen.
                              Last edited by Guest42; 20 februari 2014, 08:32.

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                                Als je hem vergelijkt met een Smartphone?
                                Inderdaad goed bezig bij fredmiranda.com, volgende maand de vergelijkende test tussen de nieuwe Nikon 58mm AF-S f1.4 en het 4mm lensje van
                                een Iphone.

                                Comment

                                Working...
                                X