Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    @fddent: ik ben 53 jaar, wat is oud hé
    53 jaar... wat gaan die snotbellen van mij dan wel zeggen

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Moderator Note: Nu moet ik als Mod tussenkomen: zijn dat beelden die jij zelf gemaakt hebt? Anders moeten ze achter een linkje. Regels van BD, die uiteraard te maken hebben met copyright, maar ook met onze gewoonten alhier.
      Wat ik hier (weeral) niet snap is waarom de D610 en de Df niet allebei op 6400 ISO worden gezet, dat is toch perfect mogelijk ? ALS je beiden hebt tenminste
      Ik zou toch ook een ander onderwerp hebben genomen, 90% hier is zwart, wat kunnen we daar mee ?

      Als dit mijn foto's zouden zijn.....
      ...zouden ze alvast dezelfde afmetingen hebben.
      Ik betrouw het niet Les.

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Als dit mijn foto's zouden zijn.....
        ...zouden ze alvast dezelfde afmetingen hebben.
        Ik betrouw het niet Les.
        Wedden dat we binnen de kortste keren terug bij Sony belanden........

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          En ik die dacht dat TS als titel schreef: 'voor wie aan de Df denkt (ik dus)'.
          En ik dus ook en met mij allicht ook nog enkele andere liefhebbers. En allen zijn ze overtuigd van de kwaliteit van de sensor, toch ? We willen alleen meer te weten komen over ervaringen met die camera. Over de Df dus.
          Het staat iedereen vrij om een nieuw topic te starten over andere sensoren en merken en eigenschappen.....

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            pevece15 is een trol fddent en hoogstwaarschijnlijk Puerte, iemand met verstand van zaken en Sony belangen,
            weet veel over camera techniek maar breekt alles af wat geen Sony is.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Wat ik hier (weeral) niet snap is waarom de D610 en de Df niet allebei op 6400 ISO worden gezet, dat is toch perfect mogelijk ? ALS je beiden hebt tenminste
              Ik zou toch ook een ander onderwerp hebben genomen, 90% hier is zwart, wat kunnen we daar mee ?

              Als dit mijn foto's zouden zijn.....
              ...zouden ze alvast dezelfde afmetingen hebben.
              Ik betrouw het niet Les.
              Volgens mij komen de beelden van Dpreview

              The Nikon Df is, at first appearance, the camera that many people have been asking for, for years - a classically styled DSLR with traditional external controls. But, for all Nikon's talk of a return to 'Pure Photography,' an awful lot of what's under the Df's confidently retro skin is pretty familiar. The Df is built around the 16MP full frame sensor from the company's flagship D4 with the processor and AF system borrowed from the comparatively affordable D610.

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Volgens mij komen de beelden van Dpreview

                http://www.dpreview.com/reviews/nikon-df/16
                100% zeker Dpix dat ze van daar komen.

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Geert, in de laatste posts is er maar eentje die het over de concurrent S heeft.
                  Moderator Note: Als Mod heb ik weer eens ingegrepen, ditmaal omdat het geen eigen beelden (zouden) zijn.
                  En nu opnieuw: de DF and nothing but the DF.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Geert, in de laatste posts is er maar eentje die het over de concurrent S heeft.
                    Moderator Note: Als Mod heb ik weer eens ingegrepen, ditmaal omdat het geen eigen beelden (zouden) zijn.
                    En nu opnieuw: de DF and nothing but the DF.
                    At your service sir : http://vandang.com.au/photographer/?page_id=6108

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Studie toont aan de beeldkwaliteit vd d610 op 6400ISO zelfs iets beter is dan van de DF op 3200ISO en dit bij +/- zelfde ruisniveau, dat bij gelijke ISO d610 beter is wisten we al zou een zinloze test zijn, vandaar de verschillende ISO.
                      Gekozen fragment is sterk onderbelicht toz vd rest van het beeld, dat is hetgeen je normaliter kiest als je ISO gedrag wil vergelijken, schaduw partijen zijn het meest kritische.
                      -je ziet ook duidelijk dat de df niet in staat is de schuine lijnen, zelfs niet de 2de serie goed weer te geven, en hoe meer je het beeld gaat opblazen hoe meer dat dit duidelijk wordt.
                      dwz dat voor structuur weergave DF minder geschikt is dan de D610.
                      -ook is D610 beeld scherper, en toont het ook meer detail, alhoewel marginaal.
                      -kleurvastheid van beide toestellen blijft stabiel en er is weinig verschil  in DR.
                      Dat is wat ik uit die voorbeelden kan opmaken.
                       
                      Hoe dat ik tot die resultaten kom heb ik al beschreven in vorige antwoorden, opnames zijn gemaakt bij weinig licht.
                       
                      Voor de minder ervaren mensen hier en om verwarring te vermijden, de D610 is ook een Nikon toestel, dat is niet van een ander merk dat hier altijd blijft opduiken, waarschijnlijk het beste toestel dat ze voor de geavanceerde hobby fotograaf ooit op de markt gebracht hebben.

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Wat ik hier (weeral) niet snap is waarom de D610 en de Df niet allebei op 6400 ISO worden gezet, dat is toch perfect mogelijk ? ALS je beiden hebt tenminste
                      Ik zou toch ook een ander onderwerp hebben genomen, 90% hier is zwart, wat kunnen we daar mee ?

                      Als dit mijn foto's zouden zijn.....
                      ...zouden ze alvast dezelfde afmetingen hebben.
                      Ik betrouw het niet Les.

                      Comment

                      Working...
                      X