Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Wat voor zin heeft het eigenlijk om toestellen te beoordelen zonder dat je er ZELF mee gewerkt hebt ????

    Een voorbeeld: de 5D MK II is voor wat ik doe de allerbeste, over de nieuwe III kan ik me niet uitspreken.
    En ik weet ook dat de MK II een traag toestel is . so what ???? sluitertijden van + 1sec !!
    Wat ik nodig heb zijn zeer veel pixels (betaalbaar), en niet voor 10 x 15 foto's, maar posters van 100 x 150 cm .... en daar kon NIKON me vroeger niet mee helpen.. trouwens , geen enkel ander betaalbaar toestel was voor handen..

    Andere mensen vinden hun ding WEL in NIKON of SONY of noem maar op..... 't zijn allemaal goede toestellen.... het zijn alleen de gefrustreerde mannekes er achter die het niet kunnen velen dat hun toestel nét dit of dat niet kan...
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • Re: 5D mark III

      [QUOTE]
      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      Wat voor zin heeft het eigenlijk om toestellen te beoordelen zonder dat je er ZELF mee gewerkt hebt ????
      Een voorbeeld: de 5D MK II is voor wat ik doe de allerbeste, over de nieuwe III kan ik me niet uitspreken.
      De allerbeste ? Heb je dan alle toestellen die op de markt zijn uitgeprobeerd ?

      En ik weet ook dat de MK II een traag toestel is . so what ???? sluitertijden van + 1sec !!
      Sluitertijden van 1SEC. ? Fotografeer jij niet concerten ? verklaar u nader

      Andere mensen vinden hun ding WEL in NIKON of SONY of noem maar op..... 't zijn allemaal goede toestellen....
      Nogmaals ...heb je met deze toestellen dan ook allemaal gewerkt ...? want je zegt zelf dat je niet kan oordelen over een toestel waarmee je zelf nog niet gewerkt hebt
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Zeker vergeten dat tot anno 2007 dat Canon heer en meester was in noise control ? In 2006-2007 was mijn Nikon D200 nog altijd bar slecht op iso 1600 waar een Canon 20D van 2004 het zelfs nog beter deed.
        Ik heb toen ook op het punt gestaan om over te stappen van Nikon naar Canon. Kijk bij DXOmark bv naar 30D vs D2X

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
          Vaak is gezegd dat iemand met de combinatie van een 7D met een 5DII de "best of both worlds" in handen had.
          Wel voor de prijs van een 7D + een 5DII heb je nu een 5DIII die de "best of both worlds" in één camera combineert met nog wat extra's die de "oude" body's moeten missen. Het enige wat je verliest met de 5DIII t.o.v. de 7D + 5DII combinatie is dat je geen crop camera meer hebt, maar croppen in post-processing kan bij een 22 MP FF toch geen probleem zijn ...
          Dat kan ook een manier zijn om ernaar te kijken.
          Maar ik koop er zeker geen voor de huidige prijs en tot zolang die light leak issue niet is opgelost ...
          Ik loop graag met 2 toestellen rond op een concert, zodat ik niet midden in t publiek (als er geen frontstage is) en in het donker lenzen moet verwisselen.

          Mijn 24-70 staat vast op de 5DII en de 70-200 staat vast op de 1DIII, tenzij het natuurlijk heel donker is en ik lichtsterkere lenzen moest steken.

          t Is misschien een irrationele angst, maar ik zou niet graag een lens laten vallen of iets in mijn camera krijgen als hij toevallig 'bloot' is.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik heb toen ook op het punt gestaan om over te stappen van Nikon naar Canon. Kijk bij DXOmark bv naar 30D vs D2X
            De Serie 20, 30 en 40 D dat waren verdorie goede camera's voor die tijd. Ik heb een 40D gehad en die gaf mij veel meer ruimte dan mijn Nikon D200.
            De 10D heb ik ook gehad ( was ook barslecht op high iso)

            Nu doet Nikon het beter en das een goei zaak... Ook voor de vooruitgang van Canon
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Wat een hoop onzin.. misschien zie je nog niet eens het verschil ziet tussen een foto genomen met een Nikon of een Canon in dezelfde categorie in real life.

              En om dan nog even terug te komen over die Canon body's die het volgens jou nooit zo goed doen op noise vlak...
              Zeker vergeten dat tot anno 2007 dat Canon heer en meester was in noise control ?
              In 2006-2007 was mijn Nikon D200 nog altijd bar slecht op iso 1600 waar een Canon 20D van 2004 het zelfs nog beter deed.
              Sorry hé, maar toen was ik nog niet zo bezig met fotografie (met uitzondering van foto's nemen in de volautomatische stand van mijn Powershot A40). Ik hoop alleszins dat Canon binnen 2-3j terug instapbodies gaat maken die de evenknie zijn van gelijkaardig geprijsde Nikon bodies qua dynamic range, iso performance (zowel low als high) en light metering. Idem met flashfotografie, maar dat vind ik minder erg. Ik heb nu meer de indruk dat Canon iets achterop hinkt.

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ik heb toen ook op het punt gestaan om over te stappen van Nikon naar Canon. Kijk bij DXOmark bv naar 30D vs D2X
              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              De Serie 20, 30 en 40 D dat waren verdorie goede camera's voor die tijd. Ik heb een 40D gehad en die gaf mij veel meer ruimte dan mijn Nikon D200.
              De 10D heb ik ook gehad ( was ook barslecht op high iso)

              Nu doet Nikon het beter en das een goei zaak... Ook voor de vooruitgang van Canon
              Als ik op DXO Mark de 30D, D2X en de D200 vergelijk, zie ik dat Canon precies ook zijn meerdere moest erkennen op vlak van dynamic range en color depth. Al was het verschil toen wel verwaarloosbaar.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Als ik op DXO Mark de 30D, D2X en de D200 vergelijk, zie ik dat Canon precies ook zijn meerdere moest erkennen op vlak van dynamic range en color depth. Al was het verschil toen wel verwaarloosbaar.
                Kijk vooral naar de hogere ISO's waar de Canon veel beter stand hield

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Wat is volgens jullie de stand van zaken inzake de prijs op dit ogenblik? Bij mijn "fotoboer" is de prijs gezakt van 3499 naar 3299 €. Is dit het laagste in België op dit moment volgens jullie?

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Die prijs van 3299 is al vanaf begin hier in antwerpen zo als je wat surft, al de rest die meer vragen, kom ik zeker niet binnen.
                    Last edited by minipolis; 24 april 2012, 14:56.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Niet ongeduldig worden. Die andere modellen zullen in de nabije toekomst de 5D MKIII wel weer voorbij gaan. Dat is nu eenmaal eigen aan kampioenen !!! Ik noem het gewoon een schoonheidsfoutje van jou.

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Canon servicemelding over het licht-lek probleem en er is nieuwe firmware te downloaden...

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Ik blijf er bij, beiden hebben hun sterke kanten... zowel in vergelijking 5DIII-D800 als in vergelijking 5DII-5DIII.
                          En testen met het pushen van ISO's en zo??? Asjeblief: leer fotograferne en belicht van de eerste keer correct. Punt uit.

                          Wat nog steeds overeidn blijft terwijl de Nikon zelfs nog in prijs daalt:

                          Or rather, Canon has body-slammed itself with greed and mediocrity. Which is fine— the market will vote with its wallet, which is the way it ought to work a lot more these days in every area— let people make their own decisions with their own money in a free market on what constitutes value.
                          En evrder kijk ik al uit naar de afdaling van de prijzen om binnen x tijd een betere tool in handen te hebben voor mijn concertfotografie. Want zoals gezegd: de 40D is ook een ferm toestel, en was dat detijds bij het uitkomen. maar als ik nu in slechte lichtomstandigheden sta, ben ik maar wat blij dat ik mijn 5DII bij heb. Behalve wanneer je niet frontstage mag en van opzij of van bij de PA moet schieten...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Gewerkt met 8000 iso... in sportzaal. Alleen neonlicht aanwezig. Wel nabewerking in raw.
                            http://www.manageyoursite.be/galleri...%20Boom&dt=678
                            http://www.stich.be

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Precies niet veel last van ruis he . Goei speelgoed.

                              Autofocus is blijkbaar beter dan bij de voorganger.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Precies niet veel last van ruis he . Goei speelgoed.
                                Autofocus is blijkbaar beter dan bij de voorganger.
                                Er is wel ruis maar best aanvaardbaar. Elke nieuwe camera is wat beter wat ruis betreft maar ook niet zonder ruis. Autofocus: ok denk ik want basket is niet gemakkelijk want het gaat zeer snel en er lopen steeds verschillende speelsters door elkaar.
                                http://www.stich.be

                                Comment

                                Working...
                                X