Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    heeft er eigenlijk iemand al iets gemerkt van die AF-problemen ?

    ik lees er veel over op "het net", maar kan nog nergens een officiëel statement van Nikon vinden

    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Ik heb nu zelf een D800 gekocht en geef graag mijn ervaringen mee voor potentiële kopers.

      Mijn vorige camera's waren een 5D, 5D mark 2, 1Ds mark 3 en een Leica M9

      Zonder enige twijfel mag/ kan ik zeggen dat de D800 een super sensor heeft. Daar bestaat weinig discussie over.

      Wat mij het meest opvalt is de mogelijkheid om schaduw op te lichten zonder dat er 'banding' of andere lelijke artefacten tevoorschijn komen.

      Wat ook opvalt is het dynamische bereik op ISO100. Volgens dxomark 14.4 EV (ter vergelijking heeft de M9 en 5D mark2 ongeveer 11 EV)

      Wat vervolgens opvalt is de kwaliteit van de beelden op hoge iso's. Ik durf te stellen dat de D800 2 stops beter is dan de 5D mark 2 (ik heb geen ervaring met de mark 3) ISO6400 op de 5D mark 2 is naar mijn aanvoelen zelfs niet zo goed als ISO25600 op de D800

      Wat mij betreft is de D800 een voltreffer, behoudens de grote files. Heb je geen up to date pc dan zou ik er echter niet aan beginnen. De nabewerking verloopt gevoelig trager dan de 21mp files van de 5D mark2.

      Wish list:

      een sRAW functie van 18mp

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
        Lenscorrectieupdate beschikbaar: http://www.nikonimglib.com/dcdata/in...l#os-macintosh

        Eric
        Mijn camera herkent alvast niet hetgeen ik gedownload heb. Dat is trouwens een file die er anders uitziet dan in de beschrijving van de downloadprocedure. Mijn bestand heet zo: S-DCDATA-001006WF-ALLIN-32BIT_
        Heeft er iemand al met succes deze firmware update doorgevoerd?

        Walter
        D850

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Mijn camera herkent alvast niet hetgeen ik gedownload heb. Dat is trouwens een file die er anders uitziet dan in de beschrijving van de downloadprocedure. Mijn bestand heet zo: S-DCDATA-001006WF-ALLIN-32BIT_
          Heeft er iemand al met succes deze firmware update doorgevoerd?

          Walter
          Ik heb mijn D800E met succes geupdate.
          Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Mijn camera herkent alvast niet hetgeen ik gedownload heb. Dat is trouwens een file die er anders uitziet dan in de beschrijving van de downloadprocedure. Mijn bestand heet zo: S-DCDATA-001006WF-ALLIN-32BIT_
            Heeft er iemand al met succes deze firmware update doorgevoerd?

            Walter
            Ik heb geupdatet op Windows zonder probleem, maar mijn bestand na het uitpakken heet NKLD01006.BIN en is 56 kB groot. Dat moet lukken. Maar let op dat het bestand dat je downloadt is geschikt voor je besturingssysteem (ofwel Mac ofwel Windows). De extensie .BIN is heel belangrijk. Vergeet niet op het hooogste niveau (root) in de geheugenkaart te zetten (desnoods eerst formatteren). Eventueel probeer je bestand te hernoemen.

            Als je besturingsysteem is Windows, de link is http://www.nikonimglib.com/dcdata/index.html#os-windows

            Last edited by GTrotter; 5 juli 2012, 22:25.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
              Lenscorrectieupdate beschikbaar: http://www.nikonimglib.com/dcdata/in...l#os-macintosh

              Eric
              Waar heb je die link gevonden? Bij Nikon Downloads vind ik maar de firmwareversies A:1.00 / B: 1.01 maar niets voor L.

              Die link werkt heel goed en mijn update is gelukt maar ik vraag dit om op de hoogte te zijn voor de toekomstige updates.

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                Ik heb geupdatet op Windows zonder probleem, maar mijn bestand na het uitpakken heet NKLD01006.BIN en is 56 kB groot. Dat moet lukken. Maar let op dat het bestand dat je downloadt is geschikt voor je besturingssysteem (ofwel Mac ofwel Windows). De extensie .BIN is heel belangrijk. Vergeet niet op het hooogste niveau (root) in de geheugenkaart te zetten (desnoods eerst formatteren). Eventueel probeer je bestand te hernoemen.

                Als je besturingsysteem is Windows, de link is http://www.nikonimglib.com/dcdata/index.html#os-windows


                Waar heb je die link gevonden? Bij Nikon Downloads vind ik maar de firmwareversies A:1.00 / B: 1.01 maar niets voor L.
                Staat hier:

                https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...fX19LCJjIjo2fQ..


                Na downloaden en installeren via het install shield, blijft mijn bestand de oorspronkelijke naam houden en is 7158 kb groot.De keuze voor "uitpakken" wordt mij niet gelaten, als ik op openen druk, begint het install shield van voren af aan met installeren.

                Walter
                Last edited by Phororhacos; 6 juli 2012, 09:08.
                D850

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Staat hier:

                  https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...fX19LCJjIjo2fQ..


                  Na downloaden en installeren via het install shield, blijft mijn bestand de oorspronkelijke naam houden en is 7158 kb groot.De keuze voor "uitpakken" wordt mij niet gelaten, als ik op openen druk, begint het install shield van voren af aan met installeren.

                  Walter
                  Beste Walter, ik kan je het uitgepakte bestand eventueel via WeTransfer.com doen toekomen via jouw emailadres.
                  Wellicht dat het dan wel lukt.

                  Groeten, Jo Huntjens
                  Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                    Beste Walter, ik kan je het uitgepakte bestand eventueel via WeTransfer.com doen toekomen via jouw emailadres.
                    Wellicht dat het dan wel lukt.

                    Groeten, Jo Huntjens
                    Maar wat kan de oorzaak zijn? Ik heb Windows 7, en Norton beschouwt het bestand als veilig.

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Staat hier:

                      Na downloaden en installeren via het install shield, blijft mijn bestand de oorspronkelijke naam houden en is 7158 kb groot.De keuze voor "uitpakken" wordt mij niet gelaten, als ik op openen druk, begint het install shield van voren af aan met installeren.

                      Walter
                      De "installatie" is geen echte installatie maaar pakt de bestanden uit. Logisch, want die software moet in de camera geïnstalleerd worden, niet in de computer. Deze "installatie" gebeurt via een wizard en maakt een map met naam Nikon op het bureaublad. In deze map vind je het bestand NKLD01006.BIN, 56 594 bytes groot of 56 kB. Alleen dit bestand hoeft op de kaart gekopieerd te worden. Het originele bestand blijft in de oorspronkelijke map staan, met dezelfde naam. Maar dit heeft geen nut verder. Je kan dit wissen. Alleen de inhoud van de map Nikon is belangrijk.

                      Zou dat niet lukken, zeg het maar, want ik ken iets van computers en ik heb andere oplossingen in petto. Succes.

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                        De "installatie" is geen echte installatie maaar pakt de bestanden uit. Logisch, want die software moet in de camera geïnstalleerd worden, niet in de computer. Deze "installatie" gebeurt via een wizard en maakt een map met naam Nikon op het bureaublad. In deze map vind je het bestand NKLD01006.BIN, 56 594 bytes groot of 56 kB. Alleen dit bestand hoeft op de kaart gekopieerd te worden. Het originele bestand blijft in de oorspronkelijke map staan, met dezelfde naam. Maar dit heeft geen nut verder. Je kan dit wissen. Alleen de inhoud van de map Nikon is belangrijk.

                        Zou dat niet lukken, zeg het maar, want ik ken iets van computers en ik heb andere oplossingen in petto. Succes.

                        Update is ondertussen gelukt dankzij forumlid JoH die mij het uitgepakte bestand opstuurde, waarvoor dank.
                        Toch blijf ik met vragen zitten, na "installatie" is wat ik op mijn computer heb geen map maar een naakt bestand van meer dan 7000kb. Waar dat .BIN bestand naartoeis, ik weet het niet?

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          EDIT --- misschien moet ik hier gewoon een nieuw draadje voor opstarten ... wordt mss overzichtelijker

                          http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...et-423970.html

                          Mvg,
                          TravelToy
                          Last edited by TravelToy; 6 juli 2012, 15:59.
                          www.christian-bailleul.be | Blog

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Update is ondertussen gelukt dankzij forumlid JoH die mij het uitgepakte bestand opstuurde, waarvoor dank.
                            Toch blijf ik met vragen zitten, na "installatie" is wat ik op mijn computer heb geen map maar een naakt bestand van meer dan 7000kb. Waar dat .BIN bestand naartoeis, ik weet het niet?

                            Walter
                            Dat is mijn eerste ervaring met Nikon, maar over computers ken ik al iets van. Ik vond ook vreemd dat Nikon op deze manier de updates levert. Ik zal proberen uit te leggen.
                            > Het enige bestand dat dient voor de update is NKLD01006.BIN.
                            > Waarom moeten we 7 MB downloaden voor een bestand van amper 60kB?
                            > Ik denk dat is een kwestie van licentie. Het bestand van 7 MB krijg je na het downloaden, niet na "installatie".
                            > Dit EXE-bestand bevat, niet alleen het BIN-bestand, maar ook bestanden betreffend licentie en de noodzakelijke software om de bestanden uit te pakken (dus een soort WinZip of WinRAR) zodat iedereen kan uitpakken zonder installatie van WinRar of 7-Zip in de computer (dat is software die dient om bestanden uit te pakken).
                            > Als je het EXE-bestand uitvoert (dus installatie), wordt een map op het bureaublad aangemaakt met naam "Nikon" en daar staat het BIN-bestand + de doc betreffend de licentie.
                            > Als je beschikt over WinRAR of 7-Zip, kan je rechtsklikken op het EXE-bestand bij Windows Verkenner en op het snelmenu kan je kiezen voor "Hier uitpakken" of uitpakken in een andere map. Dan vind je het bin-bestand als onderdeel van het bestand NewFea~1.cab in de map Distortion Control Data.

                            Zo simpel is dat, maar je moet weten...

                            Ik hoop dat de volgende update zal lukken.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Is de Nikon een goede camera voor sportfotografie ? Ik lees op sommige reacties van mensen op forums van niet.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door magic007 Bekijk bericht
                                Is de Nikon een goede camera voor sportfotografie ? Ik lees op sommige reacties van mensen op forums van niet.
                                Met slechts 4 bps kan je een D800 niet beschouwen als sportcamera; dan ga je toch voor D3s of beter nog D4

                                Comment

                                Working...
                                X