Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
    De d300 was toch ook wennen in het begin, vooral omdat ik toen nog nooit een slr vast had gehad.
    Gewoon doen hoor ik je dus zeggen ?
    Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen
    Ga niet voor speculaties, ga voor kwaliteit...
    ..en dan twijfel je ook niet over de centen

    groet,
    Roland

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Ik heb ook nog maar onlangs de overstap gemaakt van de D700 naar de D800.
      De gewenning is vrij klein. Bewegingsonscherpte is niet echt een groot probleem als je maar zorgt dat je voldoende snelheid haalt.
      Het dient gezegd: mijn D700 is subliem van kwaliteit, de D800 is gewoon verbluffend.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
        Wat is de gebruikservaring van de mensen die overgestapt zijn van een d300?

        Is de bewegingsonscherpte echt zo dramatisch?
        Ik kom van een D300. Je merkt inderdaad als je gaat pixelpeepen en de enorme resolutie aan het werk wil zien, dat de sluitertijden die je gewend was te nemen bij bepaalde brandpuntsafstanden, niet meer voldoen. Die moeten korter. Let wel, als je je beeld zou resizen naar de vroegere vertrouwde 12MP zou je niet eens die bewegingsonscherpte kunnen opmerken!
        Ik ben het eens met Roland Cuypers: de D800/E is een camera die misschien een klein beetje gewenning vraagt, maar wat je ervoor terugkrijgt is enorm, zowel op het vlak van beeldkwaliteit als van ergonomie.


        Walter
        D850

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Ik heb ook nog maar onlangs de overstap gemaakt van de D700 naar de D800.
          De gewenning is vrij klein. Bewegingsonscherpte is niet echt een groot probleem als je maar zorgt dat je voldoende snelheid haalt.
          Het dient gezegd: mijn D700 is subliem van kwaliteit, de D800 is gewoon verbluffend.
          Op zijn minst eerlijk gereageerd

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Kom van de D7000 , kijk nu dikwijls met open mond naar de kwaliteit van de afbeeldingen, man hoeveel detail en scherpte
            bewegingsonscherpte is geen probleem tot nu toe

            sluitertijd 1/13sec uit de hand met de 105 2/8 macro VR op natuurlijk
            VOOR DE EXIF of een grotere foto http://www.flickr.com/photos/1575674...in/photostream
            Last edited by wdwdlp; 29 november 2012, 18:56.
            Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
            Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

            Comment


            • Re: Nikon D800

              De d800 moet je je eigen maken, gebeurt vrij snel, en dat is het de beste camera die je ooit hebt gehad. Had dat bvb niet met de d700, die maakte direct de beelden die ik wilde.
              Bewegingsonscherpte is er niet, wel duwt de d800 de pro-zooms over zijn limieten wijd open, op 100%
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Ik begrijp niet goed waarom er zo dramatisch gedaan wordt over bewegingsonscherpte bij de Nikon D800. De D800 heeft ongeveer dezelfde pixeldichtheid dan de D7000 denk ik (want ongeveer 16MP in Dx-mode) en bij bijv een D3200 of D5200 is die nog groter (24MP). Bij deze camera's is dat dan geen probleem?
                Het probleem zal hier om twee redenen kleiner zijn:
                - minder pixel peepers onder de gebruikers
                - kleinere sensor

                Bij de d3x zag ik op enkele foto's met groothoek toch bewegingsonscherpte bij 1/125 sec, maar vooral richting de randen, in het midden niet.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  De D800 is mijn eerste digitale SLR. Ik kan dus niet vergelijken met andere modellen. Ik lees aandachtig in dit forum de reacties van andere fotografen die al ervaring hebben met andere cameratypen.

                  Ik neem de meeste foto's zonder statief (tja, dat kan niet altijd) en ik heb opgemerkt dat het best voor mij is meerdere opnames shooten van hetzelfde onderwerp. Dat is natuurlijk extra werk want ik moet achteraf de verschillende opnames vergelijken en de beste kiezen. Ik moet zeggen dat meestal is één foto die (iets) scherper is dan de andere, de keuze is dus niet moeilijk. Ik weet niet of met digitale apparatuur dat de normale werkwijze is, maar bij mij lukt het.

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht

                    Bij de d3x zag ik op enkele foto's met groothoek toch bewegingsonscherpte bij 1/125 sec, maar vooral richting de randen, in het midden niet.
                    Maar, je zal natuurlijk eerder bij tele en dan nog het meest bij verafgelegen onderwerpen kans hebben die bewegingsonscherpte te hebben.

                    Euhhh...EDIT: bij nader inzien bedenk ik mij dat je een en ander wellicht sarcastisch bedoelde...

                    Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                    De D800 is mijn eerste digitale SLR. Ik kan dus niet vergelijken met andere modellen. Ik lees aandachtig in dit forum de reacties van andere fotografen die al ervaring hebben met andere cameratypen.

                    Ik neem de meeste foto's zonder statief (tja, dat kan niet altijd) en ik heb opgemerkt dat het best voor mij is meerdere opnames shooten van hetzelfde onderwerp. Dat is natuurlijk extra werk want ik moet achteraf de verschillende opnames vergelijken en de beste kiezen. Ik moet zeggen dat meestal is één foto die (iets) scherper is dan de andere, de keuze is dus niet moeilijk. Ik weet niet of met digitale apparatuur dat de normale werkwijze is, maar bij mij lukt het.
                    Dat is inderdaad een mogelijke techniek, als je wegens slechtere lichtomstandigheden niet kan kiezen voor een heel korte sluitertijd.

                    Walter
                    Last edited by Phororhacos; 1 december 2012, 12:58.
                    D850

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Mogelijk interessant voor enkele gebruikers van deze camera. Ik heb de videofunctie van de D800 voor het eerst gebruikt op een vuurwerkdemo in Rijswijk. Gefilmd met natuurlijk de D800, + Nikon 24-70mm f/2.8. Diafragma op F2.8, 30FPS, ISO 800/1000. Witbalans handmatig ingesteld om de warme/gouden kleuren beter tot hun recht te laten komen. Geluid: ingebouwde mic op auto mode. Het filmwerk is niet perfect, dit gezien ik met camera's/statieven aan het werk was.

                      Er is helaas kwaliteitsverlies van het stacken van die video's+ het uploaden op youtube maar het geeft toch een redelijke indicatie.

                      Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
                      Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
                        Er is helaas kwaliteitsverlies van het stacken van die video's+ het uploaden op youtube maar het geeft toch een redelijke indicatie.

                        http://www.youtube.com/watch?v=SqqYRcxVhkc
                        Sluitersnelheden zien er wel wat snel uit, probeer eens een tragere sluitersnelheid voor video en vuurwerk (net zoals bij fotografie versterkt dit ook nog wat meer het vuurwerk).
                        Probeer het eens op vimeo te zetten want de compressie van Youtube is werkelijk rampzalig... (zeker voor de zwarte gedeeltes )

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Iemand toevallig bekend met het probleem dat de d800 niet wilt focussen en na schudden wel?
                          Groeten Remco.

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Sinds enkele dagen ben ik ook in het trotse bezit van een D800 - Helaas eentje met een probleem: de knoppen op de achterkant of vanboven op werken vaak niet en ook het menu is daardoor niet toegankelijk, wat natuurlijk erg vervelend is.

                            Nu dacht ik aanvankelijk dat dit een software probleem zou kunnen zijn en dus makkelijk op te lossen door een service center (laatste nieuwe firmware staat er op), alleen nu heb ik wat verder zitten zoeken en het effect is juist hetzelfde alsof de shutter knop half ingedrukt wordt (toch op mijn D90). De camera is soms ook constant aan het focussen, terwijl het op AF-S staat (en dus niet AF-C).

                            Goed, dat er iets mis is, is wel duidelijk. Ik ben gisteren dan ook terug gegaan naar mijn lokale fotowinkel en deze zag ook direct dat er iets mis was en dat de D800 voor reparatie moest worden opgestuurd, maar gezien de feestdagen dat dat wel enkele weken zou kunnen duren (met deze 'enkele weken' onzin ben ik overigens mijn D90 eens 4 maanden kwijt geweest...). Ik wou mij daarop beroepen op een dead on arrival - maar volgens hem doet Nikon hier niet aan mee? Klopt dit? Want ik vind het wel hoogst belachelijk dat ik dan weer weken kan gaan wachten op een reparatie voor een nagelnieuw toestel.. Zijn ze niet verplicht mij een nieuw toestel te geven?

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Hangt af als je toestel binnen de retour-tijd is binnengebracht, indien wel, geven ze u een nieuw toestel. Indien niet, is het de normale procedure toch?

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                                Hangt af als je toestel binnen de retour-tijd is binnengebracht, indien wel, geven ze u een nieuw toestel. Indien niet, is het de normale procedure toch?
                                Toestel is slechts enkele dagen oud, dus ik ging er ook vanuit dat het omgeruild kon worden - maar mij werd vertelt dat Nikon hier niet aan mee doet? Ik geloof er zelf weinig van, vandaar dat ik het hier eens wou navragen.

                                Comment

                                Working...
                                X