Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

Is de C3 of 5N in combinatie met de 18-55 of Sigma 30mm eigenlijk aan te raden voor straatfotografie? Heb vele reviews gelezen en telkens kwam als negatief punt de trage autofocus naar voren, die het fotograferen van bewegende objecten moeilijk maakt.

Ik wil er geen sportfotografie mee doen, maar straatfotografie in een drukke stad omvat nu eenmaal ook bewegende beelden; voetgangers, een auto, spelende kinderen, ...

Is een C3 dan genoeg of is de 5N toch echt wel aan te raden?

Bedankt!

Comment

veronderstel dat AF op C3 en NEX5n gelijk is. AF is niet supersnel maar voldoende snel voor straatfotografie. Toestellen bij uitstek voor straatfotografie zijn de leica rangefinders, deze hebben echter geen AF, enkel MF (via meetzoeker systeem), de nexen hebben ook vrij goede en snelle MF mogelijkheden via de peaking functie.

verschil tussen c3 en 5n zit hem in de video mode (nex5n full HD 60p)
      nex5n mogelijkheid om externe elektronische zoeker te gebruiken
      5 is iets steviger gebouwd
      .....
      ...

18-55mm is zeer goed om te starten, 30mm heeft voordeel bij weinig licht, vaste brandpunt heeft daarbij meestal een betere optische kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        veronderstel dat AF op C3 en NEX5n gelijk is. AF is niet supersnel maar voldoende snel voor straatfotografie. Toestellen bij uitstek voor straatfotografie zijn de leica rangefinders, deze hebben echter geen AF, enkel MF (via meetzoeker systeem), de nexen hebben ook vrij goede en snelle MF mogelijkheden via de peaking functie.

verschil tussen c3 en 5n zit hem in de video mode (nex5n full HD 60p)
        nex5n mogelijkheid om externe elektronische zoeker te gebruiken
        5 is iets steviger gebouwd
        .....
        ...

18-55mm is zeer goed om te starten, 30mm heeft voordeel bij weinig licht, vaste brandpunt heeft daarbij meestal een betere optische kwaliteit.
        De 18-55 is ondergewaardeerd. Tja testkaarten zeggen niet alles. Op de vele samples die ik al gezien heb, vind ik dat die vrij mooie plaatjes kan schieten. Elke lens heeft zijn zwakke plekken. Als je die zwakke plekken weet dan kan je mooie resulaten boeken. De 50 mm is ook dik ok vind ik. Ze kunnen de uitersten van de. Nex 7 niet aan, maar dat heeft in de meeste omstandigheden weinig van belang. Onscherpte in de hoeken op open diafragma's is misschien te zien op sterke vergrotingen op Bill Board formaat of 100% maar daar lig ik iet wakker van. Die Nex 7 is meer dan alleen maar hoge resolutie. Voor mij nog altijd het beste geslaagde concept.

Wat de lenzen betreft, mijn Canon 50mm 1.2 doet het ook niet goed op testkaarten, maar de real world images zijn fantastisch mooi. Mijn 17-40 is ook ni scherp in de hoeken op f4.
        Deze lenzen zijn dan ook nog eens een heel stuk duurder.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          De 18-55 is ondergewaardeerd. Tja testkaarten zeggen niet alles. Op de vele samples die ik al gezien heb, vind ik dat die vrij mooie plaatjes kan schieten. Elke lens heeft zijn zwakke plekken. Als je die zwakke plekken weet dan kan je mooie resulaten boeken. De 50 mm is ook dik ok vind ik. Ze kunnen de uitersten van de. Nex 7 niet aan, maar dat heeft in de meeste omstandigheden weinig van belang. Onscherpte in de hoeken op open diafragma's is misschien te zien op sterke vergrotingen op Bill Board formaat of 100% maar daar lig ik iet wakker van. Die Nex 7 is meer dan alleen maar hoge resolutie. Voor mij nog altijd het beste geslaagde concept.

Wat de lenzen betreft, mijn Canon 50mm 1.2 doet het ook niet goed op testkaarten, maar de real world images zijn fantastisch mooi. Mijn 17-40 is ook ni scherp in de hoeken op f4.
          Deze lenzen zijn dan ook nog eens een heel stuk duurder.
          Inderdaad die voorbeelden dat ik al gezien heb van die kit lens vond ik toch ook heel goed hoor.
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Hallo,

Ik heb vorig jaar de NEX-3 gekocht + 18-55mm van iemand die vond dat dit "toch niets was voor hem".
            Zo heb ik op een vrij goedkope manier kunnen kennismaken met de NEX-serie.
            Nu, bijna een jaar later, zie ik nog geen enkele reden om de NEX-3 te "upgraden" naar een recenter exemplaar ...

De 18-55mm kitlens is zeker geen slechte lens, Ik heb enkel die lens gehad de eerste maanden. Nu is er een 18-200mm, een 16mm pancake en UW adapter bijgekomen, maar de NEX-3 voldoet nog steeds perfect.

Voorbeelden? M'n weblog staat er vol van ...
            De exif en de gebruikte lens staat steeds vermeld.

En ja, ik doe nog ooit wel eens een NEX-upgrade
            Maar nu nog niet ...

jaja

Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
            Is de C3 of 5N in combinatie met de 18-55 of Sigma 30mm eigenlijk aan te raden voor straatfotografie? Heb vele reviews gelezen en telkens kwam als negatief punt de trage autofocus naar voren, die het fotograferen van bewegende objecten moeilijk maakt.

Ik wil er geen sportfotografie mee doen, maar straatfotografie in een drukke stad omvat nu eenmaal ook bewegende beelden; voetgangers, een auto, spelende kinderen, ...

Is een C3 dan genoeg of is de 5N toch echt wel aan te raden?

Bedankt!
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Sony nex en infrarood?

Hallo, aangezien men met de nex'en een EVF heeft kan men nog iets zien als er een infrarood filter voor de lens staat, wat IR opnames dus een stuk gemakkelijker maakt. Maar hoe gevoelig (of ongevoelig) is de sensor voor infrarood licht?

Iemand enige ervaring ? (zal ook voor A77 gelden denk ik)

Comment

Iemand dat me meer kan vertellen over de SLR Magic 35 mm f/1.7? Ben op zoek naar een lichtsterke lens. De 24mm is op dit ogenblik ver boven het budget, op zoek naar alternatieven dus!

De Sigma-reeks (19mm en 35mm) ziet er ook interessant uit, ik weet wel niet of deze lichtsterk genoeg zijn... Heb momenteel de 18-55 kitlens. Dus tussen 2.8 en 3.5 is er niet veel verschil denk ik.

Comment

Naar het schijnt zijn die Sigma's behoorlijk goed. Twijfel zelf of ik de 19mm zou halen. Samen met de Sony 50mm/1.8 die ik nu heb zit ik dan wel goed qua lichtsterke lenzen.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik heb die Sigma 30mm onlangs online besteld en een dag in huis gehad. Optisch heel goede lens hoor.
                    Alleen zat er binnenin de lens duidelijk een onderdeel los. Dat ding rammelde voortdurend, dus maar terug naar de winkel gestuurd en geld terug.

30mm is wel heel plezant vind ik, en deze lens is ook vrij compact.
                    Als ik wat meer tijd heb, zal ik er nog wel eens eentje in de lokale winkel halen zodat ik vooraf kan kijken of alles ok is .
                    Last edited by K-2; 7 mei 2012, 17:39.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Dat rammelen zou normaal zijn, check dpreview
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ook als dat normaal is, moet ik ze toch niet hebben hoor. Zelfs bij lichtjes op of neer bewegen hoor je een minstens geklik binnenin. Vrij storend, en al zeker bij het maken van een filmpje vind ik.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Vrij storend, en al zeker bij het maken van een filmpje vind ik.
                          Vind ik een 100% terechte opmerking!

Comment

Ook als dat normaal is, moet ik ze toch niet hebben hoor. Zelfs bij lichtjes op of neer bewegen hoor je een minstens geklik binnenin. Vrij storend, en al zeker bij het maken van een filmpje vind ik.
                            Ik heb ook last daarvan volgens mij verhelpen ze dat bij sony ik moet dat ook ff laten doen. Schijnt een fout bij de productie te zijn geweest

Comment

't Zou met toch verwonderen als ze bij Sony een Sigma-lens herstellen.
                              Of je bedoelde zelf ook Sigma ?

Comment

't Zou met toch verwonderen als ze bij Sony een Sigma-lens herstellen.
                                Of je bedoelde zelf ook Sigma ?
                                Ik denk dat hij het 5n klik geluid tijdens video bedoelt

Comment

Working...
                                X