Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Dat is inderdaad een behoorlijk goede lens, als je weet dat 't een superzoom is . Zelf wacht ik nog op de 'G' standaardzoom die er ergens volgend jaar zou moeten zijn. Hopelijk op de CES/PMA begin volgend jaar, maar ik denk eerder tegen de Photokina aan, in september .
    Ik ga me een dezer de 7 aanschaffen, en dan gelijk ook nog wat ontbrekende lenzen. Wil ook nog eens wat vogelfotografie gaan doen, met de nex. Ik denk aan die AF adapter en een wat langere lens....

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Denk er ook aan een NEX 7 te kopen met een LA-EA2 adaptor en ga een keuze maken uit de volgende lenzen:

      Sony DT 16 - 50 mm F2.8 SSM
      Zeiss Vario Sonnar T 3,5 - 4,5 / 16 – 80mm DT ZA ColorFoto Test 67
      Zeis Vario Sonnar T 2,8 / 24 – 70 ZA SSM ColorFoto Test 64,5
      Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF] ColorFoto Test 61,5

      Het blijkt dat bovenstaande Tamron op de A77 Top is en de prijs van ongeveer 300 euro is ook super.

      Mijn keuze voor de NEX 7 komt omdat de jpeg foto’s scherper zijn dan de A77.
      Daarbij zijn de jpeg van de NEX 7 MB en die van de A77 15 MB. Waarom weet ik niet?
      De helft minder aan MB scheelt enorm aan tijd bij het Photoshoppen!
      Beiden zijn 24 MP en 6000 x 4000, past de A77 misschien een andere compressie toe dan de NEX 7 ?

      Als laatste vraag: Presteren de 4 lenzen hetzelfde als op een A77 of mag ik op de NEX 7 nog betere beelden verwachten
      Kan ook zijn dat de Adaptor LA-EA2 de kwaliteit lichtelijk beïnvloed en de beelden kwalitatief iets minder worden, zeg maar richting A77.

      Mvg, Lifepower

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Nog een review http://www.gadget-review.org/sony-nex-7-review

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ik heb weer eens wat in bestelling staan.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ik heb weer eens wat in bestelling staan.

            http://nl.fotovideo.nu/extern/186307...cially-delayed
            Het is om gek van te worden, alles is al zo moeilijk leverbaar, en nu dit weer....

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Bij cameraNu in bestelling, mid november mailden ze.
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                In afwachting de V1 nikon eens uitproberen ?

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Filmpje gemaakt met de Nex 7.

                  HD Video samples from the Sony NEX-7 using the Zeiss 24 1.8 lens at the AZ State Fair 2011 - more at http://www.stevehuffphoto.com

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ziet er fan-tas-tisch goed uit hé ...

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door lifepower Bekijk bericht
                      Denk er ook aan een NEX 7 te kopen met een LA-EA2 adaptor en ga een keuze maken uit de volgende lenzen:

                      Sony DT 16 - 50 mm F2.8 SSM
                      Zeiss Vario Sonnar T 3,5 - 4,5 / 16 – 80mm DT ZA ColorFoto Test 67
                      Zeis Vario Sonnar T 2,8 / 24 – 70 ZA SSM ColorFoto Test 64,5
                      Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF] ColorFoto Test 61,5

                      Het blijkt dat bovenstaande Tamron op de A77 Top is en de prijs van ongeveer 300 euro is ook super.

                      Mijn keuze voor de NEX 7 komt omdat de jpeg foto’s scherper zijn dan de A77.
                      Daarbij zijn de jpeg van de NEX 7 MB en die van de A77 15 MB. Waarom weet ik niet?
                      De helft minder aan MB scheelt enorm aan tijd bij het Photoshoppen!
                      Beiden zijn 24 MP en 6000 x 4000, past de A77 misschien een andere compressie toe dan de NEX 7 ?

                      Als laatste vraag: Presteren de 4 lenzen hetzelfde als op een A77 of mag ik op de NEX 7 nog betere beelden verwachten
                      Kan ook zijn dat de Adaptor LA-EA2 de kwaliteit lichtelijk beïnvloed en de beelden kwalitatief iets minder worden, zeg maar richting A77.

                      Mvg, Lifepower

                      Als kwaliteit voor U belangrijk is, dan werk je in RAW, ook met de NEX 7, het argument dat een beeld minder plaats in neemt vind ik eerder zwak hoor !

                      MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Als kwaliteit voor U belangrijk is, dan werk je in RAW, ook met de NEX 7, het argument dat een beeld minder plaats in neemt vind ik eerder zwak hoor !

                        MVG, Jeff C.
                        Dit verandert niks aan het feit dat de Nex 7 een betere output heeft dan de A77.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Ziet er fan-tas-tisch goed uit hé ...
                          Volledige Review van Steve http://www.stevehuffphoto.com/2011/1...by-steve-huff/
                          Altijd toffe foto's van Steve, haalt altijd mooie resultaten en deze Nex 7 doet het goed volgens hem.
                          Waar ik overigens ook niet aan twijfel.
                          Knap van Sony !
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Spijtig.... NEX-7 met sensor van Nex-5n had veel beter geweest...

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht


                              Dit is op termijn een goeie vervanger van mijn Nex-5: ideaal voor trektochtjes volgende zomer .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht


                                Dit is op termijn een goeie vervanger van mijn Nex-5: ideaal voor trektochtjes volgende zomer .
                                Als je alles mag geloven wat je ziet van samples, dan wordt dat mijn hoofdtoestel denk ik, dat met een mooi zeiss er op.

                                Maar zou het kunnen dat Sony geen raw software meer voorziet die werkt op XP sinds de NEX 5

                                Comment

                                Working...
                                X