Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D7000 of D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Zo'n domme opmerking negeer ik maar!!!
    Als jij niet ziet dat dit onscherp is, dan morgen eens lekker naar een opticien gaan... is maar een idee hoor
    Wel danielsl ik geef je gelijk heb vorige keer ook een topic geopent" terug naar een D90",want ik was ook allesbehalve tevreden van de scherpte van de D7000...ik snap niet wat mensen steeds zeggen...ik heb met mijn D7000 toen meermaals foto's genomen en geprobeerd en ik was niet tevreden over de scherpte,ben ermee terug gegaan naar de zaak waar ik hem gekocht had en kreeg onmiddelijk een andere...spijtig genoeg hetzelfde resultaat...ik werd bijna zot en raakte stillaan in paniek...had ervoor een D80,450D en dan een D90 en was daar steeds tevreden van mooie scherpe foto's...dus met volle verwachting de D7000 gaan halen...spijtig genoeg was mijn verwachting een telleurstelling geworden....ik kreeg geen enkele deftige foto uit de D7000 met al mijn lenzen....als je dit dan meld op het forum krijg je algauw verwijten naar je hoofd van onkunde enz....daar ik al meer dan 10 jaar fotografie doe...weliswaar als hobby maar toch gedreven(30000 kliks op 2 jaar met mijn D90) is toch niet niks....dus ik heb toen de knoop doorgehakt en mijn D7000 terug weggedaan en terug naar een D90 gegaan....als je een 16-85VR erop zet moet ge inderdaad foto's bekomen die scherp genoeg zijn zonder nabewerking...dit is wel het geval met mijn D90 altijd mooi scherp...en ik vind die foto van die crop niet scherp zeker niet voor een 50mm1.8f lens...en mijn ogen zijn wel goed...ik ga de D7000 niet afbreken maar denk dat hij inderdaad meer nabewerking nodig heeft dan de vorige D-reeksen...
    En @Wivo sorry maar de kitlens die WEL goed presteerde op de D90 is nu wel een pak minder op de D7000 ik heb hetzelf ervaart....nogmaals ik spreek uit eigen ervaring dus don't shoot me....



    crop
    Genomen met de D90+16-85VR
    Scherp genoeg zeker....
    Grtz

    Templar
    Last edited by Templar; 15 april 2011, 22:14.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #47
      Re: D7000 of D300s

      ik heb een 27 inch ips scherm met hoge resolutie (2560 x 1440 )
      , en heb net je foto bekeken .
      kan inderdaad scherper . ik vind eerlijk gezegd de belichting niet goed ( maar dat is persoonlijk hee, sla me niet dood aub , en daarom misschien onrechtstreeks lijkt dat je foto onscherper is ? of hoe moet ik dat nu verwoorden .

      ik neem aan, dat jou Eizo ook een hoge resolutie heeft, en je net als ik het minste ' foutje ' zullen we maar zeggen (om het een naam te geven) op een foto ziet .


      maar ... een foto die je in raw maakt , en via een raw converter binnenhaalt , is al redelijk ( zoals jou voorbeeld ) maar zeker niet af !
      ik heb redelijk wat gelezen het laatste jaar ,over fotografie in zijn geheel . dus ook over het bewerken van beelden , raw , jpg , tiff .

      een foto in jpg gemaakt komt normaal gezien scherper uit je toestel, dan in raw.
      raw moet je dus bijna altijd beetje aan ' sleutelen ' voor je hem volledig naar JOU zin hebt .
      2 body's en wat lenzen ..

      older and wiser ... my arse

      Comment


      • #48
        Re: D7000 of D300s

        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
        ik heb een 27 inch ips scherm met hoge resolutie (2560 x 1440 )
        , en heb net je foto bekeken .
        kan inderdaad scherper . ik vind eerlijk gezegd de belichting niet goed ( maar dat is persoonlijk hee, sla me niet dood aub , en daarom misschien onrechtstreeks lijkt dat je foto onscherper is ? of hoe moet ik dat nu verwoorden .

        ik neem aan, dat jou Eizo ook een hoge resolutie heeft, en je net als ik het minste ' foutje ' zullen we maar zeggen (om het een naam te geven) op een foto ziet .


        maar ... een foto die je in raw maakt , en via een raw converter binnenhaalt , is al redelijk ( zoals jou voorbeeld ) maar zeker niet af !
        ik heb redelijk wat gelezen het laatste jaar ,over fotografie in zijn geheel . dus ook over het bewerken van beelden , raw , jpg , tiff .

        een foto in jpg gemaakt komt normaal gezien scherper uit je toestel, dan in raw.
        raw moet je dus bijna altijd beetje aan ' sleutelen ' voor je hem volledig naar JOU zin hebt .
        Ik sla je niet dood hoor, belichting is inderdaad niet geweldig van deze foto, maar de beter belichte foto's van die shoot zijn niet beter qua scherpte. Maar onscherpe ogen kun je nooit echt scherp krijgen met nabewerking. Zelfs met nabewerking valt het op dat hij nog niet echt scherp is. Met mijn D80 had ik dit probleem nooit
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #49
          Re: D7000 of D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Wel danielsl ik geef je gelijk heb vorige keer ook een topic geopent" terug naar een D90",want ik was ook allesbehalve tevreden van de scherpte van de D7000...ik snap niet wat mensen steeds zeggen...ik heb met mijn D7000 toen meermaals foto's genomen en geprobeerd en ik was niet tevreden over de scherpte,ben ermee terug gegaan naar de zaak waar ik hem gekocht had en kreeg onmiddelijk een andere...spijtig genoeg hetzelfde resultaat...ik werd bijna zot en raakte stillaan in paniek...had ervoor een D80,450D en dan een D90 en was daar steeds tevreden van mooie scherpe foto's...dus met volle verwachting de D7000 gaan halen...spijtig genoeg was mijn verwachting een telleurstelling geworden....ik kreeg geen enkele deftige foto uit de D7000 met al mijn lenzen....als je dit dan meld op het forum krijg je algauw verwijten naar je hoofd van onkunde enz....daar ik al meer dan 10 jaar fotografie doe...weliswaar als hobby maar toch gedreven(30000 kliks op 2 jaar met mijn D90) is toch niet niks....dus ik heb toen de knoop doorgehakt en mijn D7000 terug weggedaan en terug naar een D90 gegaan....als je een 16-85VR erop zet moet ge inderdaad foto's bekomen die scherp genoeg zijn zonder nabewerking...dit is wel het geval met mijn D90 altijd mooi scherp...en ik vind die foto van die crop niet scherp zeker niet voor een 50mm1.8f lens...en mijn ogen zijn wel goed...ik ga de D7000 niet afbreken maar denk dat hij inderdaad meer nabewerking nodig heeft dan de vorige D-reeksen...
          En @Wivo sorry maar de kitlens die WEL goed presteerde op de D90 is nu wel een pak minder op de D7000 ik heb hetzelf ervaart....nogmaals ik spreek uit eigen ervaring dus don't shoot me....

          crop
          Genomen met de D90+16-85VR
          Scherp genoeg zeker....
          Grtz

          Templar
          Dank je Templar, ik zie dus geen spoken.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #50
            Re: D7000 of D300s

            @danielsl Neen je ziet echt geen spoken...maar ik denk dat de D7000 echt wel zeer goed moet ingesteld worden om er goede foto's uit te halen...zeker de AF want ik had dikwijls voor dat de AF ernaast zat....plus de belichting enz.....ik denk dat de D7000 meer pro-gericht is dan de D90....ik heb het ook nooit gehad met mijn D80. Die trok ook altijd mooie scherpe foto's,alleen de iso was niet zo goed als bv bij de D90...heb eerst nog een 450D gehad ook van canon en die was ook dik oké..;toen Nikon met de D90 op de proppen kwam was ik direct verkocht en het bleek voor nikon een topper te worden qua verkoop voor zowel beginners als pro's zo bleek uit de vele reviews over de D90 en ik kan die alleen maar beamen....de komst van de D7000 ging de D90 verdringen in alles snellere AF,beeldkwaliteiten nog beter,scherper,hogere iso-waarden enz...enz...
            Ik vind dit op bepaalde punten niet het geval zijn....zeker niet qua beeldkwaliteit....ik denk dat Nikon te hoog willen grijpen heeft met de D7000 en er zo meer een pro-camera van gemaakt heeft....en helaas van een onscherpe foto kun je geen scherpe maken....

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #51
              Re: D7000 of D300s

              nogmaals , ik heb bijde toestellen en de algemene foto kwaliteit van de D7000 is net dat ietsje beter dan de D300s . tenminste wat ik hier op mijn groot ips scherm kan zien .
              ook met mijn 18-105 kitlens !!

              staat de VR van de lens aan ? zet deze eens uit ( en zeker als je vanop statief werkt ) en probeer nogeens .

              zoals ik al eerder zij, ik vind de D300s wel prettiger werken, bediening , het vasthouden .
              auto focus van D300s is net dat ietsje beter-sneller, maar veel zit er niet op.

              dus al het kan, werk ik met de D300s , zijn de lichtomstandigheden minder goed, werk ik met D7000 .

              auto focus van D7000 werkte niet 100% , heb deze binnen gedaan, en nu werkt hij wel perfect .


              allebei zeer goed toestellen !
              2 body's en wat lenzen ..

              older and wiser ... my arse

              Comment


              • #52
                Re: D7000 of D300s

                Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht


                allebei zeer goed toestellen !
                Dat is de D90 ook
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #53
                  Re: D7000 of D300s

                  Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                  nogmaals , ik heb bijde toestellen en de algemene foto kwaliteit van de D7000 is net dat ietsje beter dan de D300s . tenminste wat ik hier op mijn groot ips scherm kan zien .
                  ook met mijn 18-105 kitlens !!

                  staat de VR van de lens aan ? zet deze eens uit ( en zeker als je vanop statief werkt ) en probeer nogeens .

                  zoals ik al eerder zij, ik vind de D300s wel prettiger werken, bediening , het vasthouden .
                  auto focus van D300s is net dat ietsje beter-sneller, maar veel zit er niet op.

                  dus al het kan, werk ik met de D300s , zijn de lichtomstandigheden minder goed, werk ik met D7000 .

                  auto focus van D7000 werkte niet 100% , heb deze binnen gedaan, en nu werkt hij wel perfect .


                  allebei zeer goed toestellen !
                  Kan natuurlijk ook zijn dat Templar en ik gewoon slechte exemplaren hebben gehad??!!
                  Hoe dan ook, mijn toestel is al een keer binnen gedaan en backfocus is gecalibreerd, maar nog steeds onscherpe foto's (als in mijn voorbeeld) met al mijn lenzen (met en zonder VR). Kan mijn D7000 wel door het raam gooien, heel mijn zin om te fotograferen is weg door dat klereding
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #54
                    Re: D7000 of D300s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Dat is de D90 ook
                    inderdaad, is trouwens dezelfde sensor als D90 .

                    zelfs de D3000 is een zeer goed toestel voor zijn prijs, waar je zeer mooie scherpe foto's mee kan maken.
                    jammer dat er op dit forum mensen zijn , die de D3000 maar speelgoed vinden en het bekijken niet waard vinden ... het gewoon afbreken en dat is jammer.
                    nu , dat zegt meer over hen dan....
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #55
                      Re: D7000 of D300s

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Zo'n domme opmerking negeer ik maar!!!
                      Als jij niet ziet dat dit onscherp is, dan morgen eens lekker naar een opticien gaan... is maar een idee hoor

                      Sorry man , maar met de scherpte op de getoonde foto/100% crop is niets mis .Voor je anderen naar de opticien verwijst zou ik zelf eens wat meer ervaring opdoen met het bekijken van 100% beelden .



                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #56
                        Re: D7000 of D300s

                        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                        Kan mijn D7000 wel door het raam gooien, heel mijn zin om te fotograferen is weg door dat klereding
                        Ja ik ken dat gevoel,ik was steeds enthousiast met mijn D90 steeds mooie foto's en dan goed gespaart voor de D7000 omdat ik de 100%viewvinder,hogere iso,U1 en U2 functie en nog wel enkele dingen goed vond maar dacht dezelfde beeldkwaliteit of zelfs iets beter te hebben...ik heb er twee gehad de één werd nagezien in de zaak zelf en daar vond men dat er niks aan was ook al bekeken ze daar de foto's op een pc-scherm(ik dacht toen dat die gasten blind waren maar enfin ik ken nog wel het verschil tussen een scherpe en mindere scherpe foto...kreeg een tweede toestel mee en die had volgens mij nog minder scherpte als de eerste...dus weer terug gegaan,toen zeiden ze dat ik geen goede kwalitatief werkende lenzen had...maar toen ik alles opnoemde wat ik had werd het heel stil...ik zei zelf nog tegen hun je verkoopt de D7000 zelf als kit met de 18-105VR dus ze spraken hun eigen tegen. Ik heb hem uiteindelijk terug verkocht en me terug een D90 aangeschaft,hoe spijtig ik dat ook vond...maar eenmaal de D90 in huis terug met AL mijn lenzen mooi scherpe foto's zonder AF-tuning enz enz....was dan wel een mooie som geld kwijt maar een illusie rijker(iets nieuw is daarom niet altijd veel beter)
                        En het kan zijn dat we een slecht exemplaar hebben gehad,maar bij mij waren het er dan twee na elkaar.....spijtig want ik had graag de D7000 behouden...maar had geen zin om telkens terug te gaan en uit te leggen dat het toestel niet naar behoren werkte,om dan te horen van een prutsverkoper dat je niks van fotografie kent dat was er voor mij teveel aan....
                        Ben nu terug tevreden en ga nog lang genieten van deze D90!
                        En aan allen die een goed werkende D7000 hebben...prijs jezelf gelukkig!

                        Grtz

                        Templar

                        En ik wil graag wat mooie scherpe foto's zien onbewerkt uit de D7000
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #57
                          Re: D7000 of D300s

                          Dat is altijd zo typisch hier.... Als het toestel niet naar behoren werkt, dan wordt het meteen weer gegooid op de onkunde van de fotograaf

                          Ik werk al 5 jaar met mijn D80 ,dus dan kunnen we van onkunde niet spreken lijkt me
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #58
                            Re: D7000 of D300s

                            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Dat is altijd zo typisch hier.... Als het toestel niet naar behoren werkt, dan wordt het meteen weer gegooid op de onkunde van de fotograaf

                            Ik werk al 5 jaar met mijn D80 ,dus dan kunnen we van onkunde niet spreken lijkt me
                            Een 16mp foto aan 100% bekeken op een gemiddelde monitor geeft grofweg een 160X115 cm kijkgrootte .En zo'n dubbele A0 moet dan voor jou haarscherp zijn ? Droom verder .


                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #59
                              Re: D7000 of D300s

                              ik heb niks gezegd van onkunde meen ik .


                              zeg , ga terug met je toestel !
                              of ga naar procirep of hoe heet dat nikon center in belgie ook al weer .
                              daar heb ik al veel goeds over gelezen .
                              uit daar je ongenoegen over je camera , op een fatsoelijke mannier natuurlijk .

                              als hij het nadien nog heeft , TERUG gaan !

                              zo is het toch ook geen werken, je bent gefrustreerd en zal dat ook blijven, als er niks gebeurd .

                              als hetvtoch na enkele keren nog niet naar je goesting is, leg je bij op voor een ander toestel , D90 bv . dan is tenminste je rotgevoel weg.

                              maar probeer eerst maar eens een keer dat nikon service center .
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • #60
                                Re: D7000 of D300s

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Een 16mp foto aan 100% bekeken op een gemiddelde monitor geeft grofweg een 160X115 cm kijkgrootte .En zo'n dubbele A0 moet dan voor jou haarscherp zijn ? Droom verder .


                                Walter
                                Weet je wat? reageer dan gewoon niet op mijn reacties!!!
                                Als mijn D80 op 100% scherp is, dan is een goed werkende D7000 dat ook. Wat is anders het nut van 16mp !!!
                                Last edited by danielsl; 16 april 2011, 12:15.
                                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                                Comment

                                Working...
                                X