Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D7000 of D300s

    FYI ...
    Mijn D300 met grip en lens staat sinds gisteren te koop hier op BD.

    Comment


    • #17
      Re: D7000 of D300s

      Oorspronkelijk geplaatst door Ron.C Bekijk bericht
      Vindt de prijs van de body alleen van 1069 niet zo slecht eigenlijk ,met de 18 - 200 komt die op +- 1650 euro ,met de nieuwe tamron 18 - 270 ongeveer 1700 euro.(D7000)
      Je hebt het nu over de prijs van de D7000?

      Dan zou ik eens hier kijken http://www.cameranu.nl/artikel/12807...7000_Body.html
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #18
        Re: D7000 of D300s

        Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires


        dit is naar mijn mening echt een super combi!! neem er een prime lensje bij en een SB-700 en klaar voor even!
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

        Comment


        • #19
          Re: D7000 of D300s

          Ik zou persoonlijk voor de D300s gaan.... Lijkt me kwalitatief beter... Heb de 7000 in mijn handen gehad, en voelde plastiekerig aan... Maar dit is gewoon een gevoel...

          Comment


          • #20
            Re: D7000 of D300s

            bij mij telt toch eerder wat uit het toestel komt hoor.
            En ik weet ondertussen dat dat bij de D7000 meer dan OK is.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #21
              Re: D7000 of D300s

              Je kan hier zat technische specificaties opnoemen over beide maar uiteindelijk is het een persoonlijke keus.
              Ze liggen gewoon heel dicht bij elkaar met minieme verschillen.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #22
                Re: D7000 of D300s

                Ik zou er geen seconde moeten over nadenken, D300s is een supercamera, stevige bouw en wat er uitkomt is meer dan goed.

                Comment


                • #23
                  Re: D7000 of D300s

                  geen nood, volgens Nikonrumors zou de D300s nog zeker tot eind dit jaar beschikbaar blijven.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #24
                    Re: D7000 of D300s

                    Ik heb zelf de D7000. Met Backfocus, dus heb hem laten calibreren bij Nikon.
                    Backfocus is nu inderdaad weg, maar ben nog steeds niet tevreden met de scherpte van de foto's. Het is allemaal net te soft..

                    Zit te twijfelen of ik de overstap naar de D300s zal maken....
                    Domme stap of....?
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: D7000 of D300s

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Ik heb zelf de D7000. Met Backfocus, dus heb hem laten calibreren bij Nikon.
                      Backfocus is nu inderdaad weg, maar ben nog steeds niet tevreden met de scherpte van de foto's. Het is allemaal net te soft..

                      Zit te twijfelen of ik de overstap naar de D300s zal maken....
                      Domme stap of....?
                      ik heb de twee toestellen .

                      wat ik ervaar met mijn toestellen is, dat de foto kwaliteit ( kleuren , scherpte , contrasten ) van de D7000 toch net dat ietsje beter is, tegenover de D300s . en ik ben niet alleen , er komt hier af en toe volk over de vloer en de meningen zijn dezelfde . je kan ze ook veel beter croppen, vooralleer er kwaliteits verlies optreed .
                      hoge iso is gewoon stuk beter .

                      De D300s is echter naar mijn mening prettiger werken . dat toestel ligt zo goed in de hand , aantal beelden /sec is hoger , en de auto focus is net wat sneller . de algemene bediening is zeer aangenaam .


                      let op : ik werk met een 27 inch ips scherm ( apple ) en dat heeft een resolutie van 2560 x 1440 . is haarscherp , de kleinste ' fout ' zie je erop .
                      vandaar dat ik misschien het verschil in algemene foto kwaliteit, tussen bijde toestellen zie , en op een scherm met een minder hoge resolutie waarschijnlijk niet te zien is ?? .

                      conclusie : het zijn bijde toppers !!

                      als jou D7000 niet scherp is... terug naar winkel ermee.
                      kleuren flets ... terug naar winkel ermee .

                      mijn D7000 had ook last van focus problemen , terug naar winkel gedaan en 9 dagen later had ik hem terug ( geen kosten/ garantie ), met een goed werkende focus .
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • #26
                        Re: D7000 of D300s

                        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                        ik heb de twee toestellen .

                        wat ik ervaar met mijn toestellen is, dat de foto kwaliteit ( kleuren , scherpte , contrasten ) van de D7000 toch net dat ietsje beter is, tegenover de D300s . en ik ben niet alleen , er komt hier af en toe volk over de vloer en de meningen zijn dezelfde . je kan ze ook veel beter croppen, vooralleer er kwaliteits verlies optreed .
                        hoge iso is gewoon stuk beter .

                        De D300s is echter naar mijn mening prettiger werken . dat toestel ligt zo goed in de hand , aantal beelden /sec is hoger , en de auto focus is net wat sneller . de algemene bediening is zeer aangenaam .


                        let op : ik werk met een 27 inch ips scherm ( apple ) en dat heeft een resolutie van 2560 x 1440 . is haarscherp , de kleinste ' fout ' zie je erop .
                        vandaar dat ik misschien het verschil in algemene foto kwaliteit, tussen bijde toestellen zie , en op een scherm met een minder hoge resolutie waarschijnlijk niet te zien is ?? .

                        conclusie : het zijn bijde toppers !!

                        als jou D7000 niet scherp is... terug naar winkel ermee.
                        kleuren flets ... terug naar winkel ermee .

                        mijn D7000 had ook last van focus problemen , terug naar winkel gedaan en 9 dagen later had ik hem terug ( geen kosten/ garantie ), met een goed werkende focus .
                        Ik had hem dus ook terug na ongeveer anderhalve week, en heb er daarna een shoot mee gedaan en de scherpte valt zo tegen.. Schiet altijd in raw en moet ze wel zo erg verscherpen, terwijl ik met een 50mm 1.8 werk. Denk dat dit niet te repareren valt, maar of de verkoper een camera van 3 maanden oud ruilt voor een nieuwe.... ben er bang voor!!
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #27
                          Re: D7000 of D300s

                          omruilen na 3 maand... dat denk ik niet.
                          als je binnen de 10 of 14 dagen na aankoop niet tevreden bent, mag je een camera terug doen dacht ik .

                          is natuurlijk niet prettig als je een toestel hebt, dat niet naar behoren werkt .
                          en dat je weer moet binnen doen en zoveel dagen of weken kwijt bent is ook alles behalve plezant .

                          ik zou er toch mee terug gaan,en eventueel wat foto's laten zien die je er mee gemaakt hebt . via mail naar de winkel sturen op werkelijke grote en samen met winkel personeel-zaakvoerder bekijken . en vooral, niet aflaten ! ookal willen ze je laten geloven dat het niet zo erg is , het is wat jij ziet en dat is belangrijk ( mits je goede ogen hebt natuurlijk hee )
                          je hebt garantie en je wil een goed werkend toestel, punt ander lijn .


                          hier word in 80 % van de gevallen ook in raw gefotografeerd .
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • #28
                            Re: D7000 of D300s

                            Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            omruilen na 3 maand... dat denk ik niet.
                            als je binnen de 10 of 14 dagen na aankoop niet tevreden bent, mag je een camera terug doen dacht ik .

                            is natuurlijk niet prettig als je een toestel hebt, dat niet naar behoren werkt .
                            en dat je weer moet binnen doen en zoveel dagen of weken kwijt bent is ook alles behalve plezant .

                            ik zou er toch mee terug gaan,en eventueel wat foto's laten zien die je er mee gemaakt hebt . via mail naar de winkel sturen op werkelijke grote en samen met winkel personeel-zaakvoerder bekijken . en vooral, niet aflaten ! ookal willen ze je laten geloven dat het niet zo erg is , het is wat jij ziet en dat is belangrijk ( mits je goede ogen hebt natuurlijk hee )
                            je hebt garantie en je wil een goed werkend toestel, punt ander lijn .


                            hier word in 80 % van de gevallen ook in raw gefotografeerd .
                            ja balen dus.

                            Hier is dus een 100% crop van een shoot. Dit is de scherpte van mijn meeste foto's .... scherpgesteld op de ogen, onbewerkt en alleen omgezet van nef naar jpg. Naar mijn mening niet acceptabel

                            [IMG][/IMG]

                            Op de nieuwe link nog wel een keer op de foto klikken om hem 100% te krijgen
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #29
                              Re: D7000 of D300s

                              heb je al eens geprobeerd om de scherpte wat hoger te zetten op t toestel?


                              heb je hetzelfde probleem buiten bij goede belichting?
                              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                              Comment


                              • #30
                                Re: D7000 of D300s

                                Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                                heb je al eens geprobeerd om de scherpte wat hoger te zetten op t toestel?


                                heb je hetzelfde probleem buiten bij goede belichting?
                                Ik werk alleen met RAW, dus scherpte kun je dan niet instellen.
                                En gewoon binnen met studioflitsers moet je natuurlijk ook scherpe foto's kunnen maken, buiten fotografeer ik amper
                                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                                Comment

                                Working...
                                X