Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D7000 of D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
    Ik heb voor de body alleen 949 betaald bij Art & Craft door de Nikon 3 times better actie die nog steeds lopende is.
    ik heb gisteren 939 betaald bij cameranu.nl
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • Re: D7000 of D300s

      Oorspronkelijk geplaatst door Ron.C Bekijk bericht
      Beste Vrienden,
      Ik heb met veel aandacht hier alles gevolgt vooral omdat ik hier de vraag had gesteld d300s of d7000.t'Is in alle geval een pittege dicusie geworden .
      Hierbij laat ik jullie toch weten dat ik hoe dan ook voor de D7000 ga.Alleen nog een lichte twijfel tussen welke lensen ? Kit met 18-200 of 18 -105 en 70-300.Ik heb nog geen enkele nikon lens omdat ik overstap van olympus.Maar ik geraak er wel uit,denk toch voor de twee lenzen te gaan.Met dank aan hen die mij digicamshop hebben voorgesteld.
      Gisteren besteld, inclusief de Tamron 17-50 2.8 (zonder VC)
      Eind van de week bestel ik nog de Nikon 70-300 VR (en een SB700)
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • Re: D7000 of D300s

        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        Gisteren besteld, inclusief de Tamron 17-50 2.8 (zonder VC)
        Eind van de week bestel ik nog de Nikon 70-300 VR (en een SB700)

        Mooi setje.

        Comment


        • Re: D7000 of D300s

          Congo: een nuchtere kijk op de zaken
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • Re: D7000 of D300s

            Ik twijfel nog steeds.

            En niet alleen tussen deze beide body's. De d700 speelt ook nog mee, vooral op hoge iso.
            Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

            Comment


            • Re: D7000 of D300s

              De D7000 is ook sterk op gebied van ruis.

              Maar vraag je in eerste instantie af wat je wil doen:

              veel tele: dan zou ik voor D7000 of D300s gaan omwille van de cropfactor.
              veel breedhoek, portretten, ... : dan zou ik voor de D700 gaan.

              Verschil D300s of D7000 moet je zelf uitmaken, dat is een veelbesproken onderwerp.
              Je kent of vindt de verschillen tussen D300s en D7000 vast wel,
              dus dat kan je dan wel afwegen.

              Niemand kan voor jou beslissen welke camera je moet kopen.

              veel succes
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • Re: D7000 of D300s

                Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                Ik twijfel nog steeds.

                En niet alleen tussen deze beide body's. De d700 speelt ook nog mee, vooral op hoge iso.

                Ik ken het probleem

                Ik twijfelde eerst tussen de D300s, de D700 óf de opvolger van de D300s..... en toen was daar ineens de D7000.....mijn geduld werd ernstig op de proef gesteld, en na het verschijnen van de D7000 kón ik mij gewoonweg niet in bedwang houden.

                Wilde eerst ook voor de D700 gaan vanwege de iso prestaties, maar zou wel de cropfactor gaan missen (fotograferen van grof wild bijvoorbeeld).

                Dus omdat de opvolger van de D300s uitbleef voor de D7000 gegaan....wat iso prestatie betreft een hele vooruitgang vergeleken met mijn D80.

                Als je het geduld op kan brengen, zou ik dit jaar toch maar even afwachten.....volgens Nikonrumors komt er een grote aankondiging eind augustus. Spaar dan nog even door, en neem dan een beslissing?

                Als je níet kan wachten:

                De D700 is beter in iso, maar de D7000 komt toch aardig in de buurt.

                Stel voor jezelf de vraag wat je belangrijker vindt.......iso prestaties óf het voordeeltje van een cropsensor.

                Veel geluk en wijsheid met je keuze
                Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                Comment


                • Re: D7000 of D300s

                  Met de D700 moet je rekening houden dat je dan al je DX lenzen mag weg doen en duurdere fflenzen kopen

                  Comment


                  • Re: D7000 of D300s

                    ook gemerkt is volgende : ( voor zij die dit belangrijk achten )

                    met de D300s kan je in 14 bit ongeveer 2 beelden per sec schieten .

                    met de D7000 kan je in 14 bit 6 beelden per sec schieten.
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • Re: D7000 of D300s

                      Klopt, maar de buffer van de D7000 is erg klein, de D300S daarentegen heeft een grotere. Ocharme 10 foto's in RAW...

                      Met de D400 (of hoe de volgende generatie ook zal heten) wordt dit wel aangepast, denk ik ...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: D7000 of D300s

                        gemaakt met D7000 , 300mm op F4 100% crop

                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • Re: D7000 of D300s

                          Nog één keertje:

                          even een jpeg direct uit de D7000. Eerlijk gezegd, het kán scherper, maar vind het scherp genoeg voor normaal gebruik:




                          Met een kleine naberwerking, helderheid iets omlaag en wat verscherpt (ongeveer een half minuutje werk, nog niet eens):




                          Normaal gesproken schiet ik in NEF, voor het geval belichting of witbalans niet goed is, dan kan ik dat bewerken naar eigen smaak......deed ik overigens met de D80 ook.

                          Mocht je de foto's direct uit de camera niet scherp vinden, heus, het is een kleine moeite om daar een aanpassing aan te doen, en dan zien de plaatjes er prima uit. (behalve als het bewegingsonscherpte is natuurlijk )

                          Voor degenen die geĎnterresseerd zijn, kijk eens op dpreview, en zoek wat posts van Ray Soares op. Die geeft een aantal tips en instellingen van deze camera waar je waarschijnlijk wel wat aan hebt.
                          Last edited by congo; 20 april 2011, 14:08.
                          Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                          Comment


                          • Re: D7000 of D300s

                            Wel mensen ik moet zeggen dat ik nu toch al redelijk aanvaardbare (qua scherpte) foto's zien passeren heb die gemaakt zijn met de D7000. Met mijn D7000 kon ik dit echter totaal niet...zelfs bij de scherpste foto's die ik nam was precies altijd bewegingsonscherpte bij....zelf op statief en met VR af....dus mischien toch iets aan mijn toestel dat mankeerde...enfin ik ben nu terug tevreden met mijn D90 en zeker qua scherpte moet deze niet onderdoen vind ik.

                            Grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • Re: D7000 of D300s

                              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                              Wel mensen ik moet zeggen dat ik nu toch al redelijk aanvaardbare (qua scherpte) foto's zien passeren heb die gemaakt zijn met de D7000. Met mijn D7000 kon ik dit echter totaal niet...zelfs bij de scherpste foto's die ik nam was precies altijd bewegingsonscherpte bij....zelf op statief en met VR af....dus mischien toch iets aan mijn toestel dat mankeerde...enfin ik ben nu terug tevreden met mijn D90 en zeker qua scherpte moet deze niet onderdoen vind ik.

                              Grtz

                              Templar
                              Helaas heb je dan pech gehad met je toestel, maar kom op..... de D90 is natuurlijk ook een geweldig toestel!
                              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                              Comment


                              • Re: D7000 of D300s

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Klopt, maar de buffer van de D7000 is erg klein, de D300S daarentegen heeft een grotere. Ocharme 10 foto's in RAW...

                                Met de D400 (of hoe de volgende generatie ook zal heten) wordt dit wel aangepast, denk ik ...
                                Logisch, er moet toch ergens een verschil zitten.
                                Daarom ook dat de D7000 geen PRO toestel is.
                                Nikon D7000 en wat lenzen.
                                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                                Comment

                                Working...
                                X