Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    En nu maar wachten op een systeem dat die spiegel reinigt.
    Die spiegel is overigens al zo oud als de weg naar Rome, begin jaren zeventig dacht ik.
    Ja, zoiets zal het zijn...misschien hadden ze erbij moeten plaatsen "archiefbeeld" zoals de televisiezenders doen .

    Ik vraag het me ook af, hoe je die spiegel moet proper houden. Voor mij is dit geen probleem aangezien daar meteen mijn 70-400 op zou komen en ik heel erg zelden iets anders gebruik qua lenzen, maar toch...Dpreview:
    The A55's mirror sits at the heart of a standard Sony A-mount and stays in the down position when shooting. It is spring, however so that it can be moved out of the way for sensor cleaning.

    It's slightly unclear why it couldn't be fixed in the down position and sealed. The SLT's anti-dust systems are as good as those on a DSLR, it just isn't obvious why they're needed.
    Last edited by JorisVdB; 24 augustus 2010, 19:01.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #32
      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ja, zoiets zal het zijn...misschien hadden ze erbij moeten plaatsen "archiefbeeld" zoals de televisiezenders doen .

      Ik vraag het me ook af, hoe je die spiegel moet proper houden. Voor mij is dit geen probleem aangezien daar meteen mijn 70-400 op zou komen en ik heel erg zelden iets anders gebruik qua lenzen, maar toch...Dpreview:
      Citaat:
      The A55's mirror sits at the heart of a standard Sony A-mount and stays in the down position when shooting. It is spring, however so that it can be moved out of the way for sensor cleaning.

      It's slightly unclear why it couldn't be fixed in the down position and sealed. The SLT's anti-dust systems are as good as those on a DSLR, it just isn't obvious why they're needed.




      had het sealed geweest hadden die geschreven, "het is ons onduidelijk waarom het niet kan verplaatst worden voor sensor cleaning . The SLT anti-dust systems zijn goed maar niet volmaakt etc...

      dat noemen ze bladvulling

      dit is een reeks van 12 beelden gemaakt aan 10fps, schijnbaar kon fotograaf boot volgen !

      Comment


      • #33
        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        dat noemen ze bladvulling]
        Nee, dat heet 'Dpreview.com' .

        Die bootserie ziet er vrij goed uit. Vraag me af aan welke snelheid die zou gaan. De 300mm f/2.8 is nu wel een toplens, en met SSM erop...de ene zegt dat het net geen hogesnelheidstrein is, anderen "de snelste lens die ik al heb gebruikt...".

        Capabele camera's, dat is duidelijk. Maar er is nog wat werk aan. Maar de eerste zet is al een grote stap in de goede richting, zeg ik .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #34
          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          wat zie je door een OVF bij 10fps, een spiegel die op en neer staat te springen.
          Bij een iets (7fps) is het beeld gewoon goed te volgen en de spiegel is naar mijn idee meer neer als op.

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          je ziet het beeld enkel iets te laat 1/10s ? Om dit op te lossen is er een extra of zwaardere processor nodig .
          Ongeveer net zo irritant als de achterlopende electronische zoekers van weleer. Je kan beter de snelheid reduceren tot snelheid van de zoeker, dan te schermen met prachtige getallen, waar je niks aan hebt. Als ze toch willen showen met zulke mooie getallen, stoppen ze toch die mooie processor erin.
          Last edited by hjanssen; 24 augustus 2010, 22:33.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #35
            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            dit is een reeks van 12 beelden gemaakt aan 10fps, schijnbaar kon fotograaf boot volgen !
            http://klubkm.pl/forum/showpost.php?...&postcount=173
            En dit geef je als voorbeeld? Een beeld met een voorwerp dat evenwijdig langs de camera passeert? Je kan zeggen dat de fotograaf mooi kan pannen, maar over de AF zegt dit niets. Een beetje serieuze AF test houdt namelijk een wijziging in focusafstand in en een subject dat niét onder hetzelfde focuspunt blijft


            Dit topic wordt ongetwijfeld weer een mooie verzameling aan selectieve quotes uit selectieve reviews. Quasi elk punt dat hier geciteerd wordt als positief, wordt in een ander review als onvoldoende beoordeeld

            Weer een cola & chips topic

            Comment


            • #36
              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

              Best het artikel op luminous lezen, daar stellen ze duidelijk dat het een goed AF systeem is, maar ten achter loopt op de voorspellende systemen van Canon en Nikon en zodoende dus de AF soms net achter het object gefocust is (bvb een fietser die naar jou toe komt).
              Tijdens het filmen is er ook nog een nadeel aan die AF: je lens MOET op je grootste diafragma staan (bvb f/2.8) om AF te hebben, anders heb je GEEN AF. (ook geen contrast-detectie)
              Dus ofwel film je met geringe scherpte-diepte en AF, ofwel film je met de gewenste scherpte-diepte en geen AF.

              Betreffende de viewfinder, waarvan ik hier sommige hoor verkondigen "te klein"....die heeft factor 1.1, wat dus bedoeld: groter dan 100% ! (meer dan full-frame kan bieden, en zeker meer dan dat DX geeft (meestal 0.95)

              Comment


              • #37
                Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                En dit geef je als voorbeeld? Een beeld met een voorwerp dat evenwijdig langs de camera passeert? Je kan zeggen dat de fotograaf mooi kan pannen, maar over de AF zegt dit niets. Een beetje serieuze AF test houdt namelijk een wijziging in focusafstand in en een subject dat niét onder hetzelfde focuspunt blijft


                Dit topic wordt ongetwijfeld weer een mooie verzameling aan selectieve quotes uit selectieve reviews. Quasi elk punt dat hier geciteerd wordt als positief, wordt in een ander review als onvoldoende beoordeeld

                Weer een cola & chips topic


                het probleem dat zou kunnen ontstaan door de manier dat EVF gebruikt wordt in de a55/a33 zou problemen kunnen kunnen geven bij panning, ik weet niet of jij over voldoende kennis beschikt omdat te begrijpen. Anders zoek je dat maar eens op.

                Wat focus systeem betreft denk ik dat iedereen akkoord is dat er op dat punt geen problemen zijn, niet bij tracking en ook niet bij hoge sframe rate. AF-systeem zou te vergelijken zijn volgens personen die beide getest hebben met dit van Canon 7d.

                heb je al meerdere malen gezegd dat je je huiswerk moet maken voor je iets neer schrijft, maar ja je hebt ook eens geschreven dat je graag trolt, en dat is inderdaad heel duidelijk.

                Comment


                • #38
                  Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                  Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                  Betreffende de viewfinder, waarvan ik hier sommige hoor verkondigen "te klein"....die heeft factor 1.1, wat dus bedoeld: groter dan 100% ! (meer dan full-frame kan bieden, en zeker meer dan dat DX geeft (meestal 0.95)
                  Je vergeet de cropfactor ... 1.1/1.5=0,67 en dit is inderdaad groot, voor een crop

                  Heb een Eos 1n RS (in de collectie) en alzo enige ervaring met een vaste spiegel ... heel interessant concept ... maar zet mijn geld toch op fase-AF geintegreerd in de sensor

                  Tof en gedurfd dat Sony vernieuwende dingen uitbrengt (denk niet dat de anderen daar ook niet mee bezig zijn) en last but not least ... ze hebben goede sensoren ... waar is de tijd dat Canon het hier voor het zeggen had

                  Comment


                  • #39
                    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    het probleem dat zou kunnen ontstaan door de manier dat EVF gebruikt wordt in de a55/a33 zou problemen kunnen kunnen geven bij panning, ik weet niet of jij over voldoende kennis beschikt omdat te begrijpen.
                    De beste dooddoener als je het zelf ook niet meer weet of uit kan leggen: het probleem bij de ander leggen
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #40
                      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                      Ik vindt dat Sony gewoon marketing freaks geworden zijn. Een professionele camera hoeft geen kantelscherm hebben, Electronische zoeker - da zou ik nooit moeten hebben, hoe kan het ooit even goed zijn als optisch? Soms vind ik het raar dat er nog zoveel mensen slaven van marketing worden. En dat filmpje zeg, amai... pure marketing, ook de NEX serie.

                      (Heb een helm, regenjas en vissersbroek met laarzen aan, dus heeft niet veel zin om rotte eieren en tomaten te smijten :P)
                      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                      Comment


                      • #41
                        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                        Ik vindt dat Sony gewoon marketing freaks geworden zijn.
                        Geworden?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #42
                          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                          Kan het natuurlijk ook azo bekijken (altijd marketing freaks geweest)... maar de laatste tijd doen ze toch uiterst hun best :>
                          Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                          Comment


                          • #43
                            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                            Kan het natuurlijk ook azo bekijken (altijd marketing freaks geweest)... maar de laatste tijd doen ze toch uiterst hun best :>
                            Sterker nog, Sony is de afgelopen paar maanden een van de merken geweest (naast Pentax en Olympus), die met verfrissende en vernieuwende concepten op de markt is gekomen. Dat je die misschien niet wilt gebruiken is je eigen zaak. Petje af voor Sony met dit nieuwe concept en de NEX. Ik hoop dat Olympus ook met zoiets komt. Ik fotografeer namelijk liever met een EVF, dan met een zoeker op Olympus. Die zijn namelijk heel klein en een EVF zou hier zeker voor mij een uitkomst bieden.

                            Misschien dat Nikon en Canon uiteindelijk hiervan ook zaken zullen overnemen, nadat ze natuurlijk eerst hebben gegild dat het allemaal niet nodig is, zoals live-view en stofverwijderingsmechanisme.

                            Groeten,
                            Bart

                            Comment


                            • #44
                              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                              Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht

                              Heb een Eos 1n RS (in de collectie) en alzo enige ervaring met een vaste spiegel ... heel interessant concept ... maar zet mijn geld toch op fase-AF geintegreerd in de sensor
                              combinatie van phase en contrast detectie (zeg maar hybride systeem) met auto switch afhankelijk van situatie is volgens mij ook wel de beste oplossing. Fuji gebruikt dit systeem in zijn compacts, natuurlijk worden daar minder eisen gesteld aan AF,
                              maar ik verwacht wel dat dit systeem overgenomen wordt in DSLR's .

                              Een minpunt aan het a55/a33 Af systeem is volgens mij het niet aanwezig zijn van contrast detectie, dit dan specifiek voor de video functie. (phase detection werkt minder goed bij kleinere diafragma openingen).

                              Het belangrijkste is dat we van die spiegel vanaf geraken, hoe vlugger hoe liever, heeft veel te veel nadelen. Dat OVF van de eerste maal niet perfect zal zijn is begrijpelijk, maar het biedt ontzettend veel voordelen die de paar nadelen die er momenteel nog zijn vlug doen vergeten

                              Comment


                              • #45
                                Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Het belangrijkste is dat we van die spiegel vanaf geraken, hoe vlugger hoe liever, heeft veel te veel nadelen.
                                Mooie technologie die Sony hier heeft gebruikt

                                Maar noem nu de nadelen eens punt voor punt op, en dan kunnen we allemaal voor onszelf uitmaken hoe nadelig ze wel zijn voor onze eigen fotografie

                                Verder nog, welke nieuwe vormen van fotografie die voordien ondenkbaar waren, gaan deze toestellen mogelijk maken?

                                Comment

                                Working...
                                X