Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Dat ze eens de moed hebben om de meest polariserende personen een tijdje in de koelkast te zetten, en als dat niet helpt een goeie ouderwetse ban aan te smeren Dan zal ik er nog eens aan denken terug VZW lidgeld te betalen
    [Mod-LesC]Frank, tegen jou moet ik het niet uitleggen, maar houd aub forum en VZW gescheiden. Als je zegt "Dat ZE eens de moed...", dan neem ik aan dat je de Moderators bedoelt? Wij zijn tenslotte diegenen die gemachtigd zijn om posts te wissen, aan te passen, mensen "ouderwets te bannen", enz. Niet degenen die zich met VZW-taken bezighouden.
    Als Mod heb ik altijd geprobeerd mijn job te doen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet altijd even eenvoudig is. Aan de ene kant heb je de toepassing van de regels, en zelfs dat is moeilijker dan het lijkt, vaak "interpreteerbaar" en misschien nog het meest gecontesteerd door de leden (Waarom mag IK geen drie foto's plaatsen in SC, of waarom mogen MIJN foto's niet groter zijn dan 900px?); je moest eens weten wat voor modder wij over ons heen krijgen (vandaar: de "moddereters" ). Vaak voor een simpele toepassing van de regels ("Jij bent hier door het rood gereden").
    Maar aan de andere kant heb je dingen die niet zo eenvoudig in regels te vatten zijn, maar die te maken hebben met hoe we met elkaar omgaan. Dan heb ik het eer over een algemene "zedenverwildering" (ai, ik begin echt te spreken als een 60-plusser, die ik ook ben ). Vroeger waren we toch beleefder, niet? Maar vroeger was toch alles beter?
    D'er is zoiets als vrije meningsuiting, en voor mij is dat ongeveer het hoogste goed. Alleen, hoe ver gaat dat? Beledigen van anderen, op de man spelen ipv op de bal... dat lijkt vandaag de dag meer en meer de gewoonste zaak.
    D'er zijn hier een paar "brulboeien" die ik eruit zou willen flikkeren als de vorige paragraaf voor mij niet zo heilig zou zijn.
    Enz. enz.

    Maar het geheel hierboven heeft NIETS met de VZW te maken. Laat dat duidelijk zijn.

    Wij Moderators doen ons best, maar hebben daarbij de hulp van iedereen nodig. D'er zijn er een aantal die ons daarbij helpen (niet noodzakelijk diegenen die per dag minstens 5 kwalijke berichten moeten sturen vóór ze te bed kunnen gaan ), maar degenen die mee-sturen (want dat is wat volgens mij een Mod moet doen) aan betere discussies, waar we allen uit kunnen leren. In de posts hierboven (en we hebben al een pagina of 5, denk ik) vind je een paar voorbeelden. Maar je vindt ook posts van forumleden die niets bijdragen, die uit een hele argumentatie slechts één zinnetje pikken, en vaak uit z'n verband rukken om toch maar hun zegje te kunnen doen... Ook de auteurs van dergelijke posts (en ik heb het niet noodzakelijk over trollen) kennen we. Maar de vrije meningsuiting, hé? Zolang zij niet echt over de schreef gaan (en de meesten zijn echt bedreven forum-gebruikers, die zéér goed die schreef/grens kennen), kunnen we niet echt optreden. Of het moest echt "irrelevant" zijn, een term die ik vaak gebruik als ik een post verwijder (want als Mods moeten wij een reden opgeven, een reden die jullie, de lezers, niet altijd kennen).
    Ik kan nog verder gaan wieden in de hele discussie hierboven (en ik word daartoe aangemoedigd, zowel publiekelijk hier in de thread als via PB's), maar dan moet ik bijna elke post in detail lezen en die tijd of aandacht heb ik echt niet. In vele gevallen wordt dan ook de discussie onleesbaar.

    Laat ons proberen wat vriendelijker met elkaar om te gaan, en zoals ik reeds zei op de bal te spelen, niet op de man (en dan te weten dat ik absoluut niet van sport hou, maar die uitdrukking hier hanteer omdat ik nu eenmaal besef dat de massa daar anders over denkt. )

    En nu weer on topic...[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Interessante vondst . Wat een verschil...het argument van 'je ziet het effect door de zoeker' van in-lens stabilisatie is hiermee wel weg. Als binnen tien jaar alle toestellen een EVF zouden gebruiken, is er volgens mij geen reden meer om nog lenzen met stabilisatie te kopen...of wel ?
      Helaas toch niet, de zoeker is nog steeds niet gestabiliseerd é Live-view wel

      Sensorstabilisatie zal nooit/niet snel (zeg bij Sony echter nooit nooit FF en beeldstabilisatie ging zogezegd ook niet samen... ) het voordeel hebben van de gestabiliseerde zoeker , maar omgekeerd zullen wellicht "nooit" alle lenzen in gestabiliseerde vorm verschijnen (Over honderd jaar als ze deze posts lezen zullen ze misschien eens lachen waarover wij allemaal discussieerden )

      Gestabiliseerde zoeker zie ik enkel gebeuren als ze de zoeker het beeld laten projecteren wat er op de (hoofd-)sensor wordt gelezen, maar dan zitten we terug met contrast detection AF. Dus beeldstabilisatie in-lens heeft dat voordeel nog steeds. Wel nog leuk dat er nu ook gestabiliseerde lenzen (bij sigma ed dan toch) komen voor Sony, maar ieder moet voor zich uitmaken of hij liever een gestabiliseerde (korte) prime heeft, of een gestabiliseerde zoeker

      Comment


      • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

        [Mod-LesC]@Gert1971
        Ik schrap jouw post op basis van forum regel 1.8
        http://forum.belgiumdigital.com/f87/...en-292250.html[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

          [Mod-LesC]@K-2
          Ik schrap jouw post omdat je na mijn interventies hierboven toch opnieuw op de man gaat spelen, en niet op de bal.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Helaas toch niet, de zoeker is nog steeds niet gestabiliseerd é Live-view wel
            Ah, crap. Ik dacht dat dit hetzelfde beeld was, dus gestabiliseerd ...nuja. 't Is een begin .

            Ik hoop echt dat Sony inziet dat dit gewoon al goed is, maar dat er nog werk aan de winkel is...beetje grotere body enz, en alles wat ik hier al heb opgenoemd (batterij, buffer en de bijbehorende recovery time, enz). Een A77 (of hoe hij ook zou kunnen heten) zou ik echt zien zitten . Mits de elektronische zoeker nog wat wordt verbeterd...njam!
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              de meest polariserende personen een tijdje in de koelkast te zetten
              Dat zou inderdaad nog het beste zijn.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                [Mod-LesC]Laat ons al beginnen met op deze topic een slotje te zetten. "de meest polariserende personen" is volgens mij nog steeds op de man, niet op de bal.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment

                Working...
                X