Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

    In augustus 2009 kocht ik een Eos 1DS mark 3. 2 weken later was ik al bij het servicecentrum in Nederweert om oliespatten van de sensor te laten verwijderen en de modificatie te laten uitvoeren. Nu ben ik alweer 3 keer terug geweest omdat volgens mij de scherpte voor deze camera ver onder de maat is. Tot 3 keer toe hebben ze de camera en lenzen afgesteld en nog twijfel ik aan de scherpte. De laatste keer zeiden ze dat ze het niet beter konden krijgen dan het nu is. Voor mij klinkt dat als het is niet goed maar beter kan niet. Mijn vraag in dit forum is: zijn er meer eigenaars van deze camera die dit probleem hebben en is er een eigenaar die in de buurt van Eindhoven woont zodat ik samen met hem en zijn camera wat opnamen kan maken en deze dan kan vergelijken met mijn camera. Eventuele kosten wil ik graag vergoeden. M.v.g. Paul Sprengers
    depaulus
    Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

  • #2
    Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

    laat es wat voorbeeldfotootjes zien?


    ik kan me eigenlijk vrij moeilijk voorstellen, dat na 2x binnenbrengen, een topcamera als de 1dsmkIII geen scherpe beelden zou opleveren..

    we praten hier toch over een top-off-the bill camera, die niet voor iedereen weggelegd is...

    wat is het probleem, en staaf eea nu eens met platen oid..

    je zegt dat je twijfelt, dat eea volgens jou ver beneden de 'maatstaf' is..

    welke maatstaf refereer je dan aan, en wat zou volgens jou wel scherp zijn?

    gaat het om real-life foto's of plaatjes van muurtjes en testkaartjes met vol open diafragma?

    zijn de lenzen gecalibreerd, welke instellingen heb je gebruikt, welke lenzen en met welk diafragma.. heb je de boel onder gelijkaardige omstandigheden getest?

    ander stuur je de hele zooi es op naar canon zelf, en als ze het daar niet meer voor elkaar krijgen, kun je nog altijd een nikon d3x kopen..

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

      er is iets misgegaan, waardoor er een dubbelpost is ontstaan..

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

        In mijn bericht staat dat camera en lenzen zijn afgesteld. Mijn vorige camera was een EOS 10D en het verschil tussen afbeeldingen van beide camera's is miniem. Als ik mijn beelden vergelijk met een Nikon 5000 dan is het verschil wel heel erg groot. Donshaartjes op een vrouwengezicht zijn bij mij niet echt zichtbaar. Bij de nikon lijken het wel stoppels van een mannenbaard.
        depaulus
        Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

          Even terzijde: je kan ook vergelijken met een 5DII, en daarvan zijn er meer te vinden.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

            Ik lees hier van langs om meer DSLR CANON = ONSCHERP.
            Nu dus ook al van super(dure) toestellen.
            Dan eens wordt de schuld gegeven aan de body, dan aan de gebruikte lens en anders aan de gebruiker zelf. Van Nikon en onscherp heb ik nog niet veel gelezen.
            Toeval of niet ???? Was van plan van me een 50d aan te schaffen maar......
            Mijn zoon heeft een 50d, en volgens hem zijn z'n foto's scherp, maar als ik ze zie dan zou ik niet zo rap tevreden zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

              klopt. Dit is zeker een optie
              depaulus
              Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                een toptoestel op de juiste manier bedienen is ook een kunst...

                hoe ingewikkelder een toestel, des te meer wordt er aan input en kennis van de fotograaf verlangd..

                ik kan het me echt niet voorstellen, dat dit toestel (moet je nagaan, waar we het over hebben.. een 'onscherp' toestel ipv een lens.. ) ineens zo slecht is...

                talloze beroeps-landscape fotografen schieten zowat over de hele wereld met dit ding, onder allerlei moeilijke omstandigheden en situaties, en ineens, op BD, is de 1dsmkIII niet 'scherp' meer..

                of je hebt wat backfocus probleempjes of weet ik veel, maar aangezien de hele boel al 2x afgesteld is, denk ik dat het probleem meer achter het toestel ligt..

                sorry.. het wil er bij mij echt niet in..

                en koop anders een middenformaat met een digitale rug of zo...als de boel dan nog steeds onscherp is, dan eet ik mijn schoen op..

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                  Snap dit verhaal niet helemaal en zeker sommige gratuite reacties niet

                  Je koopt een jaar geleden een nieuwe camera van 7000 euro met volle garantie, detail van camera sensor combinatie laat vanaf dag 1 te wensen over (10d doet even goed en andere veel goedkopere camera doet zelfs beduidend beter). Ik zou binnen de dag terug bij winkel staan om met verkoper of canon verantwoordelijke in simpele setup op statief met mirror lock deze 1Ds te vergelijken met andere 1Ds of met de veel verkochte 5D mark II met vergelijkbare sensor, uiteraard met dezelfde lens. Op die manier schakel je alle variabelen uit.

                  Het duurt dus welgeteld 1 dag en een test van 15 minuten om uit te maken of jouw 1Ds een probleem heeft of niet. Zijn foto's met 5D en 1Ds identiek, toestel is ok, zijn ze zo verschillend als je aangeeft is er een probleem met desbetreffend toestel. Toestel binnen voor nazicht en binnen de week volledig nagekeken met als uitkomst zelfde resultaat als 5d of volledig nieuw toestel. Je hebt toch garantie van winkel ondersteund door canon.

                  Stel ik het te simpel voor of mis ik info ?
                  Graag wat extra info of wat 100% crops
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                    Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                    Ik lees hier van langs om meer DSLR CANON = ONSCHERP.
                    Nu dus ook al van super(dure) toestellen.
                    Dan eens wordt de schuld gegeven aan de body, dan aan de gebruikte lens en anders aan de gebruiker zelf. Van Nikon en onscherp heb ik nog niet veel gelezen.
                    Toeval of niet ???? Was van plan van me een 50d aan te schaffen maar......
                    Mijn zoon heeft een 50d, en volgens hem zijn z'n foto's scherp, maar als ik ze zie dan zou ik niet zo rap tevreden zijn.
                    'Amateurs worry about sharpness, Pros worry about money, Photographers worry about light '

                    De dag van vandaag zijn er meer en meer mensen die voor een dslr gaan -dat wil nog niet zeggen dat iedereen er wil/kan goed mee leren werken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                      Er is wel al langer geweten dat de 1Ds mark 3 autofocus problemen heeft (ze hebben upgrades geprobeerd maar tevergeefs), kan het daaraan liggen? Probeer eens manueel te focusen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                        Ook ik ben een beroeps. Normaal doe ik productfotografie zoals kleding, meubelen, gereedschappen etc. Om dan zomaar te stellen dat het probleem achter de camera ligt is ondoordacht. Op verschillende forums wordt gesproken over het focus probleem. Mijn vraag was dan ook of er iemand binnen dit forum zit met een zelfde camera en probleem of dat ik mijn camera kan vergelijken met die van een medelid. Ook een Rolls Royce kent na aflevering problemen. Het maakt niet uit of iets duur of goedkoop is productiefouten blijven bestaan. Bij deze camera kan het zo'n fout zijn.
                        depaulus
                        Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                          Oorspronkelijk geplaatst door depaulus Bekijk bericht
                          Ook ik ben een beroeps. Normaal doe ik productfotografie zoals kleding, meubelen, gereedschappen etc. Om dan zomaar te stellen dat het probleem achter de camera ligt is ondoordacht. Op verschillende forums wordt gesproken over het focus probleem. Mijn vraag was dan ook of er iemand binnen dit forum zit met een zelfde camera en probleem of dat ik mijn camera kan vergelijken met die van een medelid. Ook een Rolls Royce kent na aflevering problemen. Het maakt niet uit of iets duur of goedkoop is productiefouten blijven bestaan. Bij deze camera kan het zo'n fout zijn.
                          Graag wat extra info, zoals eerder gevraagd. Productiefouten bestaan inderdaad. Om de vergelijking door te trekken. Een Rolls Royce die niet harder rijdt dan 80 km per uur op autostrade doe je na 1 dag binnen bij de garage om het probleem aan te kaarten en op te lossen. Waar zitten jouw verkoper en garanties ?

                          Ik heb 2 1d mark III's gehad (1e batch en latere batch) met zelfde autofocussysteem als 1Ds III met snelste en betrouwbaarste autofocus die ik ooit heb gehad. 99% van de threads op internet (ook belgium digital) over autofocussysteem komen van mensen die er nooit geen in hun hand hebben gehad. I rest my case.

                          Indien je wil vergelijken met m'n 5d mark II (rond het brusselse) stuur dan maar PB
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                            Wat heeft scherpte nu te maken met scherpstelling? Al stelt de camera/lenscombinatie verkeerd scherp, dan zal er toch een ander punt scherp zijn en dit is toch makkelijk te testen
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Wat heeft scherpte nu te maken met scherpstelling? Al stelt de camera/lenscombinatie verkeerd scherp, dan zal er toch een ander punt scherp zijn en dit is toch makkelijk te testen
                              Dit lijkt inderdaad het geval te zijn. Het scherpste punt ligt niet bij de plaats waarop ik heb gefocust. Maar ook dit punt mist scherpte. Het hele beeld is wazig met een soort halo effect langs het onderwerp.
                              depaulus
                              Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                              Comment

                              Working...
                              X