Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D Err 40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D Err 40

    Hey,

    In januari heb ik een 7D body gekocht. Eind april kreeg ik regelmatig err 40 (probleem met batterij). I gebruik steeds originele Canon lenzen en accessoires.

    Ik heb de camera voor reparatie binnengebracht en teruggekregen eind mei.

    Geen problemen meer gehad tot begin augustus. Sindsdien terug enkele keren err 40 gehad. Geen onoverkomelijk probleem, beide batterijen in m'n grip uithalen en opnieuw insteken maar onaanvaardbaar om dit 4 - 5 keer op 3 weken tegen te komen met deze camera.

    Ik zal deze uiteraard opnieuw binnenbrengen maar zou ik best een nieuwe body vragen of... ?

    PS voor de rest ben ik super tevredn van m'n 7D...

  • #2
    Re: 7D Err 40

    Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
    Hey,

    In januari heb ik een 7D body gekocht. Eind april kreeg ik regelmatig err 40 (probleem met batterij). I gebruik steeds originele Canon lenzen en accessoires.

    Ik heb de camera voor reparatie binnengebracht en teruggekregen eind mei.

    Geen problemen meer gehad tot begin augustus. Sindsdien terug enkele keren err 40 gehad. Geen onoverkomelijk probleem, beide batterijen in m'n grip uithalen en opnieuw insteken maar onaanvaardbaar om dit 4 - 5 keer op 3 weken tegen te komen met deze camera.

    Ik zal deze uiteraard opnieuw binnenbrengen maar zou ik best een nieuwe body vragen of... ?

    PS voor de rest ben ik super tevredn van m'n 7D...


    Volgens mij, maar hang me er niet aan op, heb je na een dergelijke periode van gebruik niet zonder meer recht meer op een nieuwe body. Dan zal de error onherstelbaar moeten zijn. Als ik het goed heb kun je hem na drie onsuccesvolle reparaties pas als onherstelbaar beschouwen (of Canon moet dit zelf doen) en dan heb je inderdaad recht op vervanging.

    Mijn eerste Sigma camera bijvoorbeeld werd direct door de importeur als onherstelbaar aangemerkt (na bijna een jaar)...toen dus direct een nieuwe gekregen.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: 7D Err 40

      Welke grip heb je? Ik dacht dat de 7D een model was die niet eenderd welke batterijen of grip aanneemt. Ik zit mischien mis, maar kzou toch best ook een nieuwe body vragen. Een 7D zou in mjn ogen zo geen fouten mogen geven van zo jongs af aan.

      Mvg,
      Oli
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 7D Err 40

        Grip en beide batterijen zijn Canon dus daar zou het niet aan mogen liggen.

        Zonder grip heb ik het probleem ook al gehad.

        Comment

        Working...
        X