Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    als je ISO instellingen toekent aan middelste knop vd draaiknop is het volgens mij zeer eenvoudig ISO te wijzigen.
    knoppeke drukken en direct via draaiknop gewenste ISO selecteren, heel simpel toch
    Lees het boekje altijd pas na 2 weken
    Ben ik zeker dat ik alles weet.
    Thx
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Lees het boekje altijd pas na 2 weken
      Ben ik zeker dat ik alles weet.
      Thx
      Dat is een logische ingesteldheid, maar de firmwareupdate zal misschien/waarschijnlijk niet in het boekje staan, wel op de website waar je de update van haalt

Comment

hallo,

weer een vraagje van mij.
        Waar hebben jullie bij instellingen de kleurruimte op staan??
        sRGB of adobeRGB ??
        Heb de update nog steeds niet gedaan

bedankt
        Last edited by Sportsterpeke; 1 februari 2011, 22:04.
        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Ik geloof dat die bij mij op Adobe RGB nog zal staan, ik moet die eens verzetten naar sRGB . Maar ieder zal z'n voorkeur wel hebben, denk ik ?
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Ik geloof dat die bij mij op Adobe RGB nog zal staan, ik moet die eens verzetten naar sRGB . Maar ieder zal z'n voorkeur wel hebben, denk ik ?
            Maar waarom moet jij het dan verzetten?
            Verschil??? tussen die 2 vast wel maar wat?

Comment

voor normaal gebruik is sRGB aangewezen, webrowser (bvb internet explorer) en eenvoudige fotoprogramma's (browsers) ondersteunen adobe RGB niet en tonen deze foto's met aanzienlijk kwaliteitsverlies in de kleuren.

als je RAW fotografeert maakt het weinig uit omdat je in de de RAW-converter zelf je uiteindelijk kleurprofiel kunt toewijzen.

meeste goedkopere schermen kunnen ook geen adobeRGB weergeven, en binnen multimedia omgeving wordt ook meestal sRGB gebruikt voor foto's.

sRGB is meer afgestemd voor weergave op schermen

adobeRGB is ontwikkelt voor drukwerk en toont iets meer kleuren in blauw/groen area
              zie hier het verschik tusseb beide
              Last edited by puerte; 2 februari 2011, 10:01.

Comment

als ik het goed lees kan ik het beter op sRGB laten staan.
                Wil wel foto's af laten drukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                  als ik het goed lees kan ik het beter op sRGB laten staan.
                  Wil wel foto's af laten drukken.
                  de meeste printcentrales verwachten dat foto's aangeboden worden in sRGB en ondersteunen geen adobeRGB.
                  duurdere en meer professionele printcentrales doen dit meestal wel.

adobeRGB is technisch gezien beter maar heeft echt zin als je een wide gamut monitor gebruikt welke adobe RGB ondersteunt, en hetzelfde geldt voor de princentrale.
                  Daarbij mag je als je in adobeRGB werkt niet vergeten om te zetten naar sRGB voor multimediatoepassingen zoals bvb HDTV en publicatie op het WEB.
                  Verschil tussen sRGB en adobe RGB is niet zo heel groot en in veel gevallen niet echt zichtbaar, daarom is het praktisch meest aangewezen sRGB te gebruiken.

Comment

Okay ik ga eerlijk zijn, ik heb niet het volledige topic gelezen, enkel enkele pagina's.

1. Heeft de nex-3 ook een 3d ondersteuning ?
                    1. Hoe werkt de 3d ondersteuning op de nex (5 of 3) ?

Gts.

tinbie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinbie Bekijk bericht
                      Okay ik ga eerlijk zijn, ik heb niet het volledige topic gelezen, enkel enkele pagina's.

1. Heeft de nex-3 ook een 3d ondersteuning ?
                      1. Hoe werkt de 3d ondersteuning op de nex (5 of 3) ?

Gts.

tinbie
                      De Nex 5 en 3 zijn bijna identiek behalve op volgende punten:
                      -Geen (draadloze) afstandsbediening mogelijk op de nex 3
                      -Behuizing wat anders
                      -Videomodus "lagere" resolutie

3d werkt enkel in de pano modus, je drukt op de knop en hij trekt razendsnel aan een snelheid van 7beelden per seconde foto's terwijl je de camera van links naar rechts "sweept". Hetzelfde onderwerp komt dus op meerdere foto's voor, maar vanuit een lichtjes andere hoek. Zo krijg je met 1 lens toch een 3d beeld. Logisch gevolg is dat het dus niet gaat als je een gewone 3d foto wil trekken. Als je 3d wil voor een "gewone" foto, dan moet je een toestel kopen met 2 lenzen (en 2 sensors) op 1 camera.
                      Hij slaat de gewone pano foto en de 3d pano foto samen op, dus waarom niet altijd in 3d trekken? Omdat de resolutie lager ligt dan bij de niet-3d modus voor panorama

Extra gevolg is dat je een 3d tv nodig hebt met 3d bril!

Comment

okay bedankt.
                        Vroeg het me een beetje af. Denk dat ik vo een NEX 3 ga gaan wegens budget redenen.
                        Hoop dat ik mezelf niet teleurstel, hehe.
                        Had ook de finepix real 3D w3 op het oog. Ma denk dat ik beter zit met een nex 3

Comment

En moet het niet een Sony Bravia zijn ofzo ? Aangezien andere merken ook 3D-televisies hebben...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            En moet het niet een Sony Bravia zijn ofzo ? Aangezien andere merken ook 3D-televisies hebben...
                            Euhm ja, ik was misschien wat te algemeen
                            Maar 't is ook niet gezegd dat in de toekomst andere fabrikanten dat bestandsformaat niet gaan ondersteunen é

Comment

Daar heb je volledig gelijk, inderdaad .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                de meeste printcentrales verwachten dat foto's aangeboden worden in sRGB en ondersteunen geen adobeRGB.
                                duurdere en meer professionele printcentrales doen dit meestal wel.

adobeRGB is technisch gezien beter maar heeft echt zin als je een wide gamut monitor gebruikt welke adobe RGB ondersteunt, en hetzelfde geldt voor de princentrale.
                                Daarbij mag je als je in adobeRGB werkt niet vergeten om te zetten naar sRGB voor multimediatoepassingen zoals bvb HDTV en publicatie op het WEB.
                                Verschil tussen sRGB en adobe RGB is niet zo heel groot en in veel gevallen niet echt zichtbaar, daarom is het praktisch meest aangewezen sRGB te gebruiken.
                                Dank u wel voor deze heldere uitleg!!

Comment

Working...
                                X