Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
    En de opvolger van de Nex 5 staat in de startblokken.
    Hmm...wat dacht je van een extra model naast de nex 5?
    Als een nieuw model verschijnt, hoeft het "oude" daarom niet te verdwijenen é

Dat is bij automerken zo en niet anders bij cameramerken Uitbreiding noemen ze dat

Comment

Na een paar mislukte PEN avonturen, de NEX 5 met de 16 en 18 200 aangeschaft, dit na lang twijfelen en veel over gelezen. En blij dat ik ben, een wonderdoosje ! De 18 200 lijkt bij de eerste opnamen zijn werk zeker te doen. Dat ie groot is tegen over het bodytje, vind ik geen nadeel, de lens kan niet kleiner zoals alle andere lenzen voor APS sensor.De combo voelt niet onnatuurlijk aan. Het feit een lens vast te hebben maakt het gebruik zonder zoeker , dus op het schermpje is "te doen" voor mij. Hier ben ik op afgeknapt met de PEN, ik kon zo niet werken. HD filmen ( voor op vakantie ) is eindelijk bruikbaar geworden AF en zoomen te gelijker tijd,leuk.... Nu een vraagje , heb al veel goeds gelezen over de 18 200, en bij het eerste gebruik lijkt deze inderdaad het niet slecht te doen. Zou ik me de 18 55 aanschaffen voor een iets compacter gebruik, of is dit kwalitatief niet nodig ?

groet
      Marc
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Wel, kwalitatief gezien denk ik dat je beter bij de 18-200 blijft. Je kan beter dan nadien voor bijvoorbeeld (ik zeg maar iets: CZ groothoek, portretlensje) een aantal leuke primes kiezen ...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

de 18-55 is geen slechte kitlens, niet meer of minder, of het zinvol is die aan te schaffen in combi met 18-200 moet je uit puur praktisch oogpunt bekijken.

het 18-200 objectief is in de eerste plaats ontworpen voor de VG-10 camcorder en beschikt over built-in Active Stabilization, wat filmen uit de hand mogelijk maakt zonder schokkend beeld. De 18-55 heeft dit niet.

Comment

Inderdaad, de stabilisatie op de 18-200 is aangepast om te filmen. Maar dat wil niet zeggen dat de stabilisatie niet goed werkt op de 18-55 hoor - ik ben er erg van onder de indruk, want ik heb nogal bibberhandjes .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              Na een paar mislukte PEN avonturen, de NEX 5 met de 16 en 18 200 aangeschaft, dit na lang twijfelen en veel over gelezen. En blij dat ik ben, een wonderdoosje ! De 18 200 lijkt bij de eerste opnamen zijn werk zeker te doen. Dat ie groot is tegen over het bodytje, vind ik geen nadeel, de lens kan niet kleiner zoals alle andere lenzen voor APS sensor.De combo voelt niet onnatuurlijk aan. Het feit een lens vast te hebben maakt het gebruik zonder zoeker , dus op het schermpje is "te doen" voor mij. Hier ben ik op afgeknapt met de PEN, ik kon zo niet werken. HD filmen ( voor op vakantie ) is eindelijk bruikbaar geworden AF en zoomen te gelijker tijd,leuk.... Nu een vraagje , heb al veel goeds gelezen over de 18 200, en bij het eerste gebruik lijkt deze inderdaad het niet slecht te doen. Zou ik me de 18 55 aanschaffen voor een iets compacter gebruik, of is dit kwalitatief niet nodig ?

groet
              Marc
              Ik ga mijn 18-55 verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Inderdaad, de stabilisatie op de 18-200 is aangepast om te filmen. Maar dat wil niet zeggen dat de stabilisatie niet goed werkt op de 18-55 hoor - ik ben er erg van onder de indruk, want ik heb nogal bibberhandjes .
                18-55 heeft wel stabilisatie en ook de 18-200 voor still-fotografie, de 18-200 heeft daarbij extra stabilisatie om te filmen, en dat verschil is ontzettend groot. Heel moeilijk stabiel beeld te krijgen, tijdens bvb stappen, als je aan het filmen bent zonder active stabilization system tenzij je een extern stabilisatie systeem gebruikt.

Buiten het bereik is dat het grootste verschil tussen de 18-55 en de 18-200.
                De 18-200 is een kwalitatief zeer goed objectief, eigenlijk een uitblinker, rekening houdend met het bereik. (x11)

De 18-55 is een normaal goed objectief, niets uitzonderlijk, rekening houdend met het bereik (x3).

Maar als je de optische kwaliteit beide objectieven gaat vergelijken binnen het 18-55mm bereik is het absoluut verschil tussen beide objectieven niet groot, en de 18-55 zelfs eerder iets beter.
                Kwestie van alles in de juiste context te plaatsen !

Comment

Welke voordelen heeft deze NEx 18-200 lens tov de Sony 18-200mm F 3.5-6.3 DT?

Ok, voor deze moet je wel een convertor gebruiken en zal de AF trager zijn maar die is wel een pak goedkoper.
                  Zelf heb ik ook een nex-5 met pancake en 18-55 lens maar met die 3x zoom van de 18-55 heb ja natuurlijk niet voldoende... graag jullie mening dus naar welke lens de beste koop kan zijn

Comment

Ik zie drie belangrijke verschillen :
                    - De Sony 18-200 gaat op NEX geen AF hebben (heeft geen SSM of SAM).
                    - De Sony mist ook beeldstabilisatie.
                    - De beeldkwaliteit van de nieuwe SEL 18-200 is veel beter dan het oudere Tamron-ontwerp.

Als je tele wil en je vindt de SEL 18-200 te duur, dan zou ik eerder gaan naar een Sony 55-200 SAM (en dan heb je nog wel AF, ook al is het niet zo snel...), of naar een Sony/Tamron 18-250 of Sigma 18-250 als het superzooms moeten zijn.

Een andere mogelijkheid is er een goeie prime op zetten. Dan kan je door de betere beeldkwaliteit ook nog redelijk wat croppen in vergelijking met een 18-200/250. Bv. een Sony/Minolta 100/2.8 macro, of een Minolta 135/2.8. Die laatste past zeker ook qua omvang nog wel vrij goed bij een NEX.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ISO instellen via het menu is wel wat onhandig.... jammer dat er geen shortcutje is.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        ISO instellen via het menu is wel wat onhandig.... jammer dat er geen shortcutje is.
                        is er wel hoor: bij mij zit ISO onder de middenste knop (samen met lichtmeting en focuspunt); maar je kunt het ook onder de onderste knop steken, dacht ik
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

als je ISO instellingen toekent aan middelste knop vd draaiknop is het volgens mij zeer eenvoudig ISO te wijzigen.
                          knoppeke drukken en direct via draaiknop gewenste ISO selecteren, heel simpel toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                            is er wel hoor: bij mij zit ISO onder de middenste knop (samen met lichtmeting en focuspunt); maar je kunt het ook onder de onderste knop steken, dacht ik
                            Inderdaad, bij mij zit ISO onder de knop rechts onderaan .
                            Onder de middelste zit DRO, AF-gebied en WB.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Inderdaad, bij mij zit ISO onder de knop rechts onderaan .
                              Onder de middelste zit DRO, AF-gebied en WB.
                              Neen daar zit opnamemodus (of soms digitale zoom)
                              kan een leuk topic zijn: hoe zijn jouw softkeys geprogrammeerd ?
                              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

het grote voordeel van softkeys is dat je kunt aanpassen naar je eigen behoefte en niet moet volgen datgene wat een ander denkt van goed te zijn, dit maakt de nex juist flexibel.

Comment

Working...
                                X